Ennen kuin luen yhtään muiden kommentteja: paikalla olleena on pakko sanoa, että tapahtuma oli hyvä ja peli oli hyvää ja ennen kaikkea tarkkaa. Parasta oli lopun kellosotkun jälkeen tilanne, kun molempien joukkueiden pelaajia nojaili mailoihinsa Tapparan alueella ja juttelivat keskenään hymyssä suin!
Minun on pakko ottaa kantaa tähän omalla mielipiteelläni, sen verran ärsytti taas kerran itse tapahtuma.
Hienosti oli ihmisiä hallilla ja käytävillä huomasi, että monia lähtökohdat ja itse ottelu jännitti ja herätti myös tunteita.Tapparan kannattajapäädyn toiminta on kasvanut viime vuosina posiitiviseen suuntaan, mutta miksi tapahtumanjärjestäjä yrittää kitkeä sitä pois liian kovalla ja äänentoistolaitteita särkevällä pumputuksella? Ikuinen esimerkki on jo videotaululla pyörivä "maalia tappara" -kehotus ja nauhalta kovaäänisesti taputusta. Kun pelikatko loppuu ja kiekko putoaa jäähän, jää jäljelle enään muutaman alarivin lapsen läpsyttimen ääni. Ja kannattajaryhmä joutuu taas aloittamaan tunnelman luonnin tyhjästä. Toisekseen tuohon äänenvoimakkuuden tasoon, niin kavereiden kanssa juttelu pelistä pelikatkoilla on lähes mahdotonta ellei huuda.
Hallilla oli siis hieno tunnelma, mutta näissä mittakaavoissa ottelunjärjestäjä ei sitä kyllä yhtään lisää, päinvastoin. Ihmettelenkin ettei Tapparan peleissä useammin käyvät ole asiaan puuttuneet. Joskus olen siitä suoraa palautettakin antanut, mutta olkoot. Tällä viestillä ei siis ole tarkoitus herjata ketään, mutta toivoisin, että jos joku ajattelee samalla tavalla niin toivottavasti se herättäisi keskustelua. Ehkä tämä on sitten jonkin sortin 30v kriisiä kun tälläisistä asioista ärsyyntyy :)
Kellosotkusta jäi mieleen Metsolan lapsellinen provoilu Vauhkoselle, kun Olavi jäi b-pisteelle odottamaan tuomarin päätöstä. Juha siis tuli "väkisin" kättelemään ja tuulettelemaan kun tuomarit olivat vielä toimitsija-aitiossa asiaa selvittämässä. Toki ottelun jälkeen toiset pelaajat yhdessä hymysuin juttelivat.
Itse ottelusta on tärkeimmät asiat varmaan jo puitu. Lukko puolusti taas hyvin aluettaan, mutta taktiikka on oli tänään hyvin karu hyökkäämisen osalta senttereiden/hyökkääjien poissaolojen takia. Myös Tappara pelasi hyvän ottelun ja sai ansaitsemansa maalin. Pari erää kyttäiltiin ja maalin otteluksihan se sitten jäi. Olisihan tästä pisteet voinut jakaakkin, mutta maalit ratkaisee. Kevättä kohti!