Palstan "sotahullujen" kokoontumisketju...

  • 48 173
  • 542

Voittaja

Jäsen
Vaikken sotahistoriasta mitään tiedäkkään, niin pakko ilmoittautua mukaan, koska meitä Viestipuolen Alikersantteja ei ole muita ilmoittautunut. Eli Alikersantti Voittaja, OVA:stä(Ohjaus- ja valvontayksiköstä) ilmoittautuu mukaan. Kertauspäiviä on takana 9, ja Pohjois-Suoman Viestipataljoonan entisissä tiloissa vieläkin aina välillä kaikuu Voittajan "kannustavat" huudot miehistölle. Toivottavasti läppäri on tällä kertaa hieman uudempi, tai edes toimivampi kuin kertausharjoituksissa.

Niin, kyllä mä ampuakin osaan.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Jos sinne analyysiryhmään..

Hei kärkeen on todettava että olen iso lapsi jolla on kohta neljänkympin riisi.

Hulluhan toki olen, en nyt tiedä kovin sotahullusta, mutta (sota)historia on aina kiinnostanut. Piti mennä aikanaan Joensuuhun lukemaan historiaa (oli jo paikkakin) mutta nainen käänsi elämän suunnan tekniikan alalle.

Pienenä pokana ostelin kaikki Airfixin "pikku-ukko" sarjat joissa jokaisessa boxissa oli n. 40 sotilasta vehkeineen. Sotilaita kertyi parisen tuhatta, joten tulihan noita ostettua. Nyt omat poitsut on ihan simona niitten kanssa, hihii...Sitten vanhempana tietysti pasauteltiin kaikki vaivalla kootut HMS Ark Royalit ja Tirpitzit papateilla mäsksi. Huom ei tykinjysyillä, kun papaateilla jäi "oikeannäköiset osumat".

Vast, ikään ostin n. 20 kirjaa historiallisia opuksia kirjakaupan alesta. Vinkki: jos enklanti kulkee, niin sillä kielellä saa kirjakauppojen talvialesta pilkkahintaan hyviä (sota)historian kirjoja (marginaalikamaa muutoin).

Jos historialliset kartat kiinnostavat suosittelen todella hyvää eeposta: "The cassell Atlas of World History " ja II maailmansodan kartat löytyvät mainiosta "the chronological Atlas of World War II". Molemmissa teoksissa helkutisti värikarttoja joidenka mukaan näkee miten imperiumit muotoutuvat ja joukot ryhmittyvät.

Divarista ostin "ihmiskunnan värikkäät vaiheet" 6-osaisen maailmanhistorian sarjan pari vuotta sitten kun aikoinaan peruskoulussa innoissani kahlasin sen läpi. Myös 6-osainen II maailmansodan 30-v hyvin kuvitettu sotalaitossarja (olkos joku Bauer?) kiinnosti ala-asteella jo, kun muut kaverit lukivat Viisikkoja. Tarkoitus olis joskus hankkia myös se tuonne hyllyyn.

Parastaaikaa pelailen mainiota strategiapeliä civ3:a ja sattumalta pahin vastukseni on tällä hetkellä Babylonia...taso on emperor (vaikein taso Deity on ollut vielä liian vaikea)

Minuun teki aikanaan myös kovan vaikutuksen leffa "Villihanhet".
Ei kai ketjun aloittaja muuten tarkoita sitä poikien perään katsovaa lääkintäupseeria? VItsivitsi...elä suutu Preda.

Toinen mieltä kiehtova aihe palkkasotimisessa on legioonalaiset. Ostin vastikään leffan Van dammen tähdittämän "legioonalaisen".
Aiheesta on tehty parkyt vuotta sitten samanoloinen leffa, jossa näytteli mm. Terence Hill, joten

kaikkitietävä varjo: oletkos nähnyt sen pätkän ja mikäs sen nimi olikaan? On alkanut muisti pätkiä...

Oma armeijaura sujui ratsuväessä eli silloin kun Lpr:ssa vielä palveli UUdRakP. Tupa taisi olla jossain vaiheessa Breitenfeld (uskonsotataistelu, jossa hakkapeliitat mukana v. 1651). Arvo oli se vittumoisin eli alik.

Ja kaiken pahan lisäksi pelaan shakkia kilpailutasolla. On tullut joitakin mitaleitakin...

Niin vittumoista kun sota onkin oikiasti niin tuollainen joukkojen ryhmittely ja operointi kiinnostaa pirusti. Nytkin malttamattomana odottelen irakin karttoja kuinka merijalkaväki ryhmittelee poikiansa.

Eli ilmottaudun - en aivan etulinjaan (vanha miäs jo), mutta noh, vaikkapa karttojen ääreen komentotelttaan...
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Herra Ylipäällikkö, käskystä paikalla!!

Olen sotahullu. Sotillasarvoltani olen reservin alikersantti, erikoiskoulutus rannikkotykistön 100 mm tornikanuunan tykinjohtaja. Kaikista hauskinta aikaa armeijassa olivat ampumaleirit, jolloin ammuimme 130 mm ja 100 mm tykeillä satoja kranaatteja Suomenlahteen.

Olen lukenut Väinö Linnan Tuntemattoman Sotilaan seitsemään kertaan, ensimmäisen kerran jo ala-asteella.

Reino Lehväslaihon romanit olen lukenut melkein kaikki, monet jopa useaan kertaan.

Olen ollut myös kerran vapaaehtoisesti kertaamassa, jo odotan innolla seuraava kutsua.

Astun mielelläni palvelukseen.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Kaipa

tänne Helikopteriukkoakin tarvitaan. Täälläkin on korkkarit ahmittu, pienoismallit kasattu, pelit pelattu, leffat katottu, kirjat luettu jne. Palvelus- ja reservin sotilasarvo Kersantti. Pienenä on asekirjoja selaillen tehty mittatarkkoja puisia jäljitelmiä aseista ja sitten kaveriporukalla metsiä koluttu. Nykyään sama hoituu verkossa pelaillen. Tai jos oikein päätä kiristää niin kuittaa aseen ja käy vähän poksauttelemassa tauluhun reikiä. Näin se homma etenee.

EDIT: mallaritoiminta unohtu
 
Viimeksi muokattu:

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Sotilasarvoltani olen res alik. Aselaji kuninkaallinen PST ja palveluspaikka oli silloin joskus JPr. Noro -92 veteraani...
Harrastuksiin kuuluu mm. reserviläistoiminta lähinnä valtakunnalliset syysjotokset, pienoismallailu (lentokoneet) sekä sotahistioria.

Kerauskutsua odottelen..

St. Pat
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
ASEEENTO!

PÄIVÄKÄSKY JA YLEINEN TIEDOTE RIEPOTELTAVAKSI:

Jatkoajan solkkapaturikomppania alkaa hahmottua. Tosin huolestuttava piirre on se, että vasta KAKSI upseeria on ilmoittautunut mukaan ja se, että minun pilkkuvirheeni lisääntyvät koko ajan.

Komppanialle on jo ensimmäinen keikkakin tiedossa. Lähdemme keskiyöllä helikoptereilla Bulvaniaan. Tehtävämme on vapauttaa kapinallisten tahojen kotiarestiin määräämä Bulvanian presidentti Heimo Hohto.

Tietääks joku mistä sais halvalla kaksi Nighthawk-kopteria? Noo... Bellin Huey-kopteritkin kelpaavat, kunhan ne toimivat.

Tässä komppanian tämänhetkinen koostis:

Komppanian päällikkö: Kenraalivääpeli Predator

Joukkueenjohtajat:

- yliluutnantti heki
- luutnantti varjo
- luutnantti teemu_s

Komppanian vääpelit:
- sotilasmestari werther
- ylikersantti Sistis

Ryhmänjohtajat:
- alikersantti reds 1897 (muonitus ja juottaja-au)
- alikersantti Cramer
- alikersantti Voittaja
- alikersantti Kalba
- alikersantti OikeaPakki (hevos-au... mistä tälle tyypille saadaan hevonen?)
- alikersantti St.Pat

Erikoismiehitys:

- ylikersantti avs (helikopterilentäjä)... älä nyt väitä ettet osaa lentää?
- korpraali ipa rules (helikopterilentäjä)... matruusi opettelee nyt lentämään ja äkkiä... eikös korppi osaa lentää luonnostaan?
- korpraali hannes_ko (kk-ryhmän johtaja)


Miehistö:

- jääkäri Tommy (kokki)

- jääkäri Gagne (autokuski)
- jääkäri Damien (reportteri ja valehteluvastaava)
- jääkäri Cannibal (huumekoira ja yleinen nuuskija)
- jääkäri Daespoo
- jääkäri Jakke Huuliparta
- jääkäri zet (kaasuexpertti)
- jääkäri JMK81 (räjähde-expertti)
- jääkäri dude
- jääkäri muaddib
- jääkäri Iceman (tarkka-ampuja)
- jääkäri Ruutiveijari (tämän äijän mukanaoloa ei sitten kukaan myönnä, ei vaikka kidutettaisiin... Ruutiveijari on komppanian supersalainen kemiallinen ase)

Varustuksemme ensi yön keikkaan on seuraava:
- vihreä baretti komppanian logolla varustettuna (logo = kullanvärinen selällään kuorsaava kotka)
- lumipuku
- balettitossut
- taisteluvyö mallia SA-66
- mattavihreä laskuvarjo
- pimeänäkölaitteet ja pullo Koskenkorvaa

- ASEISTUS... tämä menee äänestykseksi, nimittäin saatte valita näistä:

- suomalainen rynkky
- M-16
- Kalashnikov
- Famas
- Waltherin lyhytpiippuinen kp

- entäs mukaan tuleva raskas kk? Onko ehdotuksia?

PSST: Miksei jäsen numero vlad ole ilmoittautunut?

PSSSST: Olen eräät henkilöt ylentänyt... he ovat sen toiminallaan ansainneet.

PSSSST, part 2: lääkintäaliupseeri on myös edelleen haussa. Eikö täältä todellakaan löydy ketään pirtuhakuista ja amputoinnin taitavaa sotilasta?
 
Viimeksi muokattu:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kotirintamamies

Suosittelen pojille jotain verkossa pelattavaa roolipeliä, joka
pitää monta kuukautta joukon ruutujen äärellä.

Olen itsekin sotahullu. Eli kaikki viimeaikaiset sodat ovat
harmistuttaneet aika kovasti. Syythän ovat enimmäkseen
taloudellisia, mutta leivottu uskonnollisten syiden
alle.

Muistakaa taistelussanne: Asialliset hommat hoidetaan,
muuten ollaan kuin Ellun kanat
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
OikeaPakki:

Pitää kyllä sanoa että en millään saa päähäni muukalaislegioonasta kertovaa leffaa jossa Terence Hill olisi ollut, eikä pikainen imdb:tyskään tuonut ratkaisua asiaan, yksi leffa tosin oli sellainen jossa tilanne oli hieman sen tapainen kuin esim. Cameronessa mutta ainakaan esittelyn mukaan leffalla ei ole tekemistä Legioonan kanssa.

Preda:
Kova hemmo olet kun teemu_s:n alensit, liekö mies sitten töhöillyt oikein urakalla silmissäsi kun upseerista teit jääkärin...
hetkonen ei kai tässä nyt vain ole käynyt niin ettei komentajamme tietänyt mitä "epäreiluntulen Jumala" tarkoittaa?
Minähän sanoin ettei tässä porukassa ole oikeasti sotahulluja kun edes johtajamme ei osaa ulkoa kaikkia PV:n termejä....
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti varjo
OikeaPakki:



Preda:
Kova hemmo olet kun teemu_s:n alensit, liekö mies sitten töhöillyt oikein urakalla silmissäsi kun upseerista teit jääkärin...
hetkonen ei kai tässä nyt vain ole käynyt niin ettei komentajamme tietänyt mitä "epäreiluntulen Jumala" tarkoittaa?
Minähän sanoin ettei tässä porukassa ole oikeasti sotahulluja kun edes johtajamme ei osaa ulkoa kaikkia PV:n termejä....

Jaaha, joukkueenjohtaja rupeaa heti vittuilemaan, eikä edes kiittänyt ylennyksestään. Meinasin ensin määrätä sinulle sotilaspalvelijan, mutta nyt joudut kyllä itse ompelemaan arvomerkit asuusi.

Siis, teemu_s ilmoitti olevansa tulenjohtaja. Kai minä sen tasantarkkaan tiedän itse rantapyssyssä palvelleena. MUTTA, jos mies ei hakemuksessa ilmoita SOTILASARVOAAN, niin se siitä sitten.
Eikä sinua palkattu tähän komppaniaan sekaantumaan toimistoduuneihin, vaan sinut palkattiin tekemään kenttätyötä... joten minkä mainitsemistani rynkyistä valitset joukkueellesi?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Preda:

hähä etpäs saanutkaan toivottua tulosta, itse en ole arvomerkkejä käyttänytkään kenttähommissa, perinteiden mukaan näet ylimääräiset killuttimet otetaan aina pois kun lähdetään tehtävään...

Rynkyn valintaanhan luonnollisesti vaikuttaa kohdemaasto, Bulvania kuulostaa avoimelta maastolta joten Famas voisi olla paras vaihtoehto, toisaalta taas koska kohdemaa kuulostaa selkeästi itäblokkiin kuuluvalta niin siellä luultavimmin on käytössä Ak-74..eli valitsemalla AK:n ammustäydennysten hankinta helpottuisi.
ELi ehkäpä AK sittenkin olisi tämän takia paras vaihtoehto.

RK:ta en suosittele juuri sen takia että avoimessa maastossa sen raskaammasta luodista ei ole niinkään paljoa etua.

Raskaan kk:n ottaisin selkeästikin idästä eli PKM:n tai sitten jos joku ehdottomasti haluaa kantaa niin NSV:n
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti varjo
Preda:

hähä etpäs saanutkaan toivottua tulosta, itse en ole arvomerkkejä käyttänytkään kenttähommissa,


ELi ehkäpä AK sittenkin olisi tämän takia paras vaihtoehto.


Raskaan kk:n ottaisin selkeästikin idästä eli PKM:n tai sitten jos joku ehdottomasti haluaa kantaa niin NSV:n

varjo, hups... jäi sanomatta että tässä yksikössä arvomerkit TATUOIDAAN niskaan. Ylennyksen sattuessa kohdalle sattuu lisää, koska sitten vanhan tatuoinnin alapuolelle tatuoidaan taas lisää... tarvittaessa pitkin selkärankaa persvakoon asti.

Mutta tulihan sieltä luutnantilta ihan järkevääkin vastausta (se kuitenkin ensin varmaan luuli että minä en TIEDÄ, että AK = Kalashnikov).
AK saattaisi todella olla hyvä vaihtoehto tuolla keikalla, koska se on varmatoimintoinen ja osalle miehistöstä siihen asennetaan luonollisesti myös kranaatinheittimet ja kiikaritähtäimet/laserohjaus.

Raskas kk ei minun mielestäni tule idästä. Tämän suhteen otetaan lisää ehdotuksia vastaan. Eikä raskasta konekivääriä kukaan halua kantaa... se MÄÄRÄTÄÄN kannettavaksi ja tositilanteessa tuon aseen tulitukea kunnioittavat kaikki keikalta eloonjääneet.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jaa että oikeen erikoismies ja laivalta hekoon, no mikäs siinä. Nopea kun olen oppimaan, niin avs:n koulutuksessa aika varmasti riittää.

Sen verran olen asiaan perehtynyt, että kaksi kertaa olen helikopterissa ollut kyydissä. Toinen oli mallia armeija ja toinen mallia siviili.

Tässä tehtävässä erikoismiehen (lentäjän) roolissa en varman tarvitse konetuliasetta - mikäs ase minulle tulee?

-ipa rules
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Salliiko budjetti tarkka-ampujalle Sako TRG 42 :n tai AMP Technical Sercives DSR-1 :n? Kuinka pitkään matkaan sniputetaan?

PKM saa kannatusta raskaaksi KK :si täältäkin.

PS. Suomen puolustusvoimissa olin Alik.... mutta pysyypähän nöyrempänä jos aloitetaan aivan alusta. :)
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Herra Kenraalivääpeli, voinko puhutella? Puhuttelen silti.

Mikä pataljoona se sellainen on, josta puuttuu yleinen nakkikone. Juu nou, se kaveri, joka istuu 3 tuntia kipinässä. Se kaveri, jolle huudetaan kun yli- ja alikessut ryssivät. Se kaveri, johon se alaspäin valuva paska pysähtyy.

Kokemusta löytyy kuuden kuukauden verran Varsinais-Suomen Ilmanhorjuntarykmentistä. Tyhmä, tyhmempi, tykkimies, vasen lataaja (alias sivulleskriivannut). Meinasivat viimeisinä palvelusviikkoina lyödä korpin natsat kauluksiin, mutta ovelana miehenä pystyin välttämään tämän nöyryytyksen jättämällä tupamarssin ja loppusodan väliin.

Olisko mitenkään mahtollista vetää sauhut?
 

Kosketus

Jäsen
A mis sie tarttet kunnon sinkomiestä, täs siul o´ sellanen. Vieläpä Alikersantti.

Sotahullu olen ainakin siitä päätellen, että aina perinnönjaoissa käsiini päätyvät kaikki sotakirjat. Tälläistä saalista on mm. Toinen Maailmansota kirjasarja (6 osaa), jonka olen lukenut läpi n. 3 kertaa. Sekä Kalle Päätälön Iijoki-sarja, joka on koskettava kuvaus tunnollisen metsätyömiehen taistelusta pahaa maailmaa vastaa (luettu 4 kertaa sekä myötä- että vastapäivään). Mannerheim kuuluu Päätalon ohella suosikkeiheni.

Motto:
Puhtain asein, Puhtaan asian puolesta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti ipa rules


Tässä tehtävässä erikoismiehen (lentäjän) roolissa en varman tarvitse konetuliasetta - mikäs ase minulle tulee?

-ipa rules

Sinulle tulee ns. "sidearm", hekomiehistön henkilökohtainen ase on Colt Python Magnum 44-revolveri. Kelpaako?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Iceman
Salliiko budjetti tarkka-ampujalle Sako TRG 42 :n tai AMP Technical Sercives DSR-1 :n? Kuinka pitkään matkaan sniputetaan?



PS. Suomen puolustusvoimissa olin Alik....

Saat Sakon kaikilla herkuilla ja snaippausmatka on öbaut kilometri.

Se sotilasarvo olisi pitänyt ilmoittaa heti sinä hakemuksen yhteydessä! Keikan (ONNISTUNEEN?) keikan jälkeen tulet saamaan alikersantin arvosi takaisin. Tuloksesta riippuen kersantin jämätkin ovat mahdolliset.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Mdawg


Olisko mitenkään mahtollista vetää sauhut?

62,4 etunojapunnerusta ja hymy. Siis ei se lehti, vaan se ilme naamassa. Jos kestät peruskoulutuksen tiukkojen ryhmänjohtajieni alaisena, niin tervetuloa.

Alushousut on itse ostettava.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Kosketus
A mis sie tarttet kunnon sinkomiestä, täs siul o´ sellanen. Vieläpä Alikersantti.





Rokan Antti se taas yrittää Karjalaa takaisin.
Ryhmänjohtajia ei ole koskaan liikaa, joten tervetuloa.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Vänrikki teemu_s veti herneen nenään ja haistattaa pitkän paskan koko operaatiolle. Pidä porukkas Predator!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti teemu_s
Vänrikki teemu_s veti herneen nenään ja haistattaa pitkän paskan koko operaatiolle. Pidä porukkas Predator!

Vänrikki ei selkeästi ilmoittanut hakemuksessaan sotilasarvoaan. Nyt kun se on selvinnyt, niin kenraalivääpeli Predator toki kunniottaa a.o. upseerin vitutustilaa, mutta samalla minä toivon ja huomautan, että osastomme TARVITSEE KIPEÄSTI UPSEEREITA!

Joten teemu_s... herra luutnantti, oletteko käytettävissä?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Re: ASEEENTO!

Viestin lähetti Predator

PSST: Miksei jäsen numero vlad ole ilmoittautunut?

...

PSSSST, part 2: lääkintäaliupseeri on myös edelleen haussa. Eikö täältä todellakaan löydy ketään pirtuhakuista ja amputoinnin taitavaa sotilasta?

Jäsen numero vlad ei ole rohjennut laittaa ilmoittautumistaan tähän porukkaan, on niin vakuuttavaa porukkaa jo ilomoittautunut joten hivene arvelluttaa olenko sittenkään tarpeeksi "sota"hullu tähän porukkaan. Minähän olen ikuisen rauhan ystävä ja kukkaisihminen henkeen ja vereen.

Mitä tulee lääkinnälliseen puoleen, en tiedä kuinka vakuuttava ansioluettelo seuraava on mutta ehkäpä se tähän hätään kelpaa:

-osaa piikittää kaikkea synoxin ja "kalkkipiikkien" väliltä.
-verikokeenotto muualtakin kuin nenästä luonnistuu.
- jonkin verran ensiaputaitoja, samoin hengenpelastustaitoja.

Hätätilassa amputointikin luonnistuu, jos kerran suolestaminen onnistuu niin eiköhän se yhden raajan katkaiseminenkin luonnistu minulta.

Samoin jos joukkoon sattuu eksymään joku raskaana oleva voi toimia kätilönä tarvittaessa, on meinaan kokemusta kätilönä olemisesta ja hengenpelastamisesta vastasyntneiltä - tarkennetaan nyt, kyseessä ei ollut ihmisvauva vaan koiranpentuja ja useammankin kerran.

Sen myös takaan ettei kukaan jäisi hoidossani turhia kitumaan. Jollei toivoakaan selviytymisestä ole tiedän mitä teen.

Oliko tarpeeksi vakuuttavaa? Mikäli tämä ei kelpaa on minun sitten paneuduttava kunnon hakemuksen väsäämiseen jossa annan tarkan tilannekatsauksen omasta "sotahulluudestani".

Kunnioittaen,

vlad#16.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Predator
Vänrikki ei selkeästi ilmoittanut hakemuksessaan sotilasarvoaan. Nyt kun se on selvinnyt, niin kenraalivääpeli Predator toki kunniottaa a.o. upseerin vitutustilaa, mutta samalla minä toivon ja huomautan, että osastomme TARVITSEE KIPEÄSTI UPSEEREITA!

Joten teemu_s... herra luutnantti, oletteko käytettävissä?

Noh vänskähän mie vielä oon kun ei noita kertauksia oo tullunna käytyä. Että jos sillä arvolla lähettäs.

Olen käytettävissä. Tarvitsen kuitenkin käyttööni viestimiehen ja radion. Ja et-mittaajan. Ettei tartte ite koko ryhmän kalustoa kantaa.

ps. olen muutamissa ao. ketjuissa huomannut ettei tällä palstalla kovin montaa tämän alan ammattilaista ole että ehkäpä tämäkin osasto yhden tarvitsee? :)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: ASEEENTO!

Viestin lähetti vlad


Oliko tarpeeksi vakuuttavaa? Mikäli tämä ei kelpaa on minun sitten paneuduttava kunnon hakemuksen väsäämiseen jossa annan tarkan tilannekatsauksen omasta "sotahulluudestani".

Kunnioittaen,

vlad#16.

Nuoleskelu ei auta. Saat toki oitis pestin lääkintäpuolelle, mutta et sitten huomannut ilmoittaa sitä SOTILASARVOASI! Valehdella ei nyt saa, vaikka esim. lääkintävänskä saa avukseen hetioitis kaksi naispuolista thaihierojaaa...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti teemu_s
Noh vänskähän mie vielä oon kun ei noita kertauksia oo tullunna käytyä. Että jos sillä arvolla lähettäs.


Olen just ylentänyt sinut luutnantiksi. Revi siitä... elä ja nauti. Keikkahan pukkaa päälle jo ensi yönä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös