Eipä tuo Keklusta yllätä sitten yhtään. Huippu scoutti mutta paska johtaja.Morjens, kymppimillin ukkeli tulee sanomaan että kaikki ei ole kunnossa ja toimari ei tee mitään. Ehkä se Paten ronski avautuminen Columbuksessa koski Keklua. Melkoista.
Eipä tuo Keklusta yllätä sitten yhtään. Huippu scoutti mutta paska johtaja.Morjens, kymppimillin ukkeli tulee sanomaan että kaikki ei ole kunnossa ja toimari ei tee mitään. Ehkä se Paten ronski avautuminen Columbuksessa koski Keklua. Melkoista.
Kekäläinen on vanhan kansan lätkäjätkä eikä mikään pehmoilija eikä Keklun palkkaamat Tortorella ja Babcockaan ole minkään nykyaikaisen humaanin ihmisjohtajan maineessa. Eiköhän Kekäläisen mielessä tuossa vaiheessa ollut ennemmin "no voi vittu soikoon" kuin "miten voidaan sinua auttaa".
Morjens, kymppimillin ukkeli tulee sanomaan että kaikki ei ole kunnossa ja toimari ei tee mitään. Ehkä se Paten ronski avautuminen Columbuksessa koski Keklua. Melkoista.
Ei varmaan noinkaan, mutta onhan lätkäpiireissä asenne mielenterveyteen aika vanhanaikainen. En syyttäisi ketään yksittäistä ihmistä vaan lajin sisällä olevaa ilmapiiriä ja "kulttuuria".Jaaha, nyt on Kekäläisen vuoro joutua bussin alle "eipä yllätä"- tehostuksilla, kun Laine heittää yhden ympäripyöreän kommentin podcastissa. Nyt Kekäläinen on suorilta huono ja empatiakyvytön johtaja. Ei tehnyt mitään!
Laine ei siis kertonut tarkalleen mitä on sanonut, eikä myöskään yhtään mitään Keklun vastauksista. Siitä huolimatta Keklu on nyt yhtäkkiä tarinan konna, jonka luonteenpiirteet on nyt syytä arvioida tämän perusteella perusteellisesti. Hänen täytyy olla vanhan liiton äijä, jolla on kylmä kivi sydämen paikalla.
Toimitusjohtaja vastaa viimekädessä kaikesta organisaatiossa. Jääkiekkojoukkuepelaajan lähiesihenkilö on päävalmentaja. Jos nyt ajatellaan että valkkuna on vanhan liiton "tortsi" jonka mielestä "hintit" ja "lumihiutaleet" ei kiekkoa pelaa (oma valistunut arvaus), ei ainakaan minun joukkueessa, niin meneppä nyt tällaiselle sanomaan juuri mitään. Onneksi on maanmies toimarina jolle voi mennä puhumaan. Heh.Eli Keklun syytä. Ehkä sillä on muutakin tekemistä kuin yhden pelaajan ongelmia alkaa ratkomaan. Luulisi että pelaaja osaa itse hakea apua ongelmiinsa. Ei siinä nyt Kekäläinen voi pistää koko laivaa kiinni jos yksi pelaaja voi huonosti. Toki voi delegoida organisaatiosta jonkun hoitamaan asiaa ja etenkin pelaajaa jolla ongelmia, mutta ei se nyt voi koko aika olla pitämässä kädestä kiinni vaikka olisi kuinka 10 miljoonan mies. Veikkaan et Kekäläisellä ollut omat murheensa myös tuolloin joita Laine tapaus ei auttanut yhtään.
Itse perustan Keklun huonon johtajuuden ihan muuhun kuin Laineeseen. Kannattaa lukea Bobsin, Panarinin, Duchenen, Johansenin, Jonesin ja kumppaneiden lähtöpuheita. Tämä ketju sen keskusteluun on tosin siihen väärä paikka.Kattelin ton haastattelun ja aika turha on kyllä Kekäläistä syyttää siitä Laine ei mennyt heti terapiaan. Pate sanoi että oli oma päätös palata vaikka olisi pitänyt mennä hoitoon. Se että Laine on tuollaisista asioista pystynyt ylipäätään mennyt juttelemaan Kekäläisen kanssa kertoo mielestäni luottamuksen tasosta. Ja loppupeleissä Laine meni lopulta terapiaan Kekäläisen aikana, joten en kyllä ihan näillä tiedoilla osta palstatovreiden analyysiä että Kekäläinen ei tehnyt asialle mitään. Kun tällä palsatlla on myös väitetty että Laine ei tullut Mauricen kanssa toimeen ja oli Laineen uralle paska valkku, ja sitten Laine tossa samassa haastattelussa sanoi että Maurice on hyvä valkku.
Näinhän Laine teki, oli aika pitkään sivussa työkyvyttömyyden vuoksi.Jos ei pysty töihin, niin lähiesimieheen yhteys ja sitten työterveyteen.
Kattelin ton haastattelun ja aika turha on kyllä Kekäläistä syyttää siitä Laine ei mennyt heti terapiaan.
Hän myös yritti ihan avoimesti tehdä Laineesta jotain kahden suunnan power forwardia.
Juuri näin. Ei jäänyt lainkaan kuva, että olisi Kekäläistä syyttänyt mistään, vaan enemmänkin pohti juuri sitä, että olisi pitänyt itse tajuta mennä terapiaan. Toki samalla sanottava, että hyvä johtaja olisi passittanut tuossa vaiheessa jo ammattilaisten puheille.Kattelin ton haastattelun ja aika turha on kyllä Kekäläistä syyttää siitä Laine ei mennyt heti terapiaan. Pate sanoi että oli oma päätös palata vaikka olisi pitänyt mennä hoitoon. Se että Laine on tuollaisista asioista pystynyt ylipäätään mennyt juttelemaan Kekäläisen kanssa kertoo mielestäni luottamuksen tasosta...
Olen ymmärtänyt, että se vaatii juuri sen oman motivaation hakea apua. Muussa tapauksessa tuhlataan vain aikaa. Laine ja varmasti moni muu ei ole heti hakenut apua, mutta ovat sitten myöhemmin ymmärtäneet hakea apua, ja hyvä niin.Juuri näin. Ei jäänyt lainkaan kuva, että olisi Kekäläistä syyttänyt mistään, vaan enemmänkin pohti juuri sitä, että olisi pitänyt itse tajuta mennä terapiaan. Toki samalla sanottava, että hyvä johtaja olisi passittanut tuossa vaiheessa jo ammattilaisten puheille.
On tuo NHL-pelaajan ura niin monin tavoin paineistettu ammatti, että vaatii yksilöitä todella paljon hakeutua itse avun pariin. Pelissä on ura, maine, asian julkisuus, häpeä ja paljon muita isoja asioita. Tauon pitäminen tuntuu varmasti monelle käytännössä mahdottomuudelta. Aivan varmasti tuolla on pelaajia, jotka tälläkin hetkellä sitä tarvitsisivat.
Ottamatta sen enempää kantaa siihen mitä Laine podcastissa sanoi ja miten sanomiset pitäisi tulkita, on pakko kuitenkin todeta kaksi asiaa:Eli Keklun syytä. Ehkä sillä on muutakin tekemistä kuin yhden pelaajan ongelmia alkaa ratkomaan. Luulisi että pelaaja osaa itse hakea apua ongelmiinsa. Ei siinä nyt Kekäläinen voi pistää koko laivaa kiinni jos yksi pelaaja voi huonosti. Toki voi delegoida organisaatiosta jonkun hoitamaan asiaa ja etenkin pelaajaa jolla ongelmia, mutta ei se nyt voi koko aika olla pitämässä kädestä kiinni vaikka olisi kuinka 10 miljoonan mies. Veikkaan et Kekäläisellä ollut omat murheensa myös tuolloin joita Laine tapaus ei auttanut yhtään.
Juu ja ei. Toki se oma tahto asioissa on siinä pääosassa, mutta kyllähän esimiehen tehtävänä olisi tilanteessa yrittää auttaa pelaajaa, keskustella asioista ja antaa mahdollisesti myös se oma arvionsa tämän työkyvystä. Joskus ne omat ongelmat on todella vaikea myöntää ennen kuin joku läväyttää ne sinulle vasten kasvoja eli tuo esille.Olen ymmärtänyt, että se vaatii juuri sen oman motivaation hakea apua. Muussa tapauksessa tuhlataan vain aikaa. Laine ja varmasti moni muu ei ole heti hakenut apua, mutta ovat sitten myöhemmin ymmärtäneet hakea apua, ja hyvä niin.