Paras nuuska

  • 159 020
  • 503

Mikä on parasta snöössii?

  • General (irto)

    Ääniä: 42 6,7%
  • General (pussi)

    Ääniä: 35 5,6%
  • General (irto, light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • General (pussi, light)

    Ääniä: 6 1,0%
  • Grov (irto)

    Ääniä: 7 1,1%
  • Grov (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Göteborgs Rapé (irto)

    Ääniä: 15 2,4%
  • Göteborgs Rapé (pussi)

    Ääniä: 21 3,3%
  • ETTAN (irto)

    Ääniä: 111 17,7%
  • ETTAN (pussi)

    Ääniä: 48 7,7%
  • ETTAN (pussi. light)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Svenskt Export (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Karlskrona (irto)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Tre Ankare (pussi)

    Ääniä: 5 0,8%
  • Tre Ankare (pussi, mini)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Mörkbrunt (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Göteborgs Prima Fint (irto)

    Ääniä: 11 1,8%
  • Catch (pussi, mini)

    Ääniä: 12 1,9%
  • Rallarsnus (irto)

    Ääniä: 2 0,3%
  • Röda Lacket (irto)

    Ääniä: 69 11,0%
  • Stjärnsnus (irto)

    Ääniä: 3 0,5%
  • Probe (irto)

    Ääniä: 8 1,3%
  • Probe (pussi)

    Ääniä: 4 0,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 16 2,6%
  • Poltan vain tupakkaa

    Ääniä: 47 7,5%
  • En käytä nuuskaa

    Ääniä: 266 42,4%

  • Äänestäjiä
    627

Sämpy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hkl HPKJANPA
Parasta nuuskaa saanu kaverilta noin 3 vuotta sitten! Oli tuonut amsterdamista jotain paikallista(kait) mut pirun hyvää oli! Muuten tulee käytettyä Ettanin purua tai jos itellä loppu niin sitä mitä työkaverilla on! Ylenä ettan tai General on taskussa...
Mutta kaikki yhtä jännän makusia elikkäs makoisia
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Swift
Pystytkö kertomaan lisää tästä Göteborgs Prima Fintista? Mistä saa jne.

Prima Fint on nimensä mukaisesti hienorakeinen nuuska kuten Ettan, Röda Lacket ja Rallarsnuskin (joka muuten myös on kokelemisen arvoinen) eikä näin ollen laisinkaan Grovin, Generalin tai Gustavuksen tapainen. Prima Fint:iä on saatavilla Ruotsista ihan niin kuin muitakin nuuskamerkkejä, laivavalikoimissa en ole siihen törmännut.

Toisella kotimaisella on nuuskista luettavissa esim. täältä.

Lisätään vielä lontoonkielinenkin versio.
 
Tämä olisi melkein onnellisuusketjuainesta, mutta laitetaan nyt tänne.

Sainpa nimittäin pienen tauon jälkeen taas ehtaa ruotsalaista tuontitavaraa huulen alle ja voi että miten kolahtaakaan! Lainatakseni Turbonegron biisiä.."Wooo-ooo-oo I've got erection.."

Niin ja siis sitä perinteistä ettanin irtotavaraa.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Swift
Pystytkö kertomaan lisää tästä Göteborgs Prima Fintista? Mistä saa jne. Moisesta en ole kuullutkaan, mutta herätit kiinnostuksen.
Gags heittikin jo parhaimmat puolet tästä makunautinnosta.

Viestin lähetti Gags
Prima Fint:iä on saatavilla Ruotsista ihan niin kuin muitakin nuuskamerkkejä.
Ai ruotsista saatavilla kuten muitakin?? Ehkä siinä tapauksessa jos tietää mistä ettiä mutta mun mielestä se oli vähän kiven alla kuten myös Rallarsnus, tasan yhdestä kaupasta olen noita kahta vain löytänyt.

Lisätään kuitenkin tohon kysymykseen Prima Fintistä, en nyt sanoisi että parempi laatu kuin Rallarsnusissa, no mun mielestä se on parempi mutta onhan Rallar paljon tahnamaisempaa kuin edellämainittu. Tosin jos mä tykkään eniten Generalista niin ihan sama mulle et onx nuuska karkeeta vai ei!!

Oli muutes onnen päivät ku muijan vanhemmat kävi Stokiksessa ja annoin rahaa 3torniin Generalia niin takas tullessa sanoivat että Viikkarilta sai 4tornia kolmen hinnalla!! Oi onnea ;)

Viestin lähetti Swift
viisi jonkinlaista viskiä sisältävää nuuskaa (olisikohan ollut Generalin?).
Tämähän taitaa olla Gustavuksen tuote!!

Wewe
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ongelmia, ongelmia !

Päivitellään netistä tilattavien nuuskien kannalta tilannetta.

Viimeksi kun tänne Ranskaan nuuskaa tilasin, ei ollut mitään ongelmia. Nyt sitten oli ja on. Elikästä, UPS oli tarkoitus kuljettaa minun Northernerilta tilaamani nuuskat minulle, maksun suoritin tilatessani Visalla.

Nyt on käynyt niin, että UPS väittää etteivät he ole löytäneet osoitettani, vaan ovat palauttaneet nuuskat lähettäjälle (Northener). Omituista UPS:n toiminnassa on se, että edelliset nuuskat samalla osoitteella tulivat kyllä hyvin perille, mutta nyt eivät. Itse luulen, että UPS on erehtynyt kadusta, koska Pariisissa on kaksi täysin saman nimistä katua. Nämä erotetaan toisistaan postinumerolla, jonka luulin (kuljetuksen ammatilaisilla UPS) olevan hallussa.

Ilmeisesti ei ollut ja UPS väittää lähettäneensä minulle kirjeen, että ottaisin yhteyttä heihin. Voin 100 % varmuudella vannoa, etten tällaista kirjettä ole saanut. Sinänsä jo ihan päätön ajatus, jos olen ilman nuuskaa ja saan kirjeen, että JO maksamasi nuuskat ovat noudettavista jostakin, miksen niitä noutaisi ?

Eli fakta on, UPS mokasi ja tarjosi nuuskia väärälle puolelle kaupunkia ja lähetti (lue vei, Posti olisi tiennyt) kirjeen sinne väärään paikkaan ja pyysi ottamaan yhteyttä. Kun ei mitään kuulunut, palauttivat nuuskani Ruotsiin ja kehoittivat olemaan yhteydessä lähettäjään.

Olenkin ollut yhteydessä Northerneriin ja oletan huomenna saavani lopullisen vastauksen kuinka toimitaan. Jos Northerner ei suostu puolestani asioimaan UPS:n kanssa, tulen kirjoittamaan heille ja mahdollisimman laajaan jakeluun kirjeen, jossa kerron näistä "onnistuneista" nettikaupoistani.

Kaikki tilausnumerot + UPS pakettien seurantanumerot minulla on tallessa. Katsellaan kuinka tässä käy, mutta pieni varoituksen sana on siis paikallaan. Kun teet normaalisti tilauksen, maksat laskun, niin voi olla ettet ikinä nuuskista kuule kuin vasta sitten kun ovat takaisin lähettäjällä. Ja siinä vaiheessa kukaan ei ole kiinnostunut siitä, tuletko koskaan nuuskia saamaan. Katsellaan kuinka onnistun neuvotteluissa Northernerin kanssa, huomenna selvinnee lisää.

Edit. Joku mahtoi jo olla tämä lukenut. Edit oli pelkkä yhden t-kirjaimen ja " " lisäys.
 
Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Mikset Bozik matkaa lomalle Etelä-Ranskaan josta voit vuokrata vaikka polkuveneen jolla ajelehdit Afrikan puolelle.
Siellä kävelet lähimmän epäilyttävän näköisen ihmisen tykö ja ostat häneltä aitoa afrikkalaista nuuskaa, joka maistuu paratiisille ja kilahtaa kalloon kaksitoista ja puoli kertaa kovempaa kuin ruotsalaiset perusnuuskat.
Tosin en ole ihan niin varma ainesosista, mutta ei kai niillä nyt niin väliä. Eihän?

Ainiin muuten, osaako joku sanoa onko enää olemassa sitä Larussa sijaitsevaa putiikkia, joka myi/myy kromitykkejä halvalla?
Edellinen kun jäi auton alle.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Ongelmia, ongelmia !

Viestin lähetti bozik
Kaikki tilausnumerot + UPS pakettien seurantanumerot minulla on tallessa. Katsellaan kuinka tässä käy, mutta pieni varoituksen sana on siis paikallaan.

En usko että ongelmia tulee. Tsekkaa muuten huviksesi onko UPS:illa samanlaista nettipalvelua joka on Suomen Postilla jossa voit kohtalaisen tarkkaan seurata paketin kulkua. Lähinnä juuri se, missä se sun paketti on Pariisissa käsitelty, josta voinet päätellä ovatko yrittäneet väärää osoitetta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Ongelmia, ongelmia !

Viestin lähetti Gags
En usko että ongelmia tulee. Tsekkaa muuten huviksesi onko UPS:illa samanlaista nettipalvelua joka on Suomen Postilla jossa voit kohtalaisen tarkkaan seurata paketin kulkua. Lähinnä juuri se, missä se sun paketti on Pariisissa käsitelty, josta voinet päätellä ovatko yrittäneet väärää osoitetta.
Jees, UPSilla on samanlainen nettipalvelu ja paketti on sen mukaan todella käynyt heidän toimistossaan Pariisissa ja nyt palannut Ruotsiin. Olin yhteydessä UPSiin ja sieltä ei kyllä paljon herunut "ota yhteys lähettäjään josko he voisivat lähettää uuden". Ihan mahdoton olisi heidän kanssaan alkaa kiistelemään, millä ihmeellä sen voisi todistaa, etten ole heiltä mitään yhtyedenottoa saanut ?

Tällä hetkellä tilanne on se, että sain eilen Notrhernerilta viestin ja he laittavat lähetyksen uudelleen. Ihan kelpo toimintaa siis Northernerilta ja ei sentään tarvinnut heidän kanssaan mistään uudesta laskusta neuvotella. Odotellaan ja katsellaan kuin käy, ensi viikolla pystyn varmaan raportoimaan löysikö UPS viimein osoitteeni !! Raporttia tästä tulee tänne heti kun homma selviää. Ja jos UPS on edelleen hukassa, kyllä minä heitäkin/johtoa asiasta tulen konsultoimaan.

Viestin lähetti Köntsä
Mikset Bozik matkaa lomalle Etelä-Ranskaan josta voit vuokrata vaikka polkuveneen jolla ajelehdit Afrikan puolelle.
Siellä kävelet lähimmän epäilyttävän näköisen ihmisen tykö ja ostat häneltä aitoa afrikkalaista nuuskaa, joka maistuu paratiisille ja kilahtaa kalloon kaksitoista ja puoli kertaa kovempaa kuin ruotsalaiset perusnuuskat. Tosin en ole ihan niin varma ainesosista, mutta ei kai niillä nyt niin väliä. Eihän?
Ei tartte mennä Afrikkaan asti, täältä ihan kotikyliltä löytyy sen näköistä tummaa kaduntallaajaa, että jotakin todella tuhtia ainetta he vetävät. Jos en pian saa nuuskaa, menen pyytämään niiltä, että antaa samaa kamaa mitä itse vetävät.

Viestin lähetti Köntsä
Ainiin muuten, osaako joku sanoa onko enää olemassa sitä Larussa sijaitsevaa putiikkia, joka myi/myy kromitykkejä halvalla?
Edellinen kun jäi auton alle.
No on sulla tykki. Kävelikö se peräti punasia päin ? Sen verran tuosta viestistäsi voi päätellä, ettei sentään tykin omistajalle ole huonosti käynyt. Kouluttamaton tykki lähtenyt omin päin liikenteeseen. Tuhma tykki.

Larun putiikista en tiedä, mutta nämä nettifirmathan tykkejä myyvät. Ovat tosin sen hintaisia, että itse tyydyn apteekin 30 sentin ruiskuihin.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Re: Re: Re: Ongelmia, ongelmia !

Viestin lähetti bozik
Larun putiikista en tiedä, mutta nämä nettifirmathan tykkejä myyvät. Ovat tosin sen hintaisia, että itse tyydyn apteekin 30 sentin ruiskuihin.

Juu en mäkään nyt niin kova välineurheilija ole että itteni kipeeksi maksaisin pelivälineistä.
Muistaakseni kuitenkin aikoinaan kymmenellä markalla sain tuon jo edesmenneen tykkini hankittua. Mutta kun olin silloin niin pieni ja siitä on aikaa niin en enää muista missäpäin kauppa edes sijaitsee. Jossain Larun rannassa.

Tyydyn siis näihin muovisiin, vaikka ne ovatkin vähän heikompia ja tietty glamour poistui nuuskaamisesta kromisen, kirkkaan punaisen tykin rikkouduttua.
 

karvakäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, JYP (Vänä) & LrNMKY
Multa ei lopu nuuskat koskaan... ;)

Joo ja Gustavus on parasta mitä maailma päällään kantaa... =D
 

Kinke-13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitis Ivanans
Tulin perjantaina takas pietarin päästä ja sieltä löysin putiikin, josta tornin ettania sai 10 eurolla :) Näitä tuli sitten raahattua mukana useampi.. Kun en uutta ketjua jaksa avata, voitas myös koota tämän topicin alle erilaista nuuskasanastoa..
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tekisi mieli nuuskaa. Eli voisikohan joku ystävällisesti pistää vaikkapa Yyveetä tulemaan jossa infoa mistä voisin hankkia hiukan nuuskaa Helsingin keskustassa. Kiitos.
 
Olin paripäivää ilman nuuskaa ja huhhuh. Polttelin jopa sikaareita sillä aikaa kun en tuota jaloa tavaraa huuleni alle laittanút. Nyt on taas kaikki hyvin maan päällä ja nuuskaa on joksikin aikaa.

Ettani on yhä parasta general hyvänä kakkosena gustavuskin menee nuuskan puutteessa.
 
Tuli tänään testailtua prima fintin mustaa nuuska"tykkiä". niitä on varmasti monenlaisia mutta tämä oli musta. Kyllä sitä mielummin käyttää niitä apteekista saatavia perinteisiä pillejä. Jotkut tykkää, jotkut ei.

Niin ja oli Gustavusta. Ei hakkaa Ettania tai Rödä millään.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Ongelmia, ongelmia !

Viestin lähetti bozik
Tällä hetkellä tilanne on se, että sain eilen Notrhernerilta viestin ja he laittavat lähetyksen uudelleen. Ihan kelpo toimintaa siis Northernerilta ja ei sentään tarvinnut heidän kanssaan mistään uudesta laskusta neuvotella. Odotellaan ja katsellaan kuin käy, ensi viikolla pystyn varmaan raportoimaan löysikö UPS viimein osoitteeni !! Raporttia tästä tulee tänne heti kun homma selviää.
No niin, "pienen" viivästyksen kautta nuuskat löysivät tänään luokseni. Olipahan kaikenlaista sekaannusta, ensin UPS ei löydä minua, sitten Northerner lupaa lähettää uudelleen, mutta sekoittaakin tilauksen edelliseen tilaukseeni ja siten luulee minun saanen paketin. Muutama kymmenen viestiä tuli UPS ja Notrhernerin kanssa vaihdeltua ja sentään loppu on siis onnellinen ja minulla nuuska huulessa.

Kun homma nyt viimein toimi, niin ei siinä kauan nokka tuhissut. Ruotsista laittoivat perjantaina paketin tännepäin ja tänään iltapäivällä sen jo sain.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Olisin kiitollinen, jos joku, joka tietää paikan Helsingin keskustassa tai Pasilassa, mistä saisi tuota jaloa ainetta ostettua jakaisi tiedon kanssani yv:n muodossa.
 
Tykkejä ja muuta rosterista tehtyä nuuskasälää löytyy Forumista, Roostime-kultasepän liikkeestä. Tai sitten Icetoolin omilta nettisivuilta. Lauttasaaren putiikkia ei enää ole, siis sitä rengasliikettä, joka myi tykkejä ja kölliä sivubisneksenä.

Ja jos joku haluaa ilmaisen rosteritykin, Oulusta löytyy ainakin yksi. Pudotin sen pari kesää sitten Kauppatorin rantaan puuportaiden väliin, M/S Alexandran kyltin juureen. Siellä se varmaan on edelleen, saa ongittua ylös vaikka moottorisahan avulla.

Makuasioista on turha kiistellä, mutta itellä maistuu vain ja ainoastaan Röda. Hätätapauksissa ja siisteyttä vaativissa tilanteissa sitten varalla Göteborg White Portion.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Taas on varastot täytetty Haaparannasta. Mukaan tarttui 5 punttia Ettania ja 1 Generalia, lisäksi ostin muutaman pussinuuskapurkin vaihtelun vuoksi. Metropol-pusseja on kaktuksen(nami nami) ja lakritsin makuisena sekä Granit XL-purkkeja muutama. Näillä kestää mukavasti alkukesän ja mieltä lämmittää taas hammaslääkärin kommentit:"Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan" eli mitään ongelmia ei käytöstä ole tullut limakalvoille.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Norhener lopettanut ilmeisesti nuuskan toimituksen suomeen.
Tilausprosessi ei etene enää, kun lomakkeelle ilmoittelee "Finland".

Tätä odoteltu, nuuska totaalisesti kiellossa, mutta eiköhän esim. naurunortti kuulu kohta r-kioskin valikoimiin.

EDIT: Onko jumala sittenkin olemassa:

http://www.snusworldwide.com/fi/
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nuuskan hinta Ruotsi vs. laiva

Eli tällä kertaa lyhyt ja ytimekäs kysymys, mikä on hintaero nuuskan osalta laivalta ostettaessa tai vastaavasti Ruotsista ostettaessa ?

Tämähän tietenkin vaihtelee varmasti merkeittäin jne. mutta minulle riittäisi lähinnä sellainen tieto, että onko nuuska laivalla verovapaana esim. puolet halvempaa kuin mantereella vai onko ero pienempi ?

Sitä tässä pohdiskelen, että vajaan kolmen viikon kuluttua Ruotsin kautta lomille ja mietin täytänkö auton nuuskalla jo Ruotsin läpi ajaessani vai koetanko ostaa mahdollisimman paljon laivalta ? Periaatteessahan laivalla kait on rajoja paljonko myyvät, mutta näistä ei yleensä ole haittaa ollut. Päivän pähkinä siis, ostaako nuuskat pääosin Ruotsista vai laivalta ?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Nuuskan hinta Ruotsi vs. laiva

Viestin lähetti bozik
Tämähän tietenkin vaihtelee varmasti merkeittäin jne. mutta minulle riittäisi lähinnä sellainen tieto, että onko nuuska laivalla verovapaana esim. puolet halvempaa kuin mantereella vai onko ero pienempi ?

Ero on pienempi. Laivalla Ettan maksaa 2,10 egee/prk ja Sveduissa kiskalla about 3 egee/prk. Tsekkaa maissa Svedujen todellinen hinta, toi on arvio. Mutta laivahinta on fakta.

edit: maahinnantarkistus valuuttakurssin tarkistuksen jälkeen
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laivalla Ettanin torni maksaa 19-21 euroa, Ruotsista torni Ettania oli 25,5 euroa ja General muistaakseni euron enemmän...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko kysyä, miksi ihmiset tunkevat vielä nykyisinkin tuota paskaa huuleensa, vaikka apteekeista saa nikotiinipurkkaa, nikotiinilaastareita, nikotiini-inhalaattoreita etc.?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Ohmi
Pakko kysyä, miksi ihmiset tunkevat vielä nykyisinkin tuota paskaa huuleensa, vaikka apteekeista saa nikotiinipurkkaa, nikotiinilaastareita, nikotiini-inhalaattoreita etc.?

Ne tuntuvat niin penteleen inhottavilta huulen alla, varsinkin inhalaattori.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös