Pasi Peltonen – kapteeni

  • 69 238
  • 283
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
No myönnetään että kritiikkini Ässä-puolustaja Pasi Peltosta kohtaan on ollut melko kohtuutonta, ja aikalailla jauhamista. Voin vaikka vannoa jonkinlaisen valan, etten Peltosta enää noin perusteettomasti kritisoi. Mutta täällä tosiaankin on voimassa sananvapaus, eli voin olla mitä mieltä hyvänsä, mutta koetan tästä lähin keskittyä jokseenkin myöteisempien asoiden kommentoimiseen. Avaamani viestiketjut kylläkin ovat olleet mielestäni melko asiallisia, joten niitä on turha ruveta kritisoimaan, kun kerran vastaustakin välillä piisaa.
Ja korkki! Ei tämä edelleenkään niin vakavaa ole??


PS. Olen myös tietoinen rakkaan äidinkielemme kielioppisäännöistä, mutta minä tulen aina kirjoittamaan porilanen muodossa Porilanen, kyllähän täälläkin on viestiketju, "Ketä olisi mielestäni ässien seuraavan kauden Captain?"
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti poliisikonstaapeli
PS. Olen myös tietoinen rakkaan äidinkielemme kielioppisäännöistä, mutta minä tulen aina kirjoittamaan porilanen muodossa Porilanen, kyllähän täälläkin on viestiketju, "Ketä olisi mielestäni ässien seuraavan kauden Captain?"



Jos olen aivan oikein ymmärtänyt, niin tietääkseni Captain-sana ei kuulu äidinkieleemme. Oli se sitten vaikka englantiakin, niin ei sitä silti tuossa tapauksessa olisi aikoinaan tarvinnut ketjun otsikkoon kirjoittaa isolla alkukirjaimella. Ja miksei siinä voinut lukea: "Ketä olisi mielestäsi Ässien seuraavan kauden kapteeni?". No, sitä me emme tiedä, enkä menetä yöunia sen takia.
 

Karl Benz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tottenham, vuorikauriit ja kiritykit
Viestin lähetti Arnold
Ja miksei siinä voinut lukea: "Ketä olisi mielestäsi Ässien seuraavan kauden kapteeni?". No, sitä me emme tiedä, enkä menetä yöunia sen takia.

Jotta tästä Ässä-palstan yhdestä ala-arvoisimmasta ketjusta saataisiin todellinen "helmi", pitänee pistää lusikka soppaan. Eli pieni nus nus lienee vielä paikallaan. Mielestäni muoto: "Kuka olisi mielestäsi Ässien seuraava kapteeni", olisi oikeampi ;-)

Tähän viestiketjuun ei otsikon aiheeseen liittyvää kommenttia nyt oikein irtoa. Niin absurdi koko puheenaihe on. Ketju lukkoon ja avaimet (plumbs) lampeen, jos minulta kysytään.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Heh, no joo. Onhan se "ketä" tuota meidän porilaisten omaa kieltä, joten siinäkin mielessä ei virallisesti ole oikea muoto.

Tämän voisi tosiaan heittää säppiin modejen toimesta. Kaikki sanottava on jo sanottu, eikä uusia perusteluja itse topicciin liittyen ole juuri tullut.
 

Ocrap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Arsenal, Fc porto
ARVON POLIISIKONSTAAPELI:
Sinun kaikki kommenttisi ovat ihan suolesta ja niissä ei ole koskaan mitään asiaa, miten noin tyhmä, tai siis tuollainen joka ei ymmärrä jääkiekosta hölkäsen pöläystä, on voinut saada tänne kirjoitusoikeudet?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Ocrap
ARVON POLIISIKONSTAAPELI:
Sinun kaikki kommenttisi ovat ihan suolesta ja niissä ei ole koskaan mitään asiaa, miten noin tyhmä, tai siis tuollainen joka ei ymmärrä jääkiekosta hölkäsen pöläystä, on voinut saada tänne kirjoitusoikeudet?

Kiitos palautteestasi, jota olet minulle kirjoitellut näköjään jo useaankin otteeseen. Ilmeisesti sinä et ole ollut päättämässä kirjoitusoikeuksistani??
Sinulla on muuten jokaisessa minua kohtaan osoitetussa viestissä ollut vähintäänkin yksi kirjoitusvirhe. Tässä viimeisessäkin oli yksi. Jos et sitä itse huomaa, niin pyydä vaikka veljesi (jos sinulla on), tai siskosi (jos sinulla on) tarkistamaan mitä kirjoittelet.
Se siitä tyhmyydestä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tarkastakaahan nyt vaan yhdessä noita viestienne virheitä.

Laittakaa tämä ketju jo lukkoon ja olisi myös ehkä syytä tarkastella myös vähän herrojen Ocrap ja Poliisikonstaapeli kirjoituksia. Ovatko he antaneet paljonkin tänne palstalle? Ja tarvitaanko täällä tuollaisia muutakuin muiden provosointiin?

EDIT: Kappas, reload ja Ocrap oli poissa...
 
Viimeksi muokattu:
On pienen pieni mahdollisuus olemassa, että moderaattoreiden valvova silmä ei ehdi kaikkialle keskustelupalstan tiimellyksiin. Silti huomautamme Korkkia ja muita Ässä-kirjoittajia siitä, että suositeltava ja oikea tapa lähestyä Moderaattoreita moderointia koskevissa asioissa on lähettää yksityisviesti tai käyttää raportointi-toimintoa.

Ystävällisin terveisin

Modesedät
 

coupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄssätFc Porto
Olen huomannut tässä lyhyellä kirjoitusurallani että Pasi Peltosta pidetään ässien parhaana. Tietysti minun lisäkseni Poliisikonstaapeli, carzala, lenno jne. ovat näköjäs samaa mieltä kanssani Peltosen taidoista. Kun olen käynyt katsomassa lähes kaikki ässien kotiottelut niin olen huomannut Peltosen olevan todella surkea. Myöhästyy joka tilanteista, ja niihin taitoihin nähden hän on ylipalkattu.
Joku oli sanonut että hän on tärkeä pukukoppi pelaaja, mutta ei pukukoppipelaajalle niin suurta palkkaa pitäisi maksaa.
Ja hallilla olen muutenkin joidenkin tuttujen kasvojen viheltävän silloin kun Peltosen nimi kuulutetaan, vaikka muille kyllä taputtavat.
Siis miksi Peltosta pidetään hyvänä? Onko hän kenties joskus nourempana ollut hyvä?
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Enää pitäisi tietää, että mistä kummasta näitä sikiää? Ykkönen käyttöön sitten, kiitos.

Lukon paikka?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
Kyllä minä olen kantani asiaan jo melko selvästi ilmaissut, mutta pitääkö tätä vanhaa paskaa nyt enää jauhaa?
Jokaisella saa toki olla mielipiteitä, mutta eivätkö nämä ketjut jotka käsittelevät pelkästään yhden pelaajan huonoutta ole jo aikansa nähneet?
 

Tuamas

Jäsen
Tähän ei voi sanoa kuin Uuuuh, rautakankea.

Ja jottei jää ihan chatiksi, niin sanotaan vaikka että Peltonen on pelipäällä ja kunnossa ollessaan ainoa ässäpakki (Rontti ehkä tulevaisuudessa) joka on maajoukkuetasoa.
 

lenno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti coupe
Olen huomannut tässä lyhyellä kirjoitusurallani että Pasi Peltosta pidetään ässien parhaana. Tietysti minun lisäkseni Poliisikonstaapeli, carzala, lenno jne. ovat näköjäs samaa mieltä kanssani Peltosen taidoista.
Arvon Coupe, kirjoita tähän ketjuun vain Coupe nickillä, äläkä Poliisikonstaapeli tai Carzala nikillä (siis ykkösnikilläsi).
Olen samaa mieltä että mies on ylipalkattu mutta tarviiko sitä nyt haukkuma-ketjua avata kun muutenkin ässillä menee huonosti.
Sinä voit aivan rauhassa menä johonkin muuhun paikkaan vittuilemaan. Onko siinä nyt niin järkeä avata haukkumaketju ja kirjoittaa yhden syyn miksi hän on huono. Ja toiseksi:
Tällainen ketju oli jo ennästään. Olisit voinut kirjoittaa siihen (mielummin jättää kirjoittamatta kokonaan).
Siis sinun kannattaisi tehdä se älykkyystesti jonka löydät vapaasta kekustelusta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itse itseäsi lainaten?

Itse aiheesta... Pelen otteesta kyllä näki tänään, ettei kaikki ole kunnossa. Normaali Pele ei noin pelaa. Eikö olisi hyvä hoitaa mahdollinen vamma kuntoon, eikä pelata ja olla kauemman sairaslomalla aivan kuten Lankulla ja Legolla kävi?
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ajattelin näin synkän vuodenajan - kiekkoilullisestikin - nostaa tunnelmaa avaamalla ketjun kunnianosotuksena porilaiselle kiekkoikonille. HPK-pelissä otetut minuutit ovat nostaneet Pasin Lalli Partisen ohitse kaikkien aikojen jäähykakkoseks, paikalle jolla Ässissä uransa päättänyt Juha Jyrkkiökin viihty useemman vuoden.
Muistan kuinka kaudella 93-94 kaveri nousi liigajengiin mukaan. Sillonen RadioPorin selostaja (Järvenpää?) oli kuulemma luvannu syödä kenkänsä jollei Pasi heitä uransa ekaa liigamaalia ennen vuoden loppua. Ja tais mennä lupaus lunastukseen koska Peltsin eka liigamaali näki päivänvalon ensimmäisessä joulutauon jälkeisessä matsissa tammikuun alussa ottelussa Ässät-TPS: hyökkäysalueella takamiehenä tyhjät pois ja ranteella kiekko verkkoon.
Ysikytluvun jälkimmäisellä puoliskolla pari näyttöpaikkaa maajoukkueessa -Tshekin tai Venäjän turnauksissa. Joskus väläytellyt kiekon ylöstuojana ja onnistunut lakasemaan maalejakin mutta usein pelannut turhankin matalalla profiililla. Oma pää tietysti ekana.
Parina viime kautena kaupungin oman pojan kilpeen on alkanu ropista rapaakin vähän enemmän. Ja tottahan se on ettei kaveri välttämättä ole parantunu viinin tavoin. Mutta kyllähän fiilis nousee aina kun Peltsi antaa keppiä maalin edes - jos selviää rangaistuksitta - ja kun kuulusat 10% todennäkösyydellä osuvat lonkkataklaukset pamahtavat kohdalle kuten syksyllä Tepsiä vastaan änäri-Elorannan lentäessä ilmojen halki. Oi niitä vanhoja hyviä aikoja...
Nyt kun Partinen on ohitettu ja tämä taakka pudonnut harteilta voi Pasi keskittyä viemään Ässät playoffseihin. Mäkkäriin on kuiteski turhan pitkä matka...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itsehän tässä odottelen koska Korppi nappaa Lallin kiinni. Mikä muuten on Korpin ero tällä hetkellä Isoon Kolmoseen?

Joka tapauksessa nyt on Pasi juhlan aika. Onnittelut hänelle! Porilaista ryminää jo 70-luvun alusta!
 

The Rock

Jäsen
Jari Korpisalon jäähyminuutit

Viestin lähetti Arnold
Itsehän tässä odottelen koska Korppi nappaa Lallin kiinni. Mikä muuten on Korpin ero tällä hetkellä Isoon Kolmoseen?

Korpin saldo jäähyjen saralla tämä kausi mukaanlukien on seuraavanlainen: 843min runkosarjassa / 24min playoffeissa.

Korpisalo on Punaista Kolmosta jäljessä vielä vaivaiset 15min. Joten eiköhän se raja vielä tällä kaudella rikkoudu.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti aceman81
Peltsin eka liigamaali näki päivänvalon ensimmäisessä joulutauon jälkeisessä matsissa tammikuun alussa ottelussa Ässät-TPS: hyökkäysalueella takamiehenä tyhjät pois ja ranteella kiekko verkkoon.

Muistan edelleen (ja taitaa olla videoillakin) tuosta pelistä tullut Urheiluruudun kooste, jossa Tapio Furuholm selostaa: "Pasi Peltonen osuu elämänsä ensimmäisen kerran maalitolppien väliin".
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jäähyjä lisää, niin peli paranee

Viestin lähetti Arnold
Itsehän tässä odottelen koska Korppi nappaa Lallin kiinni. Mikä muuten on Korpin ero tällä hetkellä Isoon Kolmoseen?

Olisikohan Korppi raumalla 11.2 "kovassa" iskussa ja ottaisi vaikka eka erässä 2+2 min, ja sitten kun Lukko olisi niistä tehnyt kaksi maalia, niin siihen päälle vaikka 5+20 keihästämisestä, jonka jälkeen tilanne olisikin 5-0, niin saataisiin hurrata jäähytilastossa nousua oikein porukalla. Jee, jee...
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Onnitteluni Pelelle. Peltonen on kyllä aika legenda jo nyt. Hänessä on sitä jotain porilaista hulluutta, mistä kuulee jotain muisteluita. Hieno pelaaja, ei haittaa vaikka ohitti Partisen. Korppari menee kanssa samaan sarjaan, tälläisiä pelaajia pitäisi olla paljon enemmän nykyliigassa.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mies täyttä terästä

Torstaina Turussa pelaa Ässien puolustaja Pasi Peltonen 600 sm-liigapelinsä. Peltonen on perusässä sanan merkityksessä. Mies on koko sm-liigauransa edustanut Ässiä. 2 pelin mittaisen divarivisiitin jälkeen Hermeksessä ei miehen tilastosarakkeesta muuta seuraa löydy (Ässät), vaikkakin nuorena miehenä meinasi luisua Läntisen Ipin kovassa kurissa Merikarvian Mylly Teamin joukkueeseen. Onneksi ei näin käynyt vaikka näin Pasi manasi: Minä en mihinkään Ässiin mene vaan Mylly Teamiin !

Ensimmäiset liigapelinsä Peltonen pelasi Ässissä 1993-1994 kaudella. Ja ura senkun vaan jatkuu ja jatkuu. Peltonen tulee ilman vammoja vielä rikkomaan sm-liiga peliennätyksen. Mies on hidas, joten vanhuuskaan ei paljoa Pasin pelejä haittaa kun ei voi hidastua. Tuota torstain pelin merkitystä lisää vielä se, että tuolloin on Pasin 33-vuotis syntymäpäivä.

ONNEA TERÄSMIES PELTONEN !

Born 17.02.72, Pori, Finland
Height 186 cm
Weight 90 kg
Position Right Defender
Shoots left

Edit: Ketjun avaus on perseestä.
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Toisaalla Ässäosiossa tuli keskustelua, lähinnä "Näkkärin" kanssa Pasin terveyden tilasta. Olisiko mahdollista, että joku salattu-, piilevä vamma estää Peltoselta täysipainoisen liigakiekkoilun? On pantu merkille, että Pasi ei lauo, ei ainakaan kovin hanakasti, mutta miten on kontaktin kanssa, ajeleeko Pasi? Varmasti joku on pistänyt merkille, mitä Peltonen tekee-/jättää tekemättä kentällä. Mielipidettä ja spekulaatiota kehiin, niin saadaan jonkinsortin kokonaiskuva, nykyajan Ässäikonista.

Jos kysýmys on pelkästään siitä, että Peltonen tahtoisi Raumalle, maksan itse hänen bussilippunsa;)
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
TosiFani kirjoitti:
Pasin peukalo loukkaantui muutama kausi sitten, eikä siitä tullut entisen veroista ja se vaikuttaa Pasin laukomiseen.

Miksi sitten ei voi sanoa valmentajalle, että älä laita minua ylivoimalle, koska en lauo, kun valmentaja ei itse osaa sitä tehdä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös