Parhaat kuulokkeet ikinä?

  • 28 390
  • 141

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on joku kumma fiksaatio kuulokkeisiin. Nytkään en tarvitse uusia, ja vielä vähemmän järkeä ostaa omilla rahoilla työkäyttöön. Mutta rupes noi Valcot kutkuttamaan silti. Siis noi harmaat. Kiva design.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Parhaat kuulokkeet ikinä on vielä kokematta, mutta kokemuksia on karttunut vuosien aikana kohtuullisesti. Meidän taloudesta löytyy tällä hetkellä viidet langattomat. Lapsille on halpis JBL on ear ja niistä nyt ei ole paljon sanottavaa. Hintaluokkaan nähden ääni on kyllä melkoisen hyvä. Itselläni on treenikuulokkeina myös JBL, mutta nappikuulokkeet. Niiden hintaluokka on huomattavasti korkeampi, mutta ääni ei kyllä läheskään samassa suhteessa parempi. Over ear kuulokkeita löytyy kolmet ja kaikki ovat vastamelut. Itselläni on Beats studiot ja Bowers&Wilkins px:t. Näistä B&W on ylivertainen niin äänen, vastamelun kuin designin suhteen. Kalliit ne toki olivat, eikä vastamelu yllä Sonyn tai Bosen tasolle, vaikka ihan ok onkin. Rouvalla on Sennheiserin kuulokkeet joiden malli taitaa olla hd 450 tai jotain sinnepäin. Niiden vastamelusta ei myöskään ole hyötyä, mutta ääni on hintaluokassaan todella hyvä. Alapäätä puuttuu, mutta muuten erinomainen.

Aika monia muitakin on tullut kuunneltua vuosien varrella ja paras ääni ei ole koskaan tullut langattomista. Ei varmaan tule mun elämän aikana tulemaankaan, mut täytyy sanoa, että onhan langattomat niin järjettömän kätevät. Kotiin tekisi kyllä mieli hankkia kunnolliset avoimet kuulokkeet ja niihin vahvistin, mut musiikin kuunteluun on nykyään niin vähän aikaa etten taida ikinä ostaa.
 

lihaani

Jäsen
Kannattaa kuunnella Valcon VMK20 luurit. Voi kuunnella pari viikkoa ilman ostoa.

Kokemuksia olisi kiva kuulla!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kannattaa kuunnella Valcon VMK20 luurit. Voi kuunnella pari viikkoa ilman ostoa.

Kokemuksia olisi kiva kuulla!
Löytyypi nuo mustana, hopeana sekä puuviiluna. Epähifistinä joudun kuitenkin toteamaan, että ihan hyvät, tykkään. Vastamelu ei ehkä niin tehokas kuin toivoisin, mutta riittää mulle. Lisäksi äänenlaatu noin yleisesti passaa.
 

lihaani

Jäsen
Löytyypi nuo mustana, hopeana sekä puuviiluna. Epähifistinä joudun kuitenkin toteamaan, että ihan hyvät, tykkään. Vastamelu ei ehkä niin tehokas kuin toivoisin, mutta riittää mulle. Lisäksi äänenlaatu noin yleisesti passaa.
Kiitos! Kuullosti vähän siltä, kun olin itsekin kuuntelevani.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kannattaa kuunnella Valcon VMK20 luurit. Voi kuunnella pari viikkoa ilman ostoa.

Kokemuksia olisi kiva kuulla!

Mä hommasin nämä nyt joulun jälkeen ja ei ole mitään valittamista. Taustamelujne. toimii ainakin itselle tarpeeksi hyvin ja samoin omasta mielestä loistava ääni. Tilasin vielä tuon valko/kulta-setin VMK20SEn ja on sopivan törkeän näköiset.
 

Jeffrey

Jäsen
Löytyykös täältä Bosen QuietComfort 45 hankkineita? Itse ostin 35:t kuutisen vuotta sitten ja tässä matkanvarrella Bose hyvitti minulle uuden parin 35 II:set alkuperäisissä kuulokkeissa ilmenneen vian johdosta. Hyvällä syyllä voi todeta, että olen ollut näihin erittäin tyytyväinen ja ajatellut jatkaa samalla linjalla hamaan tappiin asti.

Nykyisissä kuulokkeissa korvatyyny on revennyt ja ajattelin vaihtaa tyynyt kun näin kertaalleen myls edellisten kuulokkeiden kanssa tein. Eipä kuitenkaan muistunut, että näistä tyynyistä pyydetään 45 euroa siinä missä QC 45 kuulokkeet saisi 270 eurolla. Uudempi malli on kuitenkin saanut hämmentävän heikot arvostelut, ja tämä melkein valmis investointipäätös vedettiin päässäni takaisin - kannattaisiko kuitenkin vaan hankkia ne uudet tyynyt, tai kokeilla huokeampia replikatyynyjä ainakin ensialkuun?
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Mainio ketju! Itselleni tärkeimmät kriteerit ovat olleet, että kuulokkeet pysyisivät päässä urheilun aikana ja että soundi nyt olisi edes vähän sinne päin (20 euron halpiskuulokkeet ei siis ihan riitä yleensä äänen laadussa). Näiden kahden täyttäminen ei sitten olekaan ihan läpihuutojuttu.

Vedin kolmisen vuotta JBL:n Reflect mini kakkosilla, jotka olivat siis Bluetooth-nappikuulokkeet niskan takaa kulkevalla kuulokkeet yhdistävällä johdolla. Nämä kuulokkeet olivat itselleni aivan maagisen hyvät. Soundi oli hyvä ja ennen kaikkea ne pysyivät korvissa hyvin. Lisäksi niskajohdon ansiosta niitä oli kätevä lepuuttaa tarvittaessa hartioilla eikä napit myös hävinneet tämän ansiosta. Oli vakava paikka, kun nämä kuulokkeet noin kolmen vuoden palveluksen jälkeen menivät perinteisin lankakuulokemenoin rikki siten, että toisesta napista ei enää ääni kuulunut.
Oli siis suunnattava kaupoille.

En ole hirveän tarkkaan tätä skeneä seuraillut viime vuosina juuri syystä, että minulla on ollut erittäin hyvät ja yksinkertaiset nappikuulokkeet. Kauppareissuni suuntautui Sellon Poweriin, jossa myyjä esitteli vaihtoehtoja. Kävi ilmi, että aikaisemman kaltaisia niskan takaa kulkevalla johdolla varustettuja kuulokkeita ei Powerilla enää käytännössä myydä yhtä 20 euron halpiskuuloketta lukuun ottamatta. Oli siis alettava tekemään tuttavuutta jo valmiiksi karsastamieni kokonaan langattomien nappikuulokkeiden kanssa. Ennakkoluulot ovat siis olleet melko kovat sen suhteen, että mitkään Airpodsit tai muut vastaavat kokonaan langattomat yksittäiset napit eivät meikäläisen korvissa pysy.

Päädyin lopulta suosimaan mahdollisimman samankaltaista kuuloketta kuin aiemminkin ja ostin JBL:n Reflect Aerot. Eli käytännössä muotoilultaan hyvin samanlaiset kuin aiemmat Reflect mini kakkoset. Kaikki muut tärkeät ominaisuudet näissä uusissa kuulokkeissa sitten mielestäni onkin huonommin kuin vanhemmissa ennakkoluulojeni käydessä samalla toteen. Uudet kuulokkeet eivät pysy päässä kunnolla urheillessa tai vaikka syödessä, kun leuat liikkuvat ja aiheuttavat näin myös pientä liikettä korvakäytävään. Lisäksi nappien häviämisriski kasvaa, kun ne eivät ole toisissaan johdolla kiinni. Sitten näiden päälle tulee vielä toinen ärsyttävä ominaisuus eli se helvetin iPhonen ääniohjauksen aktivoituminen vahingossa kuulokkeiden kautta. Välillä siis kuulokkeet iPhoneen kytkettynä soittavat itse satunnaisesti jollekin henkilölle, joka puhelimen numerotiedoista löytyy. En ole löytänyt vielä selkeää ohjetta, miten tämän ongelman saisi täysin eliminoitua.

Kaikkiaan voisi tiivistää, että en kaipaa omilta täydellisiltä kuulokkeiltani yhtään erikoisia ominaisuuksia, jotka mahdollisesti vielä ovat varsinaisia riesoja toimiessaan tahattomasti normaalikäytön tiimellyksessä. Ei siis paljon vastameluominaisuuudet ja kosketukseen perustuvat säätöominaisuudet lämmitä, kun kuulokkeet pyörivät maassa ja puhelin soittaa itsestään virhepuhelua vanhalle pomolle tms.

Pitää varmaan yrittää etsiä vielä netin syövereistä jostain varastosta uudet JBL Reflect Mini kakkoset ja toivoa, että ne kestävät mahdollisimman pitkään.
Palataanpa sitten rikospaikalle. Vähän eri merkeissä tosin kuin aiemmin.

Nämä yllä mainitut JBL:n Reflect Aerot katastrofaalisen kokonaisuuden kruunaten rikkoutuivat alle kuukauden käytön jälkeen siten, että toinen kuuloke ei enää latautunut kotelossaan, minkä vuoksi se jäi käyttökelvottamaksi. Näitä netistä lukemani perusteella sattuu jonkin verran ainakin tälle mallille. Tämä oli tosiaan lopulta onni sillä näin ollen sain palauttaa tuotteen rikkinäisenä Poweriin. Tämän johdosta sitten sain JBL:n verran, eli 149 euroa, pohjakassaa uusien kuulokkeiden hankkimista varten.

Alleviivasin tälläkin kertaa myyjälle viime kertaiseen tapaan, että ainoa tärkeä kriteeri kuulokkeille on, että ne todella pysyvät urheillessa päässä. Myyjä sanoi, että hänellä tulee yksi malli selkeästi yli muiden mieleen ja se on Jabra Elite 7 Active. Näitä olivat minua palvelleen myyjän mukaan kuulemma myyntihenkilökunta saanut testata siten, että olivat laittaneet ne päähänsä ja ravistaneet päätä ja mikäli kuulokkeet putosivat sai myyjä itselleen kyseisen parin. Kukaan ei saanut ilmaista paria.. Olin väitteestä huolimatta skeptinen, mutta Jabran laatumerkiksi tietäen päätin antaa mahdollisuuden ja ostin kuulokkeet hintaan 179 euroa maksaen siis 30 euroa välirahaa JBL: kuulokkeen palautushyvityksen päälle.

Ensi kokeilusta lähtien ja noin viikon käytön jälkeen uudet kuulokkeet vaikuttavat erittäin hyviltä ja puheet korvissa pysymisestä tuntuvat pitävän paikkansa. Eivät nämä tosiaan mihinkään putoa vaikka päätä ravistelisikin. Jabrojen kiinnitystulpan pinta on jotenkin paljon tarttuvampi kuin JBL:ssä oli ja ennen kaikkea nämä ovat riittävän kevyet sekä painopiste on oikeassa kohdassa, minkä vuoksi kuulokkeet pysyvät hyvin huomaamattoman tuntuisesti paikallaan.

Näissä Jabroissa on myös paljon paremmat naksautukseen perustuvat kontrollipainikkeet kuin JBL:ssä, jotka toimivat pelkän kosketuksen perusteella. Tahattomat hipaisut esim. kuulokkeita asettaessa taas johtivat edellisessä viestissäni mainitsemiini virhekomentoihin, jotka olivat huonoimmillaan yllätyspuheluita esimerkiksi esimiehelle. Tämän kaltaisia virheitä ei Jabroissa pääse herkästi tapahtumaan, koska tosiaan kuuloketta pitää painaa napsahtamiseen saakka, että komento tapahtuu, eikä sellainen tapahdu helposti vahingossa. Jabroissa on myös hyvä äänenlaatu sekä 3 mikrofonia, jotka tarjoavat melko tehokkaan vastameluominaisuuden.

Kaikkiaan Jabra Elite Active 7 vaikuttaa erinomaiselta kuulokkeelta ja olen näin ollen minulla on ilo muuttaa suhtautumistani langattomiin nappikuulokkeisiin. Hyviä malleja siis löytyy myös! Lähinnä ihmetyttää vain se, että miten kohtuullisen laadukkaana valmistajana pitämäni JBL:n suurin piirtein saman hintainen tuote oli niin paljon huonompi kuin tämä Jabran malli.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Täällä olisi nyt pikkuhiljaa uusien vastamelukuulokkeiden hankinta edessä. Tai ehkä jo tänään saatana. Tuli lueskeltua tuossa pari sivua taaksepäin keskustelua, ja siellä nousi nuo Sony wh-1000xm4 kuulokkeet useampaan otteeseen esille. Nämä edelliset ovat olleet Jabran kuulokkeet, mutta pidemmällä horisontilla katsottuna olen aina pitänyt Sonyn kuulokkeista, ja kyllä tuo paluu Sonyn pariin tässä nyt kiehtoisi. Aikaisemmin ei ole ollut tosin tuollaisia kuppikuulokkeita Sony-merkkisinä, jotka nyt ajattelin hankkia. Eli sanokaas nyt laitanko nuo vain tilaukseen?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Täällä olisi nyt pikkuhiljaa uusien vastamelukuulokkeiden hankinta edessä. Tai ehkä jo tänään saatana. Tuli lueskeltua tuossa pari sivua taaksepäin keskustelua, ja siellä nousi nuo Sony wh-1000xm4 kuulokkeet useampaan otteeseen esille. Nämä edelliset ovat olleet Jabran kuulokkeet, mutta pidemmällä horisontilla katsottuna olen aina pitänyt Sonyn kuulokkeista, ja kyllä tuo paluu Sonyn pariin tässä nyt kiehtoisi. Aikaisemmin ei ole ollut tosin tuollaisia kuppikuulokkeita Sony-merkkisinä, jotka nyt ajattelin hankkia. Eli sanokaas nyt laitanko nuo vain tilaukseen?

Minulla on nämä, vaikka tällainen puolihifisti olenkin. Kotona kuuntelen omaa hifisysteemiäkin, mutta Sonyt ovat ahkerassa käytössä julkisissa, lentäessä ja kaupungin meluisia katuja astellessa. Äänenlaadultaan nämä eivät vastaa saman hintaluokan parhaita ei-vastamelukuulokkeita, mutta omaan käyttööni aika täydellinen kompromissi. Vastameluominaisuus on ihan huikean hyvä, varmasti maailman parhaita ja äänenlaatu on sekin varsin kelvollinen ja hyvin equtettavissa. Voin vilpittömästi suositella.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Minulla on nämä, vaikka tällainen puolihifisti olenkin. Kotona kuuntelen omaa hifisysteemiäkin, mutta Sonyt ovat ahkerassa käytössä julkisissa, lentäessä ja kaupungin meluisia katuja astellessa. Äänenlaadultaan nämä eivät vastaa saman hintaluokan parhaita ei-vastamelukuulokkeita, mutta omaan käyttööni aika täydellinen kompromissi. Vastameluominaisuus on ihan huikean hyvä, varmasti maailman parhaita ja äänenlaatu on sekin varsin kelvollinen ja hyvin equtettavissa. Voin vilpittömästi suositella.

Okei, kuulostaa ihan lupaavalta. Mulla tosiaan myös tarve tuolle vastamelutoiminnolle, koska kuulokkeet toimivat musiikin kuuntelun lisäksi myös työkäytössä, sekä kotona että konttorilla. Eli vastamelun lisäksi myös mikrofonin tulisi olla kelvollinen. Musiikkia tulee kuitenkin paljon kuunneltua ja haluaisin toki, että äänenlaatu, basso ja äänen riittävä voimakkuus olisivat kohdillaan. Kuulostaako edelleen siltä, että osuisi meikäläisen tarpeisiin?

Edit: Ja vielä tarkennuksena, että itse en ole minkään sortin hifisti tai muusikko eli liian hyviäkään ei kannata hankkia.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Töissä käytössä nyt Jabra Evolve2 85-kuulokkeet. Alkaa näyttää, että näiden valmistus alkaa loppua.
Pitäisi löytää about samanlaiset koko firman käyttäjäkunnalle.
Eli, over-ear-kuulokkeet, vastamelu SEKÄ puomimikki.

Varsinkin viimeinen on aika tärkeä. Muuten kävisi mitkä tahansa vastamelukuulokkeet, mutta puomimikillä saa sen puheen kaapattua suun vierestä. Jos ei ole puomimikkiä, mikrofoni kuulokkeiden sivussa kerää koko konttorin äänet.

Microsoftilta kokeiltiin Microsoft Surface 2+, ongelmia tuli yhteyden kanssa.
Jotkut muutkin oli kokeilussa, mutta oli niin paskat että onneksi olen unohtanut.

Onko joku törmännyt yo. spekseillä oleviin kuulokkeisiin?
 

F#21

Jäsen
Töissä käytössä nyt Jabra Evolve2 85-kuulokkeet. Alkaa näyttää, että näiden valmistus alkaa loppua.
Pitäisi löytää about samanlaiset koko firman käyttäjäkunnalle.
Eli, over-ear-kuulokkeet, vastamelu SEKÄ puomimikki.

Varsinkin viimeinen on aika tärkeä. Muuten kävisi mitkä tahansa vastamelukuulokkeet, mutta puomimikillä saa sen puheen kaapattua suun vierestä. Jos ei ole puomimikkiä, mikrofoni kuulokkeiden sivussa kerää koko konttorin äänet.

Microsoftilta kokeiltiin Microsoft Surface 2+, ongelmia tuli yhteyden kanssa.
Jotkut muutkin oli kokeilussa, mutta oli niin paskat että onneksi olen unohtanut.

Onko joku törmännyt yo. spekseillä oleviin kuulokkeisiin?
Mulla on ollut nyt Polyn Voyager Focus 2 pari kuukautta käytössä. Menisi juuri noihin spekseihin ja ihan hyvä kokemus jäänyt. Kotona tulee käytettyä Jabran konferenssikaiutinta niin nämä eivät ihan jatkuvassa käytössä ole olleet. Täten en siis osaa sanoa esim akun kestosta paljoa. Vastamelu häviää esim Airpods Prolle, mutta toimii konttorissa ihan ok.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bone

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos mä vielä omalla rahalla (eli reissukäyttöön) hankin kuulokkeet, otan luultavasti Valcot. Puomimikkiä ei taida olla, joten duuniin ne eivät 100% hyvin sovellu. Se on kyllä dealbreaker avokonttoritouhuissa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suosittelen bose quietcomfort 35 ii-kuulokkeita. Ollut muutaman vuoden käytössä (duuni, lennot, lenkit). Äänenlaatu erinomainen mielestäni ja vastamelutoimintokin riittävä.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Löytyykös täältä Bosen QuietComfort 45 hankkineita? Itse ostin 35:t kuutisen vuotta sitten ja tässä matkanvarrella Bose hyvitti minulle uuden parin 35 II:set alkuperäisissä kuulokkeissa ilmenneen vian johdosta. Hyvällä syyllä voi todeta, että olen ollut näihin erittäin tyytyväinen ja ajatellut jatkaa samalla linjalla hamaan tappiin asti.

Nykyisissä kuulokkeissa korvatyyny on revennyt ja ajattelin vaihtaa tyynyt kun näin kertaalleen myls edellisten kuulokkeiden kanssa tein. Eipä kuitenkaan muistunut, että näistä tyynyistä pyydetään 45 euroa siinä missä QC 45 kuulokkeet saisi 270 eurolla. Uudempi malli on kuitenkin saanut hämmentävän heikot arvostelut, ja tämä melkein valmis investointipäätös vedettiin päässäni takaisin - kannattaisiko kuitenkin vaan hankkia ne uudet tyynyt, tai kokeilla huokeampia replikatyynyjä ainakin ensialkuun?
Ei ole 45:sia, vaan itsellänikin 35:t. Korvatyynyt hajosivat itsellänikin vuosien käytön jälkeen ja tuossa muutama kuukausi sitten ostin uudet. Kannatti päivittää, kyllähän nämä muuten hemmetin hyvät ovat ja turha lähteä uusia kuulokkeita hankkimaan tässä vaiheessa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä olisi nyt pikkuhiljaa uusien vastamelukuulokkeiden hankinta edessä. Tai ehkä jo tänään saatana. Tuli lueskeltua tuossa pari sivua taaksepäin keskustelua, ja siellä nousi nuo Sony wh-1000xm4 kuulokkeet useampaan otteeseen esille. Nämä edelliset ovat olleet Jabran kuulokkeet, mutta pidemmällä horisontilla katsottuna olen aina pitänyt Sonyn kuulokkeista, ja kyllä tuo paluu Sonyn pariin tässä nyt kiehtoisi. Aikaisemmin ei ole ollut tosin tuollaisia kuppikuulokkeita Sony-merkkisinä, jotka nyt ajattelin hankkia. Eli sanokaas nyt laitanko nuo vain tilaukseen?
Kuulemma nuo ovat omassa hintaluokassaan ihan parhaimmistoa nimenomaan vastameluominaisuuksien osalta. Tässä on jonkinlaista arvostelua aiheesta:

Sony WH-1000XM4 Wireless Review

Ostin muutamia vuosia sitten vaimolle nuo Bosen quiet comfortit. Ovat todella laadukkaat ja kokonaisvaltaisesti hyvät kuulokkeet. Ero Sonyn vastaavan hintaluokan kuulokkeisiin on ymmärtääkseni se, että melunvaimennus ei ole aivan yhtä hyvä. Toisaalta sitten design on hieman tyylikkäämpi, ja ehkä jotkut bassoäänet kuuluu vähän paremmin. Eli jos kuuntelee paljon vaikka podcasteja, niin kallistuisin Sonyyn. Mutta hyvin nuo Bosen vehkeetkin toimii siinä tarkoituksessa.

Itsellä on ollut myös Beatsin kuulokkeita, ja niissä tuo vaimennus on surkeaa tasoa. Siinä mielessä Boset ja Sonyt ovat molemmat merkittävä upgrade.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Itseltäni löytyy Bose QC35II, Sonyn WH-1000XM2 ja WH-1000XM5 kuulokkeet. Omaan korvaan Sonyt on äänenlaadullisesti ylivoimaisia, XM5 paras. Boset on nykyään itselläni käytössä töissä kokouskuulokkeina, kotona musiikin kuunteluun ja leffojen katseluun käytössä Sonyt. Vastamelutoiminnan osalta sanoisin että järjestys on (paras ensin) XM5, QC35II, XM2 mutta erot ovat sen osalta hyvin pienet verrattuna äänenlaadulliseen eroon.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käytän kuulokkeita pääasiassa kävely- ja fillarilenkeillä. Käytännössä aika paljon, mutta mikään hifistelijä en ole. Tällä hetkellä käytössä ovat muutama vuosi sitten synttärilahjaksi saadut in ear Jabrat, mallia en muista. Hyvin ovat Jabrat palvelleet, mutta vähän on ruvennu mieli halajamaan vähän laadukkaampia laitteita. Lähinnä joku Bose tai Sony kiinnostaisi kovasti.
Gigantissa olis nyt muutaman päivän kohtuullisen hyvällä tarjouksella Bosen QuietComfort - kuulokkeet. Ovh 290€, nyt sais 180€:lla. Kannattaako?
Tärkeintä olis siis toimivuus ja käyttömukavuus, hyvä äänenlaatukin on tärkeä juttu, mutta mulle bassojen tai diskanttien kuuluvuus ei oo se niin tärkeä juttu.
Niin ja olennaista on myös, miten pysyvät korvissa. Apple-miehenä meni hermot Applen kuulokkeisiin, kun useita kokeiluista huolimatta eivät sopineet mun korviin ollenkaan ja putosivat heti, kun päätä vähän kääntää. Toki tuolloin kyse oli lankamalleista. Jabrat ovat ollet siinäkin hyvät, että pysyvät korvissa oikein hyvin.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Tuli hommattua Sonyn WH1000-XM5 kuulokkeet ja onpahan kerrassaan mahtava soundi. Tyttärelle hommasin XM3:t ja on hänkin ollut tyytyväinen niihin. Taattua Sony laatua.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Itse tykkään sellaisista pyöreäpäisistä nappikuulokkeista. Pysyy hyvin päässä ja ei ole kalliit.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Tuli hommattua Sonyn WH1000-XM5 kuulokkeet ja onpahan kerrassaan mahtava soundi. Tyttärelle hommasin XM3:t ja on hänkin ollut tyytyväinen niihin. Taattua Sony laatua.

Noista eri Sonyn malleista sellainen vinkki, että XM4 ja XM5 eivät keskenään poikkea juuri mitenkään toisistaan äänenlaadullisesti, mutta edellistä saa välillä huomattavasti halvemmalla.





Tai luettuna:
Sony WH-1000XM5 vs Sony WH-1000XM4

XM5 sopii paremmin isokorvaiselle ja sen äänenvaimennus on jossain määrin kehittyneempi kuin XM4:ssa. Myös puhelujen laatu on kai jossain määrin parantunut. Jos XM4:t saa tarjouksesta (esim. itse maksoin niistä 249€), voi niitä kyllä aika varauksettomasti suositella. Jossain oli kai myyty jopa hintaan 199€ hetken aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Sony WH-XB900N sangalliset bluetooth-kuulokkeet. Ostettu keväällä 2020 ja pelittävät edelleen. Nää oli hiton hyvä hankinta JBL-pettymyksien jälkeen. Oli mulla hetken aikaa siinä välissä jotkut Skullcandyn halpiskuulokkeet mutta ne vasta paskaa tekoa olivatkin. Sen jälkeen päätin panostaa laatuun ja tästä päätöksestä saan nauttia yhä tänä päivänä.
 

BaronFIN

Jäsen
Itse ostin 2019 Sonyn around ear -vastamelukuulokkeet (WH-1000XM3). Se miten nämä eroavat edellisistä, niin ei mitään hajua, näin selvillä vesillä liikutaan.

Nämä olivat tuolloin: ”EISA BEST NOISE-CANCELLING HEADPHONES 2019-2020” ja mainoksen uhrina mentiin. Ostohetkellä tuli kuitenkin pyöriteltyä päässä niin Sennheisereita, Marshalleita, JBL, Beats kuin Harman&Kardoneita. Sony vain erottui edukseen, selvällä marginaalilla. Audiolaitteita osaavat kyllä tehdä.

Kuulokkeet maksoivat tuolloin 300€ ja ovat olleet neljän vuoden aikana kyllä hintansa arvoiset.

Nyt on uudempaa sukupolvea tarjolla XM4 ja XM5:n muodossa, mutta itselläni ei ole mitään syytä lähteä päivittämään näitä ennen kuin hajoavat.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mulla on kans Sony WH-1000XM5. Ei kyl mitään pahaa sanottavaa niistä, kaikki ominaisuudet huippuluokkaa, ja se vastamelu on ainakin edellisiin JBL:iin verrattuna ihan törkeän hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös