Siinä oli todennäköisesti, yleensä vaikeuksia kokeneet ihmiset pystyvät omista kokemuksista ammentaa ja auttaa muita.Mistä helvetistä sinä sen tiedät?
Siinä oli todennäköisesti, yleensä vaikeuksia kokeneet ihmiset pystyvät omista kokemuksista ammentaa ja auttaa muita.Mistä helvetistä sinä sen tiedät?
Voi hyvänen aika. Voin kertoa mielenterveyden ongelmista kärsineenä tietäväni tasan tarkkaan mistä puhun. Olen todella hyvä auttamaan muita kyseisten ongelmien kanssa painivia. Ja se ei ole mikään mielipide vaan ammatillinen fakta.
No ehkä me itseasiassa saatetaan olla samoilla linjoilla sittenkin.No mutta tästähänme olemme ihan samaa mieltä, että Laine osaa varmasti sparrata muita mielenterveyden kanssa kamppailevia pelaajia.
Mitä tulee muuhun mentorointiin, niin melkoista fanipoikailua nähdä Laine hyvänä mentorina nuorelle pelaajalle.
Pidän Lainetta erittäin hyvänä esikuvana ja "lähettiläänä" miesten mielenterveyden suhteen. Jos edes yhtä joukkuekaveria ihan vain oman ongelman julkituomisella auttaa, ni tietyllä tavalla on hyvä mentori.Et näytä ymmärtävän, että mielenterveys ei ole mikään pikkujuttu. Alle vuosi takaperin Laine oli kyvytön tekemään työtään ja nyt on sitten monen kirjoittajan mielestä selättänyt nämä ongelmat, kun on pelannut kolme ottelua NHL:ssä ja on hyvä mentori henkisen vahvuuden osalta. Tämä jos mikä on mielenterveyden ongelmien vähättelyä. Usein kyseessä on koko loppuelämän mittainen työ.
@NakkiFakiiri Kuka tässä on se keittiöpsykologi? Se, joka kertoo, että Laine on nyt hyvä mentoroimaan henkisestä vahvuudesta vai se, joka sanoo, että tästä ei ole mitään todisteita - päin vastoin. Kyllä minä sanoisin, että ensimmäinen on enemmän pihalla.
Sinä taas et näytä ymmärtävän että mielenterveyden ongelmat voivat olla erilaisia ja eri asteisen vakavia. Ne voivat myös olla pikkujuttuja joista toipuu nopeastikin. Usein, varsinkaan hoitamattomana eivät tietenkään ole.Et näytä ymmärtävän, että mielenterveys ei ole mikään pikkujuttu. Alle vuosi takaperin Laine oli kyvytön tekemään työtään ja nyt on sitten monen kirjoittajan mielestä selättänyt nämä ongelmat, kun on pelannut kolme ottelua NHL:ssä ja on hyvä mentori henkisen vahvuuden osalta. Tämä jos mikä on mielenterveyden ongelmien vähättelyä. Usein kyseessä on koko loppuelämän mittainen työ.
@NakkiFakiiri Kuka tässä on se keittiöpsykologi? Se, joka kertoo, että Laine on nyt hyvä mentoroimaan henkisestä vahvuudesta vai se, joka sanoo, että tästä ei ole mitään todisteita - päin vastoin. Kyllä minä sanoisin, että ensimmäinen on enemmän pihalla.
Sitten taas se ettei Laine voisi mahdollisesti olla mt-ongelmien ja henkisten haasteiden mentori jopa omien haasteidensa keskellä on ihan sitä itseään. Tätä kutsutaan vertaistueksi, auttaa myös sitä mentoria/avun antajaa.
Mietipä millainen Teemu Selänteen keskustelu olisi ollut ysärillä, jos olisi ollut käytössä nämä "kehittyneet statsit", some ja nettifoorumit kuten nykyään. "Paska joukkuepelaaja" "Pelaa vain itselleen" jne.Jos minulla on tarve saada henkistä tukea niin soitan 100 kertaa sadasta Patrik Laineelle ennen Teemu Selännettä.
Sanoit aiemmin näin ja siksi tartuin tähän:Tottakai voi olla, ja olen sanonutkin, että Laine voi varmasti mentoroida mielenterveyden haasteiden osalta. Noin muutoin tasaisen ja laadukkaan NHL-uran rakentamisessa Laineella ei ole mitään näyttöjä siitä, että olisi jotain annettavaa mentorina. Toki mielenterveyden ongelmat voivat olla vaikuttaneet tähän kokonaisuuteen jo pidempäänkin, mutta ei se muuta sitä, että Laine ei ole NHL-urallaan mennyt yhtään eteenpäin, eikä sitä kautta ole uskottava mentoroimaan.
Jos Pate painaa sen yli 70 kaappia kauteen tai voittaa Stanley Cupin niin tuskin hirveästi kysellään.Mietipä millainen Teemu Selänteen keskustelu olisi ollut ysärillä, jos olisi ollut käytössä nämä "kehittyneet statsit", some ja nettifoorumit kuten nykyään. "Paska joukkuepelaaja" "Pelaa vain itselleen" jne.
Olemme eri mielisiä. Täällä kyllä löydetään ne negatiiviset asiat aina. Eikä siinä mitään. Hyvää keskustelua täällä on.Jos Pate painaa sen yli 70 kaappia kauteen tai voittaa Stanley Cupin niin tuskin hirveästi kysellään.
Voin kertoa että ensimmäinen lihavointi on pelkkä, varsinkin ammattilaisten omahyväinen myytti. Esimerkkejä tiedän niin papeista kuin mielenterveysalalta. Tiedän rankkoja esimerkkejä molemmista ja suurin ongelma on ennakkoasenteet ja omahyväisyys.Voi hyvänen aika. Voin kertoa mielenterveyden ongelmista kärsineenä tietäväni tasan tarkkaan mistä puhun. Olen todella hyvä auttamaan muita kyseisten ongelmien kanssa painivia. Ja se ei ole mikään mielipide vaan ammatillinen fakta. Missään en ole väittänyt Laineen selättänee kokonaan ongelmiaan. Hyvin todennäköisesti Laine on kasvanut ihmisenä valtavasti juurikin vaikeuksiensa vuoksi.
Sanoit aiemmin näin ja siksi tartuin tähän:
"Lähinnä siinä vaiheessa, kun täällä joku kirjoittaa, että Laine voisi mentoroida jotain henkistä kestävyyttä, niin ollaan sellaisen hevonpaskan äärellä, että tuli pakottava tarve kommentoida".
Ehkä muotolit mielipiteesi hieman epätarkasti. Jos ja kun Laine on nousemassa ongelmiensa yli niin hänen vertaistukensa voi olla valtavan tärkeää.
Sen allekirjoitan, että urheilijan arjen mentorina ottaisin mieluummmin: Saku Koivun, Mikko Koivun tai Jussi Jokisen.
Olen varmaan väärä ihminen arvioimaan työtäni, mutta pomoiltani, kolleegoilta ja asiakkailta saamani palaute on minulle tärkeämpää kuin sinun kokemuksesi. Omahyväisyys on jotain, mitä en itsessäni tunnista. Laineesta en voi sanoa varmuudella, koska en häntä tunne. Montrealin joukkuetoverit vaikuttavan pitävän Laineesta.Voin kertoa että ensimmäinen lihavointi on pelkkä, varsinkin ammattilaisten omahyväinen myytti. Esimerkkejä tiedän niin papeista kuin mielenterveysalalta. Tiedän rankkoja esimerkkejä molemmista ja suurin ongelma on ennakkoasenteet ja omahyväisyys.
Laineen kasvusta en ole huomannut minkäänlaista näyttöä. Ne kaksi postausta viimeisen loukkaantumisen jälkeen osoittavat aivan päinvastaista. Viimeisimmästä värikkäästä ja aika erikoisesta pukeutumisesta johonkin joukkueen tilaisuuteen voisi joku alan ihminen ehkä vetää jotain johtopäätöksiä..
Eipä siinä mitään. Saatiin hyvää keskustelua. Siksihän täällä ollaan.Niin, aina ei ole helppoa muotoilla tekstiä siten, että tulee ymmärretyksi. Henkinen kestävyys ei sinänsä ole paras termi tuolle, mutta hain oikeastaan sitä tasaista suorittamista, jossa pienet suvantovaiheet eivät vaikuta omaan tekemiseen. Ollaan siis aika kaukana vielä mielenterveyden ongelmista, mutta puhutaan asioista, joissa voi tulla paremmaksi ihan tietoisesti töitä tekemällä.
Kyllä minä näistä ottaisin Saku Koivun. Palasi syövän jälkeen ja millä tavalla! Yhdeksän kautta Canadiensin kapteenina kuunteli vittuilua, kun yritti kantaa huonoa jengiä kaudesta toiseen.
Kumpikaan ei varmaan vastaisi teille. Sori, oli pakko.
Itsellä kun ei ole ollut aikaa katsoa kokonaisia Montrealin otteluita enkä jaksa luke läpi sivukaupalla juupas-eipäs-miekkailua, niin kertokaahan miltä tuo kokonaisvaltainen pelaaminen ja fyysinen jaksaminen on Patella nyt näyttänyt? Maalit ovat olleet nättejä yv-maaleja, mutta ovatko muut otteet olleet peliä edistäviä?
En ole mikään alan ihminen, mutta toisen ihmisen pukeutumiseen erityisesti huomiota kiinnittävästä henkilöstä tulee lähinnä mieleeen juntti.Viimeisimmästä värikkäästä ja aika erikoisesta pukeutumisesta johonkin joukkueen tilaisuuteen voisi joku alan ihminen ehkä vetää jotain johtopäätöksiä..
Canadiensin seuraavissa kahdeksassa ottelussa on vastassa liigan kärkijoukkue vain kertaalleen (Winnipeg Jets), ja muuten tosiaan edessä otteluita ainoastaan pudotuspelien ulkopuolelle jäämässä olevia tiimejä. Laineella toisin sanoen erinomainen mahdollisuus saada pelituntumaa kohdilleen, kun ei tarvitse ihan niitä liigan kärkiheppuja vastaan vääntää.
Vaikka et tunnustaudu alan ihmiseksi, niin olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksiäsi, miksi alan ihminen eli tässä aihepiirissä ilmeisesti psykologi vetäisi johtopäätöksiä ihmisen pukeutumisesta?Viimeisimmästä värikkäästä ja aika erikoisesta pukeutumisesta johonkin joukkueen tilaisuuteen voisi joku alan ihminen ehkä vetää jotain johtopäätöksiä..
Eiköhän se Selännekin aika syvissä vesissä ollut silloin työsulkukaudella, kun ura näytti olevan ohi. Hasbeenistä nousi maalipörssin kolmoseksi, aika hyvin. Selänne on tehokkaasti romuttanut perintöään, mutta jääkiekkoilijana hän oli valovuoden edellä Lainetta ja ihan loppua lukuun ottamatta hoiti hommat kopissa mallikkaasti. Laineen kohdalla valitettavasti voidaan olettaa, ettei hän ihan syyttä ole joutunut kopissa paitsioon. Teukallahan oli aika monella kaudella ihan kirjaintakin rinnassa.Usein ihmiset, ketkä eivät ole kohdanneet vakavia kriisejä elämässään eivät osaa tukea ihmisiä, jotka sitä tarvitsevat. Jos minulla on tarve saada henkistä tukea niin soitan 100 kertaa sadasta Patrik Laineelle ennen Teemu Selännettä.
Teukallahan oli aika monella kaudella ihan kirjaintakin rinnassa.
Itse ajattelen että hyvin persoonallisesti pukeutuvat ihmiset eivät anna muiden mielipiteiden vaikuttaa moisiin asioihin. Itse olen aina pukeutunut vähän "oudosti" ja se on oikeasti ihan hyvä tapa karkottaa ne juntit lähipiiristä.Vaikka et tunnustaudu alan ihmiseksi, niin olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksiäsi, miksi alan ihminen eli tässä aihepiirissä ilmeisesti psykologi vetäisi johtopäätöksiä ihmisen pukeutumisesta?
Redditin juttujen ja kuvatodisteiden perusteella oli muutaman pelin. Vakituiseksi varakapteeniksi Selänne nousi kaudella 95-96.EliteProspects kertoo, että Teemulla oli Jetsissä tulokaskaudellaan A rinnassaan. Itse hieman epäilen tätä, mutta noinkohan oli kuitenkin
Kyssäriä tänne, jos olisitte Martin St. Louis pistäisittekö Paten Healthy scratchiksi Anaheim peliin. Siellä nimittäin saattaa olla turhautunut Trouba, joka varmasti hakee huomiota ensimmäisessä Ducks pelissään.