Eeron esimerkki mua pelottaa näiden vähän varttuneempien pelureiden kanssa. Tai joonasvihko. Ja haluan kärkikenttään Hagmania paremman pelajaan, ihan simppeli juttu. Kuten sanoin, Hagman on ollut erinomainen ja täyttänyt paikkansa ehdottomasti - tällä kaudella. Ensi kausi ihan eri juttu, varsinkin jos Hagman pyytää ykkösketjun liksaakin.
Ymmärrän yskän, mutta ei 30 pinnan jätkä, varsinkaan tuolla kokemuksella putoa 10 pinnan jätkäksi, jollei tapahdu jotain isoa. Tämä on se ero, Kapanen on hyvä esimerkki, se prosessori ruksuttaa edelleenkin, vaikka minä näenkin huolestuttavia elementtejä pelaamisessa.
Tässä nyt pitää ymmärtää, että kyseessä on kaksi tän maan jääkiekon super nimeä. Ei mitään möttösiä, jotka on hakanneet ikänsä Liigaa, vaan nää jätkät on vetäneet NHL:ssä isoilla minuuteilla ja tehneet tehoja, ne on kovia vaikka pyörätuolissa. Lisäksi ne on olleet vuosia maajoukkueen runkopelaajia ja jos se ei nappaa nuoria koltiaisia, niin ei mikään.
Jos Hagman on valmis tulemaan palkassa vastaan, niin ehdottomasti on 1/2 ketjun tasoa ensikaudellakin. Nuoria on jo nyt haalittu rosteriin ja niin vaan on, että se Hagman siellä on silti se joka näyttää mallia ja tämän merkitystä ei pidä vähätellä. Se on tärkeä palanen kokonaisuutta, nämä kokeneet NHL konkarit, joilta ei kukaan voi viedä niiden tekoja ja auktoriteettia pois, ne johtaa kopissa, ne kertoo että jos sinne parrasvaloihin haluaa, niin pitää oikeasti tehdä duunia ja lopettaa se neppailu. Kyllä ne nuoretkin saa tonttinsa, se kyse on siitä, että kun ne näkee kuinka nämä konkarit vetää, niin onko niillä sitä halua tulla jääkiekkoilijoiksi.
Tähän päälle se Hagmani paukuttaa sen noin 30 pinnaa, vääntää, raastaa, vituttaa vstustajia. Kyllä mahtuu mun Kerhoon, ei toki millään ykkösen superstaran liksalla, mutta sellasella kokeneen kehäketun liksalla, kun jätkä tekee ne tehot vaikka väkisin ja samalla potkii niitä pleikkaria pelaavia perseille.
Eeroon en vertaisi, koska sillä on tuo lasku tullut jo ajat sitten ja Eero ei, valitettavasti, ole ikinä ollut samaa tasoa kuin Kapanen ja Hagman, nyt puhutaan ihan eri kaliiberin pelaajista.