Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 684 580
  • 17 056

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oliko tuo nyt sitä Kokonaisvaltaista Pelaamista?

Viime kaudella ei juuri jaksanut Jetsiä väijyä. Nyt täytyy katsoa vähintään nuo Flames-matsit. Montakos niitä nyt tuolla Northissa on jäljellä, kun on seitsemän joukkueen divari? Tosi viihdyttävä peli.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
En epäile. Hetkeäkään. Sen verran on mehukasta tämä veljien argumentaatio, että haluaisin tietää lähdeteokset. Joku suuri fyysikko ja todennäköinen palstalegenda nämä kuitenkin on lanseerannut.
Taisi olla minun pensselistä tämä teoria. Alkoholin avulla minulla oli suorayhteys Siriuksen reptiliaaneihin, jotka asian minulle avuliaasti paljastivat.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Urheiluruudussa oikein erikoisreportaasi avauspelin sankariteoista ja siirtohuhuista. Tulipas jostain syystä nostalgisesti mieleen saman ohjelman 80- ja 90-luvun katsaukset, miten meidän poikamme ison veden takana pärjäävät. Nyt tietysti saa vähän muitakin kanavia pitkin tietoja, joten osa katsojista saattoi olla jo spoilaantunut Paten maaleista.

Silloin kasarilla jos halusi nähdä, miten Kurri painaa Gretzkyn syötöistä maaleja, piti olla urheiluruudun aikaan television ääressä.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Sitäpaitsi Patella alkaa hiusraja otsalta pahaenteisesti vetäytyä.

Näöstä puheen ollen, täytyy rehellisyyden nimissä todeta että kaunis poika -äänestyksiin Laineella ei taida olla mitään asiaa, tuossakin pätkässä hän risupartoineen näyttää paremminkin suoraan viikinkilaivan kannelta rantaan rynnivältä merirosvolta

Kaljuuntuminenkin näyttää alkaneen. Tuo risuparta +tulevaisuuden Hulk Hogan -lookki tulee olemaan hurjaa katsottavaa. Revitään paitoja halki hattutempun jälkeen vähintään.

Tai ehkä näemme jopa Spede-tukan.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Kaljuuntuminenkin näyttää alkaneen. Tuo risuparta +tulevaisuuden Hulk Hogan -lookki tulee olemaan hurjaa katsottavaa. Revitään paitoja halki hattutempun jälkeen vähintään.

Tai ehkä näemme jopa Spede-tukan.
Pelle Hermanni -tukka ja sen kylkeen kunnon Joker-naama. Ei ole sellaista bobprobertia nykypäivänä, joka ei luikkisi visiiri nenän alla takaisin omaan koloon.

Jatkoaikamaalin oivallus omassa päässä oli hieno!
 
Oon ehkä hieman vanhanaikainen, mutta minun mielestä ihmisen ulkonäön kritisointi tai kommentointi negatiivisessa mielessä on aika junttia toimintaa.

Ehkä se "kritiikki" ei kuitenkaan aina ole tällaisessa tapauksessa niin negatiivista kuin äkkiseltään saattaisi vaikuttaa.
En ole kovinkaan vakuuttunut että jokainen jääkiekkoilija olisi imarreltu jos hänen ylistettäisiin olevan pretty face. Tietenkin kaikki ovat yksilöitä, mutta esim Laineen parranhuoltotoimenpiteet viittaisivat pikemminkin siihen ettei hänen tavoitteissaan ole ainakaan kovin siloposkinen imago.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laineen laukauksessa on muutamia merkittäviä eroja, jos sitä verrataan muihin. Esimerkiksi Oviella veto lähtee tasaisen lujaa. Patrikin veto lähtee hyväksi käyttäen ulkoista voimaa, kuten esim. Matti Nykänen aikanaan ponnistaessa. Laineen veto ikään kuin kiihtyy aluksi, minkä jälkeen se hiljenee hetkeksi ja tämän jälkeen katoaa näkyvistä. Teorioita mistä tämä johtuu löytyy fysiikasta, mutta en niitä nyt jaksa tähän kaivaa. Matthewsin veto vertailussa on kaavaa perus. Veto ei kiihdy vaan valuu tasaisena kohti häkkiä. Nämä vedot maalivahdilla on helppo huomata.


Tämähän löytyi helposti hakemalla tästä ketjusta hakusanalla katoaa. Joitakin muitakin juttuja oli kadonnut sitten 20.12. 2016, mutta tässäpä tämä.

Ilman hassutteluakin siinä vedossa on joku ominaisuus ihan oikeastikin, ettei kiekko näy niin hyvin. Onko se sit ihan vain nopeuden takia vai vaappuuko se esimerkiksi enemmän kuin toisilla.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Patrik Laineen ensimmäinen multi-goal game, 2 days. Check.

Ensimmäinen mielensä pahoitus tässä ketjussa, 2 days. Check.
Väärin. Jos pahoitit oman mielesi niin oikein. Itse en pahoittanut. Mistä ihmeestä teit johtopäätöksen että pahoitin mieleni?
 
Viimeksi muokattu:

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Ehkä se "kritiikki" ei kuitenkaan aina ole tällaisessa tapauksessa niin negatiivista kuin äkkiseltään saattaisi vaikuttaa.
En ole kovinkaan vakuuttunut että jokainen jääkiekkoilija olisi imarreltu jos hänen ylistettäisiin olevan pretty face. Tietenkin kaikki ovat yksilöitä, mutta esim Laineen parranhuoltotoimenpiteet viittaisivat pikemminkin siihen ettei hänen tavoitteissaan ole ainakaan kovin siloposkinen imago.
Tottakai tuossa on omat sävynsä eikä aina kannata ihmisillä lukea kommentteja kuin piru raamattua. Keskustelupalstalle mahtuu eri näkemyksiä ja hyvä niin.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Väärin. Jos pahoitit oman mielesi niin oikein. Itse en pahoittanut. Mistä ihmeestä teit johtopäätöksen että pahoitin mieleni?
Hei nyt tuli taas mieleeni, pakko kysyä. Oliko tuo Laineen ensimmäisen maalin kuti värähtelevä laukaus, vai jokin muu..? Kovaa se ainakin lähti ja maalivahti varmaan näki kiekon kolmena.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Oon ehkä hieman vanhanaikainen, mutta minun mielestä ihmisen ulkonäön kritisointi tai kommentointi negatiivisessa mielessä on aika junttia toimintaa.
Tämä. Katsokaapa huviksenne tsn_officialin pätkä Instagramissa Laineen haastattelusta. Kanadalaiset kommentoineet lähinnä hiusrajaa. Aivan käsittämätöntä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tämä. Katsokaapa huviksenne tsn_officialin pätkä Laineen haastattelusta. Kanadalaiset kommentoineet lähinnä hiusrajaa. Aivan käsittämätöntä.
Jostain ihmeellisestä syystä miehen kaljuuntumisen kommentointi on valtaosan mielestä yhä täysin hyväksyttävää, vaikka kaikki muu ulkonäköön liittyvä on täysin kiellettyä. Saattaa tuollaiselle Laineen ikäiselle kaverille olla henkisesti todella kova paikka.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jostain ihmeellisestä syystä miehen kaljuuntumisen kommentointi on valtaosan mielestä yhä täysin hyväksyttävää, vaikka kaikki muu ulkonäköön liittyvä on täysin kiellettyä. Saattaa tuollaiselle Laineen ikäiselle kaverille olla henkisesti todella kova paikka.

No hiuksista en tiedä, mutta se Laineen käyttämä partamalli ainakin antaa osviittaa siitä, että ei voisi vittuakaan kiinnostaa muiden kommentit ulkonäöstä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tehopisteiden lisäksi tuossa ensimmäisessä ottelussa nyt näytti oikeastaan ensimmäistä kertaa Laineen NHL-uralla siltä, että hän rupeaa olemaan niitä joukkueen johtavia pelaajia kaikessa muussakin, kuin vain siinä että on parhaita pistemiehiä. Vastuullista ja laadukasta pelaamista ympäri kenttää ja sen näkee koko olemuksesta, että nyt alkaa olemaan valmiuksia ottaa joukkuetta tarvittaessa reppuselkään. Pystyy pelillisesti auttamaan joukkuetta paljon muussakin, kuin vain siinä, että lämää siitä pointilta 20-30 YV-maalia kauteen. Ja tämä varmasti kasvattaa valmentajien luottoakin pelaajaan.

Ja tietysti kyseessä oli vain yksi peli, mutta aluksi tämä oli erittäin lupaava. Nyt näyttää siltä, että pojasta on kasvanut mies.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tästä hiusasiasta voi huumoria heittää, niin Laineella on kova skaba Matthewsin kanssa myös tässä. Tämän kauden Calder-kisaa Laine johtaa selvästi, mutta kausi on vielä aika nuori.
Hiukset on yliarvostettuja karvoja.

Kovat jätkät vetelee takapiiskalla, vaikka hiusraja olisi korvien kohdalla. Siksi itse olen tyytynyt nykyään kaljuun tai lyheen malliin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL




Siitä voi katetella ekat 100 maalia. Aika ykstoikkonen pelaaja.

Tuon jälkeen on tehty jo 40 lisää, joten Laineen next 100 maalia ei ole kovin kaukana.

Kyllä se vaan Suomi tällaisia supertähtiä kaipaa, jotka suorittaa joka ilta, kuten Rantanen, Aho, Heiskanen.

Helvetin hienoja miehiä.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mikäs vamma Patella on ja mistä tullut? Koska mies on taas askissa?
Vaikea sanoa. Syy on selässä/lonkassa, jonka kanssa Laineella on tainnut olla ongelmia aiempinakin vuosina. Luulen, että kyseessä ei siis ole varsinaisesti sellainen loukkaantuminen, joka olisi välttämättä tapahtunut tietyssä kontaktitilanteessa. Mutta enpä ole mikään asiantuntija tällä alalla. Leafs peliä edeltävänä päivänä oli jättänyt harjoitukset kesken ja peliä edeltävillä aamujäillä oli käynyt vain 5 minuuttia.

Luulen, että Laineella on isompia ongelmia selän kanssa ja ennen kaikkea ongelmia tietyllä tavalla selän taipuvuuden kanssa kiertosuunnassa. Jostain olen tällaista lukenut, voi olla että olen ihan väärässäkin. Joku ehkä osaa valaista parammin.

Mutta day-to-day, joten ei tietoa milloin pelaa. Tuskin vielä seuraavassa Sens-pelissä, mutta reissuun mukaan lähteminen (mahdollisella kipeällä selällä) kielii siitä, ettei mistään kovin pahasta vammasta ole kuitenkaan kysymys. Eli jos olisi laskettu, ettei pelaa ainakaan tällä vierasreissulla, tuskin olisi lennätetty Ottawaan, vaan olisi jäänyt kuntoutukseen Winnipegiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tive

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.92
  • 3.80
  • 3.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös