Pakko vielä kommentoida tuota hylättyä maalia, Näin sen hyvin paikanpäältä aitiopaikasta sekä nyt kelannut hidastuksia. Vaikka kuinka katsoo sinikeltaisin lasien niin selvä maali hylättiin ei kahta puhetta. Hidastus osoittaa selvästi että:
1. kiekko pelattiin maali alueelle ennen Niemisen sinne menoa
2. kiekko on maalissa ennen Niemisen kosketusta Metsolaan
Nämä on FAKTAA
Ei mitään syytä hylätä maalia ja ymmärrän täysin Niemisen reaktion tuossa tilanteessa kun kokee selvää vääryyttä ja vati menee nurin.
Veikkaan että tuon tuomari virhen takia tänään Raumalla saattaa olla eri tuomarit.
No huh huh. Näemmä on vielä osalla raumalaisista näin aamutuimaankin kunnon värilasit päässä. Ainoa virhehän tuossa tuomiossa oli, että Nieminen ei saanut kahden minuutin jäähyä ja tämän takia Lukko vielä sai kavennusmaalin aikaan. Itse en jaksa ruutu ruudulta tilannetta pysäytellä, mutta voisin veikata kertanäkemältä, että joku seuraavista kohdista täyttyy:
Sääntö 186 - Maalivahti ja maalialue / Maali hylätään
i. Jos hyökkäävä kenttäpelaaja ottaa kontaktin maalivahtiin maalialueella pelitilanteen aikana, hänelle tuomitaan pieni rangaistus estämisestä. Jos tilanteessa tehdään maali, sitä ei hyväksytä.
ii. Hyökkäävän joukkueen kenttäpelaajalle, joka tarkoituksellisesti pelin aikana ottaa kontaktin maalivahtiin, tuomitaan pieni rangaistus estämisestä. Jos tilanteessa tehdään maali, sitä ei hyväksytä.
iv. Jos hyökkäävä kenttäpelaaja asettuu maalialueelle estäen maalivahdin näkökenttää, mutta hyökkäävä pelaaja ei ota fyysistä kontaktia maalivahtiin ja tilanteessa tehdään maali, sitä ei hyväksytä.
v. Hyökkäävälle kenttäpelaajalle, joka ottaa muunlaisen kuin tahattoman kontaktin maalialueellaan olevaan maalivahtiin pelitilanteen aikana, tuomitaan pieni rangaistus estämisestä. Jos tilanteessa tehdään maali, sitä ei hyväksytä.
Minulle tosin on ihan sama, mitä tästä tilanteesta ajatellaan. Pääasia, että tuomarit itse tiedostavat tehneensä oikean päätöksen eikä anna Dufvan valituksen mennä ihon alle.