Paras kuppikoko?

  • 34 497
  • 148

Mikä on paras kuppikoko?

  • A - pieni on kaunista

    Ääniä: 23 5,3%
  • B - standardirinta, Luoja suosi tätä kai jo Eevan kohdalla

    Ääniä: 122 28,2%
  • C - Kädet eivät enää kaikilla riitä

    Ääniä: 181 41,8%
  • D - Kädet eivät riitä kellään, ihq

    Ääniä: 62 14,3%
  • E - Silikoni on kova juttu tai sitten vaan tykkään XXXXL:stä!

    Ääniä: 8 1,8%
  • F - Minulla on viehtymys kaikkeen kummalliseen

    Ääniä: 6 1,4%
  • Elä poro kysele

    Ääniä: 31 7,2%

  • Äänestäjiä
    433

Andrew

Jäsen
Mielummin liian pienet kuin liian isot! Tämä on minun sääntö naisten rinnoista puhuttaessa. Tosin rinnat ovat minulle naisessa yksi vähiten merkitseviä asioita.

Silikonirinnoista en innostu, mutta en nyt niitä tuomitsekaan, jos joku nainen kärsii niin paljon omasta mielestä rinnoistaan niin ehkä se on sitten sen arvoista. Pidän vaan kauneusleikkauksia yleisesti ottaen aika turhamaisina.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Oon näköjään vastannut D, mutta kotona onkin E-koon pari. Riippuen tosin liiveistä. Vastaan siis D/E eli oman vaimon ihanat ja kiinteät rinnat.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Kyllä on kummallisia käsityksiä joillain. D-koko ja aletaan puhumaan silikonirinnoista tai lihavista... Salli mun nauraa!

Minä ainakin väitän että erittäin suuri osa D-koon rinnoilla olevista naisista on joko lihavia tai omistaa silikonit. Se onkin sitten eri asia kuka käyttää väärää kokoa olevia liivejä. D-koko tarkoittaa että rinnanympäryksen ja rintojen alapuolen erotus on 18-20cm, mielestäni se on paljon.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Minä ainakin väitän että erittäin suuri osa D-koon rinnoilla olevista naisista on joko lihavia tai omistaa silikonit. Se onkin sitten eri asia kuka käyttää väärää kokoa olevia liivejä. D-koko tarkoittaa että rinnanympäryksen ja rintojen alapuolen erotus on 18-20cm, mielestäni se on paljon.
Niin, eli D-koko tarkoittaa, että rinnanympärys on suuri suhteessa rintojen alapuolen ympärykseen. Suomeksi sanottuna isot tissit, mutta siihenhän tuolla "deellä" viitataankin. Se, mitä et ota huomioon on, että ns. kuppikoot voivat olla keskenään vastaavia. Joku voi käyttää sekä d- että c-koon rintsikoita jne., joten kategorisointisi läskeistä tai silikoneista menee jo siinä metsään. Toinen juttu on tietysti se, että ihmisten vartalot ovat erilaisia; toisille kasvaa isommat rinnat kuin toisille. Joku voi olla mielettömässä kunnossa niin että rintojen alapuolen ympärysmitta on pieni ja hänellä voi siitä huolimatta olla isot rinnat. Tottakai voi yleistää, että jollain n-kuppikoolla varustettu nainen on todennäköisesti ylipainoinen tai silikonisoitu, mutta vielä d:n kohdalla vastaava yleistys menee ohi. Itseasiassa koko voi olla vielä vaikkapa ff eikä se vielä tarkoita kumpaakaan noista kategorioista joihin viittasit. Ja tästä mulla on tieto! ;)

Kannattaa kysyä vaikka vaimolta, tyttöystävältä tai niiden puutteessa vaikka äidiltä asioista enemmän. Tai onhan tälläkin palstalla naispuolisia..
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rinta, joka ei mahdu sovinnolla suuhun, on liian iso.
Oliko se antiikkisen Tankki täyteen ohjelman lohkaisu, jossa kysymykseen: tykkäätkö enemmän isoista vai pienikokoisista rinnoista?
Vastaus tuli, joka oli: Kunhan ne ovat samankokoiset.

Ikävä kyllä täysin symmetrisiä rintoja ei ole. Oikeakätisen naisen oikea rinta on ylempänä ja vasen alempana. Peilikuvaprojektio ei toimi, koska esimerkiksi oikeakätisen naisen olkalihaksisto on vahvempi, joten vasen rinta on johdonmukaisesti alempana.

Epäsymmetrian kauneimpia ilmentymiä ovat eripariset silmät. Ja en vaihda, tämä nainen on minun... vihreä-ruskea.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kannattaa kysyä vaikka vaimolta, tyttöystävältä tai niiden puutteessa vaikka äidiltä asioista enemmän. Tai onhan tälläkin palstalla naispuolisia..

No ehkä sinulla on vaan eri käsitys mitä "läskeillä" tarkoitetaan kommenttien yhteydessä. Suurimmassa osaa tapauksissa kyllä pätee tuo läskisääntö ihan hyvin. Tottakai on poikkeuksia, mutta kyllähän nykyajan siiderivalas kroppa vaan lisääntyy ja lisääntyy (eli rinnat on isompia mitä olisi hoikemmalla ruumiinrakenteella).
 
Kyllä on kummallisia käsityksiä joillain. D-koko ja aletaan puhumaan silikonirinnoista tai lihavista... Salli mun nauraa!
No kyllä tuon melkein voisi laajentaa C-kuppiinkin. Läskin käsitteessä voi tietysti olla vähän subjektiivista tulkinnanvaraa, mutta sitä itseäänhän se koko C/D-kupin rinta koostumukseltaan on. Ja jos on, niin on syytä olettaa että jossain muuallakin on.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kuppikokoni on mallista ja valmistajasta riippuen DD-F ja rasvaprosentti 23, kun naisille hyvä on 21-33. Syön terveellisesti ja treenaan vähintään kolme kertaa viikossa. En pidä itseäni lähellekään läskinä enkä myöskään erityisen isorintaisena, ympärysmitta rintojen alta vaan on todella pieni. Niin pieni, että alusvaatteiden erikoisliikkeistäkään ei aina meinaa löytyä kokoja.

Kertoo melkoisesta tietämättömyydestä, mikäli kuvittelee C- tai D-kupin olevan läskien koko. Rintoja on todella erilaisia, jollain oikeasti läskilläkin voi ihan hyvin olla B-kuppi.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
^Jepa. Tyttöystävä liikkuu samoissa summissa, eikä ne bosat mitkään järkyttävät ole. Ilmeisen leveitä naisia sitten jatkoaikalaiset tapailevat, jos D-kuppi on jo varma valas.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kiitos, TQoFE, siitä, että toit naisen äänen tähän ketjuun. Tuossa pari asioista harvinaisen huonosti perillä ollutta kaveria olisi tuskin kuitenkaan mua uskonut. Ehkä nyt?
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Kuppikokoni on mallista ja valmistajasta riippuen DD-F ja rasvaprosentti 23, kun naisille hyvä on 21-33. Syön terveellisesti ja treenaan vähintään kolme kertaa viikossa. En pidä itseäni lähellekään läskinä enkä myöskään erityisen isorintaisena, ympärysmitta rintojen alta vaan on todella pieni. Niin pieni, että alusvaatteiden erikoisliikkeistäkään ei aina meinaa löytyä kokoja.

Kertoo melkoisesta tietämättömyydestä, mikäli kuvittelee C- tai D-kupin olevan läskien koko. Rintoja on todella erilaisia, jollain oikeasti läskilläkin voi ihan hyvin olla B-kuppi.

Eli sinä olet poikkeustapaus, koska sinun ympärysmittasi on todennäköisesti pienempi kuin naisilla yleisesti? Tottakai poikkeuksia löytyy ja tälläisessä keskustelussa on pakko yleistää ja sillä ei ole mitään tekemistä tietämättömyyden kanssa.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kiitos, TQoFE, siitä, että toit naisen äänen tähän ketjuun. Tuossa pari asioista harvinaisen huonosti perillä ollutta kaveria olisi tuskin kuitenkaan mua uskonut. Ehkä nyt?

Heh..olet sinä vasta kova naistenmies. Voitko tulla jakamaan tietouttasi tänne neitsyiden luo. Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, niin poikkeuksia löytyy ja luulisi sen kaikkien tietävän. Aika harvalla eri liikuntamuodoissa tapaamilla naisilla on urheiluliivien vaihtamisenkaan jälkeen c:tä isompia, jos ovat suht. hyvässä kunnossa. "Käyn kerran pari viikossa koiran kanssa ulkona" tyypeillä varmasti useammin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ei jumalauta :D Torvelot, kyse ei ole mistään poikkeustapauksesta tai -tapauksista, vaan ihan puhtaasti siitä, että pelkästä kuppikoon kirjaimesta ei nyt vain yksinkertaisesti voi päätellä yhtään mitään. Luulin, että TQoFE:n viesti selvensi tätä, mutta näköjään ei. Tai sitten ollaan tahallaan vääntämässä paremmasta ymmärryksestä huolimatta. "Aika harvalla eri liikuntamuodoissa tapaamilla naisilla on urheiluliivien vaihtamisenkaan jälkeen c:tä isompia, jos ovat suht. hyvässä kunnossa." Toi on täysin uskomaton lause ja kuvastaa hyvin sitä ettet todellakaan tajua hevontissiä siitä mistä koko jutussa on kyse!
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenhän defensefirst, markoolio ja muut määrittelevät lihavuuden. Onko nainen lihava jos kylkiluut eivät näy? Rinnathan ovat pitkälti rasvakudosta, joten sikäli todella isoja rintoja omistavat ovat vähän pullukoita. D-kuppi voi hyvin olla, vaikka ei todellakaan olisi lihava.
 

Rocco

Jäsen
Monet naiset tuskailee, kun toinen tissi on toista pienempi. Mutta ajatelkaa positiivisesti! Toinen on ISOMPI!

Ei vaan, oikeasti. Koolla ei sinänsä ole väliä, kunhan ovat aidot ja niiden kantaja tykkää niistä itsekin. Liian isot ovat usein rumat roikkutissit...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eli sinä olet poikkeustapaus, koska sinun ympärysmittasi on todennäköisesti pienempi kuin naisilla yleisesti? Tottakai poikkeuksia löytyy ja tälläisessä keskustelussa on pakko yleistää ja sillä ei ole mitään tekemistä tietämättömyyden kanssa.

Erään valmistajan liiveissä kokoni on 65F. Kun katsoo vaikka saman valmistajan kokoa 70E - jota myydään jo enemmän ainakin tarjolla olevien vaihtoehtojen perusteella - ei kyllä mitenkään ymmärrä, miten sekään olisi läskien koko. Samoin 75D ei ole mikään harvinainen koko, mutta eipä se läskille mahdu.

Heh..olet sinä vasta kova naistenmies. Voitko tulla jakamaan tietouttasi tänne neitsyiden luo. Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, niin poikkeuksia löytyy ja luulisi sen kaikkien tietävän. Aika harvalla eri liikuntamuodoissa tapaamilla naisilla on urheiluliivien vaihtamisenkaan jälkeen c:tä isompia, jos ovat suht. hyvässä kunnossa. "Käyn kerran pari viikossa koiran kanssa ulkona" tyypeillä varmasti useammin.

Mistä päättelet näiden naisten kuppikoon? Kysytkö suoraan vai mutuiletko?
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Täällä ei tosiaan ymmärretä näköjään rintaliivien kokojen logiikkaa. Ei se mitään, eivät monet naisetkaan ymmärrä. Kupin koko kertoo siis siitä, kuinka paljon isompi rinnan ympärys on rinnan päältä kuin alta. Täysin samankokoinen rinta voi siis olla kokoa F tai A riippuen siitä, minkäkokoisessa ruhossa se on kiinni. Itsellä koko on 70 E. Jos olisin hieman sirompi rakenteeltani ja itse rinnan koko pysyisi samana, kuppikokokoni voisi olla esim. (65)F tai (60)G, jos taas läskistyisin, mutta itse rintojen koko ei kasvaisi samalla (toki se yleensä kasvaa), käyttäisin ehkä kokoa (75)D, (80)C, (85)B tai (90)A.

Moni nainen käyttää vääränkokoisia liivejä, ympärysmitaltaan liian isoja ja kuppikooltaan liian pieniä, jolloin ne toki mahtuvat mukavasti päälle, mutta eivät täytä rintaliivien varsinaista tehtävää, joka on tukea rintaa. Tämä tuki muodostuu pääasiassa riittävän napakasta ympärysmiasta rinnan alla. Jos se on löysä (kuten monilla on), jää rinnan paino kannettavaksi olkaimen varaan ja sitten tulee hartiat kipeiksi ja ei ole kivaa.

Toisten naisten rinnat eivät lähtökohtaisesti itseäni suuresti kiinnosta, mutta jos itselle saisi valita, ottaisin mieluusti nykyistä hieman pienemmät rinnat, vaikka tämä 70E:kään ei siis missään nimessä ole mikään valtavan iso. Veikkaisin, että suurin osa miehistä kuvittelee, että minulla olisi B- tai korkeintaan C-kupin rinnat, koska elävät jossain virhekäsityksessä, että E-kupit olisivat valtavan isot, vaikka esim. minun koossani se tarkoittaa, että ympärysmitta rintojen alta on n. 72-77 cm ja päältä 91-92 cm.

Ja tosiaan E-kupit siroilla tai pienillä naisilla (jota minä siis en ole, mutta normaalipainoinen kuitenkin), eivät ole mikään poikkeus, vaan ihan tavallista ja tyypillistä, kun taas ylipainoisimmalla kaverillani (pitkälle toista sataa kiloa), on AA-kupit (ja ympärysmitta pitkälle yli sadan.)
 
Viimeksi muokattu:

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Luulin, että TQoFE:n viesti selvensi tätä, mutta näköjään ei.
No ei selventänyt asiaa lainkaan. Toivottavasti saamme TQoFE:n toimesta tänne havainnollistavan valokuvan näistä kryptisistä koodeista ja mitoista.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Niin, tämä ei ole avaruustiedettä, vaikka jotkut ovatkin aivan kujalla.
Selvitä ensin naisesi rinnanympäryksen mitta rintojen alta. Tämä on tärkeää.

Koska, jos tuo mitta on 68-72 cm (32), niin silloin rinnanympäryksen ollessa 92-94 cm, kupin koko olisi F (tai DDD).
Taas, jos mitta rintojen alta on 78-82 cm (36), niin tällöin rinnanympäryksen ollessa tuo sama 92-94 cm, kupin koko olisi A.

Lisäksi on hyvä muistaa, että jos rinnanympärys rintojen alta on 78-82 cm (36), niin silloin pitäisi valita rintsikoista koko 75 eli rinnanympärystä selvästi pienempi koko. Valitettavasti havainnollistavaa valokuvaa ei saanut lähettää jostain syystä, liekö moderaattoreiden pelko liian suuri?

t: Victorias Secret ja parhaat tuliaiset
 

Jeffrey

Jäsen
Niin, selvitetään vielä vähän toisella tapaa kuin Mazaa.

Eli rintaliivin koko (kuppikoko) määräytyy kahden asian summana. Rinnan alta mitattava rinnanympärys on tässä keskeisessä roolissa. Rintaliiveissä rinnanympärys hyomioidaan viiden sentin tarkkuudella, eli: 60-65-70-75-80.... Sitten on tämä meitä kiinnostava kirjain numeron perässä. Tässä kohtaa tulee huomioida se, että tämä kirjain merkitsee kupin tilavuutta suhteessa rynnanympärykseen. Mikäli rinnanympärys pienenee yhdellä koolla (5cm), tulee kupin kirjainkokoa kasvattaa yhdellä. Tämä kuitenkin tarkoittaa edelleen sitä, että kupin tilavuus on sama. Esimerkiksi 70B ja 65C liiveissä kupin tilavuus on täydellisen sama.

Se taas millaisista rinnoista itse tykkään on oikeastaan kolmen funktion summa. Okei tykkään isoista tisseistä, mutta sen tissin täyttöasteen tulee olla juuri sopiva, ei liian tyhjä, eikä liian täysi. Lisäksi nännin muodolla ja ominaisuuksilla on itselleni suuri merkitys. Näin ollen rinnan arvostuksen funktio muodostuu koko+täyttöaste+nänni. Haluttaessa kouluarvosanan, näille funktioille voidaan luoda arvoasteikko 1-10, jolloin funktio kuuluisi näin: Rinnanhienous = (x+y+z)/3.
 
Kuppikokoni on mallista ja valmistajasta riippuen DD-F ja rasvaprosentti 23, kun naisille hyvä on 21-33. Syön terveellisesti ja treenaan vähintään kolme kertaa viikossa.
Oletkin poikkeus, puolet suomalaisista naisista on ylipainoisia ja miehistä vielä suurempi osuus. Lisäksi lihavuuden käsite on jokseenkin subjektiivinen, minusta fyysisesti passiivinen ja siihen nähden liikaa syövä ihminen on ollut läski jo hyvän aikaa ennen kuin lisääntyvä rasvakudos heilauttaa painoindeksin virallisesti lihavan lukemiin. Jonkun toisen mielestä taas se voi olla täysin normaalia että kropassa on kymmeniä kiloja rasvaa.

Kertoo melkoisesta tietämättömyydestä, mikäli kuvittelee C- tai D-kupin olevan läskien koko. Rintoja on todella erilaisia, jollain oikeasti läskilläkin voi ihan hyvin olla B-kuppi.
Kertoo melkoisesta aukosta loogisessa päättelykyvyssä (tai -halussa), mikäli kuvittelee, että jos C- tai D-kupin sanoo voitavan melkein yleistää läskien kupeiksi, että B-kuppi olisi sitten väitteen esittäjän mielestä yksinomaan ei-läskien kuppi.
 
Viimeksi muokattu:

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Erään valmistajan liiveissä kokoni on 65F. Kun katsoo vaikka saman valmistajan kokoa 70E - jota myydään jo enemmän ainakin tarjolla olevien vaihtoehtojen perusteella - ei kyllä mitenkään ymmärrä, miten sekään olisi läskien koko. Samoin 75D ei ole mikään harvinainen koko, mutta eipä se läskille mahdu.

Et kuitenkaan vastannut siihen mitä kysyin, eli oletko poikkeustapaus jolla on rintojen alapuolen ympärys pienempi kuin keskimäärin naisella?

Itse olen kuvitellut että +170cm naisella on yleensä koko +75cm, en toki tiedä olenko siinä oikeassa.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Itse olen kuvitellut että +170cm naisella on yleensä koko +75cm, en toki tiedä olenko siinä oikeassa.

Et ole. Riippuu täysin ruumiinrakenteesta. Ihmisillä on aika paljon eroa rintakehän ympäryksissä, vaikka olisivat pelkkää luuta ja nahkaa. Sitä paitsi tuo 75 cm mitta rintojen alta tarkoittaa kokoa 70 rintaliiveissä. Joskus urheiluliiveissä kokoa 65 (se ei enää ehkä tunnu mukavalta ja pukeminen on tuskaa, mutta esim. juostessa voi olla tarpeen.)

Itse tosiaan käytän kokoa 70, olen keskipituinen, käytän m-koon vaatteita, eikä minua kukaan ole ikinä pitänyt erityisen hentorakenteisena, jos kohta en ole myöskään erityisen atleettinen/miesmäinen (siis kapea lantio, leveät hartiat) rakenteeltani. Normaalipainoisista kavereistani, joiden kuppikoista on joku käry, yhdellä taitaa olla oikea koko 75 tai 80 mallista riippuen. Hän onkin todella leveäharteinen ja atleettinen rakenteeltaan ja käyttää kokoa tai kahta isompia paitoja kuin housuja, kun yleensä on tavanomaisempaa se, että housujen koko on isompi kuin paidan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Et kuitenkaan vastannut siihen mitä kysyin, eli oletko poikkeustapaus jolla on rintojen alapuolen ympärys pienempi kuin keskimäärin naisella?

Tarkoitatko siis, onko rintojeni ympärys päältä mitattuna suhteessa rintojen alapuolen mittaan isompi kuin keskimääräisellä naisella? Kyllä on. Kuten lainaamassasi viestissä listasinkin, myös pienemmällä erolla on silti mm. D- ja E-kuppeja, joiden kantajat eivät ole läskiä nähneetkään.

Pelkkä rintojen alapuolen ympärys myös on pienempi kuin keskimäärin naisella.

Kertoo melkoisesta aukosta loogisessa päättelykyvyssä (tai -halussa), mikäli kuvittelee, että jos C- tai D-kupin sanoo voitavan melkein yleistää läskien kupeiksi, että B-kuppi olisi sitten väitteen esittäjän mielestä yksinomaan ei-läskien kuppi.

Väitinkö noin? En. Kunhan muistuttelin, että läskilläkin voi olla B-kuppi, tai A. Kuppikoko määrittää vieläkin vain rinnan ympärysmitan ja alapuolen mitan eroa, eikä kuppikoosta voi päätellä, onko nainen läski tai edes onko hänellä erityisen isot rinnat. Vaikkapa C65 tai D65 on sen verran sirorakenteinen, ettei rintojakaan voi kovin isoiksi sanoa.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ei jumalauta :D Torvelot, kyse ei ole mistään poikkeustapauksesta tai -tapauksista, vaan ihan puhtaasti siitä, että pelkästä kuppikoon kirjaimesta ei nyt vain yksinkertaisesti voi päätellä yhtään mitään. Luulin, että TQoFE:n viesti selvensi tätä, mutta näköjään ei. Tai sitten ollaan tahallaan vääntämässä paremmasta ymmärryksestä huolimatta. "Aika harvalla eri liikuntamuodoissa tapaamilla naisilla on urheiluliivien vaihtamisenkaan jälkeen c:tä isompia, jos ovat suht. hyvässä kunnossa." Toi on täysin uskomaton lause ja kuvastaa hyvin sitä ettet todellakaan tajua hevontissiä siitä mistä koko jutussa on kyse!

No tässä kyselyssähän olisi paljon järkeä jos ei yleistä asioita ja vedä kirjaimien perusteella. Sen harvan kerran jos joku kaveri heittää rinnoista juttua, niin harvoin kuulee kenenkään ilmoittavan niiden olleen 65c tai 70b. Eli puhekielessä kyllä menee aika pitkälti noin. Rintaliivejä ostaessa toki todellisuus on toinen ja tähän mennessä kyllä vaimon kanssa pärjännyt. Näin puoliksi huumorilla heitettynä, en ota kovinkaan vakavasti naisten mielipiteitä kauneusasioissa jääkiekkoon liittyvällä palstalla :D painoindeksitkin ovat ihan sitä itseään ja itse olen esimerkiksi sairaalloisen lihava niiden mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös