Tää on kyllä jotenkin käsittämättömän mustavalkoinen tää ketju. Patrik Laine, joka on pelannut oikeasti melko heikon kauden, on tehnyt enemmän maaleja NHL:ssä ikäisekseen kuin kukaan muu eurooppalainen aiemmin. Hänellä on heikkoutensa, jotka pitäisi saada jossain vaiheessa karistettua yksi kerrallaan, jotta hän voisi olla vuodesta toiseen varma ykköskentän luottopelaaja, toki kova maalintekijä, mutta myös kokonaisvaltaisempi kuin nyt.
Mutta, sitten tämä aivan käsittämätön ajojahti, joka tässä ketjussa jatkuu kuin mikäkin antipsychodad-ilmiö, jossa joka ikistä osa-aluetta arvioidaan mieluummin vielä huonommaksi kuin se todellisuudessa on, saa ihan kohtuuttomia mittasuhteita. Mun on vaikea uskoa, että nämä tietyt nimimerkit ihan aidosti katsovat noita pelejä, korkeintaan highlightit ja jotkut viikonloppu-/iltapelit. Itse olen katsonut kokonaan noin 40 ottelua 63:sta, muutamia osittain, muutamista sitten nämä highlightit. Koskaan en ole tähän tai Jets-ketjuun kirjoittanut kaverista/joukkueen pelistä mitään, jos en ole peliä katsonut. Korkeintaan jotain rajapyykkien ylityksiä, pistetilastoinnista kun pidän.
Arvostan silti tosi paljon monipuolisuutta mitä tässä ketjussa on ollut. Kun en itse osaa näitä advanced statseja lukea, olen oppinut niistä paljon ja saanut näiden vuosien aikana lukea missä esim. tämän ketjun päähenkilö on hyvä, missä heikko. Se auttaa myös itseä katsomaan otteluita vähän eri tavalla. Ja joskus jopa seuraamaan jotain toista pelaajaa ihan vertailun vuoksi.
Voin ihan rehellisesti sanoa, että oon välillä ollut itsekin tosi turhautunut Laineen peliin. Oon pelien aikana miettinyt mitähän kaverin päässä liikkuu, vai onko se juuri se osa-alue, joka on ihan jumissa. Ei mies ole näyttänyt miltään tähdeltä näihin viimeiseen 4 peliinkään, kun pisteitä on tullut, vastaavasti alkukaudella (lokakuussa) oli paljon otteluita, joista voi sanoa että vain ihmeenkaupalla Pate poistui kentältä ilman tehopisteitä.
Katsokaa niitä pelejä ja kommentoikaa silloin. Olis tosi kiva, jos joku osaisi purkaa vaikka yhden pelin osiin, kertoa plussat ja miinukset. Ei oikein jaksaisi tätä iänikuista vääntämistä. Ilmeisesti se ei ole mahdollista, kun tämä anttimiettis-kansa ei kestä, jos kaikki pelaajat eivät ole samasta puusta tehty.
Edit: Ja en ole Tampereelta, enkä kannata Tapparaa.