No oli se hiukan kärjistystä ja mutuiluakin. Pate saa ihan itse näpäyttää meikäläistä näpeille, jos olen väärässä. Mua vaan on alkanut tökkiä tuo palstatotuus, että Patella ja Sashalla on pakko synkata, kun ovat Tapparan kasvatteja ja jossain höntsäkisoissa tehneet maalin tai pari. Mä olen kuitenkin katsonut satoja NHL-pelejä ja niissä ei ole tuota tilaa ja aikaa, mikä on vielä Liigassa ja miksei MM-kisoissakin. Patella on siinä vauhdissa omat vaikeutensa, vaikka vahvuudet pysyvätkin samoina. Pekingin olympialaiset pelataan samassa pienessä kaukalossa (eikös se näin ole?) ja NHL:n kerma on mukana. Sinne pitää valita miehet ja kenttäkoostumukset kykyjen ja nykynäyttöjen perusteella, eikä millään Jalosen kuvitteellisella roolikertoimella ja jollain viisi vuotta vanhoilla mielikuvilla.
Oman videolinkin tarkoitus oli vain ja ainoastaan lyödä vastapalloon hyvin jyrkkää tulkintaa. Kikkelinmittaukseen ei ole tarkoitus ryhtyä mutta parhaana vuotena katsoin 322 jääkiekkopeliä ja normi on 250-270 vuodessa. Kun tätä on noilla lukemilla viitisentoista vuotta takana niin äkkilaskemalla se on noin 4000 jääkiekkopeliä.
Ohessa yrittää vähän opiskella valmennusta ja vähän jopa valmentaakin niin pidän kyllä hiukka erikoisena jos olisin itse täysin sokea jääkiekkoon liittyvissä asioissa. Sinällään pidän aika turhana että minulle kerrotaan asioita jotka itsekin näen ja tiedän.
Olen vahvasti siinä uskossa että noilla ottelumäärillä kuulun jatkoajan kirjoittajien ylimpiin desiileihin, mutta voin väärässäkin olla.
En edelleenkään kiivaasti väitä mitään totuttaa, mutta yhteinen turnauskokemus ja toisen tunteminen ovat asioita joita ei voi sivuuttaa. Barkov on kokonaisvaltaisesti aivan perkeleen hyvä jääkiekkoilija eikä Patekaan ihan pelkästään yhden tempun varassa. Silti kaverilla on julma kuti ja pitää ajatella sitäkin missä siitä saadaan suurin etu. Ei tarvitse ymmärtää väärin, minä en väitä että noiden pitäisi pelata yhdessä. Yritän vaan kertoa asioita jotka tukisivat yhteistä pelaamista. Sinä oletkin kirjoittanut niitä asioita mitkä eivät tue ja vaikka niitä en täysin allekirjoita niin pidän niitä silti ihan käypäisinä näkemyksinä.