Palstan muusikot

• 16 298
  • 111

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yritinpä hakea vastaavaa ketjua tuolta arkistoista, mutta en löytänyt, joten avaan uuden...

Elikkäs, musiikista on täällä keskusteltu paljonkin. Mutta kuinka moni meistä soittaa jotain instrumenttia tai harrastaa laulantaa? Ja minkä verran? Onko levytyssopimus takataskussa? Vai onko Suomi ja Eurooppa jo hallussa ja seuraavaksi vuorossa on Amerikan manner?

Itse soitan koskettimia. Myös kitaraa ja bassoa on joskus tullut soiteltua. En ole ikinä ollut mikään erityisen musikaalinen ihminen, mutta soittaminen on osittain myös matematiikkaa tai logiikkaa, ja sellaisissa meikäläinen on pärjännyt. Bändissä soittaminen onnistuu helpostikin, mutta soolopianistina olisin kädetön, kuin Anders Burström.

Tällä hetkellä meikäläinen soittelee monivuotisten kavereiden kanssa perustetussa bändissä. Monta vuotta ollaan soiteltu, etupäässä omaksi iloksemme covereita, mutta viime aikoina ollaan panostettu musiikkiin enemmänkin. Omia biisejä on nyt kasassa kymmenkunta ja niitä syntyy jatkuvasti lisää. Pari "isompaakin" keikkaa on pukannut/pukkaamassa, mutta ei niistäkään sen enempää.

Kuten olen joissain ketjuissa maininnut, niin omakustanne-demo saatiin viimein valmiiksi tässä hetki sitten. Mitenkäs te arvon palsta-toverit, onko teillä ollut omia vastaavanlaisia virityksiä? Mihin medioihin olette itse lähetelleet tuotoksianne arvioitaviksi tai tiedätte jonkun lähetelleen omiansa? Itse tiedän ainakin tältä seisomalta Soundin Demo-efektin ja sitten Mikseri.Netin, jossa tälläkin hetkellä on kaksi biisiä levymme kuudesta. Mutta mitä muita kanavia tiedätte?

Koska mainostaminen on kielletty, ei tässä ketjussa kannata varmastikaan mainita bändinsä nimeä (enkä kyllä sitä muutenkaan tässä mainitsisi) eikä heittää linkkejä omille kotisivuilleen tai mikserissä tai muualla oleviin mp3-näytteisiin.

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Rumpuja olen soitellut kavereiden kanssa, lähinnä harrastusmielessä. En todellakaan kuvittele olevani mikään Neil Peart, mutta hauskaa hommaahan se on. :)

Muutamia omia nauhoituksia on tullut tehtyä ja olen soittanut parilla pienellä keikallakin. Broidi on ammattimuusikko ja todella taitava basisti ja isäpuolikin on ollut musiikkialalla koko ikänsä, joten kai se perheessä menee.

Piti keskeyttää Yö päivää keinuttaa biisin soolo vastaamalla tähän... Mutta nyt asiaan :

Olen tässä lyhyen elämäni aikana soitellut montakin instumenttia... Nyt soitan pääasiassa kitaraa, basson hallitsen ja rummuista osaan soittaa peruskomppeja sekä pianosta osaan ottaa soinnnut.. Melodia on jo liian vaikea :D

Keikkailu on jäänyt mihin on, koulussa mitä nyt joulujuhlissa :D. Bändissä en soita kun ei aika riitä, mutta omia biisejä on takataskussa muutama ja sanotuksiakin olen yrittänyt räpeltää. Varsin paskalta ne kyllä kuulostaa mutta ei niin väliä...

Haaveena olisi joskus tehdä oma lätty tai saada levytys-sopimus mutta se vaatisi jo sitten vähän panostusta musiikkia kohtaan.
Laulutaitoa minulla kyllä ei ole ei sitten yhtään.

Ja jos demo on jo tehty niin mikseri.netissä on hyviä ohjeita demon lähettämiseen. Ja siellä on myös muutamalla kaverilla hip-hoppia. Onhan sieltä Uniklubikin noussut, miksei Sistiksenkin bändi...

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rumpuja ja bassoa tullut soiteltua aikaisemmin, nykyään tietokoneen vieressä majailee kosketinsoittimet joilla jammailen silloin tällöin (piano-tunteja ihan skidinä).

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Koskettimet, kitara ja luultavasti myös basso taipuvat käsissä. "Oikeaa" bassoa en ole koskaan soittanut, mutta eiköhän jokainen kitaraa pidempään soittanut tiedä kuinka peruskompit hoituvat. Kitara on myöhäisempi tuttavuus, mutta nykyisin ykkönen - kosketinsoittimet tuntuvat jotenkin liian "jäykiltä" tällä hetkillä. Toisin sanoen fillistely onnistuu kitaralla paljon syntikkaa paremmin. Kun kasvan isoksi ja rikkaaksi, niin hankin jostain käsiini saksofonin, jota opettelen soittamaan. Siinä on niin sexy ääni...

Missään bändissä tai "vakavammassa opetuksessa" en ole ollut - soitellut omaksi iloksi ja muiden harmiksi. Musiikkipuolella on haaveena saada tehtyjä biisejä jonkun muun esitettäväksi. Mutta saapa nähdä...

Lisäksi pitää ehdottomasti mainita tietokonemusiikki - sitä on tullut väännettyä tuolta 90-luvun puolesta välistä lähtien. Trackereista en ole päässyt eroon: ensiksi FastTrackerilla ja nyt Renoisella on tehty mitä ihmeellisempiä biisejä. Mikä parasta, niin vuosien päästä soittamalla noita tracker-kappaleita palaa mieleen joitain hetkiä ja tunnelmia niiltä ajoilta, kun biisiä on tehnyt. Osa surullisia ja osa iloisia. MIDI-puolelle en ole koskaan päässytkään. Kuinka muut - ymmärtääkseni Suomessa MOD/S3M/XM-porukat ovat olleet melko aktiivisia?

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kitaraa on parikymmentä vuotta soiteltu. Tyylinä kasarihevi.Bändijuttujakin on ollut, muttei mitään vakavampaa. Biisejäkin on tullut tehtyä ja kyllä kitaraa tulee joka päivä rämpyteltyä.

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Laulu ja kitara ovat instrumentit, joita hallinnoin. Kolmella kokoelmalevyllä ollaan oltu, 4 sinkkua julkaistu ja ensimmäinen levy-yhtiölle tehty pitkäsoitto näki päivänvalon viime keväänä. Suomea ei olla valloitettu, mutta keikkaillaan tasaisesti. Musiikki ja sen tekeminen on intohimo, ei vaihtoehto.

Dr.Mengele

Jäsen
Suosikkijoukkue
PORIN ÄSSÄT, Pasi Peltonen, Pauli Levokari, RuosV
Juu tuota bassokitaran soittoa on tässä vuoden päivät harrasteltu. Bändissä en oo soittanut mutta eiköhän sekin joskus toteudu kun on pari kaveria ketä soittelee kitaraa ja rumpuja...

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kitaraa soittelen. Just perustettiin uusi bändi ja saatiin treenikämppäkin hommattua melkeen parin vuoden etsimisen jälkeen. Nyt ollaan muutama kerta käyty soittamassa ja hyvältä vaikuttaa. Rock n' rollia yritetään soitella. Vielä pitäisi keksiä nimi bändille mutta se nyt ei ole ykkösasia. Soittaminen on kivaa!

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Klarinettia on tullut soiteltua jo yli kymmenen vuotta, ylläpidän harrastusta vielä yhdessä puhallinorkesterissa. Keikkoja muutamia vuodessa, ja siihen päälle pari konserttia.

Olen myös soittanut pianoa, sähköbassoa, bassoklarinettia ja laulanut monta vuotta kuorossa.

Heh, jatkoaikalaisista saisi jo vaikka minkälaisen kokoonpanon. Kuvitelkaapa Suomi - Ruotsi Hjartwallilla ja yleisöä viihdyttää Jatkoaika Orchestra :)

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsehän olen soittanut pianoa 13 vuotta joten piano ja koskettimet ovat aika hyvin hallussa. Kitaran olen omistanut muutaman vuoden, mutta vaikka periaatteessa kiinnostusta sen soittamiseen onkin, niin en ole koskaan jaksanut treenailla. Soinnut osaan ja kyllä saan ihan hyvin musisoituakin kitaralla ja laulun kanssa toimii oikein hyvin.

Laulaminen on myös ollut harrastus pienestä pitäen, Sibelius-lukion kamarikuorossa tuli keikkailtua paikoissa Hakaniemen Torilta Kawaguchissa sijaitsevan juhlatalon pääsaliin. Tällä hetkellä laulan myös eräässä suhteellisen hyvässä kuorossa.

Omalta bändiltä on tulossa demo ehkä tässä nyt jossain vaiheessa kun saadaan biisit purkkiin. Siinä laulan.

Eli musiikki on erittäin lähellä sydäntä...

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Skittaa on tullut väännettyä about 15 vuotta, enkä vieläkään osaa mitään.

Viimeisen vuoden olen ollut itse perustamani trion 'nokkamiehenä', eli hoidan skitan ja "laulun" lisäksi sävellykset ja sanoitukset.

Yksi neljän biisin demo on väsätty viime keväänä ja biisit löytyy myös mikseristä. Kaksi keikkaa heitetty, jossa ekassa ~3000 kuulijaa ja jälkimmäisessä ~20 kuulijaa. (Maine kiirinyt?)

Oma ongelmani on loputon luomisvimma: Biisejä syntyisi nopeammin kuin ehdimme niitä hiomaan, samoin sanoituksia. Muut triomme jäsenet ovatkin jo uhkailleet jotta yhtäkään uutukaista en saa hetkeen esitellä... Noh, onpahan ainakin valinnanvaraa mitä pudottaa pois ohjelmistosta!

Ai tyylisuunta? Se ainoa oikea: Simppeliä ja raskasta, esikuvina eniten Peer Günt ja Motörhead.

Kitara on rakkain esine mitä omistan, ja sen kiusaamisesta en luovu! (Joka treenissä muuten katkeaa vähintään yksi kieli...)

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti HN
Sistis,

Säähän olet teekkari, etkö vain? Oletteko soittaneet pubikeikkoja Hervannassa?

Kyllä olen. Ei ole soitettu täällä, koska tämä oma bändi on tuolla kotipuolessa, Kanta-Hämeessä. Teekkarikavereidenkin kanssa oli yksi bändiviritys, mutta se jäi vähän torsoksi. Sen kanssa oli tarkoitus vetäistä Pub Rubensissa, mutta se jäi tekemättä, kun laulajamme muutti Vaasaan diplomityötä tekemään.

Tässä nyt alustavasti on vähän ollut puhetta, että joskus ensi vuoden alkupuoliskolla saattaisi Kantri Starissa olla joku tapahtuma, jonne roudaisin tämän bändini soittamaan. Mutta se on vielä ihan avoinna.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaksikymmentä vuotta musisointia on juuri tullut täyteen. Eniten olen soittanut kitaraa, mutta myös koskettimet ja basso taipuvat auttavasti. Ai niin, ja tietenkin huuliharppu.

Missään bändissä en ole koskaan ollut. Tuttujen kanssa toki silloin tällöin soitellut. Studiossa olen ollut kolme kertaa - tuloksena yksi kunnollinen demobiisi ja pari epämääräisempää kokeilua...

Mainittakoon vielä, että roudarina olen ollut myös muutaman keikan ihan kaljapalkalla - vai jouduinkohan nekin maksamaan itse?

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Muutamassa bändissä on tullut oltua soittamassa bassoa.

Oikeastaan vain yksi niistä on ollut sellainen oikea bändi eli yksi demo on tullut tehtyä ja jokunen keikka soitettua. Pääosa toiminnasta keskittyi vuosien 93 ja 94 kieppeille muuten käytiin hyvin epäsäännöllisesti soittamassa. Vuonna 97 homma aktivoitui uudelleen, tehtiin pari alustavaa nauhoitustakin ja piti lähteä tekemään toista demoa, nimikin oli demolle jo keksitty (Pearl Jamia mukaillen "four"). Mutta sitten tuli se legendaarinen bändejä lopettava tekijä eli laulajakitaristi rakastui eikä käyty enää soittelemassa. Nykyään kaksi kolmasosaa triostamme asuu pääkaupungissa ja ovat ilmeisesti säännöllisen epäsäännöllisesti käyneet soittelemassa siellä.

Muut bändit ovatkin olleet enemmän sellaisia pikavirityksiä, mutta ihan hyvien muusikoiden kanssa on tullut soiteltua koska ainakin kaksi ex-bändikavereistani ovat tehneet oikein kunnon levynkin.

Olisihan se ihan hienoa soittaa vieläkin, mutta aikataulut alkavat olemaan esteenä...

Luiro

Jäsen
Minulla on ollut kaksi bändiä...

Ensimmäinen oli Neverheard -yhtye, josta en tiedä oletteko kuulleet.

Toinen yhtyeeni Promoted Copy julkaisi aikanaan singlen Not for sale. Ei myynyt kultaa...

Ja sisältö oli tyhjää...

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vanhan bändin kanssa neljä albumia ja vajaat 300 keikkaa Suomessa ja ulkomailla. Tällä hetkellä ei mitään virityksiä, mutta pitemmän tähtäimen projektina mennä laulutunneille ja ruveta tosissaan vääntämään koneilla musiikkia.

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Junnuna velipojan kannuja tuli hakattua ja kännissä olen kova laulamaan. Kerran olen livenä bassolla pari biisiä vetänyt kaverin häissä. Bändikin on muttei yhtään biisiä.

Levy-yhtiö olisi suvussa eli varmaan täytyisi laittaa demonauha velipojalle menemään. Ja tähän hymiö.

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Basson varressa vuodesta 1989. Nyt parin vuoden tauko kun ei jaksa keikkailla, eikä leipätyö moista resuamista edes salli. Musatyylit on vaihdelleet humpasta heviin.

Vuoden päivät hankin leivän päälle voita bassottelemalla erään kaupunginteatterin musikaalissa ikivihreitä.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
"Muusikko" minäkin. Rummut & kitara yhdistelmällä. Kannuja en ole paukuttanut vähään aikaan, keräävät pölyä vanhempieni alakerrassa. Olen lähinnä keskittynyt katselemaan kannuja...

Kitarasta: Säröä ja vitossointuja. Komppaaminen ja itseni säestys ovat juttujani. Omaa tuotantoa... No, "treenikämpällä" laaditut "John Steinbeck oli vanha homo", "Sinuhe egyptiläinen (kertsi meni suurin piirtein "orjille tuli aivan v*tunmoinen hiki)" sekä "Kalastaja jota meri vihasi" ovat, vaikka itse sanonkin, aikamoista kulttikamaa. Mainittakoon että em. tilasta löytyy hyvin varustettu kirjahylly.

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
No ei ehkä ihan muusikko, mutta yli vuosikymmen tuli pianoa ja syntikkaa hakattua. Samalla vähän lauleskelin koulun kuorossa, kun sen piti ala-asteen musiikin opettajan mukaan auttaa jos halusi hevifalsettiäänen.
Piano ja laulu taipuu ihan mukavasti, ja kitarasta ja rummuista osaan musaluokka taidot, eli vähän. Bändissä en ole, mutta basistikaverilla on jotain virityksiä. Jotain säälittäviä biisejä ollaan väsätty, ja mulle on jäänyt myös sanoitukset. Mutta ihan omaksi iloksemme soitellaan, ei meillä mitään tavoitteita ole.

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Näin on asiat

Jos joku sukulaiseni jäisi kiinni pedofiliasta tai eläimiin sekaantumisesta olettaisin hänen kärsivän tuomionsa ja sen jälkeen huolehtisin, että ko. henkilö saisi parasta mahdollista apua sairauteensa. Mikäli taas kuulisin, että joku sukulaisistani on ollut Hervantalaisessa pubissa soittamassa 80-luvun heviä niin en enää näkisi vaihtoehtoa kunniamurhalle.

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen soittanut enemmän tai vähemmän keikkailevissa bändeissä noin vuodesta 2000. Tällä hetkellä kasassa on 2 bändiä joista toisessa soitan bassoa ja toisessa kitaraa.

Bassobändistä olisi tarkoitus varmaan tulla jossain vaiheessa vakavampikin(?) projekti ja keikkataukoa onkin pidetty jo jonkun aikaa, että saataisiin entisestä cover-bändistä tehtyä HYVÄÄ omaa materiaalia soittava kokoonpano. (Ei olla saatu.) Tosin coverbiisit tulevat kummittelemaan keikkalistoissa väkisinkin vielä jonkun aikaa. Veri kun vetää jo keikoille.

Kitarabändi onkin sitten ihan puhtaasi Suomirock-coverbändi jossa ei huolet paina ei rasitu polla. 80-luvun suomirock kun uppoaa aina yleisöön jos vaan menee oikeisiin paikkoihin soittamaan eikä soita ihan paskasti. Onhan tuossakin projektissa tietysti oma treenaamisensa, mutta tällaiselle kunnianhimottomalle ja työtä pelkäävälle miehelle tällaisen sekä yleisölle että soittajille "helpon" musiikin soittaminen on ihan omiaan.

Ikinä en ole rahaa tehnyt musiikin soittamisella. Ne rahat mitä on keikoista saatu on menneet joko suoraan keikan/soittamisen aiheuttamiin kuluihin tai vaihtoehtoisesti keikan jälkeen nautittuihin virvokkeisiin.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muusikko?

Olen elättänyt itseäni musiikilla vuosia, mutta nyt ollut aktiivisesta keikkailusta poissa jo yli vuoden. Muutama keikka on tullut tauonkin aikana heitettyä, mutta vain muutama.

Pääasiassa tanssi- ja iskelmäpuolen keikkoja on tullut tehtyä, mutta myös jonkin verran rock-ja coverhommia. Pääasiallinen syy tyylivalintaan on ollut se, että tanssipuolelta saa helpoimmin leivän ja vähän makkaraa päälle.

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Täältäkin löytyy yksi levyttävä artisti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy