Olin jo eeposmaista tarinaa kirjoittamassa, mutta kaverin hiiri teki tenän, vaihtoi sivua ja tekstit etteerin. Mutta täytyypä muutama ranskalainen viiva pistää, kun kerran paikalla olin. Oli muuten meikän ensimmäinen livenä nähty peli, joten eiköhän tappio minun piikkiini mennyt. Mutta asiaan:
- Pitkämäki, Ilveksen voiton takuumies. Ei päästänyt helppoja ja otti muutaman paraatitorjunnan
- Ekan erän alkupuolisko täysin Ilveksen, huono viimeistely toi vain yhden maalin...tuollaiselta varmaan Lukon pelien alku parhaimmiltaan näyttää, todella kovalla karvilla Ilves otteluun lähti
- Raanta pelasi hyvin, ainoastaan kolmas maali meni helposti. Varmoja koppeja ja mailapeli Vehasta parempaa, tästä iso plussa
- Mihin katosivat Pesonen ja Genoway? Eivät pelanneet tokan erän lopun jälkeen
- Kolmas erä täysin Lukon, mutta kun ei maalia saada, niin näin käy
- Anttila...on se kumma, että aina kun kaveri saa kiekon sinisellä, niin se on vaarallinen maalipaikka. Vähän vielä voimaa voisi tarvita, Cook ja McLean pistivät Markon painissa maihin. Hieno pelaaja muuten, vaikea vastus ja sopivan ärsyttävä kaveri
- Tukonen ja Laaksonen pelasivat hyvin yhteen YV:llä, mutta maalia ei vielä tullut
- Tuomarit melko kuutamolla, eivät viheltäneet aiheesta, mutta toisaalta vihelsivät tyhjästä, joten eiköhän minuutit sitten lopulta oikein menneet
- Lukolta paikoittain hermostunutta peliä, tosin Ilves oli pelipäällä ja Hakametsässä oli hyvä tunnelma kotijoukkueen pelata
Muutamat plussat ja miinukset vielä:
Lukko:
+ Morrison, pakko laittaa, on se äijä
+ Pettinen, todella varmaa peliä, ei hötkyile
- Virtala, melko tehotonta pörräämistä, voisi kokeilla jotain muuta kaveria tällä paikalla, tosin Marko ei pelaisi jos Nurmi olisi terveenä
- Cook, pelasi liikaa riskillä (tosin pelannee aina), Ipan AV-maali meni miehen piikkiin. Jos olisi lähtenyt alas, eikä olisi väkisin yrittänyt katkaista kiekkoa viivalla, niin olisi ehtinyt.
Ilves:
+ Pellinen, hyvällä liikkeellä mukana ja jaksoi loppuun asti, kun muulla joukkueella alkoi jalka painaa
+ Niinimäki, Uunolla kyllä kädet käy, kuulemma yhdellä säbääjällä tulee käymään myös ensi tiistain treeneissä. Nimimerki "Uuno on mun idoli" ;)
- Seikola, todella vaisu, heitteli vain helppoja hanskakäden koppeja Raannalle
- Snellman, maalinteon tuska on varmasti kova ja peli on puskemista, kädet käyvät kyllä, mutta tulosta ei tule