PAM! Myyrmannissa räjähti!

  • 58 377
  • 354

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Milhouse Nixon
Prinsessa Diana oli rakastettu ihminen sen takia, että hän oli aito ja täydellisen totta niin monelle ihmiselle. Se, että häntä suri julkisesti niin moni on kenties kaikkien aikojen hienoin hetki ihmisyyden kannalta. Me surimme, koska tunsimme. Siinä ei hetkessä ei ollut mitään pahaa.

Enkä tietenkään tarkoita, etteikö ihmisillä olisi oikeutta surra ja olla järkyttynyt. Pitää tietenkin olla edes jonkinlainen syy, jolla sitä voi perustella.

Jakkupuvussaan TV:ssä lipuillut Diana ei ollut totta minulle, jos se oli sitä sinulle, osanottoni.

Minulle sen sijaan ovat totta mm. pikkutyttö punaisessa rukkahaalarissa, suomalainen perheenäiti perjantaiostoksilla, 17-vuotias lukiolainen, suomalainen duunari tulossa alkosta jne. jne. Nämä kaikki ja muutama tuhat muu tuntemamme hahmo palloili kyseiseen aikaa Myyrmannissa.

Osanotto kaikille tapahtumasta käsrineille. Myös iso kiitos viranomaisten ja sairaaloiden kriisivalmiudelle ja nopealle toiminnalle.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tuon edellä mainitun foorumin tyypeille voi tulla aika kuumat oltavat kun yksi jäsenistä syyllistyy tälläiseen tekoon. Säälittävä tapaus. Ei voi kun ihmetellä, mitä ihmisen päässä liikkuu tuollaisia tekoja tehtäessä....
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sairasta...

http://koti.mbnet.fi/vaakkupr/NEWpb/post.php?fid=1&cat=4&pid=9

"Yhteenotot räjähteiden/viranomaisten kanssa...(8.10.2002, 15:22)
Tarkotus olis kirjottaa onnettomuuksista, viranomaisista ja muuten vaan hauskoista tapahtumista...

Mulle ei oo sattunut suurempia onnettomuuksia, mutta kerran näin unta että poliisiauto ajoi laukausupaikalle. Onnex olin jo "leijailemassa" toiseen suuntaan

Seuraavassa unessa olinkin syvällä metsässä."

Näin kirjoittaa nimimerkki rc.

Tässä copypastena, jos linkki poistetaan.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tutkin tuota palstaa n. tunnin ajan ja aika sekopäältä mutta pommiasiat erinomaisesti tuntevalta vaikuttaa tämä "rc".

Tuo Johanneksen laittama teksti taitaa todellakin liittyä tähän Myyrmannin tapaukseen.

Karmeaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuolla kemisti-palstalla joku ehdottelee näemmä jotain viikon hiljaisuutta tämän "rc":n puolesta. Jos kyseessä on todella murhaaja, en voi ymmärtää koko ajatusta. Tyyppi pääsi nytkin liian "vähällä", eikä hänen murhiaan koskaan saada tekemättömäksi. Sairas runkku, joka ei ansaitse sekunninkaan sympatiaa.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Erno
Tuon edellä mainitun foorumin tyypeille voi tulla aika kuumat oltavat kun yksi jäsenistä syyllistyy tälläiseen tekoon. Säälittävä tapaus. Ei voi kun ihmetellä, mitä ihmisen päässä liikkuu tuollaisia tekoja tehtäessä....

Mietin tuossa, että onkohan tämä viikon hiljaisuus, mikä siellä RC:n muistolle vietetään, aivan vilpitön, vai alkaakohan ylläpitäjää pelottaa se, että poliisit kolkuttelevat ovella ja alkavat tiedustella hänen osallisuuttaan tuohon tekoon. Ihme toisaalta olisi, jos näin ei olisi jo käynyt.

Tämä nimimerkki Einstein muuten on minusta kanssa hieman omituinen tapaus. Ei sinällään, että muslimit yleisesti olisivat jotain rähinäporukkaa, mutta jotenkin minua arvelutti tuo kemistisivun ja lievästi Osama Bin Ladenia muistuttavan kuva yhteys. Ehkä olen vain hieman vainoharhainen, mutta mielessäni käväisi se, että mitäköhän hänkin oikein suunnittelee.

Voisiko joku muuten kertoa, onko Suomessa missään vaiheessa virallistettu sitä tietoa, että tuo oli tarkoitus olla nimenomaan itsemurhaisku? Eli tuo Johanneksen laittama sitaatti voisi toisaalta viitata siihen, että hänen tarkoitus oli vain räjäyttää tuo pommi ja päästä karkuun. Vai olenko katsonut liikaa elokuvia?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Re: Sairasta...

Onnex olin jo "leijailemassa" toiseen suuntaan.

Mikäli kyseessä on sama henkilö, mihin kirjoitukset kyllä viittaavat, kyseessä oli mitä ilmeisimmin harkittu itsemurha eikä onnettomuus. Poliisi ottaisi varmasti mielellään kyseisen linkin vastaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tieto lisää tuskaa. Monissa perheissä ja suvuissa suru ja raastavat muistot kulkevat vuosikymmenet mukana tapahtuman johdosta. Eikä vähiten tekijän vanhempien sydämissä parantumattomina arpina. Surullista. Niin hemmetin valitettavaa ja epäreilua.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sairasta.

Näyttää noita hulluja kemistejä olevan enemmänkin, jos kerta haluavat osoittaa kunnioitusta tämän itsensä ja muutaman viattoman sivullisen räjäyttäneen rc.n muistolle.

Sairasta. Hemmetin sairasta.

Veikkaisin, että tuo foorumi ei ole kovinkaan pitkäikäinen...
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Voisko joku kertoa että miten tämä räjäyttäjä on sitten "kusipää", jos palestiinalaiset vastaavat ovat "sankareita". Minusta on ihan normaalia että pitää hiljaisen hetken kaverinsa muistolle vaikka tämä sitten olisi räjäyttänytkin itsensä ja pari muuta. Minulle ainakin Vantaa ja Israel ovat yhtä kaukana enkä kummassakaan ole edes ikinä käynyt.

ps. ystäviä ne on virtuaali ystävätkin vaikka moni muuta luulee/väittää.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Re: Sairasta.

Viestin lähetti Sistis
Näyttää noita hulluja kemistejä olevan enemmänkin, jos kerta haluavat osoittaa kunnioitusta tämän itsensä ja muutaman viattoman sivullisen räjäyttäneen rc.n muistolle.

Sairasta. Hemmetin sairasta.

Veikkaisin, että tuo foorumi ei ole kovinkaan pitkäikäinen...

Luulisi ainakin, että muutamalla tuon foorumin kirjoittajalla on tiedossa kotietsintä. Luulisi ainakin, että halutaan otta varman päälle, että tämä "rc" toimi yksin, eivätkä nämä muut olleet mukana teossa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Timi

Tämä nimimerkki Einstein muuten on minusta kanssa hieman omituinen tapaus. Ei sinällään, että muslimit yleisesti olisivat jotain rähinäporukkaa, mutta jotenkin minua arvelutti tuo kemistisivun ja lievästi Osama Bin Ladenia muistuttavan kuva yhteys. Ehkä olen vain hieman vainoharhainen, mutta mielessäni käväisi se, että mitäköhän hänkin oikein suunnittelee.

Kuulemma tuon kuvan on tehnyt hänen kaverinsa tämän nimimerkki Einsteinin ajokorttikuvasta. Näin hän ainakin kertoi tuolla foorumilla. En muista missä viestissä. Löytänet kyllä, jos selailet.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Damien
Voisko joku kertoa että miten tämä räjäyttäjä on sitten "kusipää", jos palestiinalaiset vastaavat ovat "sankareita".

Hmm.. onko täällä joku väittänyt palestiinalaisia sankareiksi? En minä ainakaan. Minusta tuollaiset iskut ovat kaikki tuomittavia. Saahan sitä hiljaisia hetkiä pitää jos niitä haluaa, mutta minulle tuo ainakin kolahti, niinkuin olen moneen kertaan täällä jo todennutkin. En tiedä missä sinä sitten asut, mutta kyllä se minusta on huolestuttavaa jos Suomen sisällä alkaa pommit räjähdellä.
 

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Järkyttävä tapaus..

Näin tapauksesta väläyksen uutisissa enkä ollut uskoa silmiäni. Todella järkyttävä tapaus.

Onneksi ei tarvitse lukea täältä kirjoituksia, joissa väitetään näitten tavallisten suomalaisten uhrien ansainneen kohtalonsa; "sitä saa mitä tilaa", tai missä vähäteltäisiin koko uutista verraten sitä johonkin Meksikon myrskyihin ja niitten uhreihin; kukaan ei hauku suomalaisia kaksinaismoralistisiksi naiveiksi ylireagoiviksi yltiöpatriooteiksi siksi, että ovat tästä tapahtumasta järkyttyneitä, kenenkään ensireaktio tähän tragediaan ei ollut "They have been asking for it", kukaan ei ole vähätellyt tätä sanoen sen olevan vain media-arvoltaan suuri onnettomuus, kukaan ei ole haukkunut suomalaista mediaa, ulkopolitiikkaa, TV-ohjelmia, kansan sivistystasoa, ruokaa, tai mitään muutakaan.

Eikä kukaan ole esittänyt väittämää, että Suomen presidentti olisi suunnitellut kavereittensa kanssa koko pamauksen.
Kukaan paikalla Myyrmannissa ollut ei ole vielä kirjoittanut omaa kokemustaan tapahtuneesta, millaista oli nähdä ihmisten kuolevan, eikä toinen ole surrut siellä kuolleita kavereitaan saaden lukuisan määrän vittuilevia viestejä tästä - kukaan ei ole vielä kirjoittanut miten "huvittaa miten vakavasti toiset suhtautuvat tähän".

Onneksi mitään ylläolevaa en ole joutunut tällä kertaa näkemään.

Yksinkertaisesti järkyttävä tapahtuma. Osanottoni ja sympatiani kaikille keitä tämä on koskettanut tavalla tai toisella.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Joku osasi kertoa jo jollain Alma-median sivuilla, että tämä kyseinen pommikaveri meni ja kosti tyttöystävän bänät. Linkki löytyy tuosta Jerryn linkistä.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Damien
Voisko joku kertoa että miten tämä räjäyttäjä on sitten "kusipää", jos palestiinalaiset vastaavat ovat "sankareita".

En pidä itse palestiinalaisia sankareina, mutta en ihmettele jos joku näin tekee. Pointtihan on nimittäin siinä, että palestiinalaiset uhraavat henkensä jonkun päämäärän puolesta, tässä tapauksessa oman kansansa vapauttamisen Israelin hallinnon alta. Vantaalaisen itsemurhapommittajan ainoa päämäärä taas luultavasti oli tehdä mahdollisimman näyttävä itsemurha ja näyttävyyttä lisätäkseen lahdata muutama sivullinen. Miksi Suomea Venäjän vallan alla pitäneen Nikolai Bobrikovin ampunutta Eugen Schaumannia pidetään sankarina, mutta huvikseen sivullisia kadulla ammuskelevaa humalaista ei? Miksi talvisodassa venäläisiä tappaneet suomalaissotilaat ovat sankareita, mutta armeijan aseilla naapurinsa tappanut Mika Muranen on kusipää? Toivottavasti ymmärrät jo eron, ettei tarvitse kaivaa tulenaroista aiheista lisää esimerkkejä.

Sanon vielä selvyyden vuoksi, ettei minulla ole palestiinalaissympatioita ja kuoleehan näidenkin pommi-iskuissa sivullisia aivan turhaan, eikä näin pitäisi olla. Periaatetasolla ajateltuna kuitenkin heillä on edes pieni hyvä tarkoitus terrorismissaan, vaikka keinot sen saavuttamiseen ovat täysin vääriä. Vantaan kemistillä taas ei taatusti ollut mitään ylevää päämäärää teossaan, siksi häntä voi pitää vain ja ainoastaan kusipäänä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti CMX
Aika rankalta tuntui kyllä lukea tuota kemistipalstaa.
Näkyykö tuo Jerryn linkki muilla? Itselläni ei se ainakaan avaudu.

Toimi se vielä äskettäin. Nyt ovat näköjään sulkeneet. Aika selvältä näyttää miehen henkilöllisyys...

MTV3:n Myyrmanni sivuilla on uutiskeskustelussa vieläkin tietoa miehestä.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Re: Järkyttävä tapaus..

Viestin lähetti Jouni

Onneksi ei tarvitse lukea täältä kirjoituksia, joissa väitetään näitten tavallisten suomalaisten uhrien ansainneen kohtalonsa; "sitä saa mitä tilaa", tai missä vähäteltäisiin koko uutista verraten sitä johonkin Meksikon myrskyihin ja niitten uhreihin; kukaan ei hauku suomalaisia kaksinaismoralistisiksi naiveiksi ylireagoiviksi yltiöpatriooteiksi siksi, että ovat tästä tapahtumasta järkyttyneitä, kenenkään ensireaktio tähän tragediaan ei ollut "They have been asking for it", kukaan ei ole vähätellyt tätä sanoen sen olevan vain media-arvoltaan suuri onnettomuus, kukaan ei ole haukkunut suomalaista mediaa, ulkopolitiikkaa, TV-ohjelmia, kansan sivistystasoa, ruokaa, tai mitään muutakaan.

Mutta onneksi täällä näkee kirjoituksia, joissa ruvetaan vertaamaan WTC:tä ja yhdysvaltalaisia sekä Myyrmannia ja suomalaisia. Jokseenkin naurettavaa ja jopa huvittavaa vertailua sanoisin. No, sainpa hymyn pärställeni. Ketjun valinta oli vain sen verran huono tälle vertailulle, etten viitsi enempää vastata.

Osanottoni tapahtumassa kärsimään joutuneille.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tuon räjähdefoorumin perustajan ja ylläpitäjän, "Einsteinin" henkilöllisyys selviää helposti Mikrobitin kotisivulistasta.

Nimeä en tässä mainitse koska ko. henkilöllä ei mahdollisesti ole mitään tekemistä tapahtuneen kanssa, jokainen etsiköön itse jos kiinnostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös