Pe 27.2.2015 Tappara - Lukko

  • 13 931
  • 118

kepardi

Jäsen
Muuten todella asiallinen postaus mut miten kiekottoman jätkän heittäminen tonttiin kyynärpään säestämällä jalkapyyhkäisyllä on farssi?

Kanki meinasi et kun on muutenkin estetty ni ei ne alivoimalla enää uskalla antaa lisää. No nyt ne antoi, ei tuo nyt farssin määreitä täytä..
Tuossahan oli Kankaanperältä pienimuotoinen kosto edellisen tilanteen maalinedusvääntöön. Siinä Kanki kiroten huusi tuomarin suuntaan, mutta en nähnyt pelasiko Nurmi kahdella mailalla vai minkä takia Kanki huusi. Näkyikö tv-kuvassa? Tämän jälkeen kaatoi Nurmen, tuomari reagoi tilanteeseen kun Nurmi jäi jäähän makaamaan.
 

Linden #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avaisitko hiukan tätä väitettä vaikka ihan esimerkein, missä Tapparaa tänään sorrettiin?
No miten olisi esimerkiksi se lopun korkea maila Malisen suuhun tai hyökkäysalueen kulmassa annettu poikkari Tapparalaisen selkään.
Ja joo kyllä sen verran pakitan kun katoin narulta vielä sen Aallon tilanteen, niin siinä jäi rankkari viheltämättä. Lisäksi saitte 5-3 yv:n aika kevyesti. Toki jos joku rakastelee sääntökirjaa, niin kyllä Kanki esti kiekotonta, mutta tilanne oli jatkumoa maalineduspainille ja Nurmi jurkkasi vielä aikalailla. En edes yritä väittää olevani puolueeton, mutta pelin ratkaisuhetkillä tuomarit kyllä aika auvoisasti tarjosi tasotuspaikkoja Lukolle.
 

Meripoikk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pari kertaa se ainakin juuri tuolla mainitsemallasi tavalla on tehnyt maalin tuolta paikalta. Ihmeen usein mies saa siinä aika vapaasti touhuta.
Sitä vapaana touhuamista itsekin ihmettelen! Aika härkä kaveri on kyllä. Lupaa teitille hyvää maalinedusvääntöihin keväällä. Villellä olisi meilläkin käyttöä keväällä...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Viheltämättä jäänyt poikkari Maliseen nyt on vähintäänkin vain oikeudenmukaista. Keihästys munille olisi ollut täysi kuitti, mutta moiseen raukkamaisuuteen en soisi Lukon pelaajien lähtevän. Niin ja toki rikottu Malinen joutuisi poistumaan ottelusta pelirangaistus niskassaan.

-Pitkämuistinen
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No miten olisi esimerkiksi se lopun korkea maila Malisen suuhun tai hyökkäysalueen kulmassa annettu poikkari Tapparalaisen selkään.
Ja joo kyllä sen verran pakitan kun katoin narulta vielä sen Aallon tilanteen, niin siinä jäi rankkari viheltämättä. Lisäksi saitte 5-3 yv:n aika kevyesti. Toki jos joku rakastelee sääntökirjaa, niin kyllä Kanki esti kiekotonta, mutta tilanne oli jatkumoa maalineduspainille ja Nurmi jurkkasi vielä aikalailla. En edes yritä väittää olevani puolueeton, mutta pelin ratkaisuhetkillä tuomarit kyllä aika auvoisasti tarjosi tasotuspaikkoja Lukolle.

Toi Malisen naamaosuma oli tosi sekava tilanne ainakin telkkarista, en osaa sanoa. Kangen tilanteesta, ei mitään väliä mille se on jatkoa, jos se vetää noin ni joutuuhan siitä aina (melkein) boksiin.

Molemmilta meni vihellyksiä ohi, mut meni tänään aika hyvin. Enkä mäkään voi väittää olevani puolueeton. Jonkun muun jengin fani tulkoon ratkasemaan.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Jumalauta että ärsyttää toi liigan tuomareiden linja ton mailaviidakon suhteen. Alkukaudesta vihellettiin kaikki muut paitsi viimeinen kolme minuuttia + jatkoaika. Nyt ei vihelletä mitään. No onneks ei sitten vihelletä mitään eikä sieltä täältä.


Olihan se Kankin jalkapyyhkäisy suht selvä, jos tuosta ei jälkikäteen tule mitään on ihme. Maliseen tullut isku oli 2+2 arvoinen vähintään, verta tuli selvästi ja sitä kävi myös näyttämässä jäällä myöhemmin. Ihme että siite ei tullut mitään vaikka tuomari oli vieressä.


Viheltämättä jäänyt poikkari Maliseen nyt on vähintäänkin vain oikeudenmukaista. Keihästys munille olisi ollut täysi kuitti, mutta moiseen raukkamaisuuteen en soisi Lukon pelaajien lähtevän. Niin ja toki rikottu Malinen joutuisi poistumaan ottelusta pelirangaistus niskassaan.

-Pitkämuistinen

Ei ole olemassakaan sellaista kuin oikeudenmukaisesti viheltämättä jättäminen, jokainen jäähy joka jää viheltämättä on tuomarivirhe.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä oli ihan hyvää pöhinää ja vääntöä. Lukolle tarjottiin ihan riittävä paikka tasoitukseen niin turha itkeä tappiosta. Töllöstä katsottuna se Kangen jäähy tuli tuohon tilanteeseen aika helposti, mutta eipähän sekään mitään ratkaissut. Lukon YV ei kovin hienosti kulkenut, mutta mielestäni Tapparan AV oli aika passiivinen. Olisi Lukon pitänyt kyllä saada kiekkoa liikkeelle paremmin. Ihan ok esitys vaikka turpaan tuli.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Toki tuomarivirhe on tuomarivirhe, sitä en olekaan kiistänyt. Tarkoitinpa vain, että Malinen pääsi vähän tärkeämmässä paikassa kuin koira veräjästä, kun taas syytön osapuoli lähti ulos kainalosta. Vähän sellaista karman laki systeemiä. Totuuden nimissä molemmissa tilanteissa rike jäi kaiketi tuomareilta näkemättä, mikä on ihan inhimillistä.

Tiedä sitten onko päässäni vikaa, mutta haluaisin Tapparan taas tämän kauden poffeissa Lukkoa vastaan. Tähän mennessä Tappara kun on tainnut viedä kaikki sarjat Lukkoa vastaan. No on Lukolle sentään yksi pronssipelin voitto suotu.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Hieno ottelu oli ja tunnelmakin hallissa aivan eriluokkaa mitä sohvalla katsellen. Aina pitäisi olla paikanpäällä eikä tyytyä ruutuun.

Oli vähän mukavaa koston makua kun Kuusela nosti kuolluttakin esittäneen Nurmen nenän edestä 1-0. Kaikenkaikkiaan hieno kiekkoilta ja pisteet himaan. Väriä pitää pelissä olla ja nytkin oli.
Onko se Lukon Suuronen muuten entinen surmanajaja?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Joopa joo. Yleisestä tuomarityöskentelystä ei voi valittaa kun se on tulkintapeliä ja molemmille sama mutta päivänselvä rankkari jäi viheltämättä Lukolle. Tuskin Fobba siitä maalia olisi tehnyt vaikka pilkku olisikin vihelletty mutta ikävää tollanen kotiinpäin veto tuomareilta. Sitten vielä lopussa koko halli yrittää lopettaa pelin ennen aikojaan. Ihme puuhastelua.

Joka tapauksessa jännä peli ja tota lisää sitten poffeissa.

Ei nyt ihan heti "avaudu" et miten koko halli yrittää lopettaa pelin ennen aikojaan ? kerro mulle ? Jos tuomari antaa pelin käydä nurkkaväännössä, kuten nyt antoi ja summeri soi, niin millä perusteella katsojat yritti lopettaa pelin ? Eikö se ollut se tuomari joka antoi pelin käydä ? Jos summeri soi niin se soi ja peli loppuu. Nyt mentiin vinkumaan lisää peliaikaa, jota jostain käsittämättömästä syystä annettiin. Okei kelloa on joskus siirrelty taaksepäin, mutta sen takia, että se on "juossut" vaikka tuomari olisi viheltänyt pilliin. Nyt ei viheltänyt vaan antoi pelin jatkua....

Ja Stephen Dixon, hieno hankinta! Mitä teki tänään? Ei mitään. Eiku huitas se kerra Fobbaa käsil. Vieläkin naurattaa..

No kysytään sit et mitä teki Ville Vahalahti ? Muutakin kuin kitisi ja vinkui kerta toisensa jälkeen ? Täysi nolla ? Ei pelimies lähde jatkuvasti kitiseen tuomarien tuomioista....
Kumpikin ovat hienoja pelaajia ja isossa roolissa omalle seuralleen. Kevät näyttää kumpi pelaaja on seuralleen isommassa roolissa.
 
Viimeksi muokattu:

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On kyllä Jatkoajan taso valahtanut hävettävän alas. Provoa provon perään, molemmista leireistä. Surullista.
Minulla ei ole ollut koskaan mitään annettavaa tälle palstalle, mutta siitä huolimatta kehottaisin katsomaan peiliin. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan:
http://keskustelu.jatkoaika.com/members/xkouhiax.99833/

Ai niin, tämä linkki vie (pitäisi) viedä nimimerkin @xkouhiax viimeisiin viesteihin.

Korjaus. Paskat tuo linkki niitä viestejä suoraan näyttää.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Minulla ei ole ollut koskaan mitään annettavaa tälle palstalle, mutta siitä huolimatta kehottaisin katsomaan peiliin. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan:
http://keskustelu.jatkoaika.com/members/xkouhiax.99833/

Ai niin, tämä linkki vie (pitäisi) viedä nimimerkin @xkouhiax viimeisiin viesteihin.

Korjaus. Paskat tuo linkki niitä viestejä suoraan näyttää.

No voi kuule, en ymmärtänyt. Kerrohan? En ole paljon tänne ehtinyt kirjotella, mutta paljon tulee lueskeltua. Välillä vaan niin paljon paskaa, että vois jättää kokonaan välistä. Mutta anuway, Tsemppiä vaan sinne päin!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei nyt ihan heti "avaudu" et miten koko halli yrittää lopettaa pelin ennen aikojaan ? kerro mulle ? Jos tuomari antaa pelin käydä nurkkaväännössä, kuten nyt antoi ja summeri soi, niin millä perusteella katsojat yritti lopettaa pelin ? Eikö se ollut se tuomari joka antoi pelin käydä ? Jos summeri soi niin se soi ja peli loppuu. Nyt mentiin vinkumaan lisää peliaikaa, jota jostain käsittämättömästä syystä annettiin. Okei kelloa on joskus siirrelty taaksepäin, mutta sen takia, että se on "juossut" vaikka tuomari olisi viheltänyt pilliin. Nyt ei viheltänyt vaan antoi pelin jatkua...

Tuomari vihelsi ihan selvästi pilliin. Tai siis vihellystä ei siltä pahviläpyskävihtomiselta kuulunut (mikä sinänsä parempaa kuin hiljaisuus, ei siinä, hyvä fiilis), mutta kyllä nyt aika selvästi oli pilli suussa ja posket pullollaan tuomarilla, ja osoitti p-pisteelle siinä 2,3 sekuntia ennen loppua.

T: Katsoja, joka ei lähtenyt mihinkään epämääräisen summerinsoiton jälkeen.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No voi kuule, en ymmärtänyt. Kerrohan? En ole paljon tänne ehtinyt kirjotella, mutta paljon tulee lueskeltua. Välillä vaan niin paljon paskaa, että vois jättää kokonaan välistä. Mutta anuway, Tsemppiä vaan sinne päin!
Kuinka hyvin katsoit siihen peiliin? Vai unohditko nyt sen?
Anuway. Melko turha minun kuitenkaan kuittailla viestien tasosta, kun omien viestien taso on mitä on.
Jokainen tyylillään ja aina kannattaa miettiä, että onko oikea henkilö arvostelemaan palstan tasoa. Lähden nyt itse miettimään itsekseen omien viestieni luovaa syvyyttä tälle upealle palstalle.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kuinka hyvin katsoit siihen peiliin? Vai unohditko nyt sen?
Anuway. Melko turha minun kuitenkaan kuittailla viestien tasosta, kun omien viestien taso on mitä on.
Jokainen tyylillään ja aina kannattaa miettiä, että onko oikea henkilö arvostelemaan palstan tasoa. Lähden nyt itse miettimään itsekseen omien viestieni luovaa syvyyttä tälle upealle palstalle.

Korkki kiinni tai kone kiinni ;)

@xkouhiax Ei kannata vetää näiden Lukko-matsien otteluketjujen perusteella mitään johtopäätöksiä palstan tasosta. Nämä lähtee poikkeuksetta ihan lapasesta. Raumalaisilla tuntuu olevan joku älytön provoamisvimma. Porilaisten kanssa kieltämättä kyllä välillä hiukan häiritsevät Liiga-puolen ketjuja. Mutta toisaalta Ässiä vastaan otteluketjut pysyvät siisteinä, eli syy on vääjäämättä Lukko-faneissa.

Taisi tosin karata keskustelu vähän Sport-pelin jälkeenkin. Voi kunpa aina pelattaisiin Pelicansia tai SaiPaa vastaan. Silloin pysyy väännöt hyvällä tasolla.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kuinka hyvin katsoit siihen peiliin? Vai unohditko nyt sen?
Anuway. Melko turha minun kuitenkaan kuittailla viestien tasosta, kun omien viestien taso on mitä on.
Jokainen tyylillään ja aina kannattaa miettiä, että onko oikea henkilö arvostelemaan palstan tasoa. Lähden nyt itse miettimään itsekseen omien viestieni luovaa syvyyttä tälle upealle palstalle.

Tuota noin. Voit varmaan YV:llä valaista, että mikä minun viestien tasossa on niin pahasti pielessä, mutta sanon vielä tässä, että jos ei saa kritisoida sitä, että ala-aste tyylisesti puolin ja toisin dissataan vastustajan peliä joihinkin poissaoloihin tai kahvoihin perustuen, niin on se kumma. Jos nyt Oijennuksen itsetuntoon jotenkin kolahti tuo minun viesti, niin voin nyt pyyhkiä kyyneleesi sanomalla, että en puhunut sinun kirjoituksistasi.

Jatkakaa vapaasti.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Virveliä kainaloon uskot tai et, korkki on auki. Oli jo eilen, kun jouduin katsomaan Ilveksen matsia livenä. Siellä oli Nurmen faija kenttää ajamassa.
Minun piti aikaisemmin kirjoittaa pelistä. Joku haukkui jossain vaiheessa Dixonia. Siinä on erikoinen vahvistus, sillä tuntuu olevan yksi Tapparan innokkaimmista taklaajista hyökkäysalueella. On kovasti yllättynyt "meikämandoliinin" fyysisyydellään. Öö
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuota noin. Voit varmaan YV:llä valaista, että mikä minun viestien tasossa on niin pahasti pielessä, mutta sanon vielä tässä, että jos ei saa kritisoida sitä, että ala-aste tyylisesti puolin ja toisin dissataan vastustajan peliä joihinkin poissaoloihin tai kahvoihin perustuen, niin on se kumma. Jos nyt Oijennuksen itsetuntoon jotenkin kolahti tuo minun viesti, niin voin nyt pyyhkiä kyyneleesi sanomalla, että en puhunut sinun kirjoituksistasi.

Jatkakaa vapaasti.
Oikeastaan itse vastasit jo tässä viestissä kysymykseesi liittyen ristiriitaan. Kaikki tämä alkoi, kun menin suureksi virheekseni arvostelemaan sinun viestiäsi missä arvostelit tämän upean sivuston tasoa ja valittelit, että kuinka kovasti täällä provosoidaan. Koitin huonolla menestyksellä linkittää sinun viimeisiä viestejä tähän ketjuun siinä kuitenkaan onnistumatta. Minun onnekseni sinä onnistuit linkittämään lainaamassani pätkässä esimerkin viestistä jossa saattaa olla myös jonkin asteista provosointia mitä niin suuresti paheksut.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
@xkouhiax Ei kannata vetää näiden Lukko-matsien otteluketjujen perusteella mitään johtopäätöksiä palstan tasosta. Nämä lähtee poikkeuksetta ihan lapasesta. Raumalaisilla tuntuu olevan joku älytön provoamisvimma.

En ole raumalainen, mutta totean silti, että nythän täällä alkoi "tamperelaisten" keskinäinen kina. Siinä missä Lukon kirjoittajat ovat pääasiassa kirjoittaneen kyseisestä pelistä, ovat Tapparan kirjoittajat haukkuneet ja kyseenalaistaneet vastustajan pärjäämisen tulevaisuudessa. Haukut silti raumalaisia provoamisesta, ja samalla itse syytät provoilusta vielä tunteja sen jälkeen, kun ketju on rahoittunut. Yhtä loogista kuin Lukon haukkuminen pelkäksi kahvajoukkueeksi, vaikka oma joukkue kahvaa aivan yhtä paljon.

Tekisi sinullekin ihan hyvää joskus raottaa korkkia, vaikka sitä porilaista nimimerkkiä, joka kirjoittaa nimimerkkinsä pienellä.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Mun mielestä oli ihan hyvää pöhinää ja vääntöä. Lukolle tarjottiin ihan riittävä paikka tasoitukseen niin turha itkeä tappiosta. Töllöstä katsottuna se Kangen jäähy tuli tuohon tilanteeseen aika helposti, mutta eipähän sekään mitään ratkaissut. Lukon YV ei kovin hienosti kulkenut, mutta mielestäni Tapparan AV oli aika passiivinen. Olisi Lukon pitänyt kyllä saada kiekkoa liikkeelle paremmin. Ihan ok esitys vaikka turpaan tuli.
Ei Tapparan AV ollut todellakaan passiivinen, se mitä Lukon pelejä on ollut niin tappoivat sen suurimman pelotteen siitä täysin, eli viivapelaajien valumisen lähemmäksi maalia. Kuinka moni Lukon YV-maaleista on tullut siten että pakit on valuneet b-pisteen kaarelle ja jopa alemmaksi, pelattu laidasta pakki pakki ja veto joka mennyt sisään tyyliin Kousan tai Niskalan toimesta tai sitten rebound kauhottu maalilta?
Nyt Tappara piti pakit siellä viivassa hyvin jumissa ja ne eivät päässeet omalle tutulle tontilleen laukomaan ja tämän vuoksi Lukon YV jäi nyt vähän torsoksi tänään.

Ei nyt ihan heti "avaudu" et miten koko halli yrittää lopettaa pelin ennen aikojaan ? kerro mulle ? Jos tuomari antaa pelin käydä nurkkaväännössä, kuten nyt antoi ja summeri soi, niin millä perusteella katsojat yritti lopettaa pelin ? Eikö se ollut se tuomari joka antoi pelin käydä ? Jos summeri soi niin se soi ja peli loppuu. Nyt mentiin vinkumaan lisää peliaikaa, jota jostain käsittämättömästä syystä annettiin. Okei kelloa on joskus siirrelty taaksepäin, mutta sen takia, että se on "juossut" vaikka tuomari olisi viheltänyt pilliin. Nyt ei viheltänyt vaan antoi pelin jatkua....

No kysytään sit et mitä teki Ville Vahalahti ? Muutakin kuin kitisi ja vinkui kerta toisensa jälkeen ? Täysi nolla ? Ei pelimies lähde jatkuvasti kitiseen tuomarien tuomioista....
Kumpikin ovat hienoja pelaajia ja isossa roolissa omalle seuralleen. Kevät näyttää kumpi pelaaja on seuralleen isommassa roolissa.

Tuomari veti pelin poikki ja näytti aloitusta, toimitsijat eivät olleet hereillä lainkaan tässä. Selvästi katkaistiin peli kyllä ennen summeria.

Vahalahti itkijä? En nähnyt Vahalahden itkevän kertaakaan, Vahalahtihan kuuluu Lukon kapteeniston joten pienehkö oikeus käydä asioista sanomassa myöskin. Ja kyllähän Vahalahti näin sinioranssein silmin katsottuna hoisi hommansa paremmin kentällä hyökkäyspelin ulkopuolisin asoiden suhteen kuin kirvesrintojen kultakypärä jonka puolustuspeli perustuu aivan järjettömään mailankäyttöön ja jolta nähdään jatkuvasti niin typeriä jäähyjä ja ratkaisuja kuin vain olla.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Oikeastaan itse vastasit jo tässä viestissä kysymykseesi liittyen ristiriitaan. Kaikki tämä alkoi, kun menin suureksi virheekseni arvostelemaan sinun viestiäsi missä arvostelit tämän upean sivuston tasoa ja valittelit, että kuinka kovasti täällä provosoidaan. Koitin huonolla menestyksellä linkittää sinun viimeisiä viestejä tähän ketjuun siinä kuitenkaan onnistumatta. Minun onnekseni sinä onnistuit linkittämään lainaamassani pätkässä esimerkin viestistä jossa saattaa olla myös jonkin asteista provosointia mitä niin suuresti paheksut.

Et nyt varmaan ymmärrä itsekään mitä päissäsi kirjotat joten olkoon. Parempi onni ensi kerralla! :)
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei kannata vetää näiden Lukko-matsien otteluketjujen perusteella mitään johtopäätöksiä palstan tasosta. Nämä lähtee poikkeuksetta ihan lapasesta. Raumalaisilla tuntuu olevan joku älytön provoamisvimma. Porilaisten kanssa kieltämättä kyllä välillä hiukan häiritsevät Liiga-puolen ketjuja. Mutta toisaalta Ässiä vastaan otteluketjut pysyvät siisteinä, eli syy on vääjäämättä Lukko-faneissa.

Taisi tosin karata keskustelu vähän Sport-pelin jälkeenkin. Voi kunpa aina pelattaisiin Pelicansia tai SaiPaa vastaan. Silloin pysyy väännöt hyvällä tasolla.

Vähän jäi hämärään oliko tämä nyt jotain korkean tason läppää kun omissa muistikuvissa se provo lähtee aina sieltä päästä... ja muistini ei tällä kertaa pettänyt kun kävin tarkistamassa miten viime matsissa jatkiksessa toimittiin. Siellä oli teikäläinen itse ilmiliekeissä vaikka peli oli vielä kesken mutta kun Tappara oli saamassa isän kädestä niin harmitus levisi kulovalkean tavoin. Menkää nyt muutkin vilkaisemaan mistä kaikki aina lähtee. Ketju löytyy sivulta 4 ja otteluketjun ekan sivun viimeinen viesti... vie kaiken pohjan virvelin syyttelystä.
 

lebak

Jäsen
Ennen kuin luen yhtään muiden kommentteja: paikalla olleena on pakko sanoa, että tapahtuma oli hyvä ja peli oli hyvää ja ennen kaikkea tarkkaa. Parasta oli lopun kellosotkun jälkeen tilanne, kun molempien joukkueiden pelaajia nojaili mailoihinsa Tapparan alueella ja juttelivat keskenään hymyssä suin!

Minun on pakko ottaa kantaa tähän omalla mielipiteelläni, sen verran ärsytti taas kerran itse tapahtuma.
Hienosti oli ihmisiä hallilla ja käytävillä huomasi, että monia lähtökohdat ja itse ottelu jännitti ja herätti myös tunteita.Tapparan kannattajapäädyn toiminta on kasvanut viime vuosina posiitiviseen suuntaan, mutta miksi tapahtumanjärjestäjä yrittää kitkeä sitä pois liian kovalla ja äänentoistolaitteita särkevällä pumputuksella? Ikuinen esimerkki on jo videotaululla pyörivä "maalia tappara" -kehotus ja nauhalta kovaäänisesti taputusta. Kun pelikatko loppuu ja kiekko putoaa jäähän, jää jäljelle enään muutaman alarivin lapsen läpsyttimen ääni. Ja kannattajaryhmä joutuu taas aloittamaan tunnelman luonnin tyhjästä. Toisekseen tuohon äänenvoimakkuuden tasoon, niin kavereiden kanssa juttelu pelistä pelikatkoilla on lähes mahdotonta ellei huuda.

Hallilla oli siis hieno tunnelma, mutta näissä mittakaavoissa ottelunjärjestäjä ei sitä kyllä yhtään lisää, päinvastoin. Ihmettelenkin ettei Tapparan peleissä useammin käyvät ole asiaan puuttuneet. Joskus olen siitä suoraa palautettakin antanut, mutta olkoot. Tällä viestillä ei siis ole tarkoitus herjata ketään, mutta toivoisin, että jos joku ajattelee samalla tavalla niin toivottavasti se herättäisi keskustelua. Ehkä tämä on sitten jonkin sortin 30v kriisiä kun tälläisistä asioista ärsyyntyy :)

Kellosotkusta jäi mieleen Metsolan lapsellinen provoilu Vauhkoselle, kun Olavi jäi b-pisteelle odottamaan tuomarin päätöstä. Juha siis tuli "väkisin" kättelemään ja tuulettelemaan kun tuomarit olivat vielä toimitsija-aitiossa asiaa selvittämässä. Toki ottelun jälkeen toiset pelaajat yhdessä hymysuin juttelivat.

Itse ottelusta on tärkeimmät asiat varmaan jo puitu. Lukko puolusti taas hyvin aluettaan, mutta taktiikka on oli tänään hyvin karu hyökkäämisen osalta senttereiden/hyökkääjien poissaolojen takia. Myös Tappara pelasi hyvän ottelun ja sai ansaitsemansa maalin. Pari erää kyttäiltiin ja maalin otteluksihan se sitten jäi. Olisihan tästä pisteet voinut jakaakkin, mutta maalit ratkaisee. Kevättä kohti!
 
Viimeksi muokattu:

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja mistä syystä Palolaa filmaajaksi huudellaan? Siitäkö, kun Lukon pelaaja (Nurmi?) veti hänet selvällä kiinnipitämisellä nurin?

Kun Palola kaatui, sanoin heti jälkikasvulle että sukelsi. Sitten katselin tilanteen uudestaan hidastettuna, enkä olekaan enää lainkaan varma. Rike tilanteessa oli, ei kahta sanaa, mutta korostiko vai ei, kas siinä pulma.

Palola käyttää todella ronskisti mailaa, se on totta. Tosin läheskään aina se mailankäyttö ei ole rike, koska aina ehtiessään käyttää sitä mailaa tietenkin kaverin mailaan, kuten esim. tehdessään ainakin yhden näppärän takakarvauksen Lukon sinisellä.

Maalinälkä ja pelirohkeus ovat kuitenkin huipussaan. Ei todellakaan pelaa peruuttamalla tätä peliä.

Siksi parempi liike (ja rakenteeltaan paremmin liikkuvaan hyökkäyspelaamiseen sopivat pelaajat) Tapparalla oli, että tarkemmalla linjalla siellä boksissa olisi keltapaidat istuneet Tapparaa enemmän. Tosin eiköhän pelimiehillä löydy järki päästä, ja mikäli tuomarit olisivat vetäneet tarkalla linjalla, se huikea roikkuminen olisi kummasti vähentynyt jo ensimmäisessä erässä. Nollatoleranssilla tuolla olisi pahimmillaan tai parhaimmillaan pitänyt viheltää 3 yhtäaikaista jäähyä keltapaidoille, kun muistaakseni Erkinjuntti ja kumppanit laittoivat tehosekoitinta päälle Lukon puolustusalueella.

Mutta ihan hyvää, jopa pleijarityyppistä vääntöä ja kamppailupelaamista nähtiin. Niillä mennään mitä tuomarit viheltää, ja ei oikein jaksaisi sitä pelaajiin kohdistuvaa vinkunaa asiasta kuunnella. Homma on täysin raitapaitojen käsissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös