Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 687 098
  • 17 056

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mä oon miettinyt, että mitä se Hayes oikeastaan toisi Paten palettiin lisää. Hänellähän on siis hulppeat 32 passia ennätys yhdeltä kaudelta. Joukkueena Rangers joo toki, mutta mä en tiedä oikeesti, että mitä muuta koon ja ulottuvuuden lisäksi niinkuin toisi lisää? Ei ainakaan nopeutta.
Ehdoton tiimipelaaja - kyllä.
Se kaivattu syöttötaiteilija? No empä tiedä.
Parempi kuin Little helposti, mutta ei ole kyllä tilastollisesti edes mitenkään yläpuolella. Mielenkiintoinen tilanne.
Hayes pysyy hyvin kiekossa ahdistettunakin, ja on muutenkin hyvä päätypelissä. Lisäksi kääntää hyvin peliä ja hyvä myös keskialueen ylityksessä. On vähän diesel, mutta ei todellakaan hidas vauhtiin päästyään. En väitä, että olisi varma match Paten kanssa, mutta kuten sanottua, haluaisin ehdottomasti nähdä.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Hommahan on nyt niin, että ne ylivoimamaalit, vaikka ei siinä +/- tilastossa näykkään, lasketaan kuitenkin maaleiksi. Tämä aiheuttaa sen, että kun otetaan kaikki vahvuudet laskuun niin Patrikin GF / GA on tämä:

https://i.gyazo.com/b8630661d89d60845c1a450fc59ec284.png

Ja omasta mielestäni tuo luku on se, millä on loppujenlopuksi merkitystä. Jääkiekossa on kuitenkin tarkoitus tehdä enemmän maaleja kuin vastustaja, ja siinä Laine on edelleen plussan puolella.

Kyllä, olet aivan oikeassa. Jääkiekossa on tavoitteena enemmän maaleja kuin vastustaja. Yksittäisen pelaajan tasosta gf / ga -tilasto kertoo silti vielä vähemmän kuin perinteinen plusmiinus. Paitsi että se on riippuvainen joukkueen menestyksestä kuten plusmiinus, roolin merkitys korostuu gf / gassa. Osa pelaajista pelaa tasaviisikoiden lisäksi pelkästään alivoimaa tai ylivoimaa. Mutta ei rooli tee heistä hyvää tai huonoa, siitä voi ainoastaan päätellä pelaajan vahvuuksista.

Tarkastamatta väitän, että MA Bergeronin gf/ga oli uran ajalta plussalla. Ei se tehnyt MABista silti kuin kolmosparin pakin keskinkertaiseen joukkueeseen. Toki kohtalainen ylivoimapelaaja hän oli.
 

jiitu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hommahan on nyt niin, että ne ylivoimamaalit, vaikka ei siinä +/- tilastossa näykkään, lasketaan kuitenkin maaleiksi. Tämä aiheuttaa sen, että kun otetaan kaikki vahvuudet laskuun niin Patrikin GF / GA on tämä:

https://i.gyazo.com/b8630661d89d60845c1a450fc59ec284.png

Ja omasta mielestäni tuo luku on se, millä on loppujenlopuksi merkitystä. Jääkiekossa on kuitenkin tarkoitus tehdä enemmän maaleja kuin vastustaja, ja siinä Laine on edelleen plussan puolella.

Laineen suurimpia anteja on se, mitä hän antaa joukkueen ylivoimalle. Jo pelkästään se, että se seisoo siellä on riittävä pelote, että muille siunaantuu enemmän tilaa ja aikaa. Tietenkin, jos otetaan pelaajalta yksi hänen isoimmista vahvuuksistaan pois ja tarkastellaan statistiikkaa, niin eihän se enään niin hyvältä näytä..

Onhan se varsin luonnollista, että ylivoimalla pelaillessa tulee enemmän maaleja kuin päästetään. Oliko täm äsinulle oikeasti joku uutinen? Pate ei vastaavasti pelaa alivoimaa.

Kyllä, Laine on oikein hyvä pelote ylivoimalle ja 13. hyökkääjäksi ottaisin mihin tahansa joukkueeseen. Mutta +- saldo kuvaa sitä pelaamisen tasoa muuten kuin ylivoimalla ja itse pitäisin hänet puhtaana ylivoimapelotteena.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Onhan se varsin luonnollista, että ylivoimalla pelaillessa tulee enemmän maaleja kuin päästetään. Oliko täm äsinulle oikeasti joku uutinen? Pate ei vastaavasti pelaa alivoimaa.

Kyllä, Laine on oikein hyvä pelote ylivoimalle ja 13. hyökkääjäksi ottaisin mihin tahansa joukkueeseen. Mutta +- saldo kuvaa sitä pelaamisen tasoa muuten kuin ylivoimalla ja itse pitäisin hänet puhtaana ylivoimapelotteena.

Mites kun ekalla kaudella oli häviävässä joukkueessa 4:s tehotilastossa ja viime kaudellakin +8, jolla oli joukkueen keskikastissa. Perustatko statementtisi vain tämän kauden otteiden perusteella, vai oliko Pate myös kahdella edellisellä kaudella hyvä 13. hyökkääjä + yv-pelote?
 

teppana

Jäsen
Mites kun ekalla kaudella oli häviävässä joukkueessa 4:s tehotilastossa ja viime kaudellakin +8, jolla oli joukkueen keskikastissa. Perustatko statementtisi vain tämän kauden otteiden perusteella, vai oliko Pate myös kahdella edellisellä kaudella hyvä 13. hyökkääjä + yv-pelote?

Mielestäni Laine pelasi ihan kohtuullisen hyvää peliä puolustussuuntaan ensimmäisellä kahdella kaudella. Oli siellä silloinkin niitä samoja ongelmia liikkeen ja laita-/kulmapelin kanssa. Mutta yksi iso ero omaan silmään on oikeastaan hiihtely. Laineen effort-level oli kahdella ensimmäisellä kaudella hyvä. Nyt kolmannella näyttäisi että joko kiinnostus tai kyky liikuttaa jalkoja ja olla aktiivinen olisi kadonnut.
 

jiitu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mites kun ekalla kaudella oli häviävässä joukkueessa 4:s tehotilastossa ja viime kaudellakin +8, jolla oli joukkueen keskikastissa. Perustatko statementtisi vain tämän kauden otteiden perusteella, vai oliko Pate myös kahdella edellisellä kaudella hyvä 13. hyökkääjä + yv-pelote?

Toki pelasi tuolloin itsekin paremmin, mutta taisi pelata aika paljon pidempiä aikoja myös avain huippujätkien kanssa, joka auttoi tässä paljon. Tässä tulee nyt juuri tätä +- saldon tulkittavuutta (kuten olen sanonut jo usein, se ei ole suoraviivainen, vaikka onkin merkityksellinen). Ei se viime kauden 14. sija joukkueen sisällä silti mikään huippusuoritus ollut sekään.

Voitko sinä nyt oikeasti väittää, että Laine olisi jotenkin edes keskivertopelaaja pelinrakennuksessa, tai puolustussuuntaan? Ihan oikeasti, käsi sydämellä?

Valmentaja tiputtanee Laineen joka tapauksessa kärkiketjusta piakkoin pois, eikä ole siellä paljoa peluuttanut tähänkään asti. Kait sekin jotain kertoo? Ja toisaalta, jos jatkaa peluuttamista siellä, joukkueen tulokset tullevat kertomaan omaa kieltään.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Omassa roolissa Pate on parempi kuin Rantanen, eli maalinteossa. Muussa tekemisessä Rantanen toki edellä.

Toivottavasti faneja lukuunottamatta kukaan ei ajattele, että Laineen rooli on vain maalinteko. Ja toivottavasti vähiten Laine itse. Nykypäivän NHL:ssä on hyvin vähän tilaa tuollaiselle yksipuoliselle osaamiselle. Täysin kädettömät pakit joskus hoitavat mallikasta shutdown-roolia kolmosparissa, mutta enemmän ja enemmän niiltäkin kavereilta vaaditaan tänä päivänä hyvää luistelua ja kiekollisia apuja. Vastaavasti tuloshyökkääjien on pystyttävä kahden suunnan peliin pitääkseen paikkansa top-6-roolissa. Alemmissa ketjuissa puolustusrooli taas korostuu entisestään.

Toki jollain Oviella voi edelleen perustella, että puhtaille maalintekijöille on tilaa jopa aivan lajin huipulla, mutta väitän, että häneltäkin tuon fyysisyyden myötä löytyy paljon hyödyllisiä ominaisuuksia maalien lisäksi. Ja lisäksi tämä kausi on jälleen osoittanut, että on edelleen maalintekijänä täysin ylitse muiden. Sen sijaan kaiken maailman camatkinsonien rooli on paljon muutakin kuin maalinteko. James Neal ja Corey Perry kuuluvat varmaan edelleen juuri tuohon "puhdas maalintekijä" -kategoriaan, ja jokainen voi itse pohtia herrojen hyödyllisyydestä joukkueilleen tänä päivänä.
 
Viimeksi muokattu:

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Toivottavasti faneja lukuunottamatta kukaan ei ajattele, että Laineen rooli on vain maalinteko. Ja toivottavasti vähiten Laine itse. Nykypäivän NHL:ssä on hyvin vähän tilaa tuollaiselle yksipuoliselle osaamiselle. Täysin kädettömät pakit joskus hoitavat mallikasta shutdown-roolia kolmosparissa, mutta enemmän ja enemmän niiltäkin kavereilta vaaditaan tänä päivänä hyvää luistelua ja kirkollisia apuja. Vastaavasti tuloshyökkääjien on pystyttävä kahden suunnan peliin pitääkseen paikkansa top-6-roolissa. Alemmissa ketjuissa puolustusrooli taas korostuu entisestään.

Toki jollain Oviella voi edelleen perustella, että puhtaille maalintekijöille on tilaa jopa aivan lajin huipulla, mutta väitän, että häneltäkin tuon fyysisyyden myötä löytyy paljon hyödyllisiä ominaisuuksia maalien lisäksi. Ja lisäksi tämä kausi on jälleen osoittanut, että on edelleen maalintekijänä täysin ylitse muiden. Sen sijaan kaiken maailman camatkinsonien rooli on paljon muutakin kuin maalinteko. James Neal ja Corey Perry kuuluvat varmaan edelleen juuri tuohon "puhdas maalintekijä" -kategoriaan, ja jokainen voi itse pohtia herrojen hyödyllisyydestä joukkueilleen tänä päivänä.
Jeff Skinner tulee myös mieleen puhtaana maalintekijänä.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Joka on yksi parhaita luistelijoita NHL:ssä. Varmaan osaa käyttää tuota edes jotenkin hyödyksi muutenkin kuin maalipaikoissa?
Ei, kyllä se aika puhdas maalintekijä on. Luistelunsa ansiosta, toki. Pelin muilla osa-alueilla turha odottaa häneltä oikeastaan mitään.

Voihan se olla että Patrikiin ei voima tartu ihan samalla tavalla kuin vaikka Rantaseen. Menee vähän kauemmin, että saa sen fysiikan sinne halutulle tasolle. Toki Rantasenkin heikkouksiksi vielä 20 vuotiaana pystyi helposti laskemaan luistelun ja huonon tasapainon.

Tahtoisin myös kysyä, että mitä järkeä on verrata 20 -vuotiasta Lainetta joka on vielä kaikilta fyysisiltä ominaisuuksiltaan raakile noihin vanhoihin raakkeihin? Corey Perry teki sadannen maalinsa jossain yli 300 pelin kohdalla. Ei vertaudu.
 
Viimeksi muokattu:

jiitu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suhteellisen ala-arvoisia nuo 13 -hyökkääjä höpinät.

Kaikki on suhteellista.
1 kenttä: mitä tulee, kun vastustajan ykköstä vastaan pelaa yksiulotteinen pelaaja? Voi tulla paljon maaleja molempiinkin suuntiin, mutta varmuudella ainakin omiin. Kyllä ykköseen kuuluu tällä tasolla monipuoliset pelaajat
2. kenttä: Jos vierelle löytyy kaksi huippumiestä, jotka luovat vedolle riittävästi paikkoja ja silti pystyvät hoitamaan puolusutuksen, niin ehkä. Mutta onhan tätä taas tänä vuonna nähty, mitä siitä tulee kun ei olekaan vieressä ne ihan maailman parhaat ja harvalla on laittaa niitä kakkoseen.
3. kenttä: Onko iloa snaipperista, jos on lähinnä roolitettu tasapainottavammaksi kentäksi ja vierellä ei ole enää syöttökonetta? Ja kyllä ne vastustajat osaa kolmoskentälläkin rokottaa vastaan heikoista suorituksista omaan päähän.
4. kenttä: Ei taida kuulua tähän energiavaihtojen vetäjiin, tai köyhän miehen kolmoseen?

Katsotaan, kauanko peluutetaan "iskunsa löytänyttä" Lainetta ykkösessä ja miten joukkue pärjää niissä.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ei, kyllä se aika puhdas maalintekijä on. Luistelunsa ansiosta, toki. Pelin muilla osa-alueilla turha odottaa häneltä oikeastaan mitään.

Voihan se olla että Patrikiin ei voima tartu ihan samalla tavalla kuin vaikka Rantaseen. Menee vähän kauemmin, että saa sen fysiikan sinne halutulle tasolle. Toki Rantasenkin heikkouksiksi vielä 20 vuotiaana pystyi helposti laskemaan luistelun ja huonon tasapainon.

Tahtoisin myös kysyä, että mitä järkeä on verrata 20 -vuotiasta Lainetta joka on vielä kaikilta fyysisiltä ominaisuuksiltaan raakile noihin vanhoihin raakkeihin? Corey Perry teki sadannen maalinsa jossain yli 300 pelin kohdalla.

Hyväksytään, kun ei paremminkaan Skinnerin pelaamisesta tiedä.

En verrannut Lainetta kyseisiin raakkeihin, vaan tartuin tähän Laineen rooliin "maalintekijänä" ja ylipäätään ajatukseen, että joltain pelaajilta ei odotettaisi mitään muuta kuin maaleja. Toki niinkin saattaa olla. Itse en vain henkilökohtaisesti pidä lainkaan pelaajista, joilta ei löydy mitään kokonaisvaltaisuutta, ei edes yhden kenttäpuoliskon sisällä. Enkä tosiaan myös usko, että lajin trendi olisi ainakaan tukemassa tuollaista. Mutta mielipiteitä saa olla monia, moni tuosta tuntuu tykkäävän.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei, kyllä se aika puhdas maalintekijä on. Luistelunsa ansiosta, toki. Pelin muilla osa-alueilla turha odottaa häneltä oikeastaan mitään.
Ainakin Canesissa Skinner pelasi itsekkäästi, toki teki maalejakin.

Buffalon pelejä olen katsonut tällä kaudella tasan kaksi, joten en tiedä sen tarkemmin Skinnerin nykypäivän pelin yksi- tai monipuolisuudesta.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Hyväksytään, kun ei paremminkaan Skinnerin pelaamisesta tiedä.

En verrannut Lainetta kyseisiin raakkeihin, vaan tartuin tähän Laineen rooliin "maalintekijänä" ja ylipäätään ajatukseen, että joltain pelaajilta ei odotettaisi mitään muuta kuin maaleja. Toki niinkin saattaa olla. Itse en vain henkilökohtaisesti pidä lainkaan pelaajista, joilta ei löydy mitään kokonaisvaltaisuutta, ei edes yhden kenttäpuoliskon sisällä. Enkä tosiaan myös usko, että lajin trendi olisi ainakaan tukemassa tuollaista. Mutta mielipiteitä saa olla monia, moni tuosta tuntuu tykkäävän.
Toki kokonaisvaltaisuus on myös ominaisuus joka aika usein tulee hyökkääjille vasta vähän kypsemmässä iässä. En näe Lainetta tämänkään suhteen vielä menetettynä tapauksena.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tää on kyllä jotenkin käsittämättömän mustavalkoinen tää ketju. Patrik Laine, joka on pelannut oikeasti melko heikon kauden, on tehnyt enemmän maaleja NHL:ssä ikäisekseen kuin kukaan muu eurooppalainen aiemmin. Hänellä on heikkoutensa, jotka pitäisi saada jossain vaiheessa karistettua yksi kerrallaan, jotta hän voisi olla vuodesta toiseen varma ykköskentän luottopelaaja, toki kova maalintekijä, mutta myös kokonaisvaltaisempi kuin nyt.

Mutta, sitten tämä aivan käsittämätön ajojahti, joka tässä ketjussa jatkuu kuin mikäkin antipsychodad-ilmiö, jossa joka ikistä osa-aluetta arvioidaan mieluummin vielä huonommaksi kuin se todellisuudessa on, saa ihan kohtuuttomia mittasuhteita. Mun on vaikea uskoa, että nämä tietyt nimimerkit ihan aidosti katsovat noita pelejä, korkeintaan highlightit ja jotkut viikonloppu-/iltapelit. Itse olen katsonut kokonaan noin 40 ottelua 63:sta, muutamia osittain, muutamista sitten nämä highlightit. Koskaan en ole tähän tai Jets-ketjuun kirjoittanut kaverista/joukkueen pelistä mitään, jos en ole peliä katsonut. Korkeintaan jotain rajapyykkien ylityksiä, pistetilastoinnista kun pidän.

Arvostan silti tosi paljon monipuolisuutta mitä tässä ketjussa on ollut. Kun en itse osaa näitä advanced statseja lukea, olen oppinut niistä paljon ja saanut näiden vuosien aikana lukea missä esim. tämän ketjun päähenkilö on hyvä, missä heikko. Se auttaa myös itseä katsomaan otteluita vähän eri tavalla. Ja joskus jopa seuraamaan jotain toista pelaajaa ihan vertailun vuoksi.

Voin ihan rehellisesti sanoa, että oon välillä ollut itsekin tosi turhautunut Laineen peliin. Oon pelien aikana miettinyt mitähän kaverin päässä liikkuu, vai onko se juuri se osa-alue, joka on ihan jumissa. Ei mies ole näyttänyt miltään tähdeltä näihin viimeiseen 4 peliinkään, kun pisteitä on tullut, vastaavasti alkukaudella (lokakuussa) oli paljon otteluita, joista voi sanoa että vain ihmeenkaupalla Pate poistui kentältä ilman tehopisteitä.

Katsokaa niitä pelejä ja kommentoikaa silloin. Olis tosi kiva, jos joku osaisi purkaa vaikka yhden pelin osiin, kertoa plussat ja miinukset. Ei oikein jaksaisi tätä iänikuista vääntämistä. Ilmeisesti se ei ole mahdollista, kun tämä anttimiettis-kansa ei kestä, jos kaikki pelaajat eivät ole samasta puusta tehty.

Edit: Ja en ole Tampereelta, enkä kannata Tapparaa.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Kuulin, että Patrik olisi lopettanut viikko sitten Fortniten pelaamisen?

Huhut kertovat, että hänen pelaaminen oli todella aktiivista. Itse en pelaa, joten en osaa sanoa onko pelimäärä iso, mutta kuulemma nuo pelaajatilastot on julkisia.

Onko 1711 peliä Fortnitea jääkiekkokauden aikana paljon?
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kuulin, että Patrik olisi lopettanut viikko sitten Fortniten pelaamisen?

Huhut kertovat, että hänen pelaaminen oli todella aktiivista. Itse en pelaa, joten en osaa sanoa onko pelimäärä iso, mutta kuulemma nuo pelaajatilastot on julkisia.

Onko 1711 peliä Fortnitea jääkiekkokauden aikana paljon?
Pate piti all-stars viikon aikanakin pitkän Fortnite tauon. Ei vissiin kummoista tulosta sen jälkeen tullut? Unohtakaa nyt tämä jo voi herranjumala.
 

_Samppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Liverpool FC.
Älkää pliis palauttako tätä Fortnite- keskustelua..nyt kun Pate on osunut tolppien väliin, niin ketjusta on ollut mukava lukea ihan kiekkoon liittyvää asiaa. Ja alle 100 viestiä päivässä.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Älkää pliis palauttako tätä Fortnite- keskustelua..nyt kun Pate on osunut tolppien väliin, niin ketjusta on ollut mukava lukea ihan kiekkoon liittyvää asiaa. Ja alle 100 viestiä päivässä.

Eiköhän Patekin pelaile Apex Legendsiä jo. Fortnite is so last season. Ketjun kannalta hyvä juttu ettei tuosta pelistä taida löytyä netin kautta pelitilastoja.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on kyllä jotenkin käsittämättömän mustavalkoinen tää ketju. Patrik Laine, joka on pelannut oikeasti melko heikon kauden, on tehnyt enemmän maaleja NHL:ssä ikäisekseen kuin kukaan muu eurooppalainen aiemmin. Hänellä on heikkoutensa, jotka pitäisi saada jossain vaiheessa karistettua yksi kerrallaan, jotta hän voisi olla vuodesta toiseen varma ykköskentän luottopelaaja, toki kova maalintekijä, mutta myös kokonaisvaltaisempi kuin nyt.

Mutta, sitten tämä aivan käsittämätön ajojahti, joka tässä ketjussa jatkuu kuin mikäkin antipsychodad-ilmiö, jossa joka ikistä osa-aluetta arvioidaan mieluummin vielä huonommaksi kuin se todellisuudessa on, saa ihan kohtuuttomia mittasuhteita. Mun on vaikea uskoa, että nämä tietyt nimimerkit ihan aidosti katsovat noita pelejä, korkeintaan highlightit ja jotkut viikonloppu-/iltapelit. Itse olen katsonut kokonaan noin 40 ottelua 63:sta, muutamia osittain, muutamista sitten nämä highlightit. Koskaan en ole tähän tai Jets-ketjuun kirjoittanut kaverista/joukkueen pelistä mitään, jos en ole peliä katsonut. Korkeintaan jotain rajapyykkien ylityksiä, pistetilastoinnista kun pidän.

Arvostan silti tosi paljon monipuolisuutta mitä tässä ketjussa on ollut. Kun en itse osaa näitä advanced statseja lukea, olen oppinut niistä paljon ja saanut näiden vuosien aikana lukea missä esim. tämän ketjun päähenkilö on hyvä, missä heikko. Se auttaa myös itseä katsomaan otteluita vähän eri tavalla. Ja joskus jopa seuraamaan jotain toista pelaajaa ihan vertailun vuoksi.

Voin ihan rehellisesti sanoa, että oon välillä ollut itsekin tosi turhautunut Laineen peliin. Oon pelien aikana miettinyt mitähän kaverin päässä liikkuu, vai onko se juuri se osa-alue, joka on ihan jumissa. Ei mies ole näyttänyt miltään tähdeltä näihin viimeiseen 4 peliinkään, kun pisteitä on tullut, vastaavasti alkukaudella (lokakuussa) oli paljon otteluita, joista voi sanoa että vain ihmeenkaupalla Pate poistui kentältä ilman tehopisteitä.

Katsokaa niitä pelejä ja kommentoikaa silloin. Olis tosi kiva, jos joku osaisi purkaa vaikka yhden pelin osiin, kertoa plussat ja miinukset. Ei oikein jaksaisi tätä iänikuista vääntämistä. Ilmeisesti se ei ole mahdollista, kun tämä anttimiettis-kansa ei kestä, jos kaikki pelaajat eivät ole samasta puusta tehty.

Edit: Ja en ole Tampereelta, enkä kannata Tapparaa.

Aivan samoilla linjoilla. Oikeasti uskon, että 95 prosenttia tämän palstan tai ketjun porukasta on pohjimmiltaan samaa mieltä Laineesta ja tämän otteista. Mutta joku kummallinen ilmiö saa perustyypitkin provosoimaan ja provosoitumaan, jolloin jälki on kuin tuon jäljelle jäävän viiden prosentin ääripäiden edustajien näppikseltä.

Ja toinen on hassu piirre on ketjun ikiliikkujamainen luonne. Olisi oikeasti kiva tietää, että tuleeko tänne aina uusia kirjoittajia tuomaan samat vanhat teemat pöytään vai unohdetaanko se vain kollektiivisesti, että kaikki on jo sanottu näistä tietyistä asioista.

Hyvänä esimerkkinä on toi plusmiinus-tilaston puntaroiminen. On todettu noin miljoona kertaa monien osaavien ja fiksujen kirjoittajien toimesta, miten siihen pitää suhtautua ja miten sitä pitää tulkita. Mutta silti parin viestin päästä tällaisesta hyvästä kiteytyksestä joku tulee kertomaan uutena juttuna, että ööh, Patella on tosi kovat miinukset / ööh, plusmiinus ei kerro mistään, ylivoimamaalitkin lasketaan... Argh!
 

_Samppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Liverpool FC.
Siis kaiken oleellisenhan kertoo se, että ketjun viestit väheni varmaan 90% kun Pate alkoi osumaan taas tolppien väliin.

Mä oon ihmetellyt ihan samaa jo pitkään mitä tuossa edellisissä viesteissä ihmeteltiin. En voi käsittää miten pelaajasta joka on parhaita maalintekijöitä siltä ajalta kun on pelannut NHL:ssä, jaksetaan tuoda esiin aivan kokoajan vain ne huonot puolet. Laineen kannalta ikävä puoli on se että Suomella on tällä hetkellä Rantanen, Aho ja Barkov, jotka ovat samaa sukupolvea ja käytännössä täydellisiä kiekkoilijoita. Maalintekijät eivät ole koskaan samanlaisia pelaajatyyppejä, mutta näköjään heihin kuitenkin verrataan. Henk.koht. vaikea käsittää miten yhdestä sarjan parhaasta maalintekijästä, joka todistetusti sitä on, voidaan etsiä vain ne puutteet ja jauhaa niistä satoja viestejä. Omaksi ilokseni voin olla kuitenkin varma siitä, että kun Selänteen maalilukemat ovat paperia, tullaan Laine muistamaan jostain ihan muusta kuin lepsusta pelistä omassa päässä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On aivan mahdotonta täältä sanoa, että mistä tuo aivan monumentaalinen ailahtelu paten pelissä johtuu. Toivottavasti tuo kuitenkin vuosien myötä tasoittuu.

Kritiikki oli tuossa slumpin pimeimmillä vaiheilla aivan aiheellista. Vaikeuksilla on kuitenkin taipumus usein tuoda jotain hyvää myöhemmin eteen. Toivottavasti paten kohdalla käy nyt niin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tulipa nyt Paten kunniaksi käytyä Tesoman Grillillä. Ekaa kertaa tuli käytyä kyseisessä paikassa, vaikka oon siitä varmaan tuhat kertaa kulkenut ohi. Epäilin vähän tätä aliarvostamista, mutta kyllä se tuosta grillistä johtuu. Hemmetin surkea pekonihampurilainen. Ihan liikaa hampparikastiketta. Mauton. Vain PK Subbanin kotikulmilla, tuolla puhdasverisen Ontarion alueella (feat. Don Cherry), on todennäköisesti yliarvostetumpi grilli. Tai ainakin pekonihamppari.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös