Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 698 453
  • 17 056

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Minusta Laineen tapauksessa ei tiedä mitä saa, etenkään pidemmän päälle. Viittaan selkäongelmiin ja mahdollisiin uusiin huonompiin hetkiin. Itse en uskaltaisi tehdä pitkää sopimusta vielä vaikka lupaavammalta nyt näyttää, viime aikojen peliesitysten valossa on kyllä sen 7,5 m. QO arvoinen tai muu lyhyt soppari.

Laineen kannattaisi hyppiä kukasta kukkaan ja vaihtaa contenderia aina heti sen jälkeen kun ajautuvat menestyksen takia cap-ongelmiin ja keskinkertaisuuteen. Ei mihinkään kannata sitoutua pitkäksi aikaa, ampuu vaan itseään jalkaan sillä.

Alkaa vaan kunnon mercenaryksi ja tekee 2 vuotisia UFA-lappuja aina kerrallan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Laineen kannattaisi hyppiä kukasta kukkaan ja vaihtaa contenderia aina heti sen jälkeen kun ajautuvat menestyksen takia cap-ongelmiin ja keskinkertaisuuteen. Ei mihinkään kannata sitoutua pitkäksi aikaa, ampuu vaan itseään jalkaan sillä.

Alkaa vaan kunnon mercenaryksi ja tekee 2 vuotisia UFA-lappuja aina kerrallan.
Nuo lyhyet UFA-laput toimivat tasan siihen asti kun tulee isompi loukkaantuminen tai pysyvämpää haittaa tekemiseen => 2x7 on vähemmän kuin 4x4, ihan matemaattisestikin, mutta varsinkin verojen jälkeen…
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Nuo lyhyet UFA-laput toimivat tasan siihen asti kun tulee isompi loukkaantuminen tai pysyvämpää haittaa tekemiseen => 2x7 on vähemmän kuin 4x4, ihan matemaattisestikin, mutta varsinkin verojen jälkeen…

Senkö jälkeen ei saa kinkkua enää leivän päälle?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Senkö jälkeen ei saa kinkkua enää leivän päälle?
Varmaan saa kinkkua leivän päälle, mutta voi se vähän harmittaa että jätti miljoonia pöydälle. Palkka on kuitenkin osa sitä arvostusta minkä pelaajat saavat työstään. Vaikka Laine pärjäisikin loppuelämänsä melko todennäköisesti tuolla 20 miljoonalla dollarilla mitä on jo tienannut, niin olisihan se mukavampaa tienata toiset 20 miljoonaa. Tai miksei vaikkapa 50 miljoonaa. On hieman enemmän turvaa elämässä ja ei tarvitse sitten eläkkeellä penniä venytellä vaan voi lennellä ympäri maailman golffaamaan.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mielenkiintoisen Laineen tilanteesta tekee se, että epävarmuustekijöitä on niin paljon, että jos on halu ottaa riskiä, niin pitkän lapun hinta voi olla kohtuu huokeakin. Sitten saa GM tilaisuuden näyttää joko nerolta tai täydeltä idiootilta riippuen siitä, tuliko tehtyä Leinot vai McKinnonit. Columbuksen tilanteessa näkisin, että ei tuosta ole kuitenkaan mitään hirveän ihmeellistä tulossa ilman paria kunnon osumaa, joten lottoamiseen voisi olla halukin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Senkö jälkeen ei saa kinkkua enää leivän päälle?
Taisit vähän missata pointtia… Siis noilla isommilla lyhyillä lapuilla toki tekee rahaa lyhyessä ajassa enemmän, mutta samalla maksaa isosti veroa ja ottaa ison riskin esim. loukkaantumisen & uran loppumisen suhteen. Ja kyllä mä luulen, että jos vaihtoehdot on ottaa paljon rahaa tai vielä paljon enemmän rahaa niin aika moni rikas tyyppikin ottaa tuon jälkimmäisen. Patella on oikeasti mahdollisuus tehdä nk. jättisopimus, mutta vielä näillä näytöillä sitä ei saa…
 
Aika usein tuntuu että kaikki hakee vain rahallisen sopimuksen maksimointia. Kannattaa muistaa että siinä ei myöskään muuta elämää rakenneta kun alat kiertolaiseksi. Nykyään nuoremmat sukupolvet arvostaa huomattavasti muitakin asioita enemmän kuin rahaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Aika usein tuntuu että kaikki hakee vain rahallisen sopimuksen maksimointia. Kannattaa muistaa että siinä ei myöskään muuta elämää rakenneta kun alat kiertolaiseksi. Nykyään nuoremmat sukupolvet arvostaa huomattavasti muitakin asioita enemmän kuin rahaa.
"Hei kulta mä tiedän että sä tykkäsit asua täällä, mutta meidän pitää nyt taas muuttaa, kun tässä joukkueessa ei oo palkkakatossa tilaa ja kun mä en halunnut pitkää sopimusta tehdä maksimoidakseni mahdollisuuden voittaa niin pitäisi muuttaa toiselle puolelle mannerta. Joo mä tiedän että me muutettiin tänne kaks vuotta sitten ja lapset just alkanu saamaan kavereita, mutta tää on tärkeetä mulle."
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
"Hei kulta mä tiedän että sä tykkäsit asua täällä, mutta meidän pitää nyt taas muuttaa, kun tässä joukkueessa ei oo palkkakatossa tilaa ja kun mä en halunnut pitkää sopimusta tehdä maksimoidakseni mahdollisuuden voittaa niin pitäisi muuttaa toiselle puolelle mannerta. Joo mä tiedän että me muutettiin tänne kaks vuotta sitten ja lapset just alkanu saamaan kavereita, mutta tää on tärkeetä mulle."
Niin tai ”turpa kii ja pakkaamaan, tai vaihtuu Range Rover Kiaan”…
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
"Hei kulta mä tiedän että sä tykkäsit asua täällä, mutta meidän pitää nyt taas muuttaa, kun tässä joukkueessa ei oo palkkakatossa tilaa ja kun mä en halunnut pitkää sopimusta tehdä maksimoidakseni mahdollisuuden voittaa niin pitäisi muuttaa toiselle puolelle mannerta. Joo mä tiedän että me muutettiin tänne kaks vuotta sitten ja lapset just alkanu saamaan kavereita, mutta tää on tärkeetä mulle."

Ei liity mitenkään Patrik Laine -keskusteluun, kun jälkikasvua ei ole.

Nyt on mercenary-meiningin aika.
 
"Hei kulta mä tiedän että sä tykkäsit asua täällä, mutta meidän pitää nyt taas muuttaa, kun tässä joukkueessa ei oo palkkakatossa tilaa ja kun mä en halunnut pitkää sopimusta tehdä maksimoidakseni mahdollisuuden voittaa niin pitäisi muuttaa toiselle puolelle mannerta. Joo mä tiedän että me muutettiin tänne kaks vuotta sitten ja lapset just alkanu saamaan kavereita, mutta tää on tärkeetä mulle."
Juurikin näin. :)

Kuuntelen tässä jotain NHL lähetystä missä puhutaan Laineesta ja aika paljon on alkanut tuo keskustelu kääntyä siihen suuntaan että Lainetta ei tulla kauppaamaan ainakaan ennen kesää. Taikka ollenkaan. Vaan pitkään sopimukseen.
Syitä tähän on samoja kuin todettu ettei Laineesta tulla saamaan sitä vastinetta mikä todellisuudessa voisi olla.
Keskustelussa on nostettu myös ylös sitä miten vaarallinen ketju voidaan rakentaa myös silloin kun laidoilla on Laine ja Bjorkstrand, mikä on ihan hyvä pointti.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sellasta melko Patemaista sesonki- ja suhdanneriippuvaista vuorta hakutetaan ylös. Vai kelkkaillaan alas?

Joka tapauksessa, ihan ok menee. Mahtaisko GM Kekäläinenkin olla tyytyväinen mikäli treidiarvo tulee vielä relevantiksi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
One trick pony Hattrick Laine ja vaihteeksi 3+0.

Eihän se osaa edes syöttää ja luistelukin vähän kulminasta.
Niin ja maalit 4-7, taisi olla pelleilypeli.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Laine näyttää laittaneen välikaasun pohjaan Hervannan valtaväylällä. Tässähän on tullut ihan itselläkin helpottuneen oloinen tunne, kun maaleja on alkanut syntymään, vaikkakin oli taas pelleilypeli kyseessä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös