Tämä on kyllä ihan hyvä pointti, varsinkin kun välillä näitä hankintoja verrataan ehkä vähän liikaakin yksi yhteen.Jos Somervuori vaihtuu Lehtoseen, niin eihän tuossa ole kuin voitettavaa.
Sun ketjulottosi pohjaa aina menneeseen, et edes yritä nähdä tulevaisuuteen. Ja sellainen asia kuin rotaatio tuntuu olevan sulle aika haasteellinen asia hahmottaa. Tämä mielipide perustuu puhtaasti siihen, että yrität torpata Kainulaisen peliajan kysymällä, kenet hän tuossa korvaa. Ei hän korvaa ketään, vaan on siinä arvontakorissa yhtenä jäsenenä mukana. Kokoonpanot elävät koko kauden ajan ja Pennasella tuntuu olevan normaalia suurempi tarve kierrättää äijiä. Kyllä siinä nuorille annetaan mahdollisuuksia, vaikka snapshot kokoonpanosta voisikin olla yksittäisessä pelissä:En ymmärrä millä tavalla olen negatiivinen, mikä on Eliteprospects-ranking ja mikä on minun kaavani, johon olen luutunut. Pystytkö jotenkin järjellisesti vastaavaan?
En kokoa ketjuja sen fantasiamaailman perusteella, että omat juniorit tekevät läpimurrot. Sitä toivon, mutta kokoan ketjut sen mukaan, mitkä on pelaajien odotusarvot 25. huhtikuuta 2017.Sun ketjulottosi pohjaa aina menneeseen, et edes yritä nähdä tulevaisuuteen
Vähän kuulostaa höpöhöpöltä tälläset 50+ peliä. Varsinkin jos pelkkää runkosarjaa meinasit.
Älä nyt möksää. Kestä kritiikki niin kuin mies. Suurin ongelma mulle tossa loputtomassa ketjulotossa on se, ettei jengi jaksa perustella yleensä noita postauksiaan millään lailla. Edes joku liitos realismiin olisi joskus paikallaan. Ihan vaan maininta, että onpas "Kotivalo ollut A:n peleissä tosi hyvässä vauhdissa, eikä anna piiruakaan periksi, vaikka fyysisesti onkin vielä hiukan ikätovereitaan jäljessä. Pelisilmä on ihan parasta A-luokkaa, syötöt ovat peliä edistäviä, ei mitään kuningassyöttöjä läpi kentän takatolpalle. Pääsi Mestikseen parin pelin ajaksi ja teki molemissa voittomaalit. Olisiko aika päästä äijiin näyttämään?". Toinen ongelma mulla on se, että pääsen näkemään Kerhon pelejä äärimmäisen harvoin. Vittuako mä noita lottojakaan siis väkertämään. Jollain tasolla yritän pysyä kärryillä, ketä tuolla edustuksessa nyt yleensäkään pyörii.Tekisi mieli pyytää sinulta oma näkemys noiden pelaajien hierargiasta, mutta olet jo monta kertaa todennut ketjulottojen olevan pikkupoikien hommia, joten kokeneena älykkönä tuskin omaa ketjulottoa tekisit. Hauskaahan se on haukkua muiden näkemykset antamatta itse mitään tilalle. Mutta kyllä me kakarat sen teille älyköille suomme.
Tuolla on tuollainen "älä huomioi" nappi. Paina sitä, niin sun ei tarvitse enää lukea mun viestejä. Helpompi meille molemmille, kun ei tarvitse munkaan lukea sun haukkumisviestejä siitä, kuinka kaiken perustan Eliteprospectsiin.Suurin ongelma mulle tossa loputtomassa ketjulotossa on se, ettei jengi jaksa perustella yleensä noita postauksiaan millään lailla.
Oho, ihanko totta? Kiitos kun valitsat tyhmää kakaraa.Muista kuitenkin se, että pelaajat kypsyvät joskus hiukan eri tahtiin. Se tulevan kauden näyttöpaikkojen käyttö on paljon ratkaisevampaa kuin se, mikä on tilanne 25.4.2017.
Luitkohan sä nyt ihan sitä mitä minä kirjoitin? Aiemmin useamman nimimerkin voimin, mm. sinä kerroit että jos ei kakkoseksi UPL pääse, niin pakko lähtee jenkkilään, koska ei vaan enää ole annettavaa junnuissa. Nyt onkin toinen ääni kellossa, kun ei ollakaan enää varmoja, että riittääkö se UPL kakkoseksi sinne Liigaan. Niin ne takit viuhuu ympäri.Tarkoittaako se, että ihmiset toivoivat omaa lupaavaa junioria kakkosveskaksi sitä, ettei Karjalainen kelpaisi?
Ainakin minulle Karjalainen kelpaa, vaikka Luukkosen läpimurron olisin halunnut nähdä. Nyt vaikuttaa vain siltä, ettei Luukkosella vielä riitä eväät Liiga-tasolle.
Kyllä minä olen sitä mieltä edelleen, että Luukkosen kannattaa lähteä Pohjois-Amerikkaan. Jenkkeihin ei voi lähteä, joten Kanadaan pitää mennä. Parempi se on kuin uusi kausi a-junnuissa.Luitkohan sä nyt ihan sitä mitä minä kirjoitin? Aiemmin useamman nimimerkin voimin, mm. sinä kerroit että jos ei kakkoseksi UPL pääse, niin pakko lähtee jenkkilään, koska ei vaan enää ole annettavaa junnuissa. Nyt onkin toinen ääni kellossa, kun ei ollakaan enää varmoja, että riittääkö se UPL sinne Liigaan. Niin ne takit viuhuu ympäri.
Mä veikkaan, että Pennanen kokoaa joukkuetta hiukan eri kulmakertoimella. Runko kasataan, kuten nyt runko yleensäkkin kasataan. Joko Kainulaiselle on varattu tietynkokoinen rooli permanenttiin, tai sitten kuuluu osastoon "prospect", kuten todennäköisesti kuuluukin. Jälkimmäisessä tapauksessa se konkari on jo joukkueessa, Kainulaisen tehtävä on kammeta se nokkimisjärjestyksessä alemmas. Tässä tapauksella konkarilla tarkoitan ihan ketä tahansa valmista liigajyrää iästä riippumatta. En edelleenkään ennusta, että se on nimenomaan Kainulainen, johon asetetaan suuria toiveita seurajohdon puolelta. Mietin vain, keitä nuoria sieltä on mahdollista nostaa edustukseen enkä nähnyt Kainulaisen nimeä spekulaatioissa. Mutta jos peliaikaa siunaantuu säännöllisesti ja pinnojakin alkaa kertyä, olen äärimmäisen iloinen.Jos Kainulainen ei kehity kesällä sille tasolle, että nappaa paikan pelaavasta kokoonpanosta, niin mitä veikkaat, hommaako HPK Kainulaisen tilalle jonkun konkarin?
Oot kyllä melkoinen prinsessa. Vedät heti hirveät draamat ja alat marttyyriksi, kun saat yhden peukun alaspäin jostain pikkujutusta. Norsukin olisi jo unohtanut ketjulottoajaksi leimaamisen joskus kaudella 2012-2013.Et kuitenkaan vastaa, et ole ennenkään vastannut tällaisen tyhmän kakaran kysymyksiin. Mutta jos vastaaminen on niin vaikeaa, niin älä viitsi muutenkaan viestejäni lainailla.
No ohoo, tätähän tässä on toitotettu. Kainulainen on lähtökohtaisesti 13-16-hyökkääjä ja tavoitteena on pudottaa joku konkari joukkueesta ja ottaa paikka pelaavasta kokoonpanosta. Jos ei ota, niin menee Mestikseen kehittymään lisää.... tai sitten kuuluu osastoon "prospect", kuten todennäköisesti kuuluukin. Jälkimmäisessä tapauksessa se konkari on jo joukkueessa, Kainulaisen tehtävä on kammeta se nokkimisjärjestyksessä alemmas.
Vedät heti hirveät draamat ja alat marttyyriksi, kun saat yhden peukun alaspäin jostain pikkujutusta.
Tuota nimilistaa katsoessa ei voi välttyä muistelemasta mennyttä kautta. Kapanen nyt on oma tapauksensa, mutta ei se pelkää ruusuilla tanssimista ollut. Paajanen on Paajanen, yksi suonenvetokausi maalimäärissa mitattuna, vastapainona silloin miinussarake pahasti pakkasella. Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa, mutta rooli ei olekaan maalintekijä. Keränen, Lahti, Palve, Turtiainen, Turunen... kaikilla oli suorastaan masentavia vaiheita viime kaudella, tai sitten ovat jo lähtökohtaisesti nelosketjun tavaraa. Leino ei herätä kovinkaan monessa kannattajassa hurraa-fiiliksiä, Lehtosesta puhumattakaan. Backmanista on kai vasta huhuja, mutta jotain sen tasoista sieltä lienee tulossa kuitenkin. Toteutuessaan suoraan tai vastaavalla pelimiehellä, voidaan puhua permanenttipelaajasta. Nuo muut ovat heikoimmillaan rotaatiopelaajia, joiden kanssa nuoret kisaavat peliminuuteista. Millä ilveellä saat heidät permanenttipelaajiksi? Sitä olen tässä koko ajan yrittänyt toitottaa, että ei tarvitse olla kauden alussa top-12 pelaaja, kunhan on sitä kauden lopussa. Seurajohto on täynnä idiootteja, jos miehistön vaihtuvuus lähestyy asymptoottisesti kohti nollaa terveystilanteen sen salliessa. Tähän en usko.Kirjoitin siitä, että nykyisten huhujen valossa lähtökohtaiseen top-12-hyökkäykseen (Backman, Kapanen, Keränen, Lahti, Lehtonen, Leino, Paajanen, Palve, Sillanpää, Turtiainen, Turunen, Vesalainen) ei mahdu nuoria kuin Vesalainen. Eli tätä mahdollisuutta, josta edellisessä kappaleessa kirjotiin, ei tarjota kuin yhdelle. Jos Kapanen lopettaisi ja Lehtonen ei tulisi, jolloin tilalle lähtökohtaiseen top-12-hyökkäykseen nousisi Kainulainen ja Tuulola, silloin olisi nuorilla mahdollisuuksia tarjolla. Tässä tapauksessa, jos eivät lunasta odotuksia, hankittaisiin ne kapaset ja lehtoset lokakuussa.
En millään, sillä en ole sellaista väittänyt. Kellään ei ole varmaa paikkaa kokoonpanossa ja jos pelaaminen ei suju/maistu, niin katsomoon joutaa.Millä ilveellä saat heidät permanenttipelaajiksi?
No miltäs se kokoonpano näyttää, kun pelaaminen ei ole maistunut ja sujunut? Saat ihan luvalla heittää rosterin ilman perusteluja tällä kertaa.En millään, sillä en ole sellaista väittänyt. Kellään ei ole varmaa paikkaa kokoonpanossa ja jos pelaaminen ei suju/maistu, niin katsomoon joutaa.
Todennäköisesti se on Leino, jolle pelaaminen ei maistu. Ja Backman on sellainen arpa, että voi olla, ettei ole Liiga-tasoa ja lentää ulos jengistä. Tällöin voisi joukkue olla:No miltäs se kokoonpano näyttää, kun pelaaminen ei ole maistunut ja sujunut? Saat ihan luvalla heittää rosterin ilman perusteluja tällä kertaa.
Juu, kyllä tuon MM-hopean taustalla oli muut seikat kuin hyvä mv-peli. Tulivoimainen hyökkäys auttoi tekemään tarvittaessa maalin enemmän kuin vastustaja, niin puolivälierässä kuin välierässäkin. Aivan kuin joku olisi huutanut katsomosta "Freeze" ja tästä syystä UPL oli kuin rautakangen niellyt.
Äkkiä Karjalaisen nimi paperiin, niin siinä on loistava tutkapari Larmille.
Ihan totta kirjoitat. Manninen tottakai on paha menetys mutta muuten on kyllä loistava tilanne moneen kauteen. Mahdollista Lehtosen hankintaa hieman ihmettelen mutta toisaalta luottoa tuo juurikin se, että yhtäkään hankintaa ei tehdä ilman valmennuksen hyväksyntää.Kerholla on runko jo nyt hyvässä kondiksessa. Mannisen lähtö kirpaisee, mutta oli oikeastaan ainoa hyvä ukko, jonka lähtö on sääli. Muutenhan porukkaa on lähinnä karsittu vereraaneista ja niistä, joista ei ollut Pendon huippu-urheilija sapluunaan.
Itsellä on täysi luotto perjantaihin, etenkin koska yksikään ukko joka ei miellytä Pennasta, ei pue kerhopaitaa.
Niin sitä malttia olisi mennä Mestikseen isoille minuuteille, ei kilpailemaan kakkosena Larmia vastaan. Kyseessä on oikeasti ihan poika vielä, nyt oli kyseessä U18 kisat, ei U20 kisat. Aikaa on.Ei se Luukkosen potentiaali ole mihinkään kadonnut. Repaleinen kausi takana ja heikommat 18-v kisat. Ja nyt jo UPL on roviolla. Malttia ihan oikeasti.
Mikäli syksyllä näyttää siltä että Luukkonen ei riitä, ehtii varsin riitäviä kakkosveskareita hankkia varmasti silloinkin, aivan kuten viime syksynäkin.
Maalivahtiosaston suurin riski on kuitenkin Larmin mahdollinen loukkaantuminen kesken kauden, joka pakottaisi Kerhon uuden ykkösvahdin etsintään, riippumatta siitä, onko siellä kakkosena Luukkonen vai Karjalainen.
Niinkun pakotti menneelläkin kaudella hankkimaan Lawsonin tilalle uuden ykkösen, right....