Mainos

Palloseuran maalivahdit 2024–2025

• 34 280
  • 301

Temetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos ruotsalaiseen lähteeseen on uskomista, niin Werner pelasi varsinkin loppukauden 2023-2024 ihan hyvin SHL:ssä (Youtubeen tehty reilun 8 min koostevideo) ja sen perusteella ymmärrän hyvin että TPS on ollut hänen perässä kun uutta maalivahtia on haetttu.
Werner ei ole ollut paras mahdolllinen syksy, mutta ei TPS ole pelkästään hänen takia noilla sijoilla sarjataulukossa jossa ovat. Isommat ongelmat ovat edelleenkin muualla.
Tämän olen kokoajan pitänyt mielessä. Muistan yhden Malmö Redhawks instagram tilillä olleen kommentin kun Werner hyvästeltiin. "Olit hyvä kun sitä tarvittiin", Werner siis vissiin on sellanen ketä syttyy vasta kevään lähestyessä, kunhan nyt vaan päästäisiin edes sääleihin

(1)
  • Tykkää
Reactions: ÅBO

ÅBO

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän olen kokoajan pitänyt mielessä. Muistan yhden Malmö Redhawks instagram tilillä olleen kommentin kun Werner hyvästeltiin. "Olit hyvä kun sitä tarvittiin", Werner siis vissiin on sellanen ketä syttyy vasta kevään lähestyessä, kunhan nyt vaan päästäisiin edes sääleihin
Vähän kuin Lindberg viime keväänä :D

Temetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän kuin Lindberg viime keväänä :D
Musta tuntuu että Lindbergillä alkoi keväällä helpottamaan ne vaivat mitä sillä oli kauden mittaan. Jos huhut puudutettuna pelaamisesta on totta niin selittäisi sitä kun alkoikin tekemään nopeita torjuntoja keväällä

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä Lindberg ei juurikaan hävinnyt taidoiltaan palloseurassa männävuosina torjuneille. Jäi ikävästi muistiin talven epäonnistumisista, kuten siitä miten lapioi itse kiekon maaliin haarovälistään. Terveenä ollessaan huippuvahti Liigaan, mutta tässä sen ongelma sitten onkin.

Paco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tän päivän maaleja nähnyt ja varmasti Vali pelannut ihan hyvin, mutta on se kumma kun noi meidän maalivahdit saa ikinä yli 90% torjuntaprosenttia pelissä. Ei oo helppoa ton viisikon edessä pelata ja edelleen sanon sen, että tällä kaudella ei kertaakaan tarvii odottaa nollapeliä, jos ei jotain radikaalia heräämistä tapahdu tossa viisikko- ja puolustusalueen puolustuspelissä.

Paco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jumalauta! Peliä en nähnyt ja täältä väijyin menoa, mutta onko totta että pyöreä NOLLA maalia Jyppiläisillä!

Ihanaa olla väärässä ja kerrankin maalivahtipeli + viisikkopuolustus onnistuu!!!!

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Olisikohan aika reagoida ja pistää Werner kiertoon...

Temetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis mitä VI..ua? Aatami oli Tepsin parhaimmistoa ja täällä jotkut itkee!
Eihän tuo puolustus peli työskentelyä helpoksi aatamin omenalle tee. Aatamin pitäisi vaan nyt saada onnistumisia. Oli ihan ihme veto laittaa Vali maaliin tiistaina vaikka Aatamilla oli nollapeli takana

ÅBO

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsittääkseni Werner ei voinut mitään Lukon maaleille. Tämä käsitys on siis peräisin siitä, kun peliä kuuntelin Classic-hits radiokanavan kautta. Silvennoinen itse piti Tepsille tehtyjä maaleja vaikeana torjuttavina, kun niissä oli maskia. Lisäksi pelin jälkeen hän mainitsi Wernerin yhtenä positiivisena asiana pelistä. En tiedä sitten, menikö oikeasti niin. He toki parhaiten tietävät, jotka katsoivat pelin telkkarista tai olemalla ihan paikan päällä tänään.

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Yksi entinen kokenut liigamaalivahtl sanoi tuossa ennen maajoukkuetaukoa, että hänen näkökulmastaan Miettisen pelikirja tai ylipäätään nykyinen pelityyli on lähes myrkkyä maalivahdille. Kuulemma ei olisi olla mikään helppo työ olla tuolla tontilla.

Olen osittain samaa mieltä ja varmaan jotain perää tuossa näkökulmassa on, koska pitää paikkansa ettei Miettisen joukkueessa juuri ikinä ole maalivahdit loistaneet.

Mutta kyllä silti minun mielestäni tuolla menee välillä aivan naurettavia vetoja maaliin, jotka pitäisi ottaa kiinni pelikirjasta huolimatta. Kai nyt Wernerillä on silmät päässä, jos kiekko tulee ilman maskia maalia kohti. En vain välillä ymmärrä.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat

Liitteet

• Screenshot_2024-11-29-22-58-13-51_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg
    Screenshot_2024-11-29-22-58-13-51_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg
    95,5 KB · kertaa luettu: 35

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättävän usein tuntuu, että se pahin maski tulee meidän omilta pelaajilta. Vieläpä tilanteissa, jossa maalilla ei edes ole vastustajan pelaajaa ja silti siellä onnistutaan väistämään kiekkoa juuri maalivahdin edestä.

Ei menny Wernerin piikkiin tän päivän maalit, ainakaan kaikki. Se yks siniviivakuti oli ehkä hieman helpon näköinen, mutta tollasessa tilanteessa kannattaa aina laittaa kiekko maalille. Jos nyt ajatellaan, että tilanne lähti siitä, että Lehtonen ei jostain kumman syystä jatkanut peliä saman tien kulmaan kun pääsi kiekolle vaan jäi hautomaan sitä. Hetkeä myöhemmin kuitenkin pelasi kiekon ränniin, josta Tepsin pelaaja oli jo kerennyt lähtemään. Näin kiekko tulee viivalle, ja kulmassa nahinoineet pelaajat siirtyvät keskelle. Eli pahimillaan joku 3-4 kaveria siirtyy vetolinjalle juuri sillä hetkellä kun tommonen puoliroikku lähtee kohti maalia. Se on sitten eriasia, jos Wernerin pitäisi pystyä sijoittumaan ja käyttämään kokoaan paremmin, mutta kyllä tuonkin vedon olisi pitänyt pysähtyä jo matkalle.

Kyllä edelleenkin sohlataan kiekolla ihan liikaa omissa, annetaan kiekonriistoja ja näin vastustaja pääsee pyörittämään hyökkäystä ennen kuin siihen ehditään kunnolla reagoida. Seurauksena näyttää siltä, että Tepsin kaverit ei tiedä yhtään mitä tekevät ja Werner näyttää reikäjuustolta.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Itse kuuntelin kaksi erää Silvennoista ja varsinkin ensimmäisessä erässä teki Markun mukaan useita paraatipelastuksia. Mihin tässä nyt taas uskoo kun täällä taas teilataan alimpaan helvettiin ja radiosta kuuluu jotain aivan muuta?

Itse kuuntelin kaksi erää Silvennoista ja varsinkin ensimmäisessä erässä teki Markun mukaan useita paraatipelastuksia. Mihin tässä nyt taas uskoo kun täällä taas teilataan alimpaan helvettiin ja radiosta kuuluu jotain aivan muuta?
Ekassa erässä ihan ok, toisessa ei joutunut käytännössä lainkaan töihin, ja kolmannessa vapisi kuin haavanlehti.

Torjuntaprosentti 80 ja risat kertonee kaiken oleellisen.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Katselin tuossa nuo eiliset maalit.. minkä niistä pitäisi laittaa Wernerin piikkiin? Kaksi maalin edestä poikittaissyötöistä vai jompikumpi maskin takaa tulleista? Lukon toisesta maalista ei tullut hidastusta mutta näytti pelitilanteen mukaan tulevan aikamoisen lihamuurin takaa. Neljännessä Marjala teki kyllä "upean" maskin, ja olisko jopa osunut Marjalan mailaan tuo kiekko?
Selostuksen mukaan otti siis useita hyviä torjuntoja pariin ekaan erään.. vituttaahan se että neljä menee mutta ei nuo Wernerin piikkiin mene.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy