Paras nuuska

  • 159 016
  • 503

Mikä on parasta snöössii?

  • General (irto)

    Ääniä: 42 6,7%
  • General (pussi)

    Ääniä: 35 5,6%
  • General (irto, light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • General (pussi, light)

    Ääniä: 6 1,0%
  • Grov (irto)

    Ääniä: 7 1,1%
  • Grov (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Göteborgs Rapé (irto)

    Ääniä: 15 2,4%
  • Göteborgs Rapé (pussi)

    Ääniä: 21 3,3%
  • ETTAN (irto)

    Ääniä: 111 17,7%
  • ETTAN (pussi)

    Ääniä: 48 7,7%
  • ETTAN (pussi. light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Svenskt Export (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Karlskrona (irto)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Tre Ankare (pussi)

    Ääniä: 5 0,8%
  • Tre Ankare (pussi, mini)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Mörkbrunt (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Göteborgs Prima Fint (irto)

    Ääniä: 11 1,8%
  • Catch (pussi, mini)

    Ääniä: 12 1,9%
  • Rallarsnus (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Röda Lacket (irto)

    Ääniä: 69 11,0%
  • Stjärnsnus (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Probe (irto)

    Ääniä: 8 1,3%
  • Probe (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 16 2,6%
  • Poltan vain tupakkaa

    Ääniä: 47 7,5%
  • En käytä nuuskaa

    Ääniä: 266 42,4%

  • Äänestäjiä
    627

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Viestin lähetti HN
Siksi minullakin kuluu Ettania neljä-viisi purkkia viikossa.

Alkaa olla jo aika hurja tahti. Saako tiedustella, kauan olet käyttänyt? Itse olen melko aloitteleva nuuskaaja vielä, ja pyrin pitämään käytön noin kiekko/viikko tahdissa.
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mullakin toi tahti alkaa olemaan jo sellaista 3-5 purkkia viikossa, riippuen tietysti, että kuinka paljon duunit rassaa. Nuuskaa olen käyttänyt reilut viisi vuotta, ja loppua ei todellakaan näy =) Röda Lacketia en ole maistanut ja sitä ei ilmeisesti Stadin alueen kioskeistakaan saa, joten Ettania tulee enimmäkseen käytettyä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti HN
Siksi minullakin kuluu Ettania neljä-viisi purkkia viikossa.

Tämä oli huojentava tieto, sillä kaverini jotka selviävät muutamalla purkilla Ettania viikossa, ovat ruvenneet mulle kuittailemaan että mun pitäisi vähentää käyttöä kun viikkokulutukseni on myös tuolla viiden purkin tietämillä. Nyt voin hyvällä omatunnolla sanoa ja ajatella että on niitä muitakin.

Sulla HN taitaa sitten olla samanlainen käyttörutiini kuin minullakin, että uusi pallero valmistellaan joskus jo ennenkuin edellinen poistetaan? Varsinkin tästä saan kuittia eritoten duunissa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Purkki ja päivä

Jos oikein kiire on, niin silloin saattaa purkista saada vielä aamunuuskan. Niin se vaan menee repkele, tosin mulla kyse taitaa olla 100 % puhtaasta nikotiiniriippuvuudesta. Voin hyvin poltella röökiä ja olla ilman nuuskaa tai päinvastoin. Nikotiinia on kuitenkin saatava, reilut parikymmentä vuotta olen käytellyt.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Satunnaiskäyttäjänä useimmiten valituksi tulee tietenkin Ettanin irto. Ihan jees, en mä niin pro ole, että kauheasti eroja huomaisin. Se tosin vituttaa, että eräs sairaan hyvä mentholmaku ei muistu mieleen, mikä wittu se oli? Sveduissa testasin tietenkin. Mielestäni nuuskassa on munaa - se on loistava fiiliksentappaja jos tunnelma kotona käy liian auvoiseksi.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Viestin lähetti HN
Kun on tarpeeksi kauan nuuskannut, ei siitä enää saa edes niitä "fiiliksiä". Se ei tunnu miltään.

Meikäläisellä on juurikin näin, vajaat yhdeksän vuotta ettania käyttäneenä. Pari purkkia olis vielä jäljellä...
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Neljäs päivä ilman nuuskaa, tästä se lähtee.
Viitisen vuotta on takana, ja pakko lopetella kun alkaa ikenet/hampaat kärsimään jo liikaa.

Ostin Essolta nikotiinitonta ja tupakatonta nuuskaa helpotukseksi, täytyy sanoa että ihan turhaa kamaa semmonen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti vellinaama
Ostin Essolta nikotiinitonta ja tupakatonta nuuskaa helpotukseksi, täytyy sanoa että ihan turhaa kamaa semmonen.
Mikähän aine tässä mahtaa olla kyseessä, laku ?

Ei ole ainakaan minun korviini tai silmiini mitään "korvike-nuuskaa" sattunut.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti bozik
Mikähän aine tässä mahtaa olla kyseessä, laku ?

Ei ole ainakaan minun korviini tai silmiini mitään "korvike-nuuskaa" sattunut.

Piparmintun makuisen elämyksen ostin, jokin toinenkin maku on tarjolla.

Pakko oli ostaa testavaksi tuo, oli niin outo olo nähdä huoltoaseman tiskillä nuuskan myynti-ilmoitus.
Maku on kyllä todella raikas, mutta muuten tämä pussikama on nihkeen kuivaa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse suosin edelleen perus portion Ettania, mutta tuli tuossa jonkin aikaa sitten testattua Granit nimistä nuuskaa, ihan ok, joskin alkumaku ei ollut aivan parhaimpia , toisaalata ei valunutkaan pahasti. Ainakin yksittäisen pussin koko oli mahtava , toki näitäkin on saatava normaaleina versioina ja varmaan ns "tyttönuuska" minipusseja.

Mistäs kioskeilta Vaasasta nykyään saa mahdollisesti nuuskaa? Vanhat tutut paikat, kun ovat nuuskan myynnin lopettaneet. Vastaukset yv:llä, jops jollain mahdollisesti olisi tietoa.

Edit: *ajattelu typot*
 
Viimeksi muokattu:

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Viestin lähetti Tatzka
Itse suosin edelleen perus portion Ettania, mutta tuli tuossa jonkin aikaa sitten testattua Granit nimistä nuuskaa, ihan ok, joskin alkumaku ei ollut aivan parhaimpia, toisaalata ei valunutkaan pahasti. Ainakin yksittäisen pussin koko oli mahtava 30g, toki näitäkin on saatava normaaleina 24g versioina ja varmaan ns "tyttönuuska" minipusseja.

Senpä haluaisin minäkin nähdä kun joku tuollaisen jöötin tyrkkää huulensa alle. Tavallisessa ettanin pussinuuskapurkissa, kun on tavaraa 25 grammaa, eli noin puolet irtotavaran painosta per purkki. Tokihan villit huhut kertovat esimerkiksi Hakki Hagmanin vetävän noin puolen purkkia kerrallaan. Alkaa kyllä olla noista poikavuosista olla jo sen verran aikaa, ettei muista uskoiko tuota silloinkaan. Granitin pussit ovat kyllä pitkulaisina paremman mallisia kuin Grand XL:n, joka taitaa olla tupla-annoksillaan isoin saatavilla oleva lällärinuuska, eli sen reilun 2 grammaa per jööti.

Tällä hetkellä keikkuu pöydän kulmalla purkki Landströms grovia. Ei välttämättä hassumpaa, mutta hieman rakeisen kuivakasta, mikä tuntuu kyllä huulessa ihan mukavalta, mutta haittaa prillan väsäämistä ja poistamista. Sama pätee kyllä myös Gellivare snusiin muuten, mutta Landströmmillä on ehkä parempi, ehdan tupakin tuoksu ja tuntu.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viides päivä ilman, huomenna tulee taas muutos kun kaveri tuo laivalta 5 purkkia Rödaa ja toiset viisi jonkinlaista viskiä sisältävää nuuskaa (olisikohan ollut Generalin?). Niillä pärjäilee muutaman kuukauden. Mutten silti väitä jääneeni koukkuun, ehen..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tyhmä kysymys taas nuuskaa käyttämättömältä nuuskadiileriltä :)

Saako Rödä Lackettia laivalta (ilmeisesti em. viestin perusteella saa, mutta saako sekä Siljalta että Viikkarilta) ja paljonko torni maksaa.
Ettan-torni taisi maksaa 19€, mutta onko RL kalliimpaa.
 

Tuamas

Jäsen
Lakkettia ei ole ainakaan aikaisemmin saanut laivalta, Siljalla valikoima on ollut General, Mocca, Gustavus ja Ettan.
Tämä tarkistettu jokunen kuukausi sitten.

Viikkarilla ei lakkettia saanut ainakaan viime kesänä.
 
Kaverilla on pieni "hätä" ja hänen puolestaan kyselen, että mikäköhän on lähin paikka Helsingin Jäähallin lähellä, mistä saisi nuuskaa? Tai vaihtoehtoisesti Järvenpäästä tai Hyvinkäältä?

Yksityisviesteillä voisi infota, kiitos jo valmiiksi!
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vellinaama
Piparmintun makuisen elämyksen ostin, jokin toinenkin maku on tarjolla.

Pakko oli ostaa testavaksi tuo, oli niin outo olo nähdä huoltoaseman tiskillä nuuskan myynti-ilmoitus.
Maku on kyllä todella raikas, mutta muuten tämä pussikama on nihkeen kuivaa.

Siis hä? Suomestako ihan ostit? Jos, niin mikä Esso?
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti lintu
Siis hä? Suomestako ihan ostit? Jos, niin mikä Esso?

YV:llä laitoin puljun nimen, muuten olis kuitenkin Hämeenlinnan mafia kimpussa laittomasta mainostuksesta.

Nikotiiniton nuuska ja nikotiinipurkka auttaa edes jotenkin vieroitusoireisiin. Ja miettikää, tämä kaikki saatavilla laillisesti suomessa.
 

Kinke-13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitis Ivanans
Ois vellinaama tai lintu hieno juttu, jos mullekin sais Y-viestitettyä sen esson..
 
Kaveri kävi laivalla ja olihan hän myös muistanut minua. Tuliaiseksi sain pari tornia ettania. Täytyy kyllä tunnustaa, että mitä enemmän erilaisia nuuskia olen kokeillut, sitä paremmalta ettani tuntuu. Ohittanut jo generalin.

Laatutuote ei käy kieltäminen.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Tuamas
Viikkarilla ei lakkettia saanut ainakaan viime kesänä.

Ei saanut nytkään. Ruotsin maalta nouti kaveri ja hyvältä tuntuu nyt tuolla kuopassa.
 
Viimeksi muokattu:

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Noin tunti sitten tajusin nuuskaamisen hienouden. Aamulla ylös päästyäni tajusin ettei kaupungin punttisalit ole auki. No, tästä ei lannistuttu, vaan kaverin kannsa lähdetiin Töölö Gymille. Siinä matkalle sitten huomasin, että pahin oli tapahtunut eli nuuskat jääneet kotiin! Tilanne oli paha varsinkin puntin jälkeen. Siitä sitten syömään ja sen jälkeen junalla kotiin. Rautatieasemalla selviää, että lähijunissa on jotai kauko-ohjaus vikaa tms. Siinä meneekin sitten mukavasti pari tuntia aikaa ennen kuin olen kotona Espoossa. Mietin siinä että kohta biitti huuleen ja sohvalle makaamaan. Mutta ei niin ei. Piti lähteä auttelemaan faijaa kantelemaan jotai kamaa. No, kun sitten illalla pääsin kotio, katselin siinä Suomen matsin vielä, sen jälkeen sauna päälle, ja sitten H-hetki, biitti huuleen ja jumalauta!!! On se jaloa touhua...
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vajaan vuoden verran olen nuuskaa käyttänyt. Pidempiä taukoja on toki tullut välillä. Kaikki alkoi siitä, kun kaveri toi muutaman kiekon pussinuuskaa (salmiakki Catch), jota ihan kokeilumielessä kokeilin. Parin ensimmäisen kiekon aikana vaikutus oli loistava ("wouh"). Lopulta "huuma" loppui, jonka jälkeen oli pakko siirtyä "kovempiin aineisiin" eli irtonuuskaan. Ettania, Generalia, Gustavusta ja Rödaa olen käyttänyt. Tällä hetkellä Ettan sykkii huulessa, mutta pakko sanoa, että General on koostumukseltaan parasta, mitä olen kokeillut. General pysyy valuttamatta, vaikka kuinka kauan, mutta maku ei ole kaikista paras.

Väitän, etten ole oikeastaan pahasti riippuvainen. Oikeastaan riippuvuuteni on enemmän psyykkinen kuin fyysinen. Nyt olen kovasti lopettamassa ja oikeastaan otankin 1-2-tykillistä per päivä. Tämä on viimeinen purkki, sitten pelleily loppuu...tai sitten ei.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Mulla biitin kulutus kasvanut helvetisti kun lopetin tupakan polton 2kk sitten. Menee siinä 4purkkia/vko, about siis 1,5tornia/kk.

Viestin lähetti hörkkö
Tällä hetkellä Ettan sykkii huulessa, mutta pakko sanoa, että General on koostumukseltaan parasta, mitä olen kokeillut. General pysyy valuttamatta, vaikka kuinka kauan, mutta maku ei ole kaikista paras.
Minä käytän Generalia juuri sen vahvuuden, koostumuksen ja maun takia, paremman makuista on ehkä Göteborgs Prima Fint, EI mikään muu!!

Viestin lähetti varjo
Saako Rödä Lackettia laivalta (ilmeisesti em. viestin perusteella saa, mutta saako sekä Siljalta että Viikkarilta) ja paljonko torni maksaa.
Ettan-torni taisi maksaa 19€, mutta onko RL kalliimpaa.
Viikkarilla Stokiksessa kävin joulu -ja tammikuussa, Rödaa siis ei saanut laivalta mutta maista sitten joka puolelta kylläkin. Hintana oli joulukuussa 28€/torni mutta tammikuussa oli joku alennus juttu 25€/torni.

Mun top4:

1) General
2) Göteborgs Prima Fint
3) Rallarsnus
4) Röda "Kivi" Lacket

Wewe
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Wewe
1) General

Pakko sanoa, että samoilla linjoilla. Rödä tulee minulla hyvänä kakkosena, mutta "business-miesten nuuska" vie voiton valumattomuutensa ja maun takia. Gustavus sitten tulee jossain sieltä takaa Göteborgs Rapén ja Ettanin edellä.

Pystytkö kertomaan lisää tästä Göteborgs Prima Fintista? Mistä saa jne. Moisesta en ole kuullutkaan, mutta herätit kiinnostuksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös