Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 713 601
  • 17 076

Vatman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Pelissä muuten välillä aikamoisia taklauksia, näytti siltä että olis ollut jotain hampaankolossa ja veteli pommeja.

Taisi vain suuttua itselleen kun ei aluksi tuntunut kiekkojen pomppivan suotuisasti. Sitten menetti helposti kiekon jossain kohtaa peliä ja tämän jälkeen haki uutta latausta itselleen hakemalla paria kunnon niittiä, ainakin vaahtosammuttimen kokoinen Peca taklattiin yhdessä kohtaa komiasti jäihin.

Välillä niin kaunista ja hyvää peliä Laineella, välillä taas niin hakemista kuin olla ja voi mutta niin vain niitä pisteitä tulee hulluun tahtiin. On se jännä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Siitähän taisi nyt napsahtaa ELC-bonarien 20 maalin raja rikki. Eli mukavasti Pate nettosi 212 000 taalaa empty-netterillä. Mistä helpoimmalla.

Hyviä hommia nää hommat.
 

Robu

Jäsen
Juuri ennen kauden puolta väliä ehti Laine iskeä sen 20. maalin. Kyllä kai se 40 on vielä hyvä tavoite, vaikka pisteet saattaa olla tiukemmassa loppukaudesta, kun pisteistä aletaan taistella entistä tiukemmin.

Kuten on muutkin sanoneet, on ollut hienoa nähdä, että Laineella on hyvä syöttö myös ja hän on alkanut syöttöpisteillä tasoittamaan G/A tilastoaan. Olisi taas itse kiva välillä päästä katsomaan herran kokonainen peli pelkkien highlightien sijasta.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Juuri ennen kauden puolta väliä ehti Laine iskeä sen 20. maalin. Kyllä kai se 40 on vielä hyvä tavoite, vaikka pisteet saattaa olla tiukemmassa loppukaudesta, kun pisteistä aletaan taistella entistä tiukemmin.

Kuten on muutkin sanoneet, on ollut hienoa nähdä, että Laineella on hyvä syöttö myös ja hän on alkanut syöttöpisteillä tasoittamaan G/A tilastoaan. Olisi taas itse kiva välillä päästä katsomaan herran kokonainen peli pelkkien highlightien sijasta.

Veikkaampa että Laineella tulee olemaan vielä yksi änärin tarkimmista kyvyistä syöttää, jos kerran on noin tarkka kyky laukoakin. Kyse on vain siitä miten haluaa peliä viedä. Palveleeko kavereita vai ampuuko itsekkäämmin itse.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Siitähän taisi nyt napsahtaa ELC-bonarien 20 maalin raja rikki. Eli mukavasti Pate nettosi 212 000 taalaa empty-netterillä. Mistä helpoimmalla.

Hyviä hommia nää hommat.
Kelpaa ostella kravatteja ja kauluspaitoja nyt.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Veikkaampa että Laineella tulee olemaan vielä yksi änärin tarkimmista kyvyistä syöttää, jos kerran on noin tarkka kyky laukoakin. Kyse on vain siitä miten haluaa peliä viedä. Palveleeko kavereita vai ampuuko itsekkäämmin itse.

Kyllähän tuo jo nyt näkyy, kuten joskus aikaisemminkin kirjoitin. Syötöt lähtevät todella terävästi pienellä liikkeellä, joten ylivoimalla on nähty monia syöttöjä, jotka ovat puhkoneet neliön. Kokemuksen kautta pitää Laineen vielä opetella hallitsemaan riskit ja löytämään ne oikeat paikat yrittää noita syöttöjä. Toinen merkillepantava taito Laineella on antaa samaten todella pienellä liikkeellä pitkiä syöttöjä rystyllä.

edit: Olin siis samaa mieltä kanssasi ja lisätään tähän vielä se, että pientä pakottamisen tarvetta Laineella on ollut noissa syötöissä, eli aina ei pistetä ihan lapaan ja tilanteet kuivuvat kasaaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Patrik Laine | 1+2 against Tampa Bay | HD - YouTube

Tuossa Ehlersin toisessa maalissa tuleva Norris-voittaja oli hieman vietävissä. Hyvä että Pate saavutti tuon rajapyykin, josko nyt löytyisi vähän rentoutta maalipaikoissa. Olen ollut havaitsevinani pientä pakottamista vedoissa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Huippu on kyllä tuo kun Laineella on pyssy ns viritettynä niin koko av nelikkö on ihan paskat housussa. Välistä tempasee siitä vaan kyselemättä maalin ja sitten välillä voi pysäyttää ja katsoa läpimurtavaa syöttöä. Melkoinen veijjari on kyllä kyseessä..

Olisi kiva saada myös pätkää tuosta taklauspelaamisesta. Hyvinhän ainakin näissä pisteissä Laine on siellä ytimessä ja tuossa toisessa syötössä ottaa taklaksen vastaan, mutta vapauttaa nätisti Ehlersin etenemään. Tuo on sitä joukkuepelaamista eikä vain minä itse. Nyt kun on Ehlerskin ruvennut osumaan maaliin niin on Lainekkin saanut niitä syöttöjä (hymiö).
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Eilen juttelin hallilla parin tampalaisen kanssa, ja kaikki ovat siellä(kin) ihan ihmeissään Laineesta. Meidän takana istui joku kausikorttilaisporukka josta kuului joka alivoimalla pelonsekaisia varotteluita Laineen skodesta, joku jopa sanoi NHL:n parhaaksi laukojaksi. Sitten kun Pate lopetti (valitettavasti) Boltsien pyristelyt laittamalla kiekon tyhjiin, jengi vain pyöritteli päätään pieni hymy suunpielillä karehtien. Moni oli tietysti jo lähtenyt menemään, mutta selkeästi Laineeseen suhtauduttiin paljon lempeämmin kuin muihin Jets-pelaajiin, koska erityisyyttä osattiin arvostaa. Toki myös Wheeler sai paljon kehuja.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Olisi kiva saada myös pätkää tuosta taklauspelaamisesta. Hyvinhän ainakin näissä pisteissä Laine on siellä ytimessä ja tuossa toisessa syötössä ottaa taklaksen vastaan, mutta vapauttaa nätisti Ehlersin etenemään. Tuo on sitä joukkuepelaamista eikä vain minä itse. Nyt kun on Ehlerskin ruvennut osumaan maaliin niin on Lainekkin saanut niitä syöttöjä (hymiö).

Ketju tekee kyllä uskomatonta tulosta ja siitä kertoo myös hyvin seuraava tilasto.

https://www.sportingcharts.com/nhl/stats/player-even-strength-scoring-leaders/2016/
Kovassa seurassa ovat Ehlers ja Scheifele, eikä Lainekkaan ole huonolla sijalla tossa listassa. Oikeastaan juuri oikealla paikalla :)
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Katselin hieman tuota Paten pistekertymää ja näin tällä hetkellä kun puolet runkosarjasta on Jetseillä pelattu:

4 p/o 1kpl
3 p/o 3kpl
2 p/o 6 kpl
1 p/o 9 kpl
0 p/o 21 kpl

Vähän tuolleen ryöpsähdellen on pisteitä tullut ja yli puolessa peleistä jäänyt vallan ilman pisteitä. Lisäksi kaksi neljän ottelun putkea joissa ei tullut pistettäkään. Toivotaan tasaisempaa vuotta 2017 sekä tietenkin tuotteliaampaa.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Eiköhän ne bonarit panna haisemaan siinä kuuluisassa rookie illallisessa, joka Jetseillä on vissiin vielä pitämättä. Nythän he ovat sopivasti Floridan kiertueella.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Katselin hieman tuota Paten pistekertymää ja näin tällä hetkellä kun puolet runkosarjasta on Jetseillä pelattu:

4 p/o 1kpl
3 p/o 3kpl
2 p/o 6 kpl
1 p/o 9 kpl
0 p/o 21 kpl

Vähän tuolleen ryöpsähdellen on pisteitä tullut ja yli puolessa peleistä jäänyt vallan ilman pisteitä. Lisäksi kaksi neljän ottelun putkea joissa ei tullut pistettäkään. Toivotaan tasaisempaa vuotta 2017 sekä tietenkin tuotteliaampaa.

Jos ei mikään muu kerro että kyseessä on vasta 18-vuotias pelaaja niin tämä ainakin. Ei ole vielä tasaista suorittamista pisteiden valossa, mutta eihän sen pidäkään. Huima poika!
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
2017 vuosi lähtenyt heikosti liikkeelle, kun vetää vain 2,5ppg tahdissa. Ei jatkoon! Tosin viimeöisessä matsissa sössi mun mielestä pahasti sen 3vs1-hyökkäyksen, jossa Matheson katkaisi Paten rystysuupasun. Huolellisemmalla pelaamisella tuosta olisi saanut vaarallisemman tilanteen. Vaikka pelasihan Matheson sen tilanteen kyllä todella mainiosti. Odotti kiekollisen hyökkääjän aloitetta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hiukan näkymätön oli Pate hyvistä tehoista huolimatta. Normi-ilta sniperille siis. Panthers oli kyllä kehno, Jets hiukan vähemmän huono.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Laineelle näköjään sopii Floridan lämpö. Kahteen matsiin ne legendaariset viisi tehopistettä. Mutta hyvä että jyvä alkaa löytyä myös vieraskaukaloissa.

Bryan Little muuten kommentoi Laineen maalia että meinasi itse ampua mutta kun näki kuka on vierässä niin päätti syöttää kun tiesi että on varma maali. Varmaan puolitosissan heitti ton kommentin, mutta hyvällä prosentilla Laine kyllä tosta vasemmasta laidasta ja onetimerilla noita maaleja mättää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Hiukan näkymätön oli Pate hyvistä tehoista huolimatta. Normi-ilta sniperille siis. Panthers oli kyllä kehno, Jets hiukan vähemmän huono.

Mielenkiintoinen nakemys. Mielestani Jets oli kuskin paikalla valta-osan ottelusta, ja jatkoi samalla linjalla mita pelasivat Tampassa edellisena paivana. Nelosketju oli todella surkea mutta kolme ensimmaista toimivat hyvin ja joukkue loi paikkoja kovalla tahdilla. Luongo pelasi todella hyvin ja piti Panthersin pystyssa.

Laine oli joka vaihdossa vaarallinen ja pelasi myos hyvin puolustussuuntaan. Ekassa erassa sohlasi kylla omalla alueella yhdessa vaihdossa mutta sen jalkeen aika virheetonta pelia taas kerran.

Se on janna juttu etta Laine on ketjussaan se puolustava hyokkaaja joka pysyy aina pelin alla, normaalisti tama olisi sentterin rooli.
 
Siis puolivälissä kautta 72 pisteen ja 42 maalin tahdissa.
Olisi se kyllä muistettava suoritus, jos 40 maali menisi rikki 18-vuotiaalta tulokkaalta. Mutta kolmosellakin alkava olisi... ihan hyvä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Hiukan näkymätön oli Pate hyvistä tehoista huolimatta. Normi-ilta sniperille siis. Panthers oli kyllä kehno, Jets hiukan vähemmän huono.
Ilmeisesti siis samanlainen ilta kuin Idolillaan Ovetskinillä. Pelin paskin pelaaja mutta kun peli pitää ratkaista niin mies sen tekee. Normi-ilta sniperille siis kuten jo todettu :)
 

Snagari

Jäsen
Se on janna juttu etta Laine on ketjussaan se puolustava hyokkaaja joka pysyy aina pelin alla, normaalisti tama olisi sentterin rooli.
Toisaalta, jos puhutaan esim karvaustilanteesta niin onhan tuo paljon hyödyllisempää noin. Scheifele ja Ehlers käyvät pakkeihin kiinni ja jos saavat kiekon riistettyä, Pate yrittää löytää jonkun pienen tilan kolmosalueella johon saisivat syötön annettua. Paten karvauksessa ongelmat ovat kuitenkin vielä isoimpia suunnanmuutoksissa, joissa Scheifele ja varsinkin Ehlers ovat erinomaisia. Mailakarvaus Patella on erittäin hyvää ja saa usein riistettyä kiekon. Tykkään myös tuollaisesta paveldatsyuktyylisestä karvauksesta, että ei koko ajan naputeta siihen kiekollisen mailaan, vaan luistellaan vieressä ja annetaan hieman siimaa, kunnes terävästi isketään mailaan tai nostetaan mailaa ja karkki pois lavasta.

Suorissakin hyökkäyksissa usein Scheifele tai Ehlers ovat kiekollisia, jolloin heistä kiekoton painaa maalilla ja Pate hidastaa ja jää takamieheksi laukaisijan paikalle. Viime aikoina Scheifelen syötöt ovat vaan jääneet valitettavan usein pakin luistimiin tai mailaan.

Vieläkin toivoisin vaan enemmän laukauksia. Esim eilinen 3vs1 hyökkäys oli Patelta heikko ratkaisu, rystysuupaisu suoraan pakin lapaan. Floridankin selostajat muuten sanoivat Paten kudin olevan liigan paras. "Väiteltävissä, mutta paras" taisi olla ilmaisuna.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
En olisi uskonut, eikä varmaan kukaan muukaan Laineen tilannetta tässä vaiheessa kautta. Itse olin tyytyväinen jos kauden lopussa on pisteitä 30kpl tai vähän enemmän, uskoin, että mahdollisuus 25 maaliin ja olisin ollut tyytyväinen 15-20 maaliinkin. On se huikee jätkä, 18 vuotta ja liigan kärkisijoilla pisteissä sekä maaleissa. Moni on ajatellut, että vauhti saattaa hiipua kauden loppua kohden, itse olen erimieltä ja mitä nämä 2 viimeistä matsiakin on osoittanut. Nyt on opeteltu NHL:n perus jutut, kenttäkaverit tuttuja ja kaikki tietää mitä tekee. Uskon, että paukuttaa aika lähelle sen 40 maalia ja joku 65 pistettä. Matthewsista sen verran, että uskon heidän olevan lopussa aika samoissa pisteissä ja silloin Calderin vie Matthews. Jos Laineella yli 10 pistettä enemmän, niin sitten mahikset Calderiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mielenkiintoinen nakemys. Mielestani Jets oli kuskin paikalla valta-osan ottelusta, ja jatkoi samalla linjalla mita pelasivat Tampassa edellisena paivana. Nelosketju oli todella surkea mutta kolme ensimmaista toimivat hyvin ja joukkue loi paikkoja kovalla tahdilla. Luongo pelasi todella hyvin ja piti Panthersin pystyssa.

Laine oli joka vaihdossa vaarallinen ja pelasi myos hyvin puolustussuuntaan. Ekassa erassa sohlasi kylla omalla alueella yhdessa vaihdossa mutta sen jalkeen aika virheetonta pelia taas kerran.

Se on janna juttu etta Laine on ketjussaan se puolustava hyokkaaja joka pysyy aina pelin alla, normaalisti tama olisi sentterin rooli.
Miten niin mielenkiintoinen näkemys? Jets vei peliä, koska Panthers oli kehno. Ei siis siksi, että Jets olisi ollut hyvä. Paikkoja ei tullut solkenaan, päinvastoin kuin väität.

Mitä tulee Pateen, puolusti kyllä tunnollisesti, kuten sanoit. Ja se oli kaikki pois hyökkäyksestä. Mutta ei todellakaan ollut vaarallinen kuin kaksi kertaa koko ottelussa. Sulla on ruusunpunaiset lasit, tai paremmat lääkkeet kuin mulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös