Palsta päivitetty Xenforon uusimpaan versioon, bugit ja palautteet tähän ketjuun

  • 141 079
  • 586

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Tästähän täällä taisi olla maininta, mutta en saa viestin lainauksesta hälytystä, tykkäämisestä kyllä saan? Oliko siihen joku ratkaisu?
 

Ylläpito

Administrator
Tästähän täällä taisi olla maininta, mutta en saa viestin lainauksesta hälytystä, tykkäämisestä kyllä saan? Oliko siihen joku ratkaisu?

Oliko ruksit ruksittu asetuksista?
 

Liitteet

  • Screenshot_20190830-190456_Chrome.jpg
    Screenshot_20190830-190456_Chrome.jpg
    82,3 KB · kertaa luettu: 352

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Saako viestien fonttikokoa muutettua omista asetuksista koskien kaikkia viestejä? Mielestni fonttikoko on turhan pieni.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Minulta löytyi bugi uloskirjautumisen yhteydessä, jossa vaaditaan evästeiden (cookies) hyväksymistä. En pysty tällä hetkellä hyväksymään evästeitä, koska huomasin, ettei käyttämäni selain Opera löydy lainkaan Jatkoajan keskustelupalstan evästeitä koskevasta selainluettelosta. Voisiko asian korjata, jotta mun ei tarvitsisi jatkossa odotella minuuttitolkulla tuota virhetekstiä? En ole varmasti ainoa täällä, joka käyttää Operaa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Voisiko asian korjata, jotta mun ei tarvitsisi jatkossa odotella minuuttitolkulla tuota virhetekstiä? En ole varmasti ainoa täällä, joka käyttää Operaa.
Mulla ei kyllä tuu mitään virheilmoa. Ja miksi edes uloskirjautua? Mut lähtisin ekana katsomaan selaimen asetuksia, onko evästeet ylipäätään sallittu? Ja alkuunhan oli kirjautumisessa jotain hämminkiä, johon auttoi evästeiden tyhjennys.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mulla ei kyllä tuu mitään virheilmoa. Ja miksi edes uloskirjautua? Mut lähtisin ekana katsomaan selaimen asetuksia, onko evästeet ylipäätään sallittu? Ja alkuunhan oli kirjautumisessa jotain hämminkiä, johon auttoi evästeiden tyhjennys.

Selaimen asetuksissa evästeet ovat päällä. Muilta sivustoilta tulee pyyntöjä ihan normaalisti. Siinä virheilmoituksessa oli pääsy evästeitä koskeviin ohjeisiin. Sinne oli myös listattu selaimet, joilla evästeet toimivat. Operaa, jota käytän, ei löytynyt listalta eli pyydän ylläpitoa lisäämään sinne myös Opera-selaimen.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Operaa, jota käytän, ei löytynyt listalta eli pyydän ylläpitoa lisäämään sinne myös Opera-selaimen.
Mulla ei edelleenkään tuu mitään virheilmoja, joten ei se selaimen ongelmalta vaikuta. Ei siis puhelimella eikä pöytäkoneella, mitä nyt käytätkään. Jossain vaiheessa muistelen Operalla olleen hankaluuksia evästeissä ja ylitiukissa suojausasetuksissa mutta siitäkin on jo varmaan vuosi aikaa. Toki hokasin just ettei Operan automaattipäivitys toiminut pöytäkoneella, joten kai sulla siellä on käytössä tuorein versio?
 

Ylläpito

Administrator
Selaimen asetuksissa evästeet ovat päällä. Muilta sivustoilta tulee pyyntöjä ihan normaalisti. Siinä virheilmoituksessa oli pääsy evästeitä koskeviin ohjeisiin. Sinne oli myös listattu selaimet, joilla evästeet toimivat. Operaa, jota käytän, ei löytynyt listalta eli pyydän ylläpitoa lisäämään sinne myös Opera-selaimen.

Tämä sivu? Cookie usage

Voidaan kyllä Opera lisätä sinne sivulle, vaikka sillä ei käytännön merkitystä olekaan. Lähinnä ihmetytttää miten juuri sinulle uloskirjautuessa tarjotaan linkki tuonne.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tämä sivu? Cookie usage

Voidaan kyllä Opera lisätä sinne sivulle, vaikka sillä ei käytännön merkitystä olekaan. Lähinnä ihmetytttää miten juuri sinulle uloskirjautuessa tarjotaan linkki tuonne.

Juuri tuo sivu tuli sen "jotain meni pieleen" -herjan yhteydessä esille. Onko mitään keinoa, että voisin hyväksyä evästeiden käytön?
 

Baldrick

Jäsen
Saako viestien fonttikokoa muutettua omista asetuksista koskien kaikkia viestejä? Mielestni fonttikoko on turhan pieni.

Jos ei muualta, niin ainakin omasta luurista saa säädettyä. Mikäli fonttikoko on muuttunut päivityksen myötä, niin itselläni moista ei taida olla tapahtunut. Jos pitäisi veikata nyt näin nopeasti, niin olet säätänyt Jatkoajan kohdalla kokoa ja se on nollautunut päivityksen myötä.

Jos ei tietokoneesta/puhelimesta tai selaimen asetuksista säätäminen auta, niin jatkakoon osaavammat tästä.
 

Baldrick

Jäsen
Ajattelin myös päivityksen myötä ruveta ihan hevostelemaan ja pistin muutaman ketjun, sekä JYPin osion kokonaan seurantaan. Tulin sitten katumapäälle ja ajattelin, että otanpa pois, mutta nyt näyttää sille, ettei se ole mahdollista. Sama sekä luurilla että deskarilla. Kaappaus otettu luonnollisesti deskarista,



Ja ainakaan tämä kuva ei taida näkyä tämän tekstirivin yläpuolella, kun copy+pastesin kuvakaappauksen siitä, että "Et seuraa ketään tällä hetkellä". Noh, harjoituksia, harjoituksia.

Edit2. Kenties tuo kuva tulee esiin sitten, kun olen jo riimini kirjoittanut ja elämässä siirtynyt eteenpäin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tämä nyt ihan täysin toimi. Kun klikkaan viimeistä viestiä, niin se vie mut viimeisen sivun alkuun. Toki hyviä viestejä nekin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tumma teema vihdoin täällä. Kiitos. Todennäköisesti tulee foorumia luettua enemmän kuin ennen.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Olenko yksin tässä, että ärsyttää tämä zoomaus mobiililla viestieditoriin? Ei tee mieli edes kommentoida ketjuihin puhelimella, kun menee hermot jos joutuu lukemaan edellisiä viestejä uudestaan kirjoittaessa varmasti jokaiseen kommenttiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aluksi häiritsi tuo puhekupla numeroineen, mutta sehän vain indikoi, että olet osallistunut keskusteluun. Mutta ei mun siitä pitänyt puhua. Tuolla ylhäällä on se pikalinkki seuratuihin. Mä oon laittanut navigointia nopeuttamaan sinne vakio-osiot. Siihen pääsee nuolta klikkaamalla. Jos klikkaa sitä otsikkoa, se vie automaagisesti seurattuihin ketjuihin, joita mulla ei ole yhtään. Voiko tuota oletuskäytöstä muuttaa? Jos se oletus on kaikille sama, toki enemmistön mielipiteen mukaan. Mä tykkäisin siis siitä, että se ponnauttaa suoraan seurattujen foorumien listaan.

E. Ja heti perään sellainen huomio, että skrollatessa se on piilossa, mutta "Palsta":n alta löytyy sama toiminne huomattavan näppärästi. Eipä tartte siis edes mennä siihen toimintopalkkiin sivun yläreunassa. Unohtakaa koko juttu.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Olenko yksin tässä, että ärsyttää tämä zoomaus mobiililla viestieditoriin? Ei tee mieli edes kommentoida ketjuihin puhelimella, kun menee hermot jos joutuu lukemaan edellisiä viestejä uudestaan kirjoittaessa varmasti jokaiseen kommenttiin.
Et, sanoin heti ensimmäisenä päivänä tästä. Ei ole vastausta tullut. Eiköhän tuo korjata.
 

Ylläpito

Administrator
Olenko yksin tässä, että ärsyttää tämä zoomaus mobiililla viestieditoriin? Ei tee mieli edes kommentoida ketjuihin puhelimella, kun menee hermot jos joutuu lukemaan edellisiä viestejä uudestaan kirjoittaessa varmasti jokaiseen kommenttiin.

Mikä on selaimen asetuksista esteettömyys-kohdasta asetettuna tekstin koko? Ja koskeeko vain iOS-laitteita ja Safari vai myös Chromea ja Android-laitteita? Avaatko tuota edellisten viestien lukemista tarkemmin?
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jhhkjhjkhhjkhgvjjhh


Mikä on selaimen asetuksista esteettömyys-kohdasta asetettuna tekstin koko? Ja koskeeko vain iOS-laitteita ja Safari vai myös Chromea ja Android-laitteita? Avaatko tuota edellisten viestien lukemista tarkemmin?

Ensimmäiseen kysymykseen en osaa vastata, kun en tiedä mistä tämmöistä tietoa löytää. Safarilla olen vain Jatkoaikaa käyttänyt, iOS-laitteellani iPhonella.

Ja siis esimerkiksi nyt kun lainasin viestiänne ja klikkasin viestin perään aloittaessani kirjoittamaan tätä viestiä, viestieditori zoomautuu todella pieneksi kuten liitteessä olevasta kuvasta näkyy. Mikäli kirjoitan pidempää vastausta jollekin ja tarvitsen edellisistä viesteistä jotain tekstiä/informaatiota, kyseiseen viestiin on ensinnäkin hankalampi palata zoomatussa tilassa, mutta tähän editoriin joutuu vielä palaamaan uudestaan ja viestieditorin aktivointi tekee kirjoittamisesta ärsyttävää, kun zoomatussa tilassa menee ympärillä oleva teksti piiloon, joka vaikuttaa mm. viestin jäsentelyyn sekä hahmottamiseen.

Varmasti pieniä vikoja, mutta jälkimmäisessä liitteessä olevaa viestieditorin ”zoomausasetusta” on helpompi hallita ja tekee kirjoittamisesta miellyttävämpää sekä helpompaa. Jos tässä on ajateltu vaikkapa huononäköisyyttä, niin eikös zoomaus editoriin voisi olla ennemmin vapaaehtoista?
 

Liitteet

  • 81712F1C-5462-45F4-B7E2-52673A29D5A7.png
    81712F1C-5462-45F4-B7E2-52673A29D5A7.png
    275 KB · kertaa luettu: 299
  • 1AAA0A29-D2EC-4A68-B8FA-4F0F9C8C0411.png
    1AAA0A29-D2EC-4A68-B8FA-4F0F9C8C0411.png
    268,6 KB · kertaa luettu: 282

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tummassa teemassa foorumipolku (palsta-liiga-kalpa) hukkuu kaiken muun sekaan, ei millään meinaa osua silmiin.

Ja loppujen lopuksi, tuo on kuitenkin se tarpeellisin valikko (seuraava sivu painikkeen ohella) kun foorumia lukee, nyt kun se oikotie-pikavalikko puuttuu.
 

Ylläpito

Administrator
iOS tekee näköjään sitä, että jos tekstikentän fonttikoko on pienempi kuin 16px niin klikattaessa editoria selain automaattisesti zoomaa sivun isommaksi. Androidilla vastaavaa ei ole. Ongelman korjaamiselle on kaksi vaihtoehtoa:

1) estetään zoomaus kokonaan
2) suurennetaan fonttikoko tuohon 16px

Molemmat eivät ole kauhean optimaalisia ratkaisuja, mutta pitää valita vähemmän haitallinen vaihtoehto.

@Lico
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Minä pidän uudesta tummasta versiosta, koska välillä saattaa mennä pidempikin aika palstaa selatessa. Vaalea versio käy silmiin, kun vähänkään pidempään lukee.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siellä on koodissa klasuuli, että jos ketjussa on käyttäjälle lukemattomia viestejä, niin se menee sinne lukemattomiin viimeisen viestin sijaan (ellei lukemattomia ole yksi ja se on ketjun viimeinen). XF1 se meni aina vain vikaan viestiin. Tämä on uusi toiminnallisuus XF2. Se on toki helppo muuttaa niin, että menisi aina sinne uusimpaan viestiin etusivulta.
Ok, kiitos tiedosta!

Saako sen itse muutettua asetuksista, vai pitääkö muuttaa koodia? Mielestäni olisi nimittäin hyvä olla vähintäänkin vaihtoehtona mennä suoraan viimeisimpään viestiin.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
iOS tekee näköjään sitä, että jos tekstikentän fonttikoko on pienempi kuin 16px niin klikattaessa editoria selain automaattisesti zoomaa sivun isommaksi. Androidilla vastaavaa ei ole. Ongelman korjaamiselle on kaksi vaihtoehtoa:

1) estetään zoomaus kokonaan
2) suurennetaan fonttikoko tuohon 16px

Molemmat eivät ole kauhean optimaalisia ratkaisuja, mutta pitää valita vähemmän haitallinen vaihtoehto.

@Lico

1. Estäkää zoomaus kokonaan. Nyt on käyttökelvoton. Miksette vastaa minulle? Laittanut jo 3 viestiä tuosta aiheesta tähän ketjuun kuvakaappauksineen.

Toinen asia: vaikka käytössä on tumma teema, oikean yläkulman kolmea viivaa (valikko) painaessa meinasi silmät puhjeta kun valikko aukeaa valkoisena. Saisiko tuon taustavärin tummaksi? Liitteenä kuva (huomaa alhaalta pilkottava tumma teema)
 

Liitteet

  • jatkis54.JPG
    jatkis54.JPG
    58,7 KB · kertaa luettu: 335
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös