Palstan "sotahullujen" kokoontumisketju...

  • 48 168
  • 542

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ketjun aloittajaa on usein luonnehdittu sotahulluksi sen takia kun hän (minä) rakentelee pienoismalleja sotakoneista, panssarivaunuista, laivoista, lentokoneista ym.
Tuon kaiken edellä mainitun herkun lisäksi satun olemaan sotilasarvoltani reservin kersantti ja olen kerran vapaaehtoisesti hakeutunut ns. kertauksiin. Motiivina sillä hetkellä oli päästä tsekkaamaan suomalaisen rynkyn sen hetkinen kehitystilanne (1992)... ja minä pääsin sitten Santahaminaan sillä aseella myös räiskimään.

Nyt on sitten kulunut yli kymmenen vuotta, etten ole päässyt "oikeella" aseella räiskimään mitään, mihinkään. Masentavaa sotahullulle? Olen sen verran vanhakin, että en kelpaa solkkapaturiksi, vaikka joskus krapulaunissani luulenkin olevani Villihanhien luutnantti Rhodesiassa.

Joten tähän ketjuun ilmoittautumiset, avautumiset perusteltuine perusteluineen otsikon asiaan liittyen.

PS: Oliko tämä huumoria? Kohta se varmaan selviää?


PSST: Meinas unohtua, tähän ketjuun "oikeamielisesti" ilmoittautuneista MINÄ kokoan Jatkoajan Solkkapaturien Eliittijoukon. Osaston nimeksi tulee Snoring Eagles, siis Kuorsaavat Kotkat. Olen sekunti sitten ylentänyt itseni tämän joukon Ylipäälliköksi (mistä saisi kentsun natsat?) ja nyt kaipaan lähinnä upseeristoa ympärilleni. Joten hakemuksia kehiin, you filthy bastards... oho, meikäkäisen sisäinen sergeant pukkas esiin....
 
Viimeksi muokattu:

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Mnää olin sellanen sotahullu aikoinaan, natsiksi olisivat kuulemma laulaneet penkkareissa jos olisin niissä mukana ollut. Piti tulla meikäläisestä vähintään reservin vänrikki. Minä tiesin Hitlerin adjutantit aselajeittain ja palvelusajoittain joskus lukiolaisena. Ei siitä niin kauan ole.

Mutta enpä minä sinne armeijaan jäänyt asumaan. Asialliset hommat hoidin puolessa vuodessa. Keskitason jääkäri tuli ja hyvä niin. Aihe kiinnostaa, mutta kyllä siellä kipinävuorossa alkoi miettiä, että ei se sota ole yhtään jänskä juttu.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Minä vasta sotahullu olen.
Tykkimies sotilasarvoltani.
Kuulun komento- ja huoltojaokseen.

Vietin juuri kaksi viikkoa metsässä, ensimmäiset 5 päivää Kauhavalla, toiset 5 päivää Virroilla.

Olen siis sotahullu.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäpäs olenkin Ylikersantti ja kunniamerkillä palkittu (Maanpuolustusmitali pronssisoljen kera). Tosin täytyy totuuden nimissä sanoa, että tuon mitalin saa ihan kertausvuorokausien perusteella. Pienoismallejakin tulee ostettua, mutta ne ovat yleensä kokoamattomina kaapissa, pitäisköhän yrittää myydä pois tai vaihtaa HIFK:n vanhoihin kausiohjelmiin. Varsinainen paheeni on sotapelien pelaaminen sekä tietokoneella että lautapeleinä. Organisaatiokaaviot herättävät minussa myös intohimoja. Kirjahyllyssäni on huomattava määrä alan kirjallisuutta, erityisalueena Ardennien taistelu joulukuussa -44.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Herra ylipäällikkö! Sotahullu käskystä paikalla!

Epäsuorantulen Jumala. Tarvitseeko muuta sanoa? Olen varmasti pahin sotahullu ja militaristisika koko palstalla. Tietokoneeni lähellä olevaa hyllyä koristaa baretti ja tunnuslevy sekä ITKK:n(?) hylsy mallia korkinavaaja. "Sotahulluus" on jossain määrin myös perinnöllistä sillä isäni palveli 20 vuotta Suomen raskaassa. Suomi-Salama, ilmoittaudu välittömästi!!

TULIKOMENTOJA! PENA10 ISKU AMPUKAA!!
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielestäni täytän tämän ketjun kriteerit kirkkaasti. Alla perustelut.

-Sotilasarvo: Reservin Luutnantti
-Harrastukset: Mm. Pienoismallien rakentaminen, mielikohteina talvi- ja jatkosodan aikaiset suomalaiset lentokoneet. Myös muutamia panssaroituja ajoneuvoja on tullut joskut tehtyä.
Kirjallisuus: Kirjahyllystä löytyy mm. Kolmannen valtakunnan nousu ja tuho, osat I ja II. Molemmat luettu, luonnollisesti.
-Reaalikokeessa vastasin yhtä lukuunottamatta vain historian kysymyksiin. Mieliaihe historiassa on sodat.
-Olen ollut kahden sotilaslentokoneen kyydissä, 2:sti kertausharjoituksissa jne.
-Varusmiespalvelus aika 11 kk, mutta silti kaapissa sekä vänrikin, että alikersantin arvosta kertovat natsat.
-Aliupseerikerho läpi kiitettävällä arvosanalla, josta muistoksi ilmavoimista kertova historiakirja

Näillä meriiteillä pitäisi tähän kerhoon päästä.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jos...

Jos yksikkönne tarvitsee huume- tai muuhun käyttöön soveltuvaa oppimisintoista koiraa, olen käytössänne. Terv. spol-kurssilta.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Ajoin juuri UAZini pihaan

Ilmoittaudun. Kertaamassakin olen ollut, Elimäen metsissä istuin kepupullojeni kanssa kun perkeleet eivät sitten perustaneet sitä byroota jossa ajoneuvolähetin kunnioitettaville taidoilleni olisi ollut käyttöä. No, oli siellä traktorikuskikin joka ei saanut koskaan traktoria...

Olen laatinut joskus "opiskellessani" ala-asteelle opetussuunnitelman jossa opiskeltavat aineet olivat:

Liikunta: Piikkilankaesteen ylitys, juoksuhaudan vyöryttäminen ja epäsuoralta tulelta suojautuminen. Harrastetaan joka päivä kolme tuntia.

Historia: Ainoa opetettava aihepiiri "Suomensukuiset kansat ja niiden ahdinko".

Maantieto: Suur-Suomi ja Vienankarjalan luonnonvarat.

Äidinkieli: Silloin oli tämä "kielentuntemus" ja "kirjallisuus" erikseen. Laitoin kielentuntemiseen: Loma-anomusten täyttö ja Kirjallisuuteen "Sisäpalvelusohjesääntö".

Kielet: saksa, itä-saksa ja sotilas-saksa

Sain muistaakseni 2+... Sellanen sotahullu mää olen.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Upeeta kuvaa juuri nyt cnn:ltä
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
ASENTOOOO !!!

Tässä tuleekin varsinainen sotahullu. Kesällä minä ammuskelen (lutkulla) kaikkea liikkuvaa meidän mökillä. Minä olen väsännyt lähipuolustusasemat saunan taakse. Perkele,siellä kelpaa vahtia sätkä suussa kuin Rokka ikään. Välillä olen kuitenkin väsähtänyt sinne väijyyn, sillä kukaan ei tule koskaan vapauttamaan mua sieltä. Olenkin ruvennut rakentamaan sinne saatananmoista korsua, jonne heitän viikon muonat (ja juomat) sisään. Kun saan tämän oman bunkkerini valmiiksi niin rupean välittömästi väsäämään Mannerheim-linjaa. Pidän tämän linjan rakentamista välttämättömänä, koska naapurini on tehnyt rajaloukkauksia liian usein.

Sotilasarvoltani olen reservin alikersantti, mutta kun olen saanut bunkkerit ja linjat valmiiksi, niin nimitän itseni Al Po Suh:iksi. Eliittijoukkoihin en halua liittyä, koska olen yksinäinen susi...niinkuin Rambo.

URAA!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Re: ASENTOOOO !!!

Viestin lähetti reds1897
. Olenkin ruvennut rakentamaan sinne saatananmoista korsua, jonne heitän viikon muonat (ja juomat) sisään. Kun saan tämän oman bunkkerini valmiiksi niin rupean välittömästi väsäämään Mannerheim-linjaa. Pidän tämän linjan rakentamista välttämättömänä, koska naapurini on tehnyt rajaloukkauksia liian usein.


URAA!!!!!!

Hei. Älä hikoile suotta. Olin kesällä Hirvensalmella, ja näytti siltä että tollanen bunkkeriketju meni jo siellä Saimaanrannoilla. Loistavassa tikissä oli maanpuolustajat linjalla, kaikilla oli kiikaritkin mallia "Pekka Tiilikainen" että näkivät asemiin mahdollisesti yrittävän vihulaisen. Ja sitä taistelumielialaa!

Sinänsäö maanpuolustustahtosi ja -kykysi on kunnioitettava. Jos klubiin pääsen, ajan UAZillani täydennystä vaikka henkeni uhalla kirkonkylän K-kaupasta jotta urheat kaukopartiomiehemme pysyvät särpimessä. Jonkun täytyy spadereissutkin ajaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
SNTOOO, LPOOO!

Ilmottaudun. Luin ala-asteella Joppe Karhumäen romaaneja toisen maailmansodan ilmataisteluista, korkkarit oli päivittäistä lukemista ja opettelin yhdessä vaiheessa kaikkien Jane's World Fighters opuksen lentokoneitten NATO-lempinimet ulkoa.

Suosikki tietokonepeleinä oli ala-asteella kaikki Microsoftin simut Mig Alley Acesta Red Storm Risingiin ja M1 Tank Platooniin.

Pidin tyhminä ihmisiä jotka oikeasti uskoivat että elokuvissa Iron Fist ja Top Gun oli oikeita Migejä vastustajan puolella vaikka kaikkien olisi pitänyt heti tunnistaa ne F-5 Tigereiksi tai Mirageiksi.

Tosin armeijassa motivaatio ei riittänyt tykkimiestä pitemmälle, AUKkia tarjottiin mutta silloin oli riskinä lähtö Costa Del Hyrylän lepokodista Rovaniemen ohjus-Aukkiin (ei saanut valita kumpaan Aukkiin menee, ohjus-Aukkiin vai Hyrylän viesti-Aukkiin).
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ilmoittaudunpa minäkin.

Sotilasarvoltani olen viestiaselajin kersantti, saapumiserää 2/99. Sotilaspassissa lukee kenttäkelpoisuuden ja mikä se toinen kohta lieneekän kohdilla arvosanat 'hyvä'. Kertaamassa en ole käynyt vielä kertaakaan, kun kutsua ei ole kuulunut.

Suosikkielokuvistani varmaan 5/6 on sotaelokuvia, joista suurimpina suosikeinani mainittakoon Talvisota, Mollen Tuntematon Sotilas, Fullmetal Jacket sekä Enemy at the Gates.

Suosikkikirjoihini lasken Tuntemattoman Sotilaan sekä vaarivainaani kirjoittaman sotakirjan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
jaahas, kaitpa sitä pitää jollain tasolla vastahakoisestikin liittyä klubiin. Jollain tasolla kuitenkin tuntuu että suurin osa jäsenistä on vain näennäisesti sotahulluja joiden sotahulluus katoaa nopeasti sosiaalisen paineen alla.

Kuitenkin
res. vänr. varjo ilmoittautuu palvelukseen.

- Sissinhavu ja siilipää, mistään et löydä parempaa

- Laaja sotahistorian tuntemus, ulottuen myös sotastrategiaan(Sun Tzu, Von Clausewitz ja Jominin tulleet tutuiksi). Mesopotamiasta nykyiseen Irakin sotaan, kysy minulta, minä vastaan...

- Sairaalloinen kiinnostus panssarivaunuja kohtaan, etenkin venäläisten ja WWII:n saksalaisten vaunujen kohdalla.

- Sotapelien aktiivinen pelaaminen ja lukuisten tehtävien suunnitteleminen Operation Flashpoint-pelissä.

- kertausharjoituksia takana ja edessä muutama vapaaehtoinen partiokilpailu. Vielä en ole keksinyt parempaa tekemistä kuin rymytä metsissä. Suurin osa harrastuksistani tukee koulutushaaran toimintaa.

- Ketjun aloittajan julkinen nöyryytys erinäisissä sotaa käsittelevissä trivioissa osoittamalla trivioiden virheitä ikivanhan taistelulajin, pilkunnussinnan, avulla.

- Triviani sodankäynnistä pisti JA:n sotahullut polvilleen ja liian ylivertaisena vastuksena osallistujille jäi kahteen osaan.

- Ei selkeää moraalikäsitystä joka haittaisi täyspainoista sodasta nauttimista, sääli vain että popcornit ja sipsit eivät millään riitä koko sodan ajaksi.

-Toistaiseksi hauskin yksittäinen asia mitä olen tehnyt on räjäytteleminen ja tilapäismiinojen tekeminen sillankaiteen pätkän ja M-heksogeenin avulla.

- osaan vieläkin ulkoa useita organisaatioita joita intin aikana tuli opeteltua, menivät pirulaiset vain sitten muuttamaan A2 keltaisen joksikin muuksi(oliko se nyt A3) niin tietoni ovat vanhentuneita.

- Ei häiritsevää sosiaalisen paineen tunnetta joka pakottaisi välittämään hippien (lue muut ihmiset) mielipiteistä siitä ettei heitä kiinnosta M1a2 Abramsin selkeästi lyhyenoloinen vaunukanuunan putki tai reaktiivipanssari vs. 1000t painava länsivaunu-väittely.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Jaahas, pitänee tännekin saada yksi tykkimies jota kaikki voivat sitten kilvan ivata... "Armeijan" kävin VaaRpsto:ssa 9,5 kk:ssa ja juurikaan sen helpompaa palveluspaikkaa ei ollut. Perusteluista sen verran että ensi kesänä olisi tarkoitus tehdä pieni Suomenkiertue ja käydä mm. Suomussalmella Raatteen tien museossa ja Mannerheim-linjaa tarkistaa. Talvisodan henki elää, ainakin minussa.
Katsoitte varmaankin tämän 2-osaisen venäläisten tekemän dokumentin talvisodasta, siis "Suomen sodasta" ykköseltä? Onhan sitä jo koluttu moneen kertaan mutta taas tuli mielenkiintoisia asioita esille. Eihän siitä ole kovinkaan montaa vuotta kun veli venäläinen myönsi aloittaneensa ko. sodan ja tässä kerrottiin miten se aloitettiin.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Reservin suojelumies ilmoittautuu mukaan. Nyt kun Saddam kerran on aikeissa käyttää bioasetta niin mukaan tarvitaan ehdottomasti myös suojelualan edustaja. Jos joudutaan erikoisoloissa työskentelemään pitkiäkin aikoja "nasse" päässä niin meikäläisen kokemus on varmasti eduksi. Rynnäkkökivääri pysyy vähän huonosti käsissä, mutta jos ei muuta niin lainataan Tuntemattoman Honkajoelta jousipyssyä, niin eiköhän sillä pärjää.
Tarvittaessa pystyn sopeutumaan tehtävään kun tehtävään, cooperissakin meni jonkin verran yli 3000 metriä ettei se ainakaan kunnosta ole kiinni. Niin ja armeijan kävin Keuruulla, suojelukoulun koulutuskomppaniassa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
KIITOS RAJULLE RYHMÄLLE!

Minä tarkemmin tutkin teidän upseerien ja aliupseerien antamat tiedot lauantain 22.3. päivän aikana (suomen aikaa). Joten koko lauantain on aikaa ilmoittautua pyrkimään mukaan.

Ilmoittautumiset julkisesti tähän sotahullujen ketjuun, N Y T.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Re: KIITOS RAJULLE RYHMÄLLE!

Prkl... generalissimus Predator ehti kuin ehtikin korjata päivämäärän. Olin juuri huomauttamassa olennaisesta virheestä.

Omaa hakemustani rohkenen vielä miettiä, tiedä uskallanko sitä enää tehdä luettuani kuinka vakuuttavia hakemuksia tänne on jo jätetty.

vlad#16.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Reservin Taistelupanohiiri eiku siis Pioneeri, ilmoittautuu palvelukseen. Täytyyhän joukkoon saada myös yksi miinojen suluttaja, ja tarvittaessa niiden raivaaja. Ja tottakai noiden kahden taiteellisten lajien lisäksi, onnistuu myös panostus hommat. Pistetäänkö yhden vai kahden €uron panos?

Olen täysi SOTAHULLU. Pienoismalleistakin lähes kaikki on aiheeseen liittyvää. Elokuva arkistosta ja kirja"kokoelmista" löytyy ainoastaan sota-aiheelista tavaraa.

Palaa!

P.S. Pinoeerille mikään ei ole este, ainoastaan hidaste.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Laivaston vanhempi matruusi ipa rules ilmoittautuu mukaan.

Listaa lukiessani huomasin, että laivaston puolelta ei hakemuksia ole tullut - häpeällistä! Asepalvelukseni suoritin 97-98 Suomen laivaston viimeiselle (nyt jo museoidulla) todellisella taistelualuksella Tykkivene Karjalalla.

Edukseni lasken 15 vuoden kilpapurjehdusurani aikana hankkiman merenkulun taidon ja erityisen hyvän Suomen saariston tuntemuksen. Lisäosioina myös demilitarisoitu Ahvenamaa on kierretty yli 10 kertaa ja länsivihulaisen Ruotsin saaristo Tukholmsta etelään Nyneshamniin asti on myös hanskassa.

Vesipeto kun olen, niin omaan myön ensimmäisen luokan uimarin merkin.(uimamaisteri) - vesillä liikuttaessa ensiarvoisen tärkeää.

Armeijan erikoisalani mukaan olen erittäin kiinnostunut laivaston kalustosta ja tiedän niistä suhteellisen paljon.

Elokuvista mainittakoon, että pelkästään intin aikana näin Full Metal Jacketin laskujeni mukaan seitsemän (7) kertaa. Kaikki muutkin maininnan arvoiset sotaleffat on nähty.

Navaronen tykit ja Kotkat Kuuntelevat kirjat kuuluvat ehdottomasti kirjojen eliittiin, kuten myös Tuntematon sotilas.

Peleistä tällä hetkellä pelaan taas pitkästä aikaa Empire of Earthia, mutta myös muut strategia pelit kiinnostavat. Suoranaisista räiskintäpeleistä ainakin seuraavat on pelattu läpi PC:llä: Medal of Honour, SOF II, Ghost Recon+Desert Siege+Island Thunder, Operation Flashpoint, Wolfenstain Return to the Castle.

Lukion realikokeessa vastasin vain Historian kysymyksiin, erityisesti olen kiinnostunut sodista 1800-luvusta nykyaikaan. Pääasiallinen kiinnostus on ollut II-maailmansota.

Aseista pidän hyvin paljon, mutta erilaisiin pyssyihin (alle 23mm) en ole erityisemmin päässyt tutustumaan. Ilmakivääri, pienoiskivääri(kiikaritähtäin+äänenvaimennin), haulikko, hirvikivääri ja rynkku Sako-87 (809048) ovat ne pyssyt joilla olen päässyt täräyttämään.

"Raskaalla kalustolla" henkilökohtaisesti olen ampunut 23mm sergeillä ja 40mm yleistykillä. Tykkiveneellä varsinainen paikkani oli 120mm tykin miehistössä, mutta sillä ei "manuaalisesti" päästy ampumaan.

Lisäksi laivamme kalustoon kuuluivat 75kg SUTO-raketit ja 150kg syvyyspommit - näillä saa muuten pirusti kalaa linnakesaari Öron eteläpuolella.

Siinä nyt ensimmäisenä mieleen tulleet asiat.

edit: näin aamulla muisui vielä tärkeä asia mieleen. Ala-aste ikäisenä lempivaatteeni oli äidin ostama maastopuku. Metsässä leikityissä sotaleikeissä meitä oli kaksi maastopuvun omaavaa, joten mehän olimme ihan omalla tasollamme.

Asuimme silloin paikallisen koulun yläkerrassa. Kesäisin paikkakunnalla oli rannikköjääkärien sotaharjoitukset ja osa harjoituksiin osallistuvista asui koulun tiloissa harjoituksen ajan. Pikkupoikahan oli varsin tohkeissaan, kun kodin piha oli täynnä Sisuja ja Maseja. Herätin lievää ihmetystä solttupoikien keskuudessa kävelemässä ympäriinsä maastopuku päällä, armeijan lippis kokardilla päässä ja kauluksissa isän (reservin kapteeni) natsat - siinä oli hyvä kommetoida ihmetelleelle alikessulle:" vedä sää alikessu naru kaulaas ja hyppää kaivoon". Tuona aikana pidin myös ensimmäisen kerran RK-62 asetta kädessäni, kun joku käsittääkseni alokas antoi minun hivellä henkilökohtaista asettaan hetken Masin lavalla vieraillessani. Muistaakseni olin 11 vuotias tämän tapahtuman aikaan.

-ipa rules
 
Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
'SENTO!

herra kersantti, Reservin tykkimies ilmoittautuu sotahullujen ryhmään.

- Kotiutui Satakunnan tykistörykemtentistä 3.1.2003 arvosanoin: yleisarvosana: hyvä, kenttäkelpoisuus: kiitettävä

- kaapissa tallessa Satakunnan tykistörykmentin muistoplanketti, joita jaetaan n. 10kpl/kotiutuvat.

- laskee eduksi kyvyn toimia myös naisen johtamassa sotajoukossa. (siinä tarvitaan paljon maalaisjärkeä, kun yrittää luovia läpi naisen logiikan)

- pari WWII:n lentokonepienoismallia kasannut.

- eritysen ihastunut toisesta maailmansodasta, valitsi jopa yläasteella kaksivuotisen valinnaiskurssin aiheesta. Arvosana tästä päättötodistuksessa luonnollisesti 10. Vastasi luonnollisesti ylioppilaskokeessa reaalissa vain historiaan. Tuloksena eximia.

- laskee top-3 elokuviinsa Yhdysvaltain toisen maailmansodan parhaimmasta kenraalista kertovan Pattonin, jonka on nähnyt noin 20 kertaa.

LEPO!
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Minä minä minä!

Todettakoon lieventävänä asianhaarana ja muutenkin ymmärrystä lisäävänä tekijänä, että todellakin meni jälkipelit pitkäksi tänään. Mutta varsinaiseen aiheeseen liittyen:

Kaikki sotaan liittyvä on asiani, eli mukana ollaan sotahullujen kokoontumisajoissa!

muaddib
 

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Aliupseeriksi!!

Kai mukaan tarvitaan ryhmänjohtajiakin?
Aliupseerin natsat sain vuonna -99 ja jääkäriryhmän johtajana olen toiminut. Kertausharjoituksia on kolmet takana ja kesällä olisi vielä 8-päivän sessio edessä, jonka jälkeen toivoisin saavani lisää rautaa kauluksiin.

Oma "sotilasurani" alkoi aivan natiaisena lähimetsän vanhoissa ja pitkissä (ihan oikeissa) juoksuhaudoissa. Olimme tehneet niihin katettuja asemia sekä laittaneet 3*piikkilanka-aidat eturintamalle. Vanhoista autoista saimme mahtavia osia, joiden akseleista (semmoinen pitkä paksu metallinen "kanki", oisko kardaani akseli tjsp) saimme hienoja pst-tykkejä. Olimme hankkineet läjän walkie-talkie puhelimia, joilla hoidimme tukikohdan viestinnän. Normaaleina jalkavänaseina toimivat muoviset replikat mm. AK-47, M16, M60 sekä useita pistooleja. Myöskin autojen kampiakseleista saimme kuin oikeita ja painavia konepistooleja. Tukikohta oli pystyssä useita vuosia ja olen vieläkin käynyt tekemässä kunniaa paikalle, jota ei koskaan saatu valloitettua.

Kävimme aikoinaan 8 kertaa peräkkäin Kauhavalla lentäjien juhannusjuhlissa, jolloin pidin aina isäni yliluutnantin natsoja kauluksissa. (Tämä siis tapahtui vuosia sitten). Muutenkin tulee käytyä kaikilla messuilla missä vähänkään on sotilaskalustua yms.

Sota-aiheista kirjallisuutta löytyy kotoa jonkin verran, mutta kirjastojen palveluita tulee käytettyä enemmän. "Sotarojua" kuitenkin löytyy sitäkin enemmän, mutta avovaimo ei anna pitää kaikkea rautaa näkyvillä. Tavaraa löytyy laidasta laitaan, uudesta vanhaan mm. kypäriä, tetsareita, laukkuja, panoslaatikkoja, hylsyjä, panoksia, kyllttejä, kuvia, sirpaleita (isoisän sodasta tuomia lentopommien sirpaleita, painoa n. 2-3 kg) sekä omia sotamuistoja intin ajoilta (hys hys). Muoviset replikat aseista on vieläkin tallessa, mutta eivät roiku seinillä kuten aikoinaan.

Vaikka olen kiinnostunut sotahistoriasta ja varsinkin WWII:sta, niin silti en ole mikään sodan lietsoja tai kannattaja. Kyllä tosipaikan tullen löytyisi vanukkaat lahkeesta aika nopeaa. Mukava se on kuitenkin baaritiskillä opettaa tietämättömille historiasta ja kalustosta, ainakin omasta mielestä.

Ylpeänä silti astuisin palvelukseen *pukien maastopukua*
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Iceman lähettää sanan ilmoittautumisestaan.

Tarkkailen liikkumattomana tulialuetta kiikarikiväärini kanssa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä haisen pahalle aamuisin. Aivan järkyttävälle.

Sodasta en mitään tiedä, mutta kemialliseksi aseeksi olisin aika optimaalinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös