PAM! Myyrmannissa räjähti!

  • 58 371
  • 354

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Markku
Lisää tarpeetonta tietoa

Olen ihmetyksellä seurannut miten hurjalla vauhdilla sivustoja suljetaan sitä mukaa kun niitä tulee keskustelupalstoilla ilmi. Jopa ulkomaalaisilla palvelimilla olevia jotka liittyvät tähän tapaukseen.

Isoveli valvoo.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juuri kerrottiin nelosella, että poliisi tutkii tällä hetkellä onko tämä keskustelupalstan "rc" pommimies vai ei.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Nelonen:

"Keskusrikospoliisi ei ole edelleenkään kommentoinut nuorukaisen motiiveja, ei edes mahdollisia mielenterveysongelmia. Nelosen uutisten haastattelemat kurssitoverit kuvaavat häntä äärimmäisen sulkeutuneeksi ihmiseksi, johon oli lähes mahdoton saada kontaktia. Koulussa hän oli vietti aikansa pääasiassa yksin ja usein internetissä.

Mikään Vantaan Tikkurilassa vanhempiensa kanssa eläneen nuorukaisen koulukäyttäytymisessä ei antanut viitteitä tulevasta. Tunneilla hän ei vaikuttanut aggressiiviselta tai itsetuhoiselta, ja monet muistavat hänen hymyilleen usein. Ainoastaan suuri rakkaus laboratoriokokeiden tekemiseen herätti huomiota. Myöskään epäillyllä ja uhreilla ei näytä olevan yhteyttä."
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes
Juuri kerrottiin nelosella, että poliisi tutkii tällä hetkellä onko tämä keskustelupalstan "rc" pommimies vai ei.

TV2:n kuuden uutisissa ainakin näytettiin kuvaa samaisen kaverin 'kemian' -palstalla olevasta 'allekirjoituksesta'. Olisi outua, jos tekijästä sillä perusteella olisi vielä epäselvää.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Eli se siis oli "rc". Hyvä että se syyllinen saatiin selville. Mutta kyllä riittää vielä pähkäiltävää teon TODELLISESSA motiivissa. Onko joku ihminen todella niin impulsiivinen, että pommittaa suurta kauppakeskusta tyttöystävän bänksien takia? Vai onko tämä ajatus pommin asettamisesta kytenyt jätkän mielessä, kunnes ihmissuhdeongelmat antoivat "viimeisen sysäyksen"?

Elämme mielenkiintoisia aikoja...
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Vielä räjähteistä ja niiden maineesta sen verran, että "tavallinen tallaaja" ei todellekaan tiedä niistä mitään. Muistan kun itse näin unta joka alkoi kun olin lukemassa xinventionsia ja poimin HMTD:n ohjeet. Aikakäyrä käyristyi kummallisesti ja seuraavassa kohtauksessa olin jo etsimässä heksamiini ja muita tarvikkeita ympäri kaupunkia. No sain sitten kaiken tuskan jälkeen tehtyä HMTD:ta ja olin valmis kokeilemaan sitä. No koska olin "TT" ja mulla ei ollu minkäänlaista käsitystä räjähteiden voimasta laitoin muovisella t-lusikalla pihagrillin päälle about puol grammaa ainetta ja sytytin palamaan WHUMPS ja heräsin pihalla tulitikku kädessä katsellen kuinka ihokarvat oli hävinny käsistä. No se siitä unesta

Tämmöistä tekstiä kirjoitteli tämä nimim. rc tuolla kemianharrastajien keskustelupalstalla.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Paananen
Ja nyt on HS:n verkkosivuilla vahvistus tekijän henkilöllisyydestä. Jollain aikaisemmin mainitulla linkillä näytti jo joku "salapoliisi" päätyneen samaan henkilöön.

http://koti.mbnet.fi/njlabs/myyrmanni.txt


Fiksua laittaa teksti osoitteineen päivineen! JOTAIN RAJAA! Antakaa omaisten surra rauhassa! Heillä on vaikeata muutenkin, ilman että heidän yhteystietojaan yms. näytetään näinkin julkisella foorumilla.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Viestin lähetti M@rko77


Fiksua laittaa teksti osoitteineen päivineen! JOTAIN RAJAA! Antakaa omaisten surra rauhassa! Heillä on vaikeata muutenkin, ilman että heidän yhteystietojaan yms. näytetään näinkin julkisella foorumilla.

Mutta omaisten suru on todellinen. Nyt vain puolustelin itseäni, enkä ajatellut omaisia. Pahoittelen, jos olen toiminut väärin ja aiheuttanut joillekin kärsimyksiä.

edit: alkuperäinen vastaus poistettu
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Tällainen löytyi myös rc:n kirjoittamista teksteistä:
"
En ole joutunut samanlaiseen tilanteeseen, vaikka olenkin kemikaaleja runsaasti hankkinut.

Jokatapauksessa toi kuvailemasi myyjä on todella törkeä! Jos mun kohdalle sattuisi, tekisi mieli pistää lihoiksi

Onhan se selvää, että keskivertoihmisiä (Alepan kassoja ja linja-aitokuskeja) pelottaa kaikki mistä he eivät käytännössä tiedä mitään. Varsinkin kun media paisuttelee joka ikistä pikku tapahtumaa kuvailemaasi tyyliin.

Räjähteetkään eivät ole kuin runsaasti energiaa sidoksissaan omaavia molekyylejä ja niille on muutakin käyttöä kuin ihmisten vahingoittaminen, kallion "louhiminen" esimerkiksi.

Jos "median uhrien" vainoharhaisuus menee pisteeseen, jossa ammoniakin ostaminen tulkitaan puolittaiseksi terroriteoksi ja aspiriinin(josta voidaan valmistaa TNT:tä tehokkaampaa räjähdettä) ostamisesta saa ehdollista vankeutta, on mielestäni kaikki terrori yhtälailla puoliksi oikeutettua.


Jos jotain alkoi vituttamaan tämä teksti, viesti löysi kohteeseensa"
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Janos
Eli se siis oli "rc". Hyvä että se syyllinen saatiin selville. Mutta kyllä riittää vielä pähkäiltävää teon TODELLISESSA motiivissa. Onko joku ihminen todella niin impulsiivinen, että pommittaa suurta kauppakeskusta tyttöystävän bänksien takia? Vai onko tämä ajatus pommin asettamisesta kytenyt jätkän mielessä, kunnes ihmissuhdeongelmat antoivat "viimeisen sysäyksen"?

Hmm.. olen vähän sivussa uutisoinnista, niin mistä tämä tyttöystävä -juttu oikein tulee, kun en ole itse mistään lukenut siitä. Siis tähän mennessä olen nähnyt vain juttuja, joissa sanotaan, että hän olisi ollut hiljainen ja syrjäänvetäytyvä. Missään ei ollut mainintaa tyttöystävästä.
 
Viestin lähetti M@rko77


Fiksua laittaa teksti osoitteineen päivineen! JOTAIN RAJAA! Antakaa omaisten surra rauhassa! Heillä on vaikeata muutenkin, ilman että heidän yhteystietojaan yms. näytetään näinkin julkisella foorumilla.

Niin no toisaalta tämä foorumi taisi olla ainoa missä tota tekstiä kukaan ei ollut vielä laittanut. Eli se siitä omaisten rauhasta.

Kylläkin joku rauha pitäisi omaisille suoda, mutta netin kautta asiat leviävät nopeammin kun luulettekaan. Yks linkki ja pian se on kaikkien tiedossa. Surullista mutta totta!
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti InSideHockey


Olen ihmetyksellä seurannut miten hurjalla vauhdilla sivustoja suljetaan sitä mukaa kun niitä tulee keskustelupalstoilla ilmi. Jopa ulkomaalaisilla palvelimilla olevia jotka liittyvät tähän tapaukseen.
Isoveli valvoo.


Eikö teitä huolestuta se, että joku voi hyödyntää teidän laittamianne linkkejä pommi -yms. sivustolle? Tästäkin ketjusta voi helposti poimia pomminteko-ohjeet. Mielestäni pomminteko-ohjeet yms. kuuluvat epäsiveellisiin aineistoihin. Modet voisivat toimia.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Viestin lähetti M@rko77



Eikö teitä huolestuta se, että joku voi hyödyntää teidän laittamianne linkkejä pommi -yms. sivustolle? Tästäkin ketjusta voi helposti poimia pomminteko-ohjeet. Mielestäni pomminteko-ohjeet yms. kuuluvat epäsiveellisiin aineistoihin. Modet voisivat toimia.

Kuinka pitkälle voidaan mennä? Kuka määrittelee epäsiveelliset aineistot? Mielenkiintoisia kysymyksiä. Mielestäni modejen ei tarvitsisi toimia.
 

Lint

Jäsen
Viestin lähetti Timi


Hmm.. olen vähän sivussa uutisoinnista, niin mistä tämä tyttöystävä -juttu oikein tulee, kun en ole itse mistään lukenut siitä. Siis tähän mennessä olen nähnyt vain juttuja, joissa sanotaan, että hän olisi ollut hiljainen ja syrjäänvetäytyvä. Missään ei ollut mainintaa tyttöystävästä.


Ainakin seitsemän uutisissa (muistaakseni) haasteteltiin jotain
"rc":n luokkatoveria. Hän ainakin kertoi että rc:llä oli kuulemma
mennyt välit poikki tyttöystävänsä kanssa hiljattain.

Tiedä sitten oliko se motiivi vai ei...
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Ei omastakaan mielestäni "modejen" tarvitse puuttua näihin linkkeihin. Jos joku haluaa pomminteko-ohjeet, niin niiden saaminen käy paljon helpommin esimerkiksi hakupalvelujen kautta kuin Jatkoajan keskustelupalstan.
Ja eihän nämä pommit tosiaankaan ole aina tarkoitettu ihmisten tappamiseksi. Tuollaisista pommiasioista voi puhua aivan kemiallisessa tutkimusmielessä.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Timi


Hmm.. olen vähän sivussa uutisoinnista, niin mistä tämä tyttöystävä -juttu oikein tulee, kun en ole itse mistään lukenut siitä. Siis tähän mennessä olen nähnyt vain juttuja, joissa sanotaan, että hän olisi ollut hiljainen ja syrjäänvetäytyvä. Missään ei ollut mainintaa tyttöystävästä.
Tänään oli Seitsemän uutisissa jonkun luokkakaverin haastattelu, josta hän kertoi asiasta. Kokeile tuota linkkiä, vaikka en tiedä, onko tuo se juttu mitä hain.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pientä analyysiä ennen tajunnanmenetystä...

Kysymyksiä, ehkä esitettyjä..vastatkaa jos tiedätte, itse olen ollut uutispimennössä koko viikonlopun.

1. Oliko teko(siis tappaminen) vahinko vai tahallinen, ts. oliko tarkoitus räjäyttää riistäjäkapitalistien ostoskeskus vasta yöllä mutta ajastimen tms. kanssa sattui pieni vahinko. Vai oliko kohde joku aivan toinen, pommi vain laukesi sattumalta läpikulkumatkalla.

2. Jos taas teko(siis tappaminen) oli tahallinen niin mikä oli teon tausta. Onko odotettavissa useampiakin koordinoituja iskuja vai onko kyse taas "kerran 10 vuodessa"-jutusta.
Toisaalta en kyllä muista että onko Suomessa koskaan tehty itsemurhaiskua...tv-uutiset pitää kieltää lailla, ne antavat vaikutteita....

Mielenkiintoisinta on tarkkailla sitä miten isku vaikuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan ja sen lintukotomentaliteettiin "eihän täällä mitään koskaan tapahdu".
Tosin jos kyse on vain satunnaisesta teosta niin tapaus unohtunee muutamassa vuodessa ja se ei muuta käyttäytymistä suuntaan jos toiseen.

Jos taas samankaltaisia iskuja alkaa tapahtumaan useamminkin niin uskoisin että yhteiskunta kokee suuria muutoksia.
Oikeastaan uudet iskut olisivat aika "toivottavia" koska olisi todella mielenkiintoista tarkkailla miten tämä suojavallien tuhoutuminen tapahtuisi.

Itse tosin olen skeptinen minkään suuremman suhteen mutta saas nähdä.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti varjo
Jos taas samankaltaisia iskuja alkaa tapahtumaan useamminkin niin uskoisin että yhteiskunta kokee suuria muutoksia.
Oikeastaan uudet iskut olisivat aika "toivottavia" koska olisi todella mielenkiintoista tarkkailla miten tämä suojavallien tuhoutuminen tapahtuisi.
Huh-huh! Onko kivaa?
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Niinpä, huhhuh. Että on muka siis mukava, että viattomia kuolee, jotta pääset tarkkailemaan yhteiskunnan muutoksia siksi koska se on niin "mielenkiintoista"? Entäpä jos itse kuolet seuraavassa mahdollisessa (ei-toivottavassa) räjähdyksessä, niin meneekö se mielenkiintoisuus siitä sitten?
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti varjo
Oikeastaan uudet iskut olisivat aika "toivottavia" koska olisi todella mielenkiintoista tarkkailla miten tämä suojavallien tuhoutuminen tapahtuisi.

Olisiko se vielä toivottavaa sen jälkeen, kun vaikka joku perheenjäsenesi kuolisi taikka loukkaantuisit itse vakavasti? Suoraan sanottuna olinkin odottanut, koska sinulta tulee jotain kommenttia kyseisestä aiheesta. Minusta on aika käsittämätöntä, että joku voi toivoa uusia iskuja. Huh huh...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo

Jos taas samankaltaisia iskuja alkaa tapahtumaan useamminkin niin uskoisin että yhteiskunta kokee suuria muutoksia.
Oikeastaan uudet iskut olisivat aika "toivottavia" koska olisi todella mielenkiintoista tarkkailla miten tämä suojavallien tuhoutuminen tapahtuisi.

Pakko kysyä, vaikka sen jo kerran itse kirjoititkin:

Oletko ihan tosissasi?
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
huoh
1. Jos kuolen iskussa niin ei sillä ole enää mitään väliä minun kannaltani.
2. Jos läheiseni kuolee niin se on aikalailla henkilökohtainen helvetti mutta joku muu ulkopuolinen tarkkailija kyllä kykenisi tarkastelemaan tilannetta. Ja pitämään sitä oletettavasti mielenkiintoisena.

"toivottavaa" tarkoittaa siis lähinnä sitä että oikeastaan koska asia on omalta kohdaltani täysin merkityksetön (isku ei vaikuttanut läheisiini mitenkään ja suurin osa kavereistani oli myös metikössä joten eipä se meitäkään koskettanut). Eli siinä suhteessa koska todennäköisyys osua läheisteni joukkoon on oikeastaan aika pieni (ellei iskusarja kohdistuisi pk-seudulle) joten minun kannaltani olisi aivan sama tapahtuisiko lisää iskuja vai ei. Ja koska lisäiskut aiheuttaisivat taas mielenkiintoisia tapahtumia niin pidän niitä siinä määrin "toivottavina" että niitten tapahtumisella saattaisi olla positiivisempia vaikutuksia kuin tapahtomattomuudella ja jos ei positiivisia niin ainakin jonkinlaisia vaikutuksia.

Itseasiassa minä näkisin suurimman osan muutoksista negatiivisina mutta kuten sanoin, olisi silti äärimmäisen mielenkiintoista tarkastella tapahtumia.

Tämä siksi että jos vertaamme WTC:tä tapahtumana pommi-iskujen sarjaan Suomessa niin voimme löytää tietynlaisia yhtälaisuuksia. Ja sanoisin että WTC:n vaikutukset olivat toki mielenkiintoisia tarkkailla.

eli siis, en toivo iskuja mutta en pane pahakseni vaikka niitä tapahtuisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös