Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 693 009
  • 17 056

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kolmiodraama tulossa - seuraavaksi Dubois menee Montrealiin vaihdossa Weberiin?

Nyt muuten Kekäläinen veti kollegaansa Winnipeqissä pöydän yli oikein kunnolla. Vaihtoi ensin 2016 draftissa "nelosvuoron" kolmosvuoroon ottamalla Duboisin ennen Puljua, ja nyt sitten jatkoi vaihtamalla Duboisin kakkosvuoroon. Ja vielä kaupanpäälle Roslovic. Ihan käsittämättömän hyvä diili.

Columbukselle lottovoitto, nyt löytyy tulivoimaa ja uskottavuutta kunnolla. Tykkään.
Joo, tämä diili oli aika käsittämätön juuri siksi, että se oli nimenomaan Columbus ja Kekäläinen, joiden oli käytännössä pakko saada diili aikaan. Ja tulivat ulos kehästä nyt vähintään tasurin kanssa, minusta pistevoitolla.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näyttelikö se sitä keskisormea? Kuka näki? KUKA NÄKI??! Lainehan on aina ollut kova tekemään töitä ja nähnyt vaivaa sopeutuakseen ammattilaisuuden vaatimuksiin jo nuorena. Tortsi vaatii työntekoa ja eiköhän sitä saa. En usko, että tulee ongelmaa.
Olen samaa mieltä.

Mitä kommentteja uutisista ja somesta lukee niin jengi ressaa että miten Laine ja Torts toimii yhdessä.

En näe mitään ongelmia, Laine on raudanluja ammattilainen kovalla asenteella ja kovempaahan se itseään siellä tuntuu ruoskivan kuin mitä yhdenkään valmentajan tarvii tehdä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mäkinen taisi jo syksyllä ennakoida tätä Laineen siirtymistä Columbukseen.
Toisaalta viimeisimmässä Kimantissa totesi, ettei Kekäläisen ole järkeä Lainetta Dupoisiin vaihtaa. Todennäköisesti ensi viikolla kuitenkin kääntää asian toisinpäin Roslovic vipuvartenaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Olen samaa mieltä.

Mitä kommentteja uutisista ja somesta lukee niin jengi ressaa että miten Laine ja Torts toimii yhdessä.

En näe mitään ongelmia, Laine on raudanluja ammattilainen kovalla asenteella ja kovempaahan se itseään siellä tuntuu ruoskivan kuin mitä yhdenkään valmentajan tarvii tehdä.
Jos Pate paiskoo maaleja niin Tortsia ei muu kiinnosta paskaakaan. Minusta myös tuntuu että Laineen luonnetta vähätellään usein.
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
Minkälaiseen ketjuun Patea on syytä hahmotella?
Mulla on yks kaveri, jonka kanssa saa olla tosi tarkkana sanavalinnoissaan. Muuten sieltä isketään nopeasti ja lujaa, ja saa sut heti katumaan sanomisia.

Vähän niin kuin nyt kävi. Hymiö.

Mukavaa vaihtelua NHL-kauteen, kun iso suomalainen nimi vaihtaa seuraa. Taatusti katson ensimmäisen Blue Jackets-pelin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuosta Tortorellan ja Laineen kemiasta, mulla on Laineesta vähän sellainen kuva, ettei hän varsinainen lumihiutale ole, jos kokee saavansa luottoa, ja kestää kovaakin kuria, jos sillä on perusteet. Kesätreenerikään ei Suomessa käsittääkseni mikään curling-pedagogi ole ja taitaa tuo siellä viihtyä. Tai ainakin viihtyi.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Itselle tullut kyllä suurena yllätyksenä tämä Wheelerin ”mulkkuus”. Ekana tulee Laineesta ja kapteenista mieleen tämä oma maali:



Eikä ollut ainoa kerta kun siellä on isällisesti kaulailtu ja tsempattu penkillä (ellei tietty sitten tuossakin klipissä supsuta kirosanoja ja uhkailuja korvaa...)
 

Rene Saari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hamilton Mustangs
Kapteeni ei ollut valmis pelaamaan kakkosketjussa, vaan ykkössenan kanssa, mikä ei palvellut joukkuetta parhaalla mahdollisella tavalla.
Tästä nyt on kirjoitettu ekan kerran ajat sitten, ja Laineen maisemanvaihdos oli odotettua.
Ite odotin treidiä tulokassopparin jälkeen (ajattelin ettei pelaa Jetseissä enää peliäkään).
 

Eastoni

Jäsen
Olen vähän itsekin huolestunut siitä, kuka jakaa Patelle kiekkoa. Mutta muistetaampas esim. Selänne, ei tainnut uralla olla kuin Coloradossa hyvä sentteri, ja silloin itse oli rikki. Ei se aina tarvii sentteri olla joka jakaa, pääasia että löytyy kemia kentällä jonkun kanssa. Valmennuksesta tai pelitavasta fiilis tällä hetkellä, että mentiin vuosikymmen taaksepäin, se miten se käy Patelle jää nähtävksi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikä ollut ainoa kerta kun siellä on isällisesti kaulailtu ja tsempattu penkillä (ellei tietty sitten tuossakin klipissä supsuta kirosanoja ja uhkailuja korvaa...)

Olisihan se yllätys jos paljastuisikin Wheelerin kuiskineen tuossa, että tappaisi itsensä jos joskus tekisi noin nolon oman maalin...

Enpä tiedä, kyllä se ihan kannustavalta kapteenilta vaikutti ainakin aluksi, mutta olisiko välit sitten kiristyneet kun Laine alkoi Scheifelea itselleen vaatimaan. Kaipa nuo jutut selviää Laineen paljastuskirjasta sitten uran jälkeen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itselle tullut kyllä suurena yllätyksenä tämä Wheelerin ”mulkkuus”. Ekana tulee Laineesta ja kapteenista mieleen tämä oma maali:



Eikä ollut ainoa kerta kun siellä on isällisesti kaulailtu ja tsempattu penkillä (ellei tietty sitten tuossakin klipissä supsuta kirosanoja ja uhkailuja korvaa...)

Mulla oli useamman vuoden kollega, joka osasi parhaimmillaan olla todella avulias ja empaattinen, mutta keskimäärin vähintäänkin tunkeilevia ja usein myös vittuileva. Tiesi kaiken, puuttui kaikkeen ja teki sen pärstään katsomatta suureen ääneen. Pointsit siitä, ettei se kyllä välittänyt, kuka kohteena oli, mutta kyllä se näkyi työyhteisössäkin, kun yksi kiukutteli ja mesoi, miten sattui. Tai jätti hoitamatta tehtävänsä milloin milläkin perusteilla. Tai tosiaan tuli tukemaan kesken vaikean oppilaskeissin. Pahinta siinä melkein olikin aina se, ettei yhtään tiennyt, missä asennossa kuu milloinkin oli. Sen verran kova itseluottamus ja rohkeus hänellä oli, että joku saattaisi pitää johtajana. Minä ja aika moni muukin työkaveri piti todella rasittavana ja arvaamattomana tyyppinä.

Pitkän sepostuksen pointtina siis se, että tuollaisen myötätunnunosoituksen voi antaa ihan vilpittömästi ja olla lopulta aikamoinen mulkku.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Columbuksessa olisi nyt paikka ottaa sitten se joukkueen ykkösstaran paikka itselleen. Winnipegissä oli aina enemmän tai vähemmän Scheifelen ja Wheelerin taustamies.

Minulle on jäänyt sellainen kutina tuosta Laineesta, että tätä hän nimenomaan haluaa. Tämä on varmasti semmoinen asia, joka sytyttää häntä ja hän nauttii tämmöisistä haasteista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös