Kuten suurin osa täällä, myös minä näin linjatuomarin toiminnan Niemisen kaatumisen suhteen moitteettomana. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että olisin oikeassa, mutta mun mielestä tuomari teki vain työtään ja onnistui siinä tuon osalta hyvin, Niemisen kaatuminen oli vähintään yhtä paljon hänen, kuin tuomarin vika. Jos joku tuossa näkee tuomarin rusikoivan Niemisen jäähyaitioon tai muuten kohtelevan tätä kaltoin, niin uskoisin sen johtuvan vahvoista sinikeltaisista laseista.
---
Itse pelihän oli älyttömän viihdyttävä. Tappara pelasi paremmin kuin koko kauden aikana olen sen nähnyt pelaavan, eikä Lukko mitenkään selvästi huonompi ollut, vaikka kieltämättä hämmästystä herättäneen maalivahdin pois vetämisen ansiosta loppunumerot eivät Lukkoa mairittelekaan. Tai joo, tottahan se maalivahti tulee ottaa pois, mutta ite olisin tehnyt sen tossa tilanteessa vähintään minuuttia myöhemmin. Toisaalta mä en ole liigajoukkueen päävalmentaja ja uskon siihen, että Dufvan ymmärrys noista on omaani korkeampi.
Joka tapauksessa jännittävä peli oli, eikä hävinneenkään osapuolen tarvitse suuremmin esityksiään hävetä, viimeistely vaan jäi tänään Lukon osalta vajaaksi, mutta onhan näitä pelejä tässä vielä, ennustan pitkää sarjaa. Satunnaiskatsojan kannalta olisi hienoa jos tämä menisi seitsemänteen peliin, vaikka se ymmärrettävästi kannattajien hermoja varmaan rotan lailla söisikin.
Tavaraa jäälle heittäneille lampaanperseitä ja nenäliinoja, kyllä ne tunnemyrskyt siitä helpottaa, viimeistään kun murrosikä on mennyt ohi. Pakko vielä sanoa, että mitä kiinnostavuuteen tulee, niin ainakin mun osalta tämä sarja pyyhkii jäätä tolla toisella sarjalla.