No niin, kolmannella yrittämällä tuli nähtyä KalPan voitto Nordiksella. Ryöstöretkihän se oli. Olen nähnyt kaikki KalPan pelit tällä kaudella lukuun ottamatta Kärpät- ja Jokerit-otteluita, ja ei KalPa ole ollut kertaakaan noin köysissä kuin tänään. Jotenkin tuntui, ettei joukkue saanut omaa peliään kuntoon, todennäköisesti se johtui vain siitä, että IFK pelasi paremmin.
Ahonen torjui hyvin, mutta ei maagisesti mielestäni ... pari game saveria oli. Mun mielestäni KalPalla oli vastahyökkäyksistä lähes yhtä monta hyvää maalintekopaikkaa kuin kotijoukkueella, mutta mä nyt oon tällainen puusilmä. Se on fakta, että IFK painoi peliä koko ajan. Siihen tosin vaikutti ihan sysipaska tuomarilinja. Luulisi nyt, hyvänen aika sentään, että paremmin peliä tekevä joukkue pärjäisi ilman tuomareiden apua, mutta eipä pärjännyt sitten tuomareidenkaan avustuksella. Jo mainittu rankkarituomio oli aivan käsittämätön, ja itsekin pistin merkille, kuinka IFK sai koko ajan rynniä päin Ahosta.
No, summa summarum: kumpi hyvänsä olisi voinut viedä pisteet tänään, nyt arpa kääntyi kuopiolaisten hyväksi, ja olen siitä kovin iloinen. Nordis-kammo on nyt omalta osaltani voitettu.
PS. Kyllä huusin, kun Salmisen hirmulämäri upposi yläkulmaan.
PPS. Janne Pesonen oli paska.