Eihän siitä asiasta ole pienintäkään epäselvyyttä, etteikö Nupe olisi Pelicansin pelastaja ja huikea ex urheilija ja nykyinen huippu (ainakin maalivahti)valmentaja.
Eikä siitäkään, ettei Nupe ja alkoholi sovi samaan rakennukseen.
Nupe onkin lahtelaisuuden symboli: melko lailla huikea paketti (vrt. Lahti ympäristönä) jos alkoholin vaikutusta ei lasketa.
Mutta lahtelaiset haluavat pitää yhteisönsä viinanhuuruisena. Lahtelaiset haluavat hyssytellä omia ryyppysankareitaan olivatpa he sitten maalivahteja, pehmeäkätisiä hyökkääjiä tai fanikatsomoiden ääliöitä.
Koska Lahti on Lahti.
Tämä kirjoitus ei ole kommentti Pasi Nurmisesta, vaan jatkumoa sen yhteisöravistelun sarjassa jota olen tehnyt muissakin ilmiöön liittyvissä ketjuissa ja myös reaalimaailman puolella.
Yhteisön ei tule hyssytellä kännissä tehtyjä idioottimaisuuksia. Yhteisön ei tule tukea "hyviä ryyppymiehiä" heidän harrastuksessaan. Yhteisön tulisi sanoa: Lopeta, ystävä!
Minä rakastan Lahtea. Sen ainoa vika on kulttuuriin rakennettu päihdemyönteisyys, joka on aivan omalla levelillään verrattuna muihin kaupunkeihin joissa olen asunut. Niitä on kolme, ja kaikki liigakaupunkeja.
Ugh.