Pasi Nielikäinen Jokereihin - Syö Silliä ja juo kuravettä päälle

  • 357 050
  • 1 073

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ei naapurin kannata tästä lähteä huolta kantamaan nielikkä poistetaan Jokereiden kokoonpanosta ennen ensimmäistäkään paikallista.

Saattaa tosin olla että vielä Nordic Trophyssä nielikkä saastuttaa Jokeripaitaa.
Toivottavasti kuitenkin ennen runkosarjan alkua on päästy miehestä eroon.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mukavaa optimismia jokerileirissä sen suhteen, että Nielikäinen olisi nykyjaloillaan ja nivusillaan jonkilainen pommikone. Olisin ymmärtänyt hyvin sen SaiPa-ajan Nielikäisen hankinnan, nykykunnossa mies on aika tyhjä säkki. Hanskahommissa luultavasti toiseksi paras kotimainen näistä kolmesta vaihtoehdosta (Helge, Pyllykkä ja Lostedt). Vai onko joku muukin puhdas gooni liigassa vielä mukana.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän nyt haiskahtaa teinimäiseltä uhoamiselta.
Laitetaan kissa pöydälle. Mä uskon ettei mun tarvi teininä uhoa, mutta miten sinä Jermu näet Hifk:n ensi kaudella ? Mä lupaan ja tiedän, että Pikkaraisella ei olekaaan asiaa vaan tuo oikeasti pelkäää Pasia. Lyödäänkö vetoa ? Hifk:n lihaosasto ei halua pelata Pasia vastaan vaan Pasille vaaditaan vastine.
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei voi muuta kuin ihmetellä tämän topicin antamaa infirmaatioarvoa lätkäkeskustelulle. Nyt on 18 vuorokautta nicit, jotka väittävät itseään vielä aikuisiksi jauhaneet tätä samaa sontaa yhdestä mitättömyydestä.

On pyöritelty mitä ihmeellismpiä kuvioita kuka mistäkin kuulleena ja kenenkin kanssa keskustelleena.

Eikö nyt modet voisi jo pikkuhiljaa lopettaa tään teinixien turhan vemputtelun yhdestä nielikäisestä, kun aiheesta ei ole tullut mitään uutta enää moneen päivään, jos silloinkaan.

Onkohan se Ika nyt ollut hankkimassa sitä vai ei ja onko Ika nyt sanonut sitä tai tätä tai mitähän se nyt sanoo ens viikolla tai syyskuussa. Mitä tekee fanit ja miten ..... huhhuh. Alhaalla on keskustelun taso.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mahtavaa lähteä pohtimaan ensi kautta, kun tällä hetkellä suurin huolenaihe on joku nelosen jämäpelaaja.

Te seiska-pasin tänne halunneet varmaan osaatte perustella miksi tähän äärimmäisen marginaaliseen rooliin on pitänyt valita se luultavasti ainoa pelaaja joka saa Jokerifanien piirissä näin laajan ja ehdottoman vastarinnan aikaiseksi?

Ja mitä pienemmäksi nielikän roolin puhutte sitä vähemmän järkeä on tuoda Jokereihin tällainen pelaaja jonka kohdalla tiedetään että fanit ei kyseistä kaveria hyväksy, eikä tule hyväksymään. Ennakkoon oli tiedossa mm se yli 90% vastustus Jokerifanien keskuudessa.

Perustelkaa, yrittäkää edes? Miksi juuri seiska-pasi? Perustelujen on syytä olla erityisen painavia koska yleinen mielipide on selkeästi seiska-pasia vastaan.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perustelkaa, yrittäkää edes? Miksi juuri seiska-pasi? Perustelujen on syytä olla erityisen painavia koska yleinen mielipide on selkeästi seiska-pasia vastaan.

Aika moni on perustellutkin ja antanut ihan hyviä perusteluja. Turha sitä on enää kenenkää yrittää sä et niitä perusteluja kuitenkaan hyväksy.
Ja ne ketkä Pasin hyväksyy niin hyväksyy, tuskin heidän tarvitsee takkia kääntää vaikka enemmistö olisi mitä mieltä.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Te seiska-pasin tänne halunneet varmaan osaatte perustella miksi tähän äärimmäisen marginaaliseen rooliin on pitänyt valita se luultavasti ainoa pelaaja joka saa Jokerifanien piirissä näin laajan ja ehdottoman vastarinnan aikaiseksi?

Ja mitä pienemmäksi nielikän roolin puhutte sitä vähemmän järkeä on tuoda Jokereihin tällainen pelaaja jonka kohdalla tiedetään että fanit ei kyseistä kaveria hyväksy, eikä tule hyväksymään. Ennakkoon oli tiedossa mm se yli 90% vastustus Jokerifanien keskuudessa.

Perustelkaa, yrittäkää edes? Miksi juuri seiska-pasi? Perustelujen on syytä olla erityisen painavia koska yleinen mielipide on selkeästi seiska-pasia vastaan.

Sinulle on aivan turha yrittää mitään perustella kun en kiihkoilultasi kykene asialliseen keskusteluun. Sinulla on aina joukkueessa joku sylkykuppi ketä vastaan kapinoit ja nyt löytyi niin kertakaikkinen inhokki, että sekosit ihan lopullisesti.

Ei sinua voi enää ottaa tosissaan.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Te seiska-pasin tänne halunneet varmaan osaatte perustella miksi tähän äärimmäisen marginaaliseen rooliin on pitänyt valita se luultavasti ainoa pelaaja joka saa Jokerifanien piirissä näin laajan ja ehdottoman vastarinnan aikaiseksi?

Ensinnäkään en ole miestä tänne halunnut, mutta kun hän nyt tuli niin sitten tuli ja mielestäni on hyvä lisä nimenomaan oikeassa roolissa meidän joukkueelle.

Toiseksi valmennus ymmärrykseni mukaan halusi toisen ns. tappelijan joukkueeseen ja nimenomaan hyökkäykseen. The Pasi oli paras suomalainen vaihtoehto tämän joukkueen toiseksi järjestysmieheksi. Rahikainen olisi varmasti myös hoitanut hanskaamis hommat, mutta pelaajana Nielikäinen on mielestäni paljon parempi.

Jos Nielikäisen hankinta on maailmanloppu Eteläpäädyn porukalle, niin voi voi, mutta on hyvä tiedostaa myös se, että monelle tälläiselle "normi" jokerifanille jotka tsiigailee pelejä sieltä yläkerrasta, ei ole juurikaan väliä sillä pelaako Nielikäinen meillä vai ei. Nyt pelataan vittu ammattilaisliigaa ja minulle se on ihan sama, jos Pasi on haukkunut meitä tai teitä(eteläpääty) apinoiksi tai on edustanut IFK:ta. Kelpaa minun joukkueeseen, JOS pelaa vahvuuksillaan, eikä parempaa kaveria ole saatavilla, niinkuin tässä tapauksessa oli asianlaita.

Tiedän etten voi puhua kaikkien fanien puolesta, varmasti osa tästä "perusfaniporukasta" johon itseni lasken kuuluvaksi, on kanssasi samaa mieltä, mutta tuskin se heillekään on mikään maailmanloppu, vaan asiat osataan laittaa oikeisiin mittasuhteisiin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Perustelkaa, yrittäkää edes? Miksi juuri seiska-pasi? Perustelujen on syytä olla erityisen painavia koska yleinen mielipide on selkeästi seiska-pasia vastaan.

Lue vaikka tuo Luken viesti. Olen hänen kanssaan 100% samaa mieltä. Meillä on nyt liigan 2 parasta mahdollista uhrattavaa, joten lähes joka peliin on heittää pelotetta kentälle, vaikka liigan pelikieltosysteemi on mitä on.

Oli Pasi kuinka paska tahansa, niin kyllähän siinä on hieman samoja piirteitä kun J Ruudussa tai Kasparaitiksessa, ei taidoillaan, vaan kusipäisyydellään. Parempi pitää omalla vaihtopenkillä kun jäällä vastustajan paidassa. Korostan, osittain siis samaan suuntaan, en ole tässä vertaamassa Pasia mainittuihin pelimiehiin.

Flintille sanoisin, että kyllähän sitä voisi hetkeksi ottaa ne palot pois hengityselimistä ja antaa pulssin tasaantua. Ainakaan ei kannata esiintyä kaikkien jokerifanien edustajana. Itsekin olen kuitenkin katsonut ekan jokeripelin vissiin -72 ja noin parikymmentä vuotta pitänyt kausikorttia taskussa, joten tunnen olevani myös jokerikannattaja.

Itse otsikon hankinnalle sanon varauksetta "no joo" sekä "katotaan". Itse olisin jättänyt väliin, mutta eipä kyllä yhtään vituta ja ymmärrän hankinnan täysin, mitä en voi sanoa eräiden teinien? tässä ketjussa harrastamasta kitinästä ja mököttämisestä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaan kissa pöydälle. Mä uskon ettei mun tarvi teininä uhoa, mutta miten sinä Jermu näet Hifk:n ensi kaudella ? Mä lupaan ja tiedän, että Pikkaraisella ei olekaaan asiaa vaan tuo oikeasti pelkäää Pasia. Lyödäänkö vetoa ? Hifk:n lihaosasto ei halua pelata Pasia vastaan vaan Pasille vaaditaan vastine.

Laitetaan vielä uudelleen lainaamani pätkä:
"...ei ole kivaa Hifk-pelaajilla Jokereita vastaan. Tässä kohdin Pasi on täsmäase ja jotka muuta väittävät ovat hukassa. Kuka Hifk mies lähtee levollisesti paikalliseen kun Jokereissa on Pasi ?"

Tämä juuri oli teinimäistä (huom: kyseessä adjektiivi, ei substantiivi) uhoa. Sitä ei voi kiistää, etteikö joku I. Pikkarainen harkitsisi toiseen kertaan, ajaako maalivahdin päälle tai pelaako sikaa jälkitilanteessa, kun Pasi on kentällä. Mutta tämän yleistäminen koskemaan koko joukkuetta, eli ettei kenelläkään ole kivaa yhden Pasin takia, ja jokaiselle IFK:n pelaajalla on alkulämmittelyssä pupu pöksyssä, on kyllä jo hyvin kaukana reaalimaailmasta.

Siksi viittaus tähän yhteen paikalliseen, fyysinen yliote otetaan täysin muilla keinoilla kuin tuomalla yksittäinen puupää jengiin. Jollain vandenbussche-nielikäinen myllyillä ei ole mitään muuta merkitystä kuin show. Tuollainen pelleilynujakointi, josta Pasin näytöt ovat, ei ole yhtään mikään pelote taikka signaali mihinkään suuntaan, ja kibekuhdat ja kumppanit eivät noita mieti enää edes seuraavassa vaihdossa. Eivätkä lennut ja porthenit ym., joiden taklaushalukkuuteen jollain Pasilla ei ole mitään vaikutusta.

Pasin pitäminen täsmäaseena on näyttöjen perusteella täysi myytti: kyseessä on viihdyttävä showmies, mutta oikea pelotevaikutus on näyttöjen puolesta aika olematon. Siinä vaiheessa nostan hattua Pasille, kun hän tekee Mäkkäri-Schaefer taikka Kautonen-Pesonen -tyylisen noudon, joilla oikeasti näytetään, että joudut vastaamaan teoistasi kentällä.

Ja mitä tulee esim. I. Pikkaraisen uhoamisiin, niin eipä se kyllä toimi toiseenkaan suuntaan. Vaikka IFK:n vaihtopenkillä istuisi 200-kiloinen gorilla Uzbekistanista, niin ei se yhtään lisää Talonmiehen tökkimishalukkuutta, jos tiedossa on, että kuitti voi tulla saman tien kentällä olevalta puupäältä (Siklenka on tällaisesta pelaajasta hyvä esimerkki). Siinä vaiheessa kun puhelin soi, ei enää ehdi luikkia Uzbekistanin gorillan selän taakse piiloon. Muualla kuin netin fantasialätkässä.

Ja mitä varsinaiseen aiheeseen tulee, en henkilökohtaisesti pysty ymmärtämään miten Pasi tuo niin paljon lisäarvoa Jokereille, että sen takia kannattaa kusta maksavien asiakkaiden (suuren enemmistön, eli lähinnä enemmän perinteitä arvostavat fanit) silmiin. Mutta juuri tämän takia ei voi olla muuta kuin tyytyväinen näin naapurileiristä katsottuna tähän värväykseen. Ja toki Pasi voi koohottamisellaan tuoda lisäväriä paikallisiin, vaikkei yöunien menetyksiä tulekaan IFK-pelaajille aiheuttamaan.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Te seiska-pasin tänne halunneet varmaan osaatte perustella miksi tähän äärimmäisen marginaaliseen rooliin on pitänyt valita se luultavasti ainoa pelaaja joka saa Jokerifanien piirissä näin laajan ja ehdottoman vastarinnan aikaiseksi?

Ja mitä pienemmäksi nielikän roolin puhutte sitä vähemmän järkeä on tuoda Jokereihin tällainen pelaaja jonka kohdalla tiedetään että fanit ei kyseistä kaveria hyväksy, eikä tule hyväksymään. Ennakkoon oli tiedossa mm se yli 90% vastustus Jokerifanien keskuudessa.

Perustelkaa, yrittäkää edes? Miksi juuri seiska-pasi? Perustelujen on syytä olla erityisen painavia koska yleinen mielipide on selkeästi seiska-pasia vastaan.

1. Kukahan MEISTÄ on Pasin tänne "halunnut"? Onneksi valmennusjohto vielä on se taho kuka pelaaja tarpeesta seurajohdolle esittää toiveensa, ei FANIT.

2. Missäs tämmönen gallub on tehty, missä yli 90% faneista vastustaa ko. asiaa. Eteläpäädyssäkö?

3. Minulle perusteluksi riittää, että Hanlon ja Ika kaipaavat tälläistä palapelin osaa jengiinsä.

Minulle aivan yhdentekevä hankinta, jos valmennusjohdon asettaman ruudun täyttää se minulle riittää, jollei: ei muuta kuin kiertoon...

Olen yli 35 kauden aikana nähnyt pelaajan jos toisenkin Jokereissa pyörimässä, paljon floppeja ja onneksi myös onnistuneita hankintoja. Jään mielenkiinnolla odottamaan kumpiin Pasi sitten luetaan kun PELIT alkavat, jollei flintti saa Pasia ulostettua :-)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ensinnäkään en ole miestä tänne halunnut, mutta kun hän nyt tuli niin sitten tuli ja mielestäni on hyvä lisä nimenomaan oikeassa roolissa meidän joukkueelle...

Tulihan sieltä perusteluja eräiden hakamussuttelun lisäksi.

Täällä on paljon perusteluja miksi seiska-pasin roolissa pelaava pelaaja voi olla hyvä lisä joukkueeseen, mutta hyvin vähän perusteluja sille että miksi valinta on juuri nivalan lehmipoika? seiska-pasi on kumminkin, kuten jo olen sanonut, niitä harvoja pelaajia jotka saa monet Jokerifanit näkemään punaista. Siksi juuri kaipaan perusteluja sille että valintana on nimenomaan tämä herra. Riku Rahikainen on ehkä pelaajana huonompi ja tappelijanakin luultavasti sitä mutta ei niin merkittävästi että sillä olisi mitään väliä SM-liigassa jos puhutaan niin pienestä roolista kuin täällä seiska-pasille on esitetty. Marginaalipelaaja on marginaalipelaaja, Rahikainen olisi riittänyt vallan mainiosti Heleniuksen siipimiehenä.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
2. Missäs tämmönen gallub on tehty, missä yli 90% faneista vastustaa ko. asiaa. Eteläpäädyssäkö?

Jokerifanit.netissä oli gallup n. kuukausi sitten ja yli 90% ihmisistä vastasi, että haluaa Pasi Nielikäisen Jokereihin "vain kuolleen ruumiinsa yli".

Tuntuukin, että Eteläpäädyssä seisovat fanit ottavat tämän huomattavasti raskaammin, kuin nämä ns. "tavalliset kannattajat". Luulen, että suurin syy vastaisuuteen ovat nuo Pasin kommentit Jokerifaneista, mutta kyllä esim. omaa kantaani vahvistavat myös monet alhaiset temput jäällä menneinä vuosina.

Itse olen tässä miettinyt tätä Nielikäisen hankintaa ja päivä päivältä se muuttuu käsittämättömämmäksi ja vitutuskerroin nousee samalla. En vain yksinkertaisesti ymmärrä, miksi Jokerit hankki taas kerran naapuriseurasta pelaajan, jonka avut kentällä riittävät lähinnä päämäärättömään koohottamiseen ja rajuun taklauspeliin. Eikö esim. Arto Koivisto olisi riittänyt tähän ruutuun vallan mainiosti?
Jos kovanyrkkistä pelaajaa kaivattiin, niin tietääkseni Riku Rahikainen oli vapaana. Käsittääkseni "rystysillä" ja Jokereilla on mukava yhteinen historia männä vuosilta, joten siinäpä olisi voinut olla yksi lisä tähän jo valmiiksi Jokerien näköiseen ryhmään.

On ihan varmaa, ettei flintin tarvitse yksin savustaa Nielikäistä ulos Jokereista, kun toimenpiteiden aika tulee.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...Rahikainen olisi riittänyt vallan mainiosti Heleniuksen siipimiehenä.

Rahikaisella ei ole minkään näköistä uraa kusipääroolista. Vaikka hän saattaa olla ihan ok tappelija, sikailija, ei pelkäisi ketään, uskaltaa tehdä yllättävän urpoja tekoja ..... ynnä muuta mitä tolta roolilta vaaditaan, niin todelliset näytöt puuttuu. Kuka pelkää Rahikaista? Pelkääkö joku, että jos ajelee maalivahdin, niin Rahikainen saattaa saada raivarin ja ajella selkään korkea maila niskassa seuraavassa vaihdossa?

Pasista taas kukaan ei voi olla varma, täysurpohan se on todistettavasti ja kyllä sen kanssa saa olla varuillaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Rahikaisella ei ole minkään näköistä uraa kusipääroolista. Vaikka hän saattaa olla ihan ok tappelija, sikailija, ei pelkäisi ketään, uskaltaa tehdä yllättävän urpoja tekoja ..... ynnä muuta mitä tolta roolilta vaaditaan, niin todelliset näytöt puuttuu. Kuka pelkää Rahikaista? Pelkääkö joku, että jos ajelee maalivahdin, niin Rahikainen saattaa saada raivarin ja ajella selkään korkea maila niskassa seuraavassa vaihdossa?

Pasista taas kukaan ei voi olla varma, täysurpohan se on todistettavasti ja kyllä sen kanssa saa olla varuillaan.

Tästä päästäänkin sitten seuraavaan kysymykseen. Eli haluatteko te että Jokerit edustaa tällaista? Siis tämä taitokiekkojoukkue edustaa päätöntä ja kontrolloimatonta väkivaltaa? Järjettömiä ylilyöntejä ja verta kentälle?

Tämä aspekti toki puuttuu Rahikaiselta, minusta se tosin on vain etu.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Eli haluatteko te että Jokerit edustaa tällaista? Siis tämä taitokiekkojoukkue edustaa päätöntä ja kontrolloimatonta väkivaltaa? Järjettömiä ylilyöntejä ja verta kentälle?

Yhden pelaajan pelityyli tai teot kentällä ei määrää/leimaa koko joukkueen pelityyliä, tiedät sen itsekin.
 

Acid

Jäsen
Itse olisin jättänyt väliin, mutta eipä kyllä yhtään vituta ja ymmärrän hankinnan täysin, mitä en voi sanoa eräiden teinien? tässä ketjussa harrastamasta kitinästä ja mököttämisestä.
Tätä en ymmärrä. Jos minä en henkilökohtaisesti pysty hyväksymään tämän pellen tuloa, tarkoittaako se heti, että itken tai mökötän? Olen kertonut ainoastaan mielipteeni. Olen myös todennut etten voi tätä toimintaa tukea, joten hallille palaan heti kun kusipää poistuu joukoista. Ei tämä kuitenkaan tarkoita, että mököttäisin. Kysymys ei ole julli taustasta. Minusta tämä pelle on vain niin vastenmielinen.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Se että tappelijat jotenkin estäisivät rottailun kentällä on kyllä täyttä legendaa. Nhl on hyvä esimerkki missä samat rotat pelaa samalla tavalla vuosikaudet vaikka välillä tulisi turpaan tms. Muistan kun Jarkko Ruutu lähti Nhl:ään niin Suomessa oltiin lähes yksimielisiä siitä että mies kuolee siellä jos pelaa samalla tavalla kuin täällä. Mutta Rudy on pelannut vielä kovempaa ja pelaa edelleen ja näin tämä homma jatkuu. Ja liigassakin kuittitappelut ovat äärimmäisen harvinaisia ja ns "hakemisetkin" ovat yleensä vastustajan tappelijaa kohtaan. Esimerkiksi Heleniuksen tappelut liigassa ovat kaikki olleet sovittuja siinä mielessä että mitään kuittailu tappeluja ei ole ollut. Jos Hanlon on Pasin halunnut niin hänellä voi olla hieman väärä kuva siitä missä sm-liigassa mennään.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tästä päästäänkin sitten seuraavaan kysymykseen. Eli haluatteko te että Jokerit edustaa tällaista? Siis tämä taitokiekkojoukkue edustaa päätöntä ja kontrolloimatonta väkivaltaa? Järjettömiä ylilyöntejä ja verta kentälle?
16.3.08
Tänään voitto ja Heino lasarettiin niin Jokereilla on pullat hyvin uunissa...Heinon lasarettiin hoitamisen voi meiltä suorittaa täsmäohjukset joko Hyvönen tai Salmelainen.
18.3.08
Tämä peli lienee kova otteinen - ainakin se on sitä Toni Koivuselle, jonka liigaura saattaa olla katkolla, tällaisia huhuja on meinaan vähän ollut liikkeellä. No ei harmita pätkääkään, Toni Koivunen saa sitä mitä tilasi.
Verta pakkiin pojat
Tänään maksatetaan Koivusen pojalle kalavelat ja saa nähdä millaisella lastalla Toni tänään kaukalon laidasta tai jäänpinnasta kerätään. Olisi Koivusen pojan kannattanut miettiä ketä alkaa mailallaan hakkailemaan, no jämäpelaaja Koivunen oppii tänään yhden elämän lainalaisuuden - sen mitä taakseen jättää sen edestään löytää. RIP Koivunen.
jne.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Heh, heh ei tähän voi muuta sanoa kuin legendaarista! Hyvin poimittu tuuski nuo Flintin tekstit. Aika ristiriitaista.
 

Tuoppi

Jäsen

Ainoa ns. järkevä peruste nielikäisen hankkimiselle on tappeluhalukkuus koska tuon taklaajan roolin olisi voinut hoitaa Koivistokin. Varsinkin kun nielikäisen taklauskyvyistä on tullut tänne huolestuttavaa tekstiä. Henkilökohtaisesti en vaan tätä kahden tappelijan tarvetta ymmärrä. En edes vaikka tappelija olisi ollut joku muu kuin pasi. Joku heitti hyvän kommentin siitä että Helenius on liian herrasmies kenenkään kouluttajaksi ja on enemmänkin show-tappeluiden mies. Mikä varmaan aika hyvinkin pitää paikkansa. Jos näin lähtee ajattelemaan niin ehkä Helenius on se turha jätkä joukkueessa! ;) Mutta koko kahden tappelijan tarve -homma on ihan paskaa jos ei meinata tapella joka pelissä. Heleniuksen roolin järkevöittäminen olisi ollut riittävä toiminpide tähän pelikielto-ongelmaankin. Se että Heleniusta pelataan pois on ihan miehen itsensä vika!! Ei siihen puhelimeen tarvii vastata jos sieltä soittaa joku tyhjänpäiväinen tyyppi tai on muuta hommaa (=kouluttaminen). Puheluiden suodatus on päivän sanat!

Tähän väliin yksi tärkeä pointti joka on jäänyt aikasemmin mainitsematta:
Nimittäin jos tämä kahden tappelijan olemassaolo lisää show-tappeluita on se itse asiassa vielä suurempi karkote meikäläiselle kuin nielikäinen ikinä! Show-tappelut on tylsempiä kuin mikään "jyppi" matsi voisi ikinä olla.

Sekin että nielikäisestä kaivataan jotain yleisen häslingin aiheuttajaksi on ihan typerää. Ensinnäkin pasi jää tempuistaan ihan varmasti kiinni ja välillä niistäkin mitä ei edes tehnyt. Toiseksi pasin temput voivat hyvin osoittautua sellaisiksi mitä kukaan täällä ei oikeasti halua nähdä. En edes minä vaikka viime kauden lopulla tulikin huudeltua kaikkea tyhmää suutuspäissään.

edit. Tässä mixun tekstissä on kyllä asiaa. Pohjimmiltaan tässä taitaa olla kyse vapaista käsistä Heleniukselle, showtappeluita varten...

Se että tappelijat jotenkin estäisivät rottailun kentällä on kyllä täyttä legendaa. Nhl on hyvä esimerkki missä samat rotat pelaa samalla tavalla vuosikaudet vaikka välillä tulisi turpaan tms. Muistan kun Jarkko Ruutu lähti Nhl:ään niin Suomessa oltiin lähes yksimielisiä siitä että mies kuolee siellä jos pelaa samalla tavalla kuin täällä. Mutta Rudy on pelannut vielä kovempaa ja pelaa edelleen ja näin tämä homma jatkuu. Ja liigassakin kuittitappelut ovat äärimmäisen harvinaisia ja ns "hakemisetkin" ovat yleensä vastustajan tappelijaa kohtaan. Esimerkiksi Heleniuksen tappelut liigassa ovat kaikki olleet sovittuja siinä mielessä että mitään kuittailu tappeluja ei ole ollut. Jos Hanlon on Pasin halunnut niin hänellä voi olla hieman väärä kuva siitä missä sm-liigassa mennään.
 
Viimeksi muokattu:

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Tästä päästäänkin sitten seuraavaan kysymykseen. Eli haluatteko te että Jokerit edustaa tällaista? Siis tämä taitokiekkojoukkue edustaa päätöntä ja kontrolloimatonta väkivaltaa? Järjettömiä ylilyöntejä ja verta kentälle?

Ei vittu näitä juttuja :). Esitetään retorinen kysymys ja vastataan siihen samalla itse ainoalla "oikealla" tavalla. Nielikäinen Jokereissa = Jokereiden taitokiekko menee pilalle ja tuloksena nimenomaan järjettömiä ylilyöntejä ja verta kentälle. Jep, jep.

Jokereissa on ollut muuten paljon kahelimpiakin kavereita kuin Nielikäinen, yksi jopa fanien suursuosioon noussut. Joku Gagnon oli nimeltään. Ei tapellut oikeastaan kertaakaan, kun ei tarvinnut. Sen sijaan kukaan ei tiennyt mitä Gagnon saattoi päähänsä saada ja tilaa löytyi kummasti joukkueelle. Jokerit ei tuolloin tosin näyttävää taitokiekkoa pelannut, mutta se ei ollut millään tavalla Gagnonista kiinni. Johto hankki avainpaikoille liian kädettömiä pelaajia ja toisaalta valmennus peluutti muutenkin duunaripitoista joukkuetta vahvuuksillaan.

Jokerit voi ensi kaudellakin pelata näyttävää taitokiekkoa tai tylsää paskasumputusta tai jotain siltä väliltä, mutta Nielikäisellä ei ole siihen pelityyliin juuri mitään vaikutusta. Kuten ei Heleniuksellakaan. Jos tuota ei ymmärrä, niin enpä asialle mitään voi.

Jotkut voi tietysti leimata parin pelaajan perusteella koko joukkueen, toiset katsovat kokonaisuutta. Ihmiset näkevät sitä mitä haluavat.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
16.3.08
18.3.08
jne.

Kovastipa sinulla oli asiaa ja perusteluja.

Ja nuo mun kommentit oli ihan normaalia pleijarihämmennystä, uhoamista ja pelottelua - liioittelua ja värikynää. Tapahtuiko muuten mitään tuollaista? Nuo mun kommentit taidettiin silloin jopa tuomita näiden nielikän kontrolloimatonta puupäisyyttä ja väkivaltaa ihannoivilta tahoilta.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Se että tappelijat jotenkin estäisivät rottailun kentällä on kyllä täyttä legendaa. Nhl on hyvä esimerkki missä samat rotat pelaa samalla tavalla vuosikaudet vaikka välillä tulisi turpaan tms. Muistan kun Jarkko Ruutu lähti Nhl:ään niin Suomessa oltiin lähes yksimielisiä siitä että mies kuolee siellä jos pelaa samalla tavalla kuin täällä. Mutta Rudy on pelannut vielä kovempaa ja pelaa edelleen ja näin tämä homma jatkuu. Ja liigassakin kuittitappelut ovat äärimmäisen harvinaisia ja ns "hakemisetkin" ovat yleensä vastustajan tappelijaa kohtaan. Esimerkiksi Heleniuksen tappelut liigassa ovat kaikki olleet sovittuja siinä mielessä että mitään kuittailu tappeluja ei ole ollut. Jos Hanlon on Pasin halunnut niin hänellä voi olla hieman väärä kuva siitä missä sm-liigassa mennään.

Et ole ilmeisesti kauheasti itse pelannut joukkuelajeja. Kannattaa kysyä esim. Wayne Gretzkyltä mitä mieltä hän oli poliisien olemassaolosta joukkueessaan. Se on totta, että aina on myös sellaisia rottapelaajia, jotka pelaavat samalla tyylillä olkoon vastassa ketä tahansa ja usein joutuvat myös pelityylistään kovan hinnan maksamaankin.

Mutta se on minusta täysin selvää, että turhat vahingoittamisyritykset ja sikailut esim. joukkueen taitopelaajia kohtaan vähenevät, kun penkillä istuu joku joka on valmis joukkuetovereitaan puolustamaan. Jos tällaista "pelotetta" ei ole, saattaa kuka tahansa vähälahjainen käydä kentällä sikailemassa ilman pelkoa siitä, että joutuu siitä myös fyysisesti maksamaan.

Ja varmasti se vaikuttaa sikailijan intoon lähteä kokeilemaan, kun tietää että pahimmassa tapauksessa siitä joutuu vastamaan Heleniukselle. Riittää kun, koitat asettua tämän sikailijan ajatusmaailmaan. Se tosin saattaa olla vaikeaa, ellei koskaan ole itse pelannut ja jos ei ole koskaan joutunut sikailun kohteeksi.

Tämä ei ollut mikään puolustuspuhe Nielikälle, ihan vaan noin yleisellä tasolla. Itse en olisi kaivannut Jokereihin yhtään pelaajaa, joka pelaa puukäsillä ja laput silmillä:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös