Paras nuuska

  • 159 604
  • 502

Mikä on parasta snöössii?

  • General (irto)

    Ääniä: 42 6,7%
  • General (pussi)

    Ääniä: 35 5,6%
  • General (irto, light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • General (pussi, light)

    Ääniä: 6 1,0%
  • Grov (irto)

    Ääniä: 7 1,1%
  • Grov (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Göteborgs Rapé (irto)

    Ääniä: 15 2,4%
  • Göteborgs Rapé (pussi)

    Ääniä: 21 3,3%
  • ETTAN (irto)

    Ääniä: 111 17,7%
  • ETTAN (pussi)

    Ääniä: 48 7,7%
  • ETTAN (pussi. light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Svenskt Export (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Karlskrona (irto)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Tre Ankare (pussi)

    Ääniä: 5 0,8%
  • Tre Ankare (pussi, mini)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Mörkbrunt (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Göteborgs Prima Fint (irto)

    Ääniä: 11 1,8%
  • Catch (pussi, mini)

    Ääniä: 12 1,9%
  • Rallarsnus (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Röda Lacket (irto)

    Ääniä: 69 11,0%
  • Stjärnsnus (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Probe (irto)

    Ääniä: 8 1,3%
  • Probe (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 16 2,6%
  • Poltan vain tupakkaa

    Ääniä: 47 7,5%
  • En käytä nuuskaa

    Ääniä: 266 42,4%

  • Äänestäjiä
    627

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Loistava tunne kun sain taas varastoja täydennettyä. Tornit Ettania ja Generalia irtomuodossa ja torni Generalia pussina. Näillä voikin aloittaa mukavasti klo24 uuden vuoden savuttomassa sairaalassa. Onneksi nuuskan käyttöä ei ole kielletty. Laitetaan vielä top-lista wewen innoittamana:

1.Ettan irto
2.General irto
3. Göteborgs Rape irto
4. Ettan pussi
5. General pussi.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
1. Röda Lacket
2. Ettan
3. General
4. Göteborgs Rape
5. Rallarsnus

Tällä hetkellä yhden ettan tornin omistaja, lisää tartteis, armeijan harmaat kutsuu 10.1 18.00.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Palataanpa tännekin. Tuliko niitä jälkiveroja nuuskista kenellekään vai oliko kyseessä pelkkää pelotteluja ja huhuja? Vitusta on että ei saa kotiin enää tilata kunnon satseja, mutta onneksi on rekkamiehet keksitty.
Uusia vuosia.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Uusia vuosia vaan kaikille arvon nuuskaajille!!

Vois tänne taas välillä kirjotellakin.

Mulla löytyy vielä varastosta torni Generalia, reilu puol tornia Rödaa ja pari kiekkoa Rallarsnusia.. Ei siinä mitään kyllä noilla hetken pärjää. Onneksi lähden taas 26.01 Ruotsin maille metsästämään tuota himoitsemaani Göteborgs Prima Fintiä. ;)

Oletteko miettinyt syytä Ettanin suosioon kun kuitenkin samalla hinnalla ja yhtä helposti voi hankkia myös Generalia?? Tosin kyllä itsekin päädyn Ettaniin jos ei löydy kuin Generalia pusseina, niinkuin kerran kävi allekirjoittaneelle!!

Tuli muutes kysymys mieleen näille vanhemmille nuuskaajille: Silloin kun Suomi ei vielä kuulunut EU:hun niin mitä kaikkea biittiä täällä sitten oikeen myytiinkään?? Itse olin silloin vielä alle 10kesänen.. ;)

Wewe
 
Viimeksi muokattu:

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Vähän on/off -tyyliin on nuuskailtu reilun vuoden verran. Itse suosin Generalin irtokamaa, koska sitä saa suht helposti laivalta ja muutenkin on kokeilemistani biiteistä (no ei niitä kovin montaa ole.) kaikinpuolin paras.

Tuli tuossa menneellä viikolla haettua Ruotsin puolelta eka satsi täällä(kin) kovasti kehuttua Rödaa. Eipä kyllä sen kummemmin nappaa. Onhan tuo hyvin kiinteää, mutta tykillä kun laitan, niin Generalkin pysyy hyvin paikoillaan. Jopa minä saan Rödasta käsillä ihan hyvin palloja. Röda on jotenkin limaisen tuntuinen ja jättää ikävän pahan maun suuhun. En tykkää, mutta eiköhän tuo vajaa torni mene.

Toki pussiakin menee, mutta ainakin Generalin pusseja pitää pistää kaksi samaan aikaan että saa edes jotain irti. Tällöin purkki tyhjenee liian nopeasti. Ja ainakin minun mielestäni pussinuuska valuu selvästi herkemmin ja nopeammin kuin irtokama. 30min pussin kanssa on jo aika maksimiaika.

Ja sitten loppuun pari "tyhmää" kysymystä tästä ketjusta poimittuina:
- Tiivistäminen? Mitähän tämä käytännössä on?
- Tykki / Ruisku, eivätkö nämä olekaan sama asia? Vai enkö vain osaa lukea?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Uusia vuosia vaan kaikille arvon nuuskaajille!!

Viestin lähetti Wewe
Tuli muutes kysymys mieleen näille vanhemmille nuuskaajille: Silloin kun Suomi ei vielä kuulunut EU:hun niin mitä kaikkea biittiä täällä sitten oikeen myytiinkään??

Itsehän olen nuuskannut vasta tuollaiset reilut 20 vuotta, joten minulla jo muistikin jo pätkii, mutta varmuudella muistan Suomessa myydyn Ettania, Generalia ja Grov Snusia. Lisäksi oli kotimaiset Strengbergin puna- ja kultakantiset nuuskat. Jossain vaiheessa samainen (?) Pietarsaarelainen Strengbergin nuuskatehdas toi markkinoille jonkun lakritsinuuskankin. Saattaa olla että myös Röda Lacketia myytiin Suomessa. Itse olen aina ollut Ettan-mies, tosin juhlanuuskana olen käyttänyt Göteborgs Prima Fint jota ostan aina kun törmään Sveduissa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Pihvi
Ja sitten loppuun pari "tyhmää" kysymystä tästä ketjusta poimittuina:
- Tiivistäminen? Mitähän tämä käytännössä on?
- Tykki / Ruisku, eivätkö nämä olekaan sama asia? Vai enkö vain osaa lukea?

Tykki ja ruisku on sama asia, tykki usein tehdään normaalista 2 tai 2,5 tai 5 mm injektioruiskusta, leikkaamalla muovisylinterin pää pois. Ruotsalaisilla on oma Prismasterinsa, mutta sitä ei pelimiehet käytä. Onpa jossain myyty metallisia/hopeisia "tykkejäkin" mutta ne on kermaperseille.

Tiivistäminen tarkoittaa yksinkertaisesti nuuskan "pakkaamista" ruiskuun eli tykkiin. Toiset tekevät sen purkin pohjaa vasten, toiset sormenpäillään pakkaavat nuuskan tykkiin ennen annostelua. Paras tapa on tehdä koko toimenpide sormin, ilman apuvälineitä. Joskus tosin voi olla fiksumpaa käyttää tykkiä sen takia, että sormista jää ikäviä ruskeita jälkiä esimerkiksi työpapereihin yms.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Jeps, tattis, kaikki nuo toimenpiteet ovat ihan tuttuja, mutta ilmeisesti luetunymmärtämisessä on jälleen kerran parantamisenvaraa..
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Uusia vuosia vaan kaikille arvon nuuskaajille!!

Viestin lähetti Gags
Itsehän olen nuuskannut vasta tuollaiset reilut 20 vuotta, joten minulla jo muistikin jo pätkii, mutta varmuudella muistan Suomessa myydyn Ettania, Generalia ja Grov Snusia. Lisäksi oli kotimaiset Strengbergin puna- ja kultakantiset nuuskat. Jossain vaiheessa samainen (?) Pietarsaarelainen Strengbergin nuuskatehdas toi markkinoille jonkun lakritsinuuskankin. Saattaa olla että myös Röda Lacketia myytiin Suomessa.
Niin, itse olen niin tuore nuuskaaja (20v tykitellyt), että muistan hyvin nuuska-ajan ennen EU:ta. Gags tuossa jo mainitsikin ne yleisimmät myynnissä olleet nuuskat, mutta tuolloin Wanhoina hyvinä aikoina ainakin stadista löytyi tupakkakauppoja, joissa oli tarjolla kymmenittäin merkkejä. Kokeiltua on tullut varmasti 20-30 merkkiä, vaan Ettania en vaihda. Jo nimi sanoo sen, miksi se on ykkösvaihtoehto.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, viisi (5) ihanaa tornia kotiutui tänään laivalta. Uutuutena Grand XL-pussit jotka vaikuttavat mieluisalta tuttavuudelta.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti lintu
Noniin, viisi (5) ihanaa tornia kotiutui tänään laivalta. Uutuutena Grand XL-pussit jotka vaikuttavat mieluisalta tuttavuudelta.
Taitaa noi olla niitä pitkiä pusseja, eikö?? Pusseista sen verran että tykkään käyttää Tre Ankarea ja General White Portionia, eivät kuse suuhun kovin helposti. Catch Eukalyptus oli myös ihan ok tavaraa. Mutta mitään tuommoista irtonuuskaa en halusi käyttää.

Wewe
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Uusia vuosia vaan kaikille arvon nuuskaajille!!

Viestin lähetti Wewe

Tuli muutes kysymys mieleen näille vanhemmille nuuskaajille: Silloin kun Suomi ei vielä kuulunut EU:hun niin mitä kaikkea biittiä täällä sitten oikeen myytiinkään?? Itse olin silloin vielä alle 10kesänen.. ;)

Wewe

Ettania ja Tre Ankarea tuli aikoinaan osteltua, taisin pari vuotta ehtiä ostelemaan (16v oli ikäraja) ennen kuin Aho toi kieltolain.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Wewe
Taitaa noi olla niitä pitkiä pusseja, eikö?? Pusseista sen verran että tykkään käyttää Tre Ankarea ja General White Portionia, eivät kuse suuhun kovin helposti. Catch Eukalyptus oli myös ihan ok tavaraa. Mutta mitään tuommoista irtonuuskaa en halusi käyttää.

Wewe

Kun nikotiinitarve on niin helvetin iso, ettei tahdo noi normaalit pussit riittää, vaan niitä on muutama ängettävä huulen alle. Grand XL on sitten vaan normaalia isompi pussi. Ei ole pidempi, mutta muhkeampi ja paljon enemmän täytettä.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
stadin höröhuulet!

Pakottaako? Himottaako? Haluttaako? Onko rahat vähissä ja haluatko nuuskaa halvalla? Yksityisviestiä ja annan vihjeitä jälleen kerran...

Pakko heittää kyllä, että kokeilin taas pitkästä aikaa Generalia (2kk ettankuuri alla)... vaikka Generalissa on saman verran nikotiinia ja muuta kakkaa kuin ettanissa, niin kyllä se aina potkaisee jotenkin tehokkaammin kuin ettan....outoa...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Onko Ruotsissa jonkunlaista ikärajaa tupakkatuotteille???
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Frankie
Onko Ruotsissa jonkunlaista ikärajaa tupakkatuotteille???
18wee
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti aaa
18wee
Jees, niin vähän itsekkin muistelin, mutta halusin varmistua asiasta eli kiitoksia aaa.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Re: stadin höröhuulet!

Viestin lähetti Cairns
Pakko heittää kyllä, että kokeilin taas pitkästä aikaa Generalia (2kk ettankuuri alla)... vaikka Generalissa on saman verran nikotiinia ja muuta kakkaa kuin ettanissa, niin kyllä se aina potkaisee jotenkin tehokkaammin kuin ettan....outoa...
Hyvä Cairns, hyvähyvä, General potkii aina paremmin kuin Ettan. Syytä tähän en itsekään tiedä..?? Kokeilin muutes yksi pvä sitä sun nuuska+tabascoa ja kyllä se potki, mutta tykkiin jäi vittumainen haju. ;)

Wewe
 
Nuuskan satunnaiskäyttelijänä täytyy sanoa, että General on parasta. Sitä tulee enimmäkseen käytettyä, mutta myös ettania tulee käytettyä silloin tällöin.

Kuukauden päästä vaihteeksi ruotsiin hakemaan kunnon satsit.
 

Rosa 55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sport, NYR
No niin, verotuksesta ei ole mitään lisä uhkailuja kuulunut ja tämä tuli ainoastaan vain websnusin tilauksen kautta. Tilasin nortista kaverini kanssa 10 tornia eikä ole kuulunut mitään uhkailuja, joten nää haiskahtaa siltä, että ne maksaa jotka pelkää. Noi tilaukset tehtiin Nortista muutama päivä ennen uhkausta, joten tuntuu siltä että arpomalla haetaan rahaa. Seuraavaksi kirjoitan varmaan vankilasta, olenhan paha rikollinen!
 

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku sanoa miten paljon nuuskaa saa tuoda laivalta maihin jos haluaa mennä ihan lain mukaan koska joku rajahan tässäkin on?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Flegu
Osaako joku sanoa miten paljon nuuskaa saa tuoda laivalta maihin jos haluaa mennä ihan lain mukaan koska joku rajahan tässäkin on?
Raja on ettei nuuskaa saa tuoda myyntiin. Eli omaan käyttöön sitä voi tuoda. Tämä on tietenkin häilyvä raja eli mikä määrä voi olla omaan käyttöön. Itse olen parhaimmillani tuonut 250-300 purkkia ja jos viranomaiset olisivat tähän puuttuneet, niin olisin kyllä katsonut asian loppuun.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tarkoitus olisi hankkia purkki pussinuuskaa tutulta ja nyt kyselisin kuinka paljon yhdestä purkista kannattaisi maksaa?

- tinke-80
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Flegu
Osaako joku sanoa miten paljon nuuskaa saa tuoda laivalta maihin jos haluaa mennä ihan lain mukaan koska joku rajahan tässäkin on?
Muistaakseni Viikkarilla oli että 185€lla (verovapaana) saa tuoda sitten siihen pitää sisältyä karkit sun muut. Elikkä pyöristettynä 9-10tornia. Ruotsista maista tuotuna en muista kuulleeni mitään rajaa..??

Viestin lähetti Tinke80
Tarkoitus olisi hankkia purkki pussinuuskaa tutulta ja nyt kyselisin kuinka paljon yhdestä purkista kannattaisi maksaa?
Itse pyydän aina 2-3€, riippuen kuinka hyvin ko ihmisen tunnen. Mutta missään nimessä en maksaisi/pyytäisi enempää kuin 4€.

Wewe
 

MrFrost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: stadin höröhuulet!

Viestin lähetti Wewe
Kokeilin muutes yksi pvä sitä sun nuuska+tabascoa ja kyllä se potki, mutta tykkiin jäi vittumainen haju. ;)

Tykki on helppo pestä, hieman astianpesuainetta, liikuttelee mäntää edestakaisin ja huuhtelee kunnolla, niin hyvä tulee.

Huomasin tuon, kun lupauduin tekemään yhdelle kaverille tykin, mutta oli ruiskut loppu, niin tiskasin (tietysti kaverin suostumuksella) hyvin palvelleen edellisen tykkini hänelle.

-T
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös