Itsellä myös XM3 (ostin muutaman vuoden myöhemmin kuin sinä niin sai vielä vähän halvemmalla) eikä toistaiseksi tarvetta päivittää. XM4 kai periaatteessa sama, mutta voi olla yhteydessä kahteen Bluetooth-laitteeseen yhtäaikaa. XM5:ssä jo uudempi design, mutta tosiaan, en minäkään ole päivittämässä ennen kuin aika nykyisistä jättää.Nyt on uudempaa sukupolvea tarjolla XM4 ja XM5:n muodossa, mutta itselläni ei ole mitään syytä lähteä päivittämään näitä ennen kuin hajoavat.
Sama. Oliskohan neljättä vuotta käytössä. Ollut etenkin lentomatkailussa erinomaiset. Blokkaa äänet hyvin ja äänenlaatu erinomainen. Myös Teams yms. palvereissa toimii hyvin. Ei myöskään paina tai purista päätä tai korvia vaan sopii hyvin ergonomisestikin päähän.Bose QC35II täällä, ja vaihtoon en laita, ellei oikeasti menisi paskaksi koko laite. Loistavat kuulokkeet.
Ja näin, vaan alle kuukaus tästä viestistäni kyseisten kuulokkeiden korvaläpät ovat kuvan osoittamassa kunnossa.Sony WH-XB900N sangalliset bluetooth-kuulokkeet. Ostettu keväällä 2020 ja pelittävät edelleen. Nää oli hiton hyvä hankinta JBL-pettymyksien jälkeen. Oli mulla hetken aikaa siinä välissä jotkut Skullcandyn halpiskuulokkeet mutta ne vasta paskaa tekoa olivatkin. Sen jälkeen päätin panostaa laatuun ja tästä päätöksestä saan nauttia yhä tänä päivänä.
Ja näin, vaan alle kuukaus tästä viestistäni kyseisten kuulokkeiden korvaläpät ovat kuvan osoittamassa kunnossa.
Sony WH-XB900N, palvelit minua upeasti noin kolme ja puoli vuotta, mutta ensi viikolla taitaa olla aika hankkia uudet kuulokkeet. Mietin noita viime kuussa myyntiin tulleita JBL LIVE 770NC vastamelukuulokkeita, jotka maksavat Verkkokauppa.comissa 180 euroa.
Tavallaanhan sitä olisi mukava jatkaa Sonyn leirissä, mutta nämä nykyiset tuli poimittua aikoinaan DNA kaupasta alehintaan 140 euroa, normihinta tais silloin 2020 olla pari hunttia. Kylmä fakta on että noista ns. laadukkaammista Sonyista joutuisi pulittaa liikaa meikäläisen budjetille.
Itse asiassa tuo WH-XB910N, joka lienee näistä nykyisistä kuulokkeista päivitetty malli, olis just sen pari hunttia, mutta toisaalta näissä uusissa JBLissä minua kiehtoo toi massiivinen 65 tunnin akku sekä mukautuva vastamelutoiminto.
Noh, vielä tässä on aikaa miettiä...
Kohtuu vanhaa viestiä lainaan, mutta täällä kun jonkun verran keskustelua noista Sony WH-1000 -sarjan malleista. Itsellä on tuosta malli XM3 ja ainakin vastameluominaisuuden puolesta voin sanoa pelkkää hyvää, toimii todella hyvin. Äänenlaatu on kaltaiselleni "ei-kultakorvalle" täysin riittävä, mutta sen sijaan tuo lainauksessakin mainittu puomimikki tuosta puuttuu ja voin sanoa että nuo kuulokkeet on täysin hyödyttömät avokonttorilla jos puhumaan joutuu. Kerää juurikin kaiken mahdollisen 5-10 metrin säteeltä ja soittaa kaikille palaverissa oleville...Eli, over-ear-kuulokkeet, vastamelu SEKÄ puomimikki.
Varsinkin viimeinen on aika tärkeä. Muuten kävisi mitkä tahansa vastamelukuulokkeet, mutta puomimikillä saa sen puheen kaapattua suun vierestä. Jos ei ole puomimikkiä, mikrofoni kuulokkeiden sivussa kerää koko konttorin äänet.
Onkos kellään kokemusta bluetooth kuulokkeista mitä saisi liitettyä kahdet samaan laitteeseen (lähinnä telkkariin)? Olisi ehkä tulevaisuudessa tarvetta jos lapsi nukkuu ja haluaa vaimon kanssa katsoa leffaa. Ärsyttää katsoa elokuvia ja sarjoja liian hiljaisella äänellä.
Onko tuohon mitään valmiita ratkaisuja vai tarviiko ostaa joku palikka väliin, mihin sitten yhdistää kahdet luurit?
Joo, huomattu on. Konsernin eräälle toimistolle noita ostettiin kun yksikönjohtaja oli hyväksynyt hankinnan. Käyttäjät sitten valittivat kun Teams-palavereissa mikit nappaa äänet mistä vaan.Kohtuu vanhaa viestiä lainaan, mutta täällä kun jonkun verran keskustelua noista Sony WH-1000 -sarjan malleista. Itsellä on tuosta malli XM3 ja ainakin vastameluominaisuuden puolesta voin sanoa pelkkää hyvää, toimii todella hyvin. Äänenlaatu on kaltaiselleni "ei-kultakorvalle" täysin riittävä, mutta sen sijaan tuo lainauksessakin mainittu puomimikki tuosta puuttuu ja voin sanoa että nuo kuulokkeet on täysin hyödyttömät avokonttorilla jos puhumaan joutuu. Kerää juurikin kaiken mahdollisen 5-10 metrin säteeltä ja soittaa kaikille palaverissa oleville...
En tiedä onko tuo kehittynyt noissa XM4 ja XM5 malleissa mutta ainakin tuossa mallissa noin.
En tiedä onko tuo kehittynyt noissa XM4 ja XM5 malleissa mutta ainakin tuossa mallissa noin.
Uskoakseni tämä riippuu telkkarista, eikä kuulokkeista. Kannattanee googlailla oma tv-malli ja "how to connect 2 bluetooth headphones".
Ainakin useammassa Samsungissa tämän tulisi toimia. Television kanssa en ole ikinä kokeillut, mutta Sampan tabletilla onnistunut jo vuosia.
Olemme samassa veneessä ihan nykyisiä kuulokkeita myöten: itsellänikin on käytössä JBL Live 660 NC -kuulokkeet, ja tarkoitus olisi hankkia uudet. Suosituksia otetaan vastaan! Sangalliset vastamelukuulokkeet siis etsinnässä.Osaisiko joku suositella hyviä vastamelukuulokkeita? Musiikin kuuntelua varten, metallimusiikkia lähinnä kuuntelen jos sillä jotain merkitystä on (olen siis aivan kassalla näissä kuulokeasioissa). Kuuntelen julkisilla kulkiessa ja sen lisäksi salilla ja lenkillä käydessä. Eli varsinkin lenkillä käydessä olisi hyvä että kuulokkeet pysyvät päässä ja ääni ei tärinästä kauheasti ainakaan kärsisi. Minulla on tähän mennessä ollut käytössä JBL Live 660 NC kuulokkeet, joihin en ole oikeastaan ollut kovin tyytyväinen, äänenlaatu ei ole kummoinen mielestäni ja max volumellakaan ei ääntä saa kovin kovalle. Hintaa taisi olla joku 150 euroa pari vuotta sitten. Nyt budjettina voisi olla joku 200-300 euroa, että saa suositella!
Vastamelukuulokkeet lienee hiukan kompromissivalinta itse kullekin. Kuka arvostaa enemmän sitä vastamelua, kuka äänenlaatua.... Kolmannet vielä haluaisivat puheluihinkin samojen kuulokkeiden taipuvan.
Sonyn lippulaivan edellinen versio (Sony WH-1000XM4) lienee tuossa 200-300 € hintaluokassa edelleen varsin pätevä vertailukohta. Varsinkin, jos jostain sattuu tarjouksen bongaamaan. XM4:n hinta taitaa nykyisin olla alle 250€ tarjouksissa. Aikanaan arvostelusta toiseen kehuttu vastamelu ja äänenlaatukin on hyvä. Toki "hyvä" siinä mielessä, ettei nyt lähdetä mihinkään ihan hifi-kuulokkeisiin vertaamaan.
Reilut pari vuotta olen moisia itse käyttänyt hyvin vaihtelevissa ympäristöissä liki päivittäin. Ei ole pahaa sanaa sanottavaksi itselläni noista. Toki noilla kuulokkeilla en missään nimessä jossain avokonttorissa yrittäisi puhelua / palaveria ottaa, koska kuulokkeiden mikki ei siihen sovi, vaikka kotona yksin puhelukin onnistuu. Mutta XM4 tarjoaa kivan kompromissin tarjoten samassa paketissa laadukkaan äänentoiston ja vastamelun varsin helppokäyttöisessä muodossa.
Mä olen kuunnellut noita AKG:ta aikamoisessa sateessa, eikä ole moksiskaan. En mä nyt uimaan niiden kanssa mene, mutta ei sadekaan haittaa.Itse en mikään audiofiili ole lähelläkään, spotifyn kautta musiikki tulee kuunneltua (jossa äänenlaatu nyt tosiaan ei ihmeellinen ole). Lueskelin noista Sonyn kuulokkeista etteivät vettä ilmeisesti juuri kestä, onko esim. tihkusateessa tullut noilla kuunneltua? Ja onko hikoiltua tullut nuo päässä, että kestävätkö hikoilua ilman ongelmia? Kuulokkeet päässä en puheluita koskaan oikeastaan puhu, eli mikin vajavaisuudet eivät haittaa.
Tuo olisi kyllä hyvä jos noinkin vettä kestäisi. Noilla JBL:llä en kovassa sateessa ole kuunnellut mutta tihku ei ainakaan koskaan haitannut. Täytyypä noita AKG kuulokkeita myös tutkia.Mä olen kuunnellut noita AKG:ta aikamoisessa sateessa, eikä ole moksiskaan. En mä nyt uimaan niiden kanssa mene, mutta ei sadekaan haittaa.
Sony ei taida noille luvata yhtään minkäänlaista veden- / hien kestävyyttä, enemmän toimistolle / kotiin nuo on taidettu suunnitella. Joten hiukan varovaisesti testailisin.Itse en mikään audiofiili ole lähelläkään, spotifyn kautta musiikki tulee kuunneltua (jossa äänenlaatu nyt tosiaan ei ihmeellinen ole). Lueskelin noista Sonyn kuulokkeista etteivät vettä ilmeisesti juuri kestä, onko esim. tihkusateessa tullut noilla kuunneltua? Ja onko hikoiltua tullut nuo päässä, että kestävätkö hikoilua ilman ongelmia? Kuulokkeet päässä en puheluita koskaan oikeastaan puhu, eli mikin vajavaisuudet eivät haittaa.