Itse olen fanittanut Lainetta ensisilmäyksestä(U18 vuosi sitten, ehkä), koska hänestä tulee kovin peto, mitä jää on päällään kantanut. Vain loukkaantumiset voivat seisoa tämän monsterin tiellä.
On vaikea verrata, mikä on ollut Laineen paras ottelu, koska vastus oli nyt monta, monta kertaa aiempia kovempi. Itse melkein arvostan enemmän kuitenkin niitä ns. täydellisiä otteluja helpompia vastustajia vastaan, kun epäonnistuneita ratkaisuja ei nähdä oikeastaan koko ottelussa.
Olihan eilistä, Paten tutkimusmatkaa selvittääkseen mikä toimii maailman parhaita vastaan, äärimmäisen mielenkiintoinen seurata. Pystyin aistimaan tänne Suomeen asti Paten innokkuuden, kun hän yritti väkisin suojata kiekkoa, vaikka pienellä siirrolla olisi voinut antaa kiekon Barkoville täyteen vauhtiin, ja niitä lukuisia kunnianhimoisia syöttöyrityksiä, kun ei halunnut käyttää jo pikkuhiljaa tylsäksi käyvää Jedi rannetttaan. Siis sitä rannaria, missä Pate Jedi voimillaan ohjaa kiekon juuri sinne minne haluaa. Helppoja kiekosta luopumisia oli paljon, mutta niitä tulee väkisinkin, jos tulosta yritetään maailman parhaita vastaan saada pakottamalla. Pelin virtauksen laineilla surffaajien, kuten Ahon hienous tulee esille tällaisissa otteluissa.
Pate ei muuten nukkunut viime yönä, kun mielessä pyöri tämä ilta, kun hän sai tyydytettyä pitkään hautunutta uteliaisuuden nälkää pelata parhaita vastaan, tästä olen varma. Ja tiedättekö mitä? Tässä on jätkä, joka tulee ammentamaan viime yönä läpikäymiään sotasuunnitelmiaan ja pelaamaan entistä paremmin seuraavissa matseissa. Toivottavasti Pate tulee lopputulokseen, että ei näitä vastaan kannata lähteä hakemaan maalipaikkoja 2 metrin päähän maalista, varsinkaan kun arsenaalista löytyy Jedi rannari, millä kiekon voi sijoittaa verkkoon kauempaakin. Vetoja, vetoja, vetoja.