Tietysti joskus voisi miettiä aivoillaan. Itse ainakin on sen verran ennakkoluuloja suomalaista urheiluyleisöä kohtaan sekä normaalia itsesuojeluvaistoa, etten menisi viikonloppupeleissä yhdenkään toisen faniryhmän sekaan tuulettelemaan vierasmaaleja - tein sen sitten kuinka nätisti tahansa.
Etenkin jos kyse olisi seisomapaikoista, joita hallista useammastakin paikasta löytyy.
Pahoinpitelyähän ei oikeuta mikään, mutta eikös useimmat rikostilanteet voi välttää omalla käyttäytymisellään? Ai niin, ei kännissä tartte ottaa vastuuta..
Itsellani ainakin joskus periaate sotii liikaa itsesuojeluvaistoa vastaan. Eli on mielekkaampaa vaarantaa oma koskemattomuus kuin joku perusoikeus jonka mieltaa tarkeaksi oman ja muiden elamisen kannalta. Olisihan se tietysti fiksuin ratkaisu jattaa fanipaita himaan, istua kuin kirkossa ja vasta kotona tuuletella, mutta koska nain ei pitaisi kenenkaan joutua toimimaan, nain en myoskaan toimi. Siis silloin kun olen suomessa paassyt matseja katsomaan.
Jotkut jutut on sellaisia etta niita puolustaakseen on valmis ottamaan yhteen...sananvapaus on yksi naista asioista. Se on jokaisen oikeus olla iloinen julkisesti oman suosikkijoukkueensa maaleista, ja tuota oikeutta ei ole kenellakaan mitaan asiaa ottaa pois uhittelemalla. Ainakaan itse en siihen suostuisi. Tuskin sinne on kukaan vakipakolla halunnut ilveksen faniryhman keskelle katsomaan pelia, vaan sinne on liput myyty ja siella on sitten istuttu....kylla pitaa saada omia kannustaa ja omien onnistumisista juhlia.
Eipa ole koskaan tullut mieleenkaan kayda jonkun kimppuun kun ovat aijansuolla vierasjoukkueen maaleja tuuletelleet. Kylla heilla on siihen taysi oikeus, missa pain hallia tahansa. Enka mieti kahdesti juoksenko taalla Kanadan Frederictonissa Suomen lipun kanssa kadulla jos viedaan olympiakultaa, jos siis silta tuntuu. En valttamatta tuota tee, mutta ainakaan tekemattomyys ei johdu siita etta suostuisin pelkaamaan jotain primitiivireaktioita.
Eika ole talla asenteella viela koskaan tarvinnut ryhtya kenenkaan kanssa lyomaan jaakiekkopeleissa.