Jokohan tällekin olisi aikansa ja paikkansa täälläkin?
Patrik Laine aiheuttaa keskustelua monessa säikeessä ja lehtien sivuilla. Syystäkin, sillä kyseessä on niin lahjakas pelaaja, että Suomessa ei ole kovin montaa nähty - vastakkaisiakin mielipiteitä tosin löytyy. Niin paljon kuin itsekin nautin, että Tapparan kasvatti onnistuu ja saa pääosin positiivista huomiota yli seurarajojen, toivoisin että Suomen joukkuetta käsittelevässä ketjussa keskityttäisiin enemmän koko joukkueen pelaamiseen, ketju- ja ylivoimakoostumuksiin ja niin edelleen kuin yksittäisiin pelaajiin.
Tässä ketjussa voi verrata Matthewsiin, Lemieux':n, Gretzkyyn, Puljujärveen, Messiin tai Bryantiin. Tai olla vertaamatta.
Tässä muutamia mielipiteitä:
Patrik Laine aiheuttaa keskustelua monessa säikeessä ja lehtien sivuilla. Syystäkin, sillä kyseessä on niin lahjakas pelaaja, että Suomessa ei ole kovin montaa nähty - vastakkaisiakin mielipiteitä tosin löytyy. Niin paljon kuin itsekin nautin, että Tapparan kasvatti onnistuu ja saa pääosin positiivista huomiota yli seurarajojen, toivoisin että Suomen joukkuetta käsittelevässä ketjussa keskityttäisiin enemmän koko joukkueen pelaamiseen, ketju- ja ylivoimakoostumuksiin ja niin edelleen kuin yksittäisiin pelaajiin.
Tässä ketjussa voi verrata Matthewsiin, Lemieux':n, Gretzkyyn, Puljujärveen, Messiin tai Bryantiin. Tai olla vertaamatta.
Tässä muutamia mielipiteitä:
Olen tätä mieltä edelleen. En näe Laineessa mitään muuta poikkeuksellista kuin laukauksen.
En ole sitten vielä nähnyt tähän mennessä näitä. Tähän mennessä olen vain nähnyt kaverin joka on hidas ja romuluinen hyökkääjä joka vain sattuu sijoittumaan oikein vetääkseen.
Jos verrataan Lainetta esim. Koivujen veljeksiin, niin Laine on valovuoden päässä siitä tasosta, joka Koivuilla oli saman ikäisenä. Laineella on kyllä peliälyä ja isokokoisena suojaa hyvin kiekkoa ja antaa myös syöttöjä eikä ainoastaan pyri tekemään maaleja.
Laineella on nähdäkseni hyvä tulevaisuus peliurallaan, mutta Koivujen tasolle hän eikä kukaan muukaan suomalainen pääse.
Käsittämätöntä, että nyt esimerkiksi Laineesta on pakko löytää jotain paskaa sanottavaa, vaikka kaveri on 18-vuotiaana aivan huikea pelimies. Tai sitten Lainetta pitää verrata Suomen kaikkien aikojen kovimpaan sentteriveljeksiin.
Kyllä, Laineellakin on kehitettävää vielä, esimerkiksi luistelu ja fysiikka. Näitä tosin helppo treenata ja Lainehan meni viime kesänä suurin harppauksin eteenpäin Rautalan Hannun treeneissä.
Mä olen ainakin helvetin ylpeä tällaisista kavereista ja kun niiden ooteista saa nauttia vielä MM-kisoissa.
En haluaisi viedä tätä trolleja ruokkivaksi Laine keskusteluksi mutta miltei eniten mua Laineessa ihmetyttää (laukaus pelkästään ihastuttaa..) kuinka tuon ikäisellä ja tuon kokoisella on jo noin pirun hyvä koordinaatio? Taustalla on tehty varmasti paljon koordinaatiota kehittäviä harjoituksia. Mutta selvää on että tuolla saralla on paljon vielä annettu tasoitusta ja sen vuoksi uskallankin väittää että myös Laineen luistelu tulee vielä tuosta paranemaan, paljonkin!
Tämä on juuri se suurin erottava tekijä Puljun ja Laineen välillä tällä hetkellä! Puljun kohdalla näkyy vielä paljon selvemmin nuoren isokokoisen pojan ongelmat koordinaation kanssa! Ensi kaudella tilanne voi olla jo toinen! Onhan tää ihan hemmetin herkullista että samaan ikäluokkaan tulee Suomeen kaksi tuon tason talenttia!