Pekingin olympialaiset 2008

  • 131 110
  • 824

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
En ole siis kuullut näissä kisoissa muuta kun sen eilisen ampujatyttösen puheet erinlaisesta valaistuksesta.

Joo, muuttuneesta valaistuksesta puhui. Ilmeisesti oli myös joutunut pähkäilemään käyttääkö silmälaseja vai ei. Schollin kanssa olen samaa mieltä, että muuten oli kyllä tosi rasittava nainen.

Jousiammunta ei taida kuulua samaan liittoon, mutta siinähän Matti Hataja (tjsp.) selitteli muuttuneita tuuliolosuhteita. Harjoituksissa oli ollut tyyntä, mutta karsintakilpailupäivänä tuuli. Luultavasti kyseinen tuuli vaikutti kyllä muidenkin ammuntaan, joten sija 58 ei ole oikein vakuuttava selityksistä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Ottomaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever ja muulloin HIFK
Toki, jos rankingit riittävät. Itse en kyllä usko että Jarkko pelaa huipputasolla enää 2012. Tai Anukaan.

Mikä sinun mielestäsi olisi parempi ratkaisu? Täydellinen selänkääntäminen ja vittuilu käyntiin kun urheilijalla ei hommat onnistu? Uskotko tosissaan että se auttaa parantamaan suorituksia?


Jep jep, urheilijat varmankin katselevat näitä Jatkoajan sivuja ja pahoittavat mielensä meidän mielipiteistä! Sovitaan sitten että vain kehutaan näitä turist...eikun näitä hyvin menestyneitä urheilijoita heidän urheista peleistään itseään parempiaan vastaan. Ollaan tyytyväisiä kun saavat olla edes pari erää samalla kentällä vastustajan kanssa.

Pelataanko sulkapalloa edes muualla kuin jossain ...tun Aasian muutamassa maassa ja jossain kuuman perunan maassa eli Tanskassa? Eli huomattavasti enemmän arvostan Jarkko Niemisen rankingeja kuin jonkun Anu "kaikki oli huonosti eikä tampoonikaan ollut hyvin paikoillaan ja sikisi hävisin mutta kiva oli täällä käydä" Niemisen.
 

Viljuri

Jäsen
Ainakin BBC:n mukaan olemme mitalitaulukossa kymmenentenä! Siis vielä kello kolmen aikaan Helsingin aikaa, eiköhän se siitä heikkene, mutta kumminkin!
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huippuna tietysti Ateenan kisat, jossa Anu Nieminen sanoi, että hallin ilmastointi oli huono. Eikö huono ilmastointi ollut sama molemmille kilpailijoille? Minun mielestäni sellainen urheilija ei kuulu mikäänlaisiin kisoihin.
Muuten en ota kantaa tähän iänikuiseen "pää-ei-kestä-tsemppiä-ja-yritystä-perkele-SISU!" -keskusteluun, mutta tuo ilmastointijuttuhan vääristyi hieman julkisuudessa. Nieminen itsehän ei asiaa kommentoinut ennen kuin toimittaja siitä ilmastoinnista erikseen kysyi, jolloin Anu vastasi sen olleen huono. Mitään tekosyytä hän ei siitä kuitenkaan tappiolleen tehnyt, vaikka niin on jälkikäteen annettu ymmärtää.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Huhhuh mikä päivä ollut tähän mennessä Pekingissä. Suomalaisten saavuttamat mitalit lämmittävät aina mieltä oli lajina sitten hevospoolo tai ampumapaini. Helvetin hienoo!

Mediasalista katselin noita uinnin finaaleita ja olipahan mahtava tuo USA:n viestivoitto. Aivan "off the chain" tai jotain vastaavaa. Harmi vain kun tiesin lopputuloksen ennen kuin tuon videon katsoin. Kitajiman uinti oli myös loistava.

Ampumapuolella nähtiin myös muuta jännitettävää, sillä juosiammunnan joukkuekilpailussa Etelä-Korea voitti finaalissa Italian aikamoisten tapahtumien jälkeen. Etelä-Korea johti jo aika selvästi kunnes Italia nousi mukaan taistelemaan kullasta monella perättäisellä 10:llä. Kun molemmilla joukkueilla oli jäljellä viimeiset 3 laukausta, johti Etelä-Korea yhdellä pisteellä. Ensimmäinen italialainen ampui 9, toinen 10, mutta kolmas - ja samalla joukkueen nuorin - lipsautti nuolensa seiskaan. Tämän jälkeen Etelä-Korealla oli helppo työ korjata potti. Huikea kisa myös.

Tenniksestä tiedän varmaankin vähemmän kuin keskiverto rekkakuski, mutta sen voin sanoa, että loistavaa viihdettä oli myös tuo Andy Murrayn ja Yen-Hsun Lun välinen ottelu. Luhan voitti lopulta yllättäen suoraan kahdessa erässä. Jumalattoman hyvää peliä.
 

Ottomaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever ja muulloin HIFK
Muuten en ota kantaa tähän iänikuiseen "pää-ei-kestä-tsemppiä-ja-yritystä-perkele-SISU!" -keskusteluun, mutta tuo ilmastointijuttuhan vääristyi hieman julkisuudessa. Nieminen itsehän ei asiaa kommentoinut ennen kuin toimittaja siitä ilmastoinnista erikseen kysyi, jolloin Anu vastasi sen olleen huono. Mitään tekosyytä hän ei siitä kuitenkaan tappiolleen tehnyt, vaikka niin on jälkikäteen annettu ymmärtää.

Olisi mukava nähdä se haastattelu kun minä ainakin muistaisin, että Anu nimenomaan pani sen huonon ilmaistoinnin osittain syyksi omalle huonolle pelilleen!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Nieminen itsehän ei asiaa kommentoinut ennen kuin toimittaja siitä ilmastoinnista erikseen kysyi, jolloin Anu vastasi sen olleen huono. Mitään tekosyytä hän ei siitä kuitenkaan tappiolleen tehnyt, vaikka niin on jälkikäteen annettu ymmärtää.

Selitykset senkun vaan paranee. Eli Anu Niemisen tappion syy Ateenassa olikin sen toimittajan, joka kysyi siitä ilmastoinnista? Olisi varmaan ollut 'flekti' kondiksessa, jos olisi tullut erävoitto. Entäpä, jos toimittaja olisikin kysynyt hallin valaistuksesta tai hallin vaksien palvelualttiudesta?
Miksei kukaan urheilija hauku enää tuomareita?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Hienoa, kultamitalli olympialaisissa on aina jotain hieman extraa.

Mielenkiintoinen dilemma tulee, jos tämä jää ainoaksi kultaiseksi. Vuoden urheilijaa kun valitaan, niin olympiakultaa voittanutta on aika vaikea sivuuttaa. Ampuja vuoden urheilijana?
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Isoa rahaa pystyy ampumisella maailmassa tekemään hyvin harva jos käytännössä kukaan. On tosin maita, joissa lupaaville ampujille ja valmiille huipuille kustannetaan sellaiset määrät leiripäiviä ja ammuksia, ettei suomalaisilla ole mitään saumaa edes haaveilla moisista. Kaverit ovat käytännössä ammattilaisia, mitään muuta työtäkään ei tarvitse tehdä. Suomalainen ampuja pääsee parhaimmillaankin urheilukentän hoitajaksi, ja saa siinä sivussa keskittyä vähän paremmin urheilulajiinsa kuin jos tekisi "oikeaa" työtä.

Suomessa luotilajien ampujista jotkut ovat puolustusvoimien tai rajavartioston palkkalistoilla ja silloin esimerkiksi patruunat ja jonkin verran kalustoa ja kotimaan leiritystä on tarjolla. Lisäksi jonkin verran on mahdollista harjoitella työnantajan ajalla. Nämä siis vain kivääri ja pistoolipuolella. Olympialajit eivät taas ole varsinaisesti sotilaslajeja, joten siitä tulee jonkin verran ongelmia, koska sotilaiden pitää myös ampua sotilaslajeja, kuten 300m kivääri ja isopistooli.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Hienoa, kultamitalli olympialaisissa on aina jotain hieman extraa.

Mielenkiintoinen dilemma tulee, jos tämä jää ainoaksi kultaiseksi. Vuoden urheilijaa kun valitaan, niin olympiakultaa voittanutta on aika vaikea sivuuttaa. Ampuja vuoden urheilijana?

50 vuotta sitten vuoden urheilija oli ampuja, joten aivan ensimmäinen kerta se ei olisi. Vain yhden kerran vuoden parhaaksi on valittu joku muu kuin olympiavoittaja, jos sellainen on ollut. Tämä tapahtui vuonna 1998, jolloin F1-maailmanmestari Mika Häkkinen oli vuoden paras, Mika Myllylä ja Jani Soininen jäivät taakse.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selitykset senkun vaan paranee. Eli Anu Niemisen tappion syy Ateenassa olikin sen toimittajan, joka kysyi siitä ilmastoinnista? Olisi varmaan ollut 'flekti' kondiksessa, jos olisi tullut erävoitto. Entäpä, jos toimittaja olisikin kysynyt hallin valaistuksesta tai hallin vaksien palvelualttiudesta?
Miksei kukaan urheilija hauku enää tuomareita?
Olet sinä kyllä ihanan lutuinen tuossa Niemisen perhettä kohtaan kumpuavassa kiihkossasi. Varo vaan, vetäisen kohta kateuskortin esiin!

Jos vielä kerran luet ja koetat ymmärtää, niin kyse oli siitä, että Nieminen ei laittanut tappiotaan ilmastoinnin syyksi. Lisäksi nyt ennen tämän turnauksen peliä olleessa haastattelussa totesi, että hänen Ateenan suorituksensa oli huono. Mielestäni se oli ihan suoraan myönnetty, eikä selitellyt.
 

Mace

Jäsen
Hyvästä häviäjästä tulee hyvä voittaja, mutta huonosta häviäjästä ei koskaan tule hyvää voittajaa. Miksei voi sanoa haastattelussa, että se vastustaja oli minua helvetisti parempi? Ei minulla riitä taitotaso sen kukistamiseen ym. Miksi pitää aina selittää jotain nuhaa tai huonoa arpaonnea? Huippuna tietysti Ateenan kisat, jossa Anu Nieminen sanoi, että hallin ilmastointi oli huono. Eikö huono ilmastointi ollut sama molemmille kilpailijoille? Minun mielestäni sellainen urheilija ei kuulu mikäänlaisiin kisoihin.

Minusta noista haastatteluista aika usein irrotetaan yksittäisiä lauseita ja nostetaan ne koko haastattelujen pääpointeiksi. En nyt muista tuota Anu Niemisen "ilmastointihaastattelua", mutta aivan hyvin tilanne on voinut olla se, että haastattelija on kysynyt, mikä meni pieleen, tms. Ja siihen sitten Nieminen on vastannut, että ilmastointi aiheutti osaltaan ongelmia. Tuskinpa tuollaisessa tilanteessa kukaan urheilija väittäisi, että vastustaja ei olisi ollut parempi, senhän näkee jo tulostaulultakin. Enemmänkin kai kyse on siitä, että kun vastus on muutenkin pirun kova ja sitten kokee vielä olosuhteet hankaliksi, oma esitys jäi siksi vaisuksi.

Anu Niemistä koskevaan vittuiluusi vielä yksi toinenkin huomio. En muista, millaisia ovat olleet Anun aiemmat ekan kierroksen vastustajat, mutta faktahan on se, että sulkapallossa aivan kärkinaiset (ja -miehetkin) ovat valovuoden edellä niitä pelaajia, jotka ovat esim. sijoilla 30-50. Toki erot ovat jossain määrin yksilökohtaisia, mutta yleisesti ottaen erot ovat kuitenkin valtavan suuret. Sitä ei asenteella ja taistelulla kurota umpeen vaan tehtävä on käytännössä lähestulkoon mahdoton. Anu Niemisen pelitaidot eivät yksinkertaisesti riitä noita kärkinaisia vastaan. Jokseenkin itsensä tasoisia hänen sen sijaan pitäisi kyetä voittamaan, myös olympialaisissa.

Ai niin, myös Ville Lång muuten mainitsi kisojen avausottelunsa jälkeen, että toisessa erässä ilmastointi aiheutti ongelmia hänen peliinsä, koska ei voinut lyödä täysipainoisesti pitkää palloa takakentälle vaan joutui pelaamaan jatkuvasti palloa etukentälle.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
50 vuotta sitten vuoden urheilija oli ampuja, joten aivan ensimmäinen kerta se ei olisi. Vain yhden kerran vuoden parhaaksi on valittu joku muu kuin olympiavoittaja, jos sellainen on ollut. Tämä tapahtui vuonna 1998, jolloin F1-maailmanmestari Mika Häkkinen oli vuoden paras, Mika Myllylä ja Jani Soininen jäivät taakse.

Jep, sama itselleni tuli lähinnä mieleen, eli Räikkönen, uusiessa maailmanmestaruuden, voisi päihittää olympiavoittajan. Tuota en tiennytkään, että ampuja on joskus todellakin valittu vuoden urheilijaksi. Jos taas yleisurheilussa (=keihäässä) tulee kultamitalli, niin siinä on satavarmasti vuoden urheilija.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvästä häviäjästä tulee hyvä voittaja, mutta huonosta häviäjästä ei koskaan tule hyvää voittajaa. Miksei voi sanoa haastattelussa, että se vastustaja oli minua helvetisti parempi? Ei minulla riitä taitotaso sen kukistamiseen ym. Miksi pitää aina selittää jotain nuhaa tai huonoa arpaonnea? Huippuna tietysti Ateenan kisat, jossa Anu Nieminen sanoi, että hallin ilmastointi oli huono. Eikö huono ilmastointi ollut sama molemmille kilpailijoille? Minun mielestäni sellainen urheilija ei kuulu mikäänlaisiin kisoihin.

Niin, enpä sitä väittänytkään. Mutta ajattelin vaan että voiton jälkeenhän ei tarvitse keksiä selityksiä ja olla huono häviäjä, se paljastuu vasta sitten kun se tappio tulee että minkälainen häviäjä ihminen on. Ampujilla on näissä kisoissa mennyt todella hyvin joten minkäänlaisia selityksiä ei ole tarvinnut kuunnella, mutta entäs sitten jos he olisivatkin epäonnistuneet? Olisivatko he vieläkin "tosi hyviä tyyppejä" vai pelkkiä "selitteleviä häviäjiä"?

Ja tuosta Niemisen ilmastointi-selityksestä sen verran että eikös se mennyt enemmänkin niin että Nieminen ei varsinaisesti selitellyt suoritustaan sillä ilmastoinnilla mutta kun toimittaja kysyi että oliko ilmastointi huono niin myönsi että se oli hänen mielestään ollut huono. Olisiko hänen sitten pitänyt valehdella siinä että se oli hyvä, jos hän oikeasti piti sitä huonona? No olisihan hän toki voinut sanoa tarkentaen niin että "Oli se ilmastointi huono mutta tappio ei johtunut siitä", mutta ei Nieminen minun mielestäni siitä huolimatta sillä asialla sen kummemmin selitellyt tappiotaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Muuten en ota kantaa tähän iänikuiseen "pää-ei-kestä-tsemppiä-ja-yritystä-perkele-SISU!" -keskusteluun, mutta tuo ilmastointijuttuhan vääristyi hieman julkisuudessa. Nieminen itsehän ei asiaa kommentoinut ennen kuin toimittaja siitä ilmastoinnista erikseen kysyi, jolloin Anu vastasi sen olleen huono. Mitään tekosyytä hän ei siitä kuitenkaan tappiolleen tehnyt, vaikka niin on jälkikäteen annettu ymmärtää.

Kuuntelin ruotsinkielistä selostusta jossain aiemmassa pelissä (kun suomalainen ei tuntunut tietävän lajista enempää kuin minäkään) ja siinä selostaja puhui "myöta- ja vastatuulesta". Eli tässä katsomassani ottelussa kameraan selkäänpäin pelaava oli ensimmäisessä erässä "myötätuulessa" ja melkein pystyi voittamaan paremman vastustajansa, mutta oli sitten täysin aseeton toisessa erässä, jolloin itse joutui kärsimään ilmastoinnin vaikutuksesta. Ehkä Niemisen kohdalla kävi aivan samoin? Tämähän on tilanne, kun ottelut ovat paras kolmesta. En sitten tiedä voiko ilmastoinnilla oikeasti olla näin merkittävä vaikutus, kun en lajia sen kummemmin tunne.
 

Kaivanto

Jäsen
Miksei voi sanoa haastattelussa, että se vastustaja oli minua helvetisti parempi? Ei minulla riitä taitotaso sen kukistamiseen ym. Miksi pitää aina selittää jotain nuhaa tai huonoa arpaonnea? Huippuna tietysti Ateenan kisat, jossa Anu Nieminen sanoi, että hallin ilmastointi oli huono.

Miksei voi sanoa kirjoituksissa, että oma asenteellisuuteni vie minua kuin kusti postia? Ei minulla riitä lukutaito urheilijoiden haastattelujen lukemiseen ym. Miksi pitää aina selittää itse keksittyjä urheilijoiden sanomisia? Huippuna tietysti Jatkoajan keskustelupalsta, missä Brewer puhui Weckströmistä Ateenassa puuta heinää.
http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/olympialaiset/2004/08/309428

-Olen mielestäni kehittynyt sulkapalloilijana, mutta tänään en saanut irti sitä, mitä osaan. Vastustaja piti tasonsa paremmin, Weckström sanoi.
-Lisäksi ottelussa käytetyt pallot olivat tosi nopeita, nopeamman tuntuisia kuin harjoituksissa meille täällä annetut. Olen kuitenkin aiemmin pystynyt sopeutumaan isojen hallien ilmastointiin, joten ei se tätä ottelua ratkaissut, Weckström tunnusti.
-Olen tehnyt koko kesän paljon töitä valmistautuessani olympiakisoihin. Ei sen näin pitänyt mennä. Tämä oli minulta huono matsi, aivan väärään aikaan ja väärässä paikassa, 26-vuotias Weckström summasi.
 

scholl

Jäsen
50 vuotta sitten vuoden urheilija oli ampuja, joten aivan ensimmäinen kerta se ei olisi.

Oliko se Pentti Linnosvuo?
Minullakin on se tunne, että jos yleisurheilusta tms. tulee olympiakultaa niin silloin siitä tulee vuoden urheilija -titteli. Luulen, että ampujilla on sen verran vastustajia toimittajien keskuudessa, että se voi olla tiukassa.
Toisaalta pitää muistaa, että tänä vuonna ei ole ollut esimerkiksi hiihtolajeissa arvokisoja.

Räikkösen uskon itsekin menevän ohi Mäkelä-Nummelasta, jos niin tulisi käymään. Tosin en usko, että Räikkönen on formuloissa syksyllä kolmatta sijaa korkeammalla.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mäkelä-Nummela räjäytti tosiaan pankin, onneksi kerkesin katsomaan finaalin. Viimeisen kudin jälkeen lähdinkin heti koulun penkille. Häkkisenkin finaali tuli seurattua livenä onneksi, vaikka heräsin Långin ottelua varten, joka sitten lopulta vielä viivästyikin ilmeisesti. Olipahan upea päivä suomalaisilla tänään mitalien muodossa. Tennis ja purjehdus sentään tasoittivat puntit. No Lehtisen venekunta on edelleen mitalissa kiinni, mutta nyt kaivattaisiin huomenna pari sijoitusta viiden sakkiin jolloin tilanne olisi melko mukava.

Niemiseltä en hirveitä odottanut, vaikka jostain mitalista mies taisi itse puhuakin ennen kisoja. No ekalle kierrokselle sitten päätti jäädä vieläpä ruotsalaiselle häviten, joka kuvasti kyllä viime aikaisia tuloksia. Aivan liikaa on turnauksia tyssännyt heti ekaan peliin. Hieno ura toki ja saa nähdä milloin seuraava suomalainen yltää samaan, että pystyy useita vuosia taistelemaan ATP-listalla 20-35 hujakoilla ja pääsee sijoitettuna pelaajana moniin turnauksiin. Ja onhan se yksi isompi voittokin tullut. Silti se jokin puuttuu, eikä miehellä ole mitään vahvaa asetta tai kovia hermoja. Tappamisen asenne loistaa myös poissaolollaan yleensä ja itseään kovempia mies voittaa aniharvoin. Viime aikoina alkanut ottamaan turpiin myös huonommiltaan. Ura alkaa olla jo ehtoopuolella, mutta saa nähdä kauanko vielä jatkaa. Kova suoritus kokonaisuudessaan, mutta harmillisen lähelle toisaalta jäi se aivan terävin kärki. Katsokaapa muuten vaikka Ville Långin ilmettä hänen pelatessaan. Tuima katse ollut näissä peleissä ja juuri sellainen tekemisen meininki päällä. Nieminenkin kaipaisi jotain tuollaista. Jos Lång onnistuu erän viemään seuraavalta vastustajaltaan on mies tehnyt Pekingissä yhden kovimmista suomalaissuorituksista odotuksiin nähden.
 

-RVL-

Jäsen
Itse en välitä milliäkään suomalaisten urheilijoiden selityksistä, varmasti muidenkin maiden kansalaiset kertovat täysin samanlaisia juttuja. Ja ainahan se on oltava joku syy, jos ei pärjää. Voi todeta huonon suorituksen jälkeen, että "en ollut tarpeeksi hyvä" tai "aurinko paistoi silmiin" aivan sama.

Tänään kuitenkin hieno päivä suomalaisilla ampujilla. Nummelalta uskalsin odottaa mitalia jo aikaisemmin, mutta Häkkisestä en ollut kuullutkaan, vaikka kuuluisa ampuja hän myös ja tehnyt loistavia tuloksia aikaisemminkin.

Långilla ei ehkä olet ollut mitään mahdottomia vastuksia ranking -sijoitusten perusteella, mutta tehnyt loistavaa jälkeä silti. Hän ja katsojat voivat olla todella tyytyväisiä jo nähtyyn.

Vielähän Suomella on näitä mitalitoivoja jäljellä ja tiedä, vaikka nähtäisiin jotakin yllätyksiäkin. Sten-Nieminen voivat vielä päästä hyväänkin vauhtiin. Lehtisen venekunnalla on loistavat mahdollisuudet takaisin kolmen joukkoon ja saattaapa vielä kuulua ammunnastakin hyviä uutisia.

Ala-Huikku on minulle suuri arvoitus olympialaisissa, vaikka EM-kultaa voittikin. Siellä on heti vastassa kova Kirgisian mies, mutta muutamalla voitolla hänellä voi olla jo olympiamitali kaulassa. Kovat on kuitenkin odotukset häntä kohtaan.

Yleisurheilussa nyt tietenkin ennakkoon odotan tulosta Pitkämäeltä ja Järvenpäältä. On kokeneemmalle Terolle varmasti valtava takaisku, jos kisat menevät tekniikka-ongelmien vuoksi huonosti, pitikin sattua juuri ehkäpä hänen uran suurimmalla hetkellä. Järvenpää on tehnyt loistavaa työtä pitkin kautta ja kaiken kruunaisi olympia-mitali. Ehkäpä sen jälkeen media ottaisi huomioon muutkin kuin Pitkämäen.

Kestävyyslajeissa nähtiin viime vuonna varsinkin kävelijöiden osalta Osakassa todella positiiviset kisat. Holmenkin on tietysti huippukunnossa, taisipa juosta keväällä ennätyksetkin uusiksi. Jos joku yltää kävelyssä/maratonilla/esteissä (loukkaantuminen?) kärkikymmenikköön niin se on hienoa työtä, todella hienoa.

Evilältä pistesija olisi tosi upea teko. On elämänsä kunnossa, mutta kyllä siellä on mielettömästi muitakin kovia miehiä. Toivottavasti askel osuu lankulle ja SE murskautuu taas.

Muitakin menestystoiveita herättäviä urheilijoita varmastikin on eri lajeissa, mutta minun surkealla urheilu-tiedollani en enempää tässä kehtaa kirjoittaa pashaa.

Pitääkin seurata tarkasti kisoja, olen ollut kaikkien aikaisempien kesäolympialaisten aikaan niin nuori, että nyt jotain jää ehkä mieleenkin.

//Joo. Pääsikin unohtumaan Salaman mainitsemat nimet.

Kokenut ratsastaja, jonka Max-ratsu on jo kunnossa, odotuksia riittää heitä kohtaan. Seppälän on tehtävä uusi ennätys, jotta finaali (?) paikka aukeaa, ainakin mitaliin vaaditaan parannusta reilustikin. Puhakalla ei taida olla näissä kisoissa kuin yksi kilpailu laudalla. Kärsinyt jokin aika sitten hyppykammosta, en usko mitaliin, kaikki on tietysti mahdollista, hypyt vielä edessä. Rikala/Mikkonen tuttuja nimiä tekstitv:n kautta, toivottavasti menestystä tulee.
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa, kultamitalli olympialaisissa on aina jotain hieman extraa.

Juuri tulin töistä kotiin, ja mitä näenkään. Suomalainen ampuja Satu Mäkelä-Nummela on voittanut kultamitalin olympialaisissa. Todella hieno suoritus ja ehdottomasti hatunnostoinen suoritus finaalin ainoalta amatööriltä. Loistava suoritus on myös Häkkisen pronssi. Onnittelut molemmille!
 

Salama44

Jäsen
Muitakin menestystoiveita herättäviä urheilijoita varmastikin on eri lajeissa, mutta minun surkealla urheilu-tiedollani en enempää tässä kehtaa kirjoittaa pashaa.

Pitääkin seurata tarkasti kisoja, olen ollut kaikkien aikaisempien kesäolympialaisten aikaan niin nuori, että nyt jotain jää ehkä mieleenkin.
Ratsastusksesta kannattaa huomioida Kyra Kyrklund, uinnista Hanna-Maria Seppälä ja uimahyppääjä Joona Puhakka. Melojat Anne Rikala ja Jenni Mikkonen ovat jo saavuttaneet MM-mitaleja, joten heillä on menestymismahdollisuuksia myös Olympiakisoissa. Varsin paljonhan joukkueessa on niitä urheilijoita jotka tavoittelevat pistesijoja ja kaiken osuessa kohdalleen jopa mitalia.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Miksi baseball ja softball vedetään pois olympiaohjelmasta? Nythän ne ovat mukana viimeistä kertaa.

Koska kovimmat ammattilaiset eivät ole mukana. Toisaalta myös omien areenoiden rakentaminen maksaa.

MLB on jo tehnyt periaatepäätöksen pitää Olympiatauon, jos baseball on jälleen mukana 2016 sekä kisat myönnetään joko USA:an tai Japaniin. Oletettavasti softball pääsee naisten vastaavana lajina mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös