PAM! Myyrmannissa räjähti!

  • 58 374
  • 354

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Milhouse Nixon
Kuinka moni on ihan rehellisesti sanottuna aidosti järkyttynyt Israelissa tapahtuvista itsemurhaiskuista? Kuinka moni itkee ja suree? Jotkut eivät nyt halua olla täysin rehellisiä itselleen. Ja se on ihan inhimillistä. Mutta minun leimaaminen uskonnolliseksi hihhuliksi kertoo enemmänkin kirjoittajista kuin itsestäni.


Eihän sinne Israeliin täällä kovinkaan monella ole mitään tunnesidettä, eikä välttämättä ole koko paikassakaan käynyt. Miksi siis edes pitäisi sen kummemmin järkyttyä? Ikäviä ja surullisia asioita nekin, mutta onhan se luonnollista, että "tossa vieressä", omalla maaperällä tapahtuva pommi-isku herättää aivan eri reaktiot.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Miksi vertaat Israeliin, ennemmin vaikka Algeriaan. Siellä kuolee paljon enemmän ihmisiä, ainiin, mutta ne on vääräuskoisia, ei niistä väliä... muut jo sanoivatkin, Israelin ja Myyrmannin yhtäläisyys on nolla tai ehkä vähän alle.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Milhouse Nixon
Itseäni järkyttää Myyrmannin tapauksessa se, että se olisi periaatteessa voinut tapahtua itselleni.
*clip*
Eikä siihenkään, että suren kuolleita suunnilleen yhtä paljon, kuin itselläni on tunnesidoksia heihin.
*clip*
Kuinka moni on ihan rehellisesti sanottuna aidosti järkyttynyt Israelissa tapahtuvista itsemurhaiskuista? Kuinka moni itkee ja suree?
*clip*
Jotkut eivät nyt halua olla täysin rehellisiä itselleen. Ja se on ihan inhimillistä.
*clip*
Mutta minun leimaaminen uskonnolliseksi hihhuliksi kertoo enemmänkin kirjoittajista kuin itsestäni.

-Tottakai sekin käy mielessä että se olisi voinut käydä itselle, ja siitä on hiukan "järkähtänyt", mutta hiukan kyllä ihmettelen jos se on ainoa mikä sinua järkyttää tässä.

-Minä en ole pätkääkään järkyttynyt siitä jos israelilaisia kuolee pommi-iskuissa. Ne ovat Suomalaiselle niin kaukaisia asioita, ja toisekseen siellä on aina ollut levotonta, että muutama uhri lisää menee olan kohautuksella. Ei mitään uutta auringon alla.

-Mitenköhän jotkut eivät nyt ole aivan rehellisiä itselleen? Ainiin, kristinuskohan kertoo mitä ihmiset saavat tuntea, luonnolliset tunteet ovat sitten varmaan syntiä. Et haluaisi vähän tarkentaa?

-Mitähän sinun leimaaminen uskonnolliseksi hihhuliksi sitten kertoo kirjoittajista? Mitä tuon sinun kommenttisi jälkeen pitäisi päätellä? Minulle ei tullut siitä ainakaan mitään muuta mieleen kuin että asialla on joku kylmä, tunteeton, pimahtanut ihminen, joka hakee selitystä ja ohjausta elämäänsä jostain vuosituhansia vanhoista saduista -ja ottaa ne vielä tosissaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Erikoinen, surullinen tapaus

Ensinnäkin osanottoni uhreille ja heidän läheisilleen. Nyt jo olen saanut kuulla, että ainakin 3 sairaalahoitoon joutunutta, ja yhä siellä olevaa, ovat ihmisiä, jotka tunnen. Yksi heistä on 9-vuotias tyttö.

Olen varmasti huono ihminen, kun minua surettaa, vituttaa, pelottaa ja vihastuttaa lähellä sattunut tapaus, omalla maaperällä. Nyt ei ole filosofoinnin paikka. Nyt pitää toimia ja selvittää syylliset. Ja asettaa heidät edesvastuuseen. Kuolleina sitten, jos ei elävänä onnistu. Mahdollisesti räjäyttäjä onkin jo kuollut, mutta tuskinpa hän toimi yksin.

Olin eilen salilla, kun tapauksesta tuli ensimmäiset tiedot. Ei ollut vaikea arvata, että jotain rikollista oli tapahtunut, kun kaksi treenikaveria lähti vähän myöhemmin sen kummemmin asiaa kommentoimatta suoraan töihin.

Julkisuus asian ympärillä pysyi mielestäni aika hyvin hanskassa. Poliisit eivät missään vaiheessa kiistäneet pommin mahdollisuutta, ts. eivät valehdelleet suurelle yleisölle. Viimeistään silloin, kun tv:ssäkin noin klo 23 kerrottiin, että uhreja ei ole vielä haettu sisältä, tajusi moni että kyseessä on terroriteko. (yksittäisen psykopaatin tekemä julkinen itsemurhakin on mielestäni terroriteko). Ainoat pohjat veti edellä mainittu MTV3:n Jariporttila -henkinen toimittaja kieroutuneine kysymyksineen: näittekö uhreja? miltä he näyttivät? oliko joukossa lapsia? Vittu, mikä urpo.

Tällaisessa tilanteessa on syytä toivoa, että kyseessä oli yksittäinen häiriintynyt yksilö tai sitten jo tutuksi tullut "rikollisjengien välien selvittely". Mutta jos kohteena oli vain pari tiettyä ihmistä, oli räjähdettä epäilyttävän paljon. Pelkään, että kyseessä oli suunniteltu terroriteko. Toivon, että olen väärässä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Tämä on todella järkyttävää!

Minkälaiset motiivit pittää tekijä(jöillä)olla,että viattomia ihmisiä ja varsinkin lapsia räjäytetään ilmaan täällä Suomessa.Terrori-iskuun en todellakaan jaksa uskoa,koska Suomi on ollut hyvinkin puolueeton maa,kun käsitellään kansainvälistä politiikkaa.

Tälläinen pommi-isku täällä kotoisessa Suomessa on kyllä täysin käsittämätön asia,joka pysäyttää koko kansan.Tuota Vladin kirjoitusta en käsitä ollenkaan.Minkälainen ihminen mahdat olla tuon nickin takana?Esitän syvän osanottoni menehtyneiden omaisille ja toivon heille voimia jatkossa.

Tämän pommi-iskun takana on luultavasti/toivottavasti joku yksittäinen ihminen,sillä muut vaihtoehdot eivät yksinkertaisesti mahdu minun päähäni.Tämä on todella surullinen tapahtuma ja toivon hartaasti,että lisää uhreja ei enää tulisi.Pahinta tässä järkyttävässä tapahtumassa on juuri nuo lapsiuhrit,joita on menetetty tämän järjettömän teon takia.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Carlos

On se nyt perkele jos ihminen ei saa järkyttyä kotikonnuilla tapahtuneesta terrori-iskusta! Miten niin se on muka ylireagointia jos yksinkertaisesti vain järkyttyy tapahtuneesta. Mahdat olla tosi lämminhenkinen ihminen, jos vain läheisiään saa surra. Minulla tuli ainakin heti mieleen se tilanne mikä monia perheitä kohtasi, ja minä tunnen ihan helvetisti järkytystä ja myötätuntoa näitä perheitä kohtaan. Itsekin olin noin puolen tunnin sisällä menossa ko. kauppakeskukseen, että hengelähtö saattoi olla tavallaan hyvinkin lähellä. Myöskin äiti soitti heti ja kysyi että olenko hengissä, sen verran huolestuneena, että voin kuvitella fiiliksen niissä perheissä missä kukaan ei sitten vastannut puhelimeen. Vieläkään en tiedä oliko uhrien joukossa kavereitani, mutta sen tiedän että Suomalaisia ihmisiä siellä meni monta. Se on tarpeeksi järkyttävää.

Vie nyt nuo idioottimaiset psyko-analyysisi helvettiin täältä ja vaikka toiseen ketjuun, on meinaan hiukan tulenarka aihe. Mieleni tekisi sanoa sinnepäin jotain todella rumaakin, mutta en taida vaivautua.

Ja Milhouse Nixonille sen verran että taas kerran tuli todistettua se miten käsittämättömän suppea, vääristynyt ja ahdistava maailmankuva teillä "uskovaisilla on. Sanoisin että hankkikaa elämä noiden jumala-pelleilyjenne kanssa. Jos ihminen järkyttyy tästä tapauksesta, niin luulen että siitä on joku rahanahneus aika kaukana. "Ehkä he itkevät omien väärien valintojensa takia", just. Toivotaan että sinä olet sitten hieno ja täydellinen ihminen, joka on tehnyt oikeat valinnat, ja sinun ei tarvitse surra ketään eikä "ylireagoida". Viimeistään tässä kohtaa tuli todistettua että uskonnot ovat kyllä niin täyttä paskaa ja ihmisten harhaanjohtamista, että se on suurin salaliitto mitä maailmasta löytyy. Jotkut ovat sitten niin tyhmiä että uskovat moisiin, kun eivät omilla aivoilla osaa ajatella.

Lopetan ennenkuin mopo karkaa ihan kokonaan käsistä. Syvimmät osanottoni kaikille omaisiaan menettäneille. Järkyttävä tapaus.

Samaa mieltä. Vitutti lukea noiden yksien analysoijien ja hihhulien pöljyyksiä näin vakavan ja vielä tuoreen asian yhteydessä. Ilman muuta tämä on vakavuudeltaan täysin eri luokkaa, kuin yhden joutilaan kuninkaallisen kuoleminen auto-onnettomuudessa, mihin nimim. Millhouse Nixon typerästi viittasi. Suru, viha, kauhu ja muut inhimilliset tunteet ovat täysin luontevia reaktioita tilanteessa. Tottakai silläkin on vaikutusta, sattuuko tällainen "meille" vai "muille".

Pommi räjähtää ostoskeskuksessa Suomessa. Miettikää.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti KalleK
Kyseessä lienee ollut jonkin asteinen sirpalepommi, kuten voimme päätellä edellä olevasta linkistä HS:n verkkoliitteeseen ja Paavo Lipposen lausunnosta, jossa hän kertoi pommin olleen tarkoituksella tehty mahdollisimman paljon vahinkoa aikaansaavaksi.

Kyllähän tämä hiljaiseksi vetää. Sirpalepommi räjähtää ostoskeskuksen torilla. Paikalla, jossa järjestetään yleensä lapsille suunnattua ohjelmaa. Vaikka miten mieli teki uskoa, että kyseessä oli vahinko, kyllä tuon pommin arvasi jo pitkään ennen. Aika pelottavaa, että Suomessa tapahtuu tällaista. Nyt pamahti Myyrmäessä, mutta yhtä hyvin se olisi voinut olla Hansa-talo, jossa oma perheeni oli eilen ostoksilla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahalta tuntuu, varsinkin kun kyseessä on nyt varmuudella rikos. Kuka tosiaan tuollaista tekee? Islamilaiset ääriryhmät? Tuskin, eiköhän niille olisi "parempia" paikkoja koko Eurooppa pullollaan. Itämafia tai Viron mafia? Tämä tuli minulle ensimmäisenä mieleen, mutta mikä ihme olisi syy? Keräävätkö ne suojelurahaa ison maailman mallin mukaan ja maksut olivat myöhässä?

Yksi mahdollisuus on tietysti se, että pommi oli tarkoitettu jonnekkin muualle ja Myyrmannissa oli tarkoitus vaihtaa salkut, mutta pommi räjähti etuajassa. Sellaistahan sattuu harva se päivä rättipääterroristeille Israelissa.

Ehkäpä tekijäksi kuitenkin paljastuu taas kerran "hyvän perheen" pojat. Sikäli se olisi melkein paras vaihtoehto, että kyseessä olisi sitten hyvin suurella todennäköisyydellä yksittäistapaus. Mutta osaavatko "hyvän perheen pojat" tehdä tuollaisen pommin?

Ja järkyttyneisyydestä. No, totta helvetissä tuollainen parin kymmenen kilometrin päässä tapahtuva isku järkyttää enemmän kuin jossain toisella puolen maapalloa tapahtuva. Ihmettelen edelleenkin suuresti niitä mielipiteitä, joiden mukaan ensin pitää kantaa harteillaan kaikki maailman murheet ennen kuin saa surra yksittäisen ihmisen kuolemaa. Okei, olen varmaan paha ihminen, mutta joku Ruandan sisällissota ja kansanmurha eivät suoraan sanoen hetkauttaneet minua juuri ollenkaan. Bosnian sota - ei kovin paljoa sekään, mutta vähän enemmän. Estonian uppoaminen ja WTC koskettivat jo aika paljon. WTC on etäisyydeltään aika kaukana, mutta se kuitenkin tapahtui samankaltaisessa kulttuurissa ja "tutussa" paikassa, vaikka en New Yorkissa koskaan ole käynytkään. Vielä lähemmäs kun mennään, omaisen tai vaikkapa edes lemmikkieläimen kuolema koskettaa henkilökohtaisella tasolla enemmän kuin suurelle joukolle vieraita ihmisiä tapahtuva katastrofi. Väitän sen olevan vain inhimillistä.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hiljainen hetki lauantain liigaotteluissa

Jääkiekon SM-liiga haluaa esittää syvän osanottonsa Vantaan Myyrmäessä eilen menehtyneiden uhrien omaisille viettämällä hiljaisen hetken lauantai-illan kaikissa liigaotteluissa.

Lähde: SM-liiga.fi
 

Akseli

Jäsen
Samaten Suomen jalkapallomaajoukkueen tämänpäiväisessä maaottelussa vietetään hiljainen hetki ja pelaajat pelaavat mustien surunauhojen kanssa.

Kamala oli kuunnella MTV3:n haastatteluita. Olisivat nyt vielä kuvanneet ruumiita puolen metrin päästä. Törkeää kuolleiden kunnioittamattomuutta.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Maikkarilta eilinen taas jariporttila-maista toimintaa. Ruotsissakin tämä on ykkösuutinen, esim Aftonbladetin ja Expressin pääjuttu.

Osanottoni omaisten suruun...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ketjun luonteesta riippumatta vastaan nyt pariin asialliseen kysymykseen, asiattomat jätän huomiotta.

Viestin lähetti Geezer


Ihmisten käyttäytyminen erilaisissa ja poikkeuksellisissa tilaneissa itsestänikin mielenkiintoinen seurattava asia. Tällä kertaa mielenkiintoni kohdistuu sinun käytökseesi ja suhtautumiseesi tapahtuneeseen. Mieleeni nousi pari kysymystä:

- Onko sinulle tai läheisillesi tapahtunut jotain vakavaa/järkyttävää, jonka jälkeen on vaikea järkyttyä mistään?

- Oletko lähipiireinesi kenties onnistunut välttymään todella ikävältä tapahtumilta?

Esittämiisi kysymyksiin voisin vastata hyvin ristiriitaisella tavalla "on ja ei", olen kokenut monia asioita, joita hyvin monet pitävät järkyttävinä ja sellaisina joita ihmisen ei soisi kokevan (ainakaan lapsena ja nuorena), mutta en ole koskaan joutunut konkreettisesti onnettomuuteen tai tilanteeseen jossa olisin joutunut katselemaan suolenpätkiä - verta tosin olen nähnyt monen monta kertaa.
Tämän enempää en ryhdy ruotimaan oman elämäni kokemuksia tässä ketjussa, ne eivät kuulu ketjun luonteeseen.

Vielä jokunen huomio.

Ehkäpä minua kummeksuttaa ihmisten ylitsevuotavalta vaikuttava järkyttyminen osaltaan sen tähden, koska itse olen tottunut kätkemään surut ja järkytykset - silloin kun niillä on sijansa. En ole tottunut repostelemaan niiden avulla, enkä suoltamaan julkisiin foorumeihin - anteeksi hivenen halveerava sanavalinta - järkytystä ja sääliä pursuavia kirjoituksia. Minulle muotoutuu valitettavasti tällaisesta toiminnasta kuva, jonka mukaan tämä repostelija kirjoittaa kirjoituksensa vain sen tähden koska sen oletetaan olevan hyvien tapojen mukaista. Eli toisin sanoen, itsekkäät syyt ajavat ihmisen tähän tekoon, saadaan itselle tunne, että ollaan tehty jotain vaikka tosiasiassa teko on jäänyt hurskastelun asteelle.

On myös toinen hyvin voimakas syy sille miksen koe tätäkään tapahtumaa järkyttävänä vaikka se tapahtui parin kilometrin päässä kotoani. Syy on yksinkertaisesti siinä etten ole enää vuosiin pitänyt Suomea minään lintukotona joka erillisenä saarekkeena on suojassa pahalta maailmalta, olen siis pitänyt tällaistakin terroritekoa odotettavissa olevana jo parin vuoden ajan. Tämä ei ollut minulle yllätys, joten ei se minua järkytäkään.

Voin vaikuttaa teidän silmissä hyvin tunteettomalta, mutta kyllä minultakin tunteet löytyvät - yllättävää eikö totta?

vlad#16.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
.

Voin vaikuttaa teidän silmissä hyvin tunteettomalta, mutta kyllä minultakin tunteet löytyvät - yllättävää eikö totta?

vlad#16.

Älä viitsi jauhaa enää paskaa!!!

Syvin osanottoni uhrien omaisille!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Aika järkyttävää on lukea Ruotsin lehdistä lapsien eteen räjähtäneestä clownista. Esim. Hesarissa ei kerrota asiata juuri mitään uutta. Klo 16.00 tulee tv:stä erikoislähetys, mutta kyllä tässä ajassa pitäisi ehdottomasti olla ollut asiasta enemmän tiedotettavaa. Haluan, niin kuin varmasti kaikki, tietää asiasta enemmän ja toivon, että brezneviläinen tiedotuspolittiikka ei taas vie voittoa. Kyseessä on koko Suomen kansan turvallisuus, ilman paniikkia.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Nyt alkoi sappi kuplimaan.
Niille jästipäille, jotka ihmettelevät täällä ääneen miksei surra niitä, jotka kuolee Israelissa tai viime syyskuun iskussa New Yorkissa, sanon sen, että jokaisella maanpäällä asuvalla henkilöllä on oikeus surra silloin kun hän sen itse päättää.
Surra voi niin helvetin monella tavalla.

Missä te olitte silloin kun tyttäreni kuoli?? Miksette ottaneet osaa suruuni. Häh?? Aivan, koska teillä on oikeus surra silloin kun te sen itse päätätte eikä silloin kun minä tai joku muu sen päättää.

Myyrmannin uhrien ja loukkaantuneiden omaisille, tuttaville ja lähipiiriin kuuluville osanottoni. Sytytän tänään tyttären haudalle kynttilän uhrien muistoksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyseessä siis lienee putkipommi, joka on vuorattu hauleilla. Sairasta. Jotenkin tulee mieleen kotikutoinen pommi, jonka ohje on saatu Internetistä.

Näemmä tämä seitsemäs, tunnistamaton uhri, alle 20-vuotias helsinkiläisopiskelija on varmistumassa räjäytyksen tekijäksi. Näin ainakin tiedoitustilaisuudessa kerrotaan. Motiivista ei ole tietoa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Viestin lähetti vlad


..mutta en ole koskaan joutunut konkreettisesti onnettomuuteen tai tilanteeseen jossa olisin joutunut katselemaan suolenpätkiä - verta tosin olen nähnyt monen monta kertaa.

vlad#16.

Mielenkiintoista, että mainitset nämä asiat järkyttävinä asioina.

Henkilökohtaisesti pidän järkyttävämpänä tällaisista tapauksista ihmisille aiheutuvia henkisiä kärsimyksiä. Läheisen ihmisen kuolema tai pysyvä vammautuminen on tarpeeksi järkyttävä tapahtuma, vaikka sitä ei silminnäkijänä todistaisikaan.

Useiden tähän ketjuun kirjoittaneiden kommenteista käy ilmi aito huoli siitä, että uhrien joukossa on tai olisi saattanut olla läheisiä. Valitettavasti niin näyttää myös käyneen.

Kerroit itse asuvasi lähellä tapahtumapaikkaa. Eikö sinulle tullut mieleen, että uhrien joukossa saattaisi olla joku sinulle tärkeä henkilö?


- Geezer -

ps. Mainitsemillasi "repostelijoilla" saatta olla omakohtaisia kokemuksia tapahtumista, joilla on samanlaisia seurauksia kuin eilisellä räjähdyksellä. Hieman kunnioitusta kiitos.
 

Carlos

Jäsen
"Tiedotustilaisuus"

Olihan taas Suomalaiskansalliseen tapaan oikein laadukas tiedotustilaisuus. Tilaisuuden annin olisi voinut hoitaa lehdistötiedotteella, koska asia oli noin 2 riviä. Muuten mitään ei kommentoitu, ihan niinkuin valtio olisi tästä vastuussa. Ymmärrän sen että tutkinnallisista syistä ei voida kertoa jotain asioita, mutta kai nyt hiukan enemmän olisi voinut sanoa, tai sitten sanonut selkeästi että "ei kysymyksiä", koska se kerran oli linja.

Ja edelleen vlad jatkaa laadukkaita kommenttejaan. Vituttaa puolestasi ettet osaa edes hävetä.
 

Jet-Ace

Jäsen
Jos Vladilla on hiukankin ymmärrystä, niin hän lopettaa noiden kommenttiensa kirjoittamisen tähän ketjuun.

Onko todella noin vaikea ymmärtää, koska on väittelyn aika ja koska ei?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Syvin osanottoni uhrien omaisille.

Käsittämätöntä! Mikä voi olla suomalalaisella kakskymppisellä jätkällä motiivina tehdä jotain tuollaista. Oma veikkaukseni on, että kaveri halusi vaan päättää päivänsä tavalla, jonka suomalaiset tulevat muistamaan mahdollisimman pitkän aikaa.

Tämän Vladin voisi potkia vittuun koko Jatkoajasta...
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Syvä osan ottoni kaikille uhrien omaisille ja ystäville. Katsoin vähän aikaa sitten päättyneen tiedotustilaisuuden TV:stä ja siinä sanottiin että pommin asettaja on "seitsemäs uhri" eli mies, jota ei vielä eilen tunnistettu. Kyseessä on alle 20 vuotias Helsingin yliopistossa opiskeleva mies, jolla ei ole rikollista taustaa. Muuta hänestä ei vielä paljastettu. Tekijä on todennäköisesti siis yksinäinen kadun tallaaja, jolla korvien välissä jokin naksahti. Ihmetyttää vain että mikä voima saa miehen iskemään vilkkaaseen ostoskeskukseen ja vielä lapsille suunnatun esityksen aikana. En tiedä oliko tekijällä avustajia, mutta henkilökohtaisesti uskon miehen tehneen tekonsa yksin.
Toinen juttu sitten tästä suremisesta: Aina mahtuu joka joukkoon näitä maailmanparantajahihhuleita, jotka saavat minut raivoihini. Miksemme saisi surra ja kantaa huolta suomalaisista uhreista ja heidän omaisistaan? Eikö se ole lähimmäisrakkautta, jota kristinusko viljelee?
Asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen: en ole nyt niin surullinen kuin n. vuosi sitten kun vanha kaverini kuoli auto-onnettomuudessa, koska eilen en menettänyt kavereita. Mutta olen surullisempi nyt kuin viime syyskuun 11. päivänä, koska eilen uhrit olivat maanmiehiäni.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti KalleK


Jotenkin jäi tiedotustilaisuuedesta sellainen kuva, ettei kaveri ollut helsingistä, vaan muualta pääkaupunkiseudulta.

Toimittajien kysyessä, onko tekijä Helsingistä, vain painotettiin että tekijä olisi PÄÄKAUPUNKISEUDULTA ja mutistiin sivusta, että ei kommentoida..

Niin no, jos kuuntelit tiedotustilaisuuden puheita, korostettiin nimenomaan, että ko. herra oli pääkaupunkilainen. Ei pääkaupunkiseutulainen. Eli Helsingistä. Tätä korostettiin pariinkin kertaan, sikäli kun sillä mitään merkitystä on.
 

Thexder

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Atlantis
Homma alkaa pikku hiljaa selviämään. Jos olisin profiloija, olisi teoriani uhrista ja tapahtumista seuraavanlainen:

Yksinäinen ja syrjäytynyt, mutta älykäs kemian laitoksen 1. tai 2. vuosikurssin opiskelija, jolla on mielenterveysongelmia ja ehkä aiempia itsemurhayrityksiö kokee elämässään jotain sellaista järkyttävää, mikä ajaa hänet rajan yli. Kamelin selkä katkeaa.

Mies tuntee hyvin kemian salat ja tekee pommin asiantuntemuksensa ja mahdollisesti internetin avulla.

Hänellä on mahdollisesti riittämättömyyden tunteita tai hän on jostain syystä pettynyt ihmisiin yleensä. Niinpä hän päättää lähteä "komeasti" kostaen kokemansa kärsimykset ja/tai saavuttaakseen kerrankin elämäsä aikana huomiota muilta ihmisiltä.

Hän valitsee kohteekseen kotinsa lähellä olevan ostoskeskuksen, johon astelee sekavassa mielentilassa ja räjäyttää itsensä keskusaukiolla saadakseen aikaan mahdollisimman paljon tuhoa.


Kaiken kaikkiaan kyseessä on järkyttävä tapaus. Itselleni WTC ja varsinkin Estonia ovat kuitenkin vieläkin elämäni kaksi pahinta uutisjärkytystä.

Otan osaa uhrien omaisten suruun ja toivon voimia myös tekijän omaisille, joille järkytys on varmasti - jos mahdollista - vialä suurempi.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Fight Club tuli tv:stä joitakin viikkoja sitten. Miten on arvoisat jatkoaikalaiset, olisiko kyseinen elokuva antaa hieman "rohkaisua" tähän käsittämättömän raukkamaiseen tekoon? Mielenterveysongelmainen henkilö on voinut hyvinkin ottaa kyseisestä elokuvasta mallia. Jo silloin katsoessani olin sitä mieltä, että Fight Club on väärissä käsissä erittäin vaarallinen teos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös