Patrick O'Sullivan

  • 281 965
  • 712

Carlos

Jäsen
Huonoin ulkkari HIFK:ssa ikinä? Häh, juoskaa mutkia! Mrazek, Treille, Hurtaj, Kobezda, Murano, Mark Murray.....tarvitseeko jatkaa?

Muuten hyvä lista, mutta Kobezda ei tainnut pelata meillä peliäkään. Eli ei voi dumata kaveria, olisi voinut olla vaikka kuinka hyvä! Tästä näyttönä jopa suora 2 vuoden pahvi.

Ja itse aiheesta sen verran että muistaako joku joskus JC:n loistaneen puolustustehtävissä tai kulmaväännöissä? Minä muistan hänen loistaneen niissä kirkkaasti, siis poissaolollaan. Yksi hänen bravuureitaan oli seistä selkä suorana keskialueella ja katsella kun vastustajan pelaaja menee ohi kiekon kanssa. Ilman että teki elettäkään estääkseen.

Oliko silti joku sitä mieltä että laitetaan kaveri menemään silloin ennen vuosituhannen vaihdetta?

Annetaan Pat O'lle nyt aikaa vaikka siihen legendaariseen jouluun asti. Eiköhän se sitten ole jo kunnossa. Jos tekee pisteen per peli tai enemmän, niin voi mun puolesta jäädä. Ainakin siihen asti että löytyy joku korvaaja joka tekee 2 per peli.
 

scholl

Jäsen
No niin, Guinnessia pöytään!

Kannattaa havaita se, että hän tarjoutui tarjoamaan Guinesia.

Miksi U2-jannun pitäisi osallistua laitakahinoihin, kun hän on sentteri? Vähän samalla tavalla Esa-Pekka Salonen ei osallistu rämpytykseen, kun hän on kapellimestari, eikä mikään sellisti. Antaa Lennun ja kumppaneiden meluta kunhan irkku tekee maalit, mutta asennetta pitää olla.

En usko, että Peltonen on toipunut aivotärähdyksestään kunnolla. Hänet laitettiin liian nopeasti jäälle ja nyt se kostautuu.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Jos menet kauppaan ja ostat vaikkapa kahvinkeittimen ja se osoittautuu paskaksi, niin onko syy keittimen vai sinun?

Kyllä Nybaria saa syyttää ja pitääkin syyttää. Hän allekirjoittaa paperit ja on vastuussa mm. pelaajahankinnoista.

Vai onko vika tai osasyy myyjän suositusten (Kautonen)?
 

scholl

Jäsen
Ja itse aiheesta sen verran että muistaako joku joskus JC:n loistaneen puolustustehtävissä tai kulmaväännöissä? Minä muistan hänen loistaneen niissä kirkkaasti, siis poissaolollaan.

siihen aikaan ruuhka vihellettiin varmaan helpommin, joten laidassa ei tarvinnut loputtomiin nahistella, mutta olen kanssasi samaa mieltä. Taitopelaajien ei tarvitse tehdä duunareiden töitä.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Aika moni ilmeisesti kaipaa Dän Hakkeria täällä, kun se pörräsi niin kivasti. Tollanen veto millä Pat eilen teki maalin on jumalallinen jokainen suomalainen saisi ottaa tuosta mallia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ihmetyttää tässä nyt sellainen pikkujuttu, että miksi Patukka pistettiin heti kehiin, jos tyypin jet lag oli mallia 'pahin koskaan ikinä missään' ja muutenkin on puolikuntoinen. Leinonen oli ilmeisesti liekeissä parissa viimeisessä pelissään ja joukkue voittoputkessa, joten välitöntä tarvetta O'Sullivanin palveluksille ei mun mielestäni ollut, kun myös Liivik saatiin takaisin kentälle. Eikö olisi ollut järkevämpää antaa Paten treenata itsensä kuntoon, kuten Batesin aikanaan. Kuten kaikki varmaan muistavat, oli Psyko-Norman Stadiin saapuessaan niin pulskassa kunnossa, että ei meinannut mahtua Nordiksen ovista sisään, mutta pari viikkoa treenattuaan oli aivan huikea ensimmäisessä matsissaan.
 

scholl

Jäsen
Mua ihmetyttää tässä nyt sellainen pikkujuttu, että miksi Patukka pistettiin heti kehiin, jos tyypin jet lag oli mallia 'pahin koskaan ikinä missään' ja muutenkin on puolikuntoinen. Leinonen oli ilmeisesti liekeissä parissa viimeisessä pelissään ja joukkue voittoputkessa, joten välitöntä tarvetta O'Sullivanin palveluksille ei mun mielestäni ollut, kun myös Liivik saatiin takaisin kentälle. Eikö olisi ollut järkevämpää antaa Paten treenata itsensä kuntoon

2 pointtia. Yksi: pelaaja ei ehkä tiennyt, että on paskassa kunnossa. Jos elvisteli treeneissä niin hänet piti ikäänkuin upottaa altaan syvään päähän, jotta tajuaa, että pitää tehdä töitä. Kaksi: debyytti saattaa olla parempi suorittaa vieraskaukalossa, vaikka olisikin jetlagia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No olihan esitys eilen. Ei tarvitse olla Nostradamus, että voi ennakoida tämän kaverin jakavan ainakin fanit kahteen täysin eri laitaan.

Kulttipelaaja ehdottomasti. Jotenkin näytti siltä, että aika hyvin valmennus on kuitenkin jyvällä kaverin tilanteesta. Vaihdot olivat nimittäin sellaisia 15 sekunnin mittaisia.

Tämä kaveri voi olla pistepörssin top-3:ssa ja -30:ssä runkkiksen jälkeen. Tarjoaa loistavaa viihdettä räntäsateisiin marraskuun arkipeleihin kaverilta, jonka media valitsi LA Kingsin parhaaksi puolustavaksi pelaajaksi vuonna 2008. Ei voi kuin nauraa.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Puolustussuuntaan pelaaminen oli kuin Hakilla. Ulkopuolella pelin mutta tehokas jos paikan saa. Onneksi siellä viiletti samassa kentässä Pakarinen ja Bergenheim joilla luistin kulkee.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edellinen kulttipelaaja oli Mikko Kousa, josta oli kirjoitettu viisituhatta viestiä ennen ensimmäistäkään peliä. Toivottavasti tälläkin kertaa lopputulos olisi yhtä iloinen, tai: vieläkin iloisempi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perse nousi hallilla penkistä ja karjuin suoraa huutoa jäälle kun ihana ranne nasahti yläpesään!

Yhdellä maalilla ei saa kaikkea anteeksi, mutta lupauksia ja viitteitä paremmasta ilman muuta. Harhasyöttöjä tuli ja yksi oman maalin takaa etenkin oli aika namupaikkaan tapparalaisen lapaan etukulmalle. Onneksi ei laittanut sisään.

Takuulla on aineksia parempaan kunhan pääsee täyteen kondikseen, ja ehkä sen myötä myös parantuu se eniten minua häiritsevä seikka O´Sullivanin pelissä eli se, että yhtään ainoaa kertaa matsin aikana ei ottanut kunnon pyrähdystä kiekon tai miehen perään. Kyllä kerran saa edes hengästyä, mutta kuten sanottu jos vire on sellainen että noita pitää vältellä niin ehkä niitä nähdään sitten jatkossa. Koko kautta ei mielestäni saa liukua selkä suorana vaikka sitten tekisikin aina välillä tehoja, pitää myös näyttää siltä että taistelee muiden mukana jäällä. Oli rooli mikä hyvänsä, kyllä joka kundilla on välillä tarve ottaa pari hätäisempääkin spurttia jäällä, ja näitä siis huomasi O´Sullivanin välttelevän loppuun asti.

Mielenkiintoinen hahmo seurata nyt matsista ja viikosta toiseen, että miten homma tuosta kehittyy.

Meinasi muuten ihan näppärän maalin nostaa jo sillä ihme veivillään maalin nurkalta aikalailla nollakulmasta oliko 1. erän aikana, yli tai ohi taisi mennä mutta lähellä oli komea maali jo siinä.
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Muistakaa Redenbachin alku viime keväänä. Nähtiin varmaan 10 huonoa matsia ennen ensimmäistä hyvää. Eikös tässä jengissä ole tapana yleensä antaa aikaa ainakin 5-10 matsia tehdä näyttöjä?

Kyllä, ja muistaakseni sinä olit silloin eturivissä heittämässä Redenbachia hiuksista vittuun : )

Kädet on, onko sydäntä? Ilman sitä noista käsistä ei ole hyötyä, sillä aiheuttaa vähintään yhtä paljon damagea, kuin tekee pisteitä.

Minä, kuten joku muukin, näki kentällä epävireisen Jukka Sepon. Hän oli yksi suurimmista suosikeistani. Katsellaan mitä tapahtuu, kun mies on täydessä tällissä. Vaikka en ole alkuunkaan tyytyväinen äijän eiliseenkään peliesitykseen, niin nyt sentään sieltä paskasta hetkittäin kimmelsi jotain arvokkaan oloista. Toivottavasti ei ollut katinkultaa.

Ps: Syöttöpiste ei todellakaan ollut munkki, vaan täysin tietoinen suoritus.
 
Viimeksi muokattu:

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Todella outo pelaaja ja persoona, eli vaikka miestä tuli katsottua tasan tarkkaan 19 minuuttia lämmittelyssä lähietäisyydeltä ja jokaisen vaihdon aikana erityistarkkailussa, niin en pysty rakentamaan selkeää kuvaa miehestä.

Näin ei ole ikinä ennen kenenkään pelaajan suhteen käynyt, eli aina on pystynyt tekemään jonkun väärän/oikean analyysin pelaajasta, pelityylistä, potentiaalista, vahvuuksista, heikkouksista ja tulevaisuudesta.

Järjettömän heikkoa pelaamista, liigan pehmeimmät kädet, surkeaa luistelua, vikkelä ensimmäinen potku, surkea tasapaino, taloudellinen luistelu, selkä suorana aloituksessa, jäätävä laukaus..ota sitten selvää, mies on täysi mysteeri minulle.

Kilautti spin-aroundilla ylähirteen (erä 1), tarjoili Pakariselle avopaikan (erä 2), sai syöttöpisteen Seanin maaliin (erä 2) ja ampui huikealla ranteella maalin (erä 3). Silti täysi fiasko välillä.

Sekoitus Jukka Seppoa, Doug Gilmouria, Brett Harkinsia ja Teppo Kivelää. Se, että 1985 syntynyt pelaaja on pelityyliltään kuin vanhan kolulukunnan herra, on joko hyvä tai huono asia. Se jää nähtäväksi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Aika lailla samaa mieltä nimimerkki Renegaden kanssa, omituinen pelaaja kyseessä. Nyt olen kaksi matsia häneltä nähnyt omin silmin ja tuo luistelu on kyllä todella heikon näköistä ollut toistaiseksi ja aloituksia jätkä ei osaa ottaa ollenkaan (tai ehkä osaisi, jos viitsisi kyyristyä aloitukseen). Puolustussuuntaan ei pelaa juuri ollenkaan, hiljaa hiihtelee vaihtoon.

Mutta kädet käyvät kyllä ja vaikka eilenkin tuli lukuisia kiekonmenetyksiä ja harhasyöttöjä, niin saattaahan tuosta sittenkin pelimies tulla. Joulun tienoilla huitelee pistepörssin kärjessä ja ratkoo meille pelejä Perrault'n kanssa. Paitaa tilaukseen.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Järjettömän heikkoa pelaamista, liigan pehmeimmät kädet, surkeaa luistelua, vikkelä ensimmäinen potku, surkea tasapaino, taloudellinen luistelu, selkä suorana aloituksessa, jäätävä laukaus..ota sitten selvää, mies on täysi mysteeri minulle.

Tuossa on melko osuvaa analyysiä kaverin pelaamisesta. Jokainen varmasti näki laukauksen olevan huippuluokkaa toisaalta sitten monet osa-alueet olivat huonoa divaritasoa. Nyt hän ei ole maalista huolimatta vahvistus joukkueelleen, mutta tietysti on annettava se kymmenen peliä ainakin aikaa näyttää taitonsa. Onko miehestä sitten sentteriksi, sitä epäilen paljon, en ainakaan noin heikkoa aloittajaa ole nähnyt aikoihin, selkä suorana ei juuri aloituksia voiteta, toisaalta eihän sentterin tarvitse kumartua aloitukseen, sen voi tehdä joku muukin. Kokonaisuutena meillä on kuitenkin suurempi ongelma puolustuksessa ja sinne tarvitaan pikaisesti 1-2 laadukasta pakkia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja itse aiheesta sen verran että muistaako joku joskus JC:n loistaneen puolustustehtävissä tai kulmaväännöissä? Minä muistan hänen loistaneen niissä kirkkaasti, siis poissaolollaan. Yksi hänen bravuureitaan oli seistä selkä suorana keskialueella ja katsella kun vastustajan pelaaja menee ohi kiekon kanssa. Ilman että teki elettäkään estääkseen.

Hienoja muistoja! Ja heti perään joku 4 maalin matsi. Oon aina sanonut, että kaipaan HIFK:hon yhtä kiintiötaiteilijaa, jota välillä vihaa ja välillä rakastaa. Nimittäin HMV-pelaajien osuus kaikista liigapelaajista on noin 96%. Calounin paluu dumattiin aikanaan epäonnistuneeksi ja silloinkin tämä rahjus veteli pinna per matsi : ). Ei tätä Patrick-poikaa ole lämpimikseen kehuttu ja noukittu NHL:ään. Trust me, hän tulee saamaan vielä jalatkin. Kulttipelaaja ehdottomasti!

Sinner: Niin olinkin - ja otin opikseni! Jos tsekkaat viime kevään viestejä, niin olin niitä ainoita mohikaaneja, jotka toivoivat Redelle kuitenkin jatkodiiliä. Ei koskaan, ei ikinä, ei missään voi olla liikaa taitavia senttereitä.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Mielenkiintoista nähdä hemmo huomenna pelaamassa. Jo peliasennosta ja siitä miten kaveri pitää mailaa näkee, että taitoa ja pelisilmää herralla on. Ilmeisesti kaveri ei ole koskaan ollut mikään kiituri luistimilla, mutta on muilla ominaisuuksilla pystynyt sen verran kompensoimaan, että on pärjännyt NHL:ssä noinkin hyvin. Mielenkiintoista sekin, että pelasi aikoinaan Losissa puolustavassa roolissa...

Kysymys lienee siitä, että mikä on motivaation taso harjoitteluun ja itsensä kuntoon saattamiseksi. Paljon antaa kuitenkin tasoitusta, jos kesällä ei ole tehty yhtikäs mitään ja siinä tapauksessa voi olla, ettei koko kautena päästä kummoisiin tuloksiin. Jos taas kesällä on jonkun verran treenattu ja nyt on kunnolla motivaatiota, niin ilme voi olla jo parin viikon kuluttua ihan eri. Puheet motin puutteesta esitysten perusteella on toki kieltämättä huolestuttavia ja siinä vaiheessa pitää jo kyseenalaistaa koko värväys.

Sen verran vaikeat taustat on kaverilla, että ihan itsensä takia toivoisi, että pelihommat kuitenkin kiinnostaisi.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Elite prospects kuvaa pelaajaa näin:
A winger with great offensive flair, O'Sullivan has played center in the past. He's got tremendous hands and plenty of creativity. Posesses a laser of a wrist shot. Skates very well.
Is lacking in size and strength. Isn't very good off the puck.

Eli on mies joskus jossain luistellut hyvin.
Tässä vielä linkki
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Herää kysymys, miksi pelaaja on meillä sentterinä, jos on ollut laitahyökkääjänä viimeiset vuodet. Penaa, tuus nyt pois sieltä UTJ:n hommista. Eikö joukkueessa näitä laitahyökkääjiä ole ihan riittämiin?
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti kaveri ei ole koskaan ollut mikään kiituri luistimilla, mutta on muilla ominaisuuksilla pystynyt sen verran kompensoimaan, että on pärjännyt NHL:ssä noinkin hyvin. Mielenkiintoista sekin, että pelasi aikoinaan Losissa puolustavassa roolissa...

O'Sullivan on ollut todella nopea luistimilla aikoinaan. Omat muistikuvani ovat miehestä MM-kisoista ja jokunen peli tuli nähtyä Kings-paidassa aikoinaan. O'Sullivan oli erittäin sähäkkä luistelija silloin. Tokihan se on flegmaattinen ollut aina, mutta silloin sentään halutessaan spurttasi vauhdikkaasti. Tiedä vaikka olisi nopea vieläkin, mutta eipä se ainakaan jaksa yrittää montaa potkua putkeen ottaa.

Saa nähdä mitä tästä miehestä tulee. Asenne tasoa nolla, häviää kaikki kaksinkamppailut, eikä tee elettäkään ilman kiekkoa. Viime pelissä kiekon kanssa ei enää ollut samanlaista paniikkia kuin ensimmäisessä. Taitoahan tuolla pelaajalla on varastossa, mutta jos Hirso oli flegmaattinen niin hankala kuvata mikä tämä Patukka on.

Jos tuo tekee pinnan per peli, eikä ole pahasti pakkasella niin sitten saa minun puolestani surffata mukana.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
O'Sullivan on ollut todella nopea luistimilla aikoinaan. Omat muistikuvani ovat miehestä MM-kisoista ja jokunen peli tuli nähtyä Kings-paidassa aikoinaan. O'Sullivan oli erittäin sähäkkä luistelija silloin. Tokihan se on flegmaattinen ollut aina, mutta silloin sentään halutessaan spurttasi vauhdikkaasti.

Okei, voi olla näinkin. Jonkin verran muistan kaverin pelejä NHL:stä ja oma muistikuvani on, että peliasennoltaan ja tekniikaltaan kaveri oli oikeastaan loistava luistelija, mutta silti ei oikeastaan erityisen nopea.
 

Hagu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pate

Ei varsinaisesti vaikuta pelitaitoihin mutta seurasin herraa tarkasti ja uskallan väittää ettei naaman ilme muuttunut kertakaan koko ottelun aikana. Ei edes maalin jälkeen... Tosin ei se Litmasenkaan naama turhia nykinyt ja taidot tietävät kaikki.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Ennustus.

Seurasin eilen Patrickin peliä "suurennuslasilla " koko matsin ajan. En tiedä koska hän on pelannut edellisen kerran, ilmeisesti keväällä. Pelituntuman puute vaivaa miehen otteita. Lyhyillä vaihdoilla veteli, mikä taas johtunee siitä että kesällä ei treenaaminen ole ollut pääasiassa. Kuitenkin näen että tässä meillä on oikeasti pelaaja, joka tulee vielä selkeästi olemaan meidän ykkös- sentteri. Soppa antoi paljon vastuuta ja se onkin mielestäni parasta miehen pelin kehityksen kannalta. Olen erittäin levollisin mielin ja veikkaan että kova kritiikki häntä kohtaan laantuu pikkuhiljaa ja kääntyy ylistykseksi. Patrickista voi tulla meille kunnon kulttipelaaja. Jouluun mennessä meillä on helmi ja selkeä ykkössentteri joukkueessa.
 

Stigu

Jäsen
Oon aina sanonut, että kaipaan HIFK:hon yhtä kiintiötaiteilijaa, jota välillä vihaa ja välillä rakastaa. Nimittäin HMV-pelaajien osuus kaikista liigapelaajista on noin 96%.

Tämä on totta, mutta juuri tässä tilanteessa kiintiötaiteilijan hinkuminen IFK:hon on sama kuin hinkuisi neitsytmatkaansa luotsaavaa Tallink-laivan kapteenia ajamaan syysmyrskyssä keulavisiiri ylhäällä, koska se on viihdyttävää. IFK kaipaisi nyt kokonaisvaltaista puolustuksen ja hyökkäyksen sentteriä koodinimellä petteriwirtanen. Hyökkääjää, joka omalta osaltaan helpottaisi untuvikkovalmentajien Soppa&co työtä. Patrikki on kyllä kaikkea muuta kuin petteriwirtanen, eikä varmastikaan helpota valmennuksen työtä.

Mä en muutenkaan usko, että tällaiset jancalounimaiset yksilöt pärjäävät nykyliigassa- niin viihdyttävää kuin hänen pelinsä olikin. Kyllä se vaan on niin, että nykylätkässä jokainen hyökkääjä osallistuu myös puolustukseen, muuten pelistä ei tule yhtään mitään.

Perkele, mulla on kohta ikävä jopa Hirsoa!
 

MISTER X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ARSENAL
Ei varsinaisesti vaikuta pelitaitoihin mutta seurasin herraa tarkasti ja uskallan väittää ettei naaman ilme muuttunut kertakaan koko ottelun aikana. Ei edes maalin jälkeen... Tosin ei se Litmasenkaan naama turhia nykinyt ja taidot tietävät kaikki.

Katsoin pelin Urholta ja kyllä O`Sullivanin hymy sekä ilmeisesti aika harva hammasrivistö näkyi selvästi syöttöpisteen ihan ansaitusti tuottaneen maalin jälken. Ilmeestä ja aktiivisista Bergenheimin onnitteluista luin, että mies yrittää tosissaan päästä joukkueeseen sisään. Eilisen pelin jälkeen miehen seuraaminen muuttui kauhunsekaisesta himpun verran toiveikkaaksi. Joka tapauksessa tällaisia kiintiötaiteilijoita jääkiekko ja IFK tarvitsevat. Muut joukkuet saisivat vieraspelejä ajatellen sponsoroida hieman IFK:ta tällaisen väriläiskän tuomisesta syksyn harmauteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös