Osmo Rapeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kuusijuhla - Sex Festival
Ennen kuin olen lisännyt edes saataviani tulee rapiat 900 €. Jotain lyhennyksiä kun on lisättävä.
Itsekään en malta olla toistamatta vuosittaista ihmettelyn aihetta, eli minkä takia tuulipukujengi kilpailee siitä, kuka on tällä kertaa lainannut eniten rahaa valtiolle nollakorolla?
Minä muistelen viimeksi saaneeni koko matkavähennyksen puhtaana käteen. Tosin verottaja maksaa melko niukasti per kilometri, mutta kuitenkin. Onko tässä tapahtunut jokin muutos viime vuosina?Miten laskit matkakuluista tuon 1100€. Matkavähennyshän vähennetään verotettavasta tulosta, ei siis suoraan verosta niin kuin kotitalosvähennys. Eli matkakulut - omavastuu on summa, jonka saa tienata verottomana.
Itselle mätkyjä veroehdotuksessa 1800€, matkakuluja kuitenkin n. 4300€, meikäläisen marginaaliprosentilla mennee kokolailla nollille, laskekoon verottajan tietokone tarkan summan.
t. hanu
Paljonkohan mahtaa tulla meikälle palautuksia nyt jouluna ja sitten vuoden päästä jouluna? Palkat on mennyt kutakuinkin yks yhteen veroprosentin kanssa, mutta olin aikavälillä 1.9.2007 - 29.2.2008 duunissa jossa ajokilometrejä tuli viikossa ~750km elikkä n. 18 000 km tuli ajeltua. Tiedän, että noi km:t on korvattavia, mutta onko noissa jotain rajoja? Osaako joku valottaa
Kuinka moni muuten on tehnyt ns. kotiduuni vähennyksen eli jos tekee duunia kotoaan niin käsittääkseni saa vähentää jotain verotuksessa?
Tänä vuonna tein työhuonevähennyksen, jota varmaankin tarkoitat. Saapa nähdä meneekö läpi. Muutaman satasen se taisi olla, joten ei tuosta nyt niin järin paljon hyödy. Lisäksi oli aika korkea omavastuu, mutta mulla oli muita tulonhankkimiskuluja, niin nyt se kannatti laittaa.
Juuri tuo työhuonevähennys, mulla ei pahemmin tule muita tulohankkimiskuluja joten mietin juuri kannattaa alkaa vääntämään verottajan kanssa.
Minä muistelen viimeksi saaneeni koko matkavähennyksen puhtaana käteen. Tosin verottaja maksaa melko niukasti per kilometri, mutta kuitenkin. Onko tässä tapahtunut jokin muutos viime vuosina?
Tuli nyt ajankohtaiseksi, kun on taas matkavähennyksiä tiedossa melko reilusti.
Hieman pomppasi juu, 299,52 € napsahtaa takaisin. Toki miellyttävämpää kuin maksaminen, mutta silti, onko rahan lainaaminen valtiolle sittenkään niin fiksua.