Mainos

Paljonko tulee veronpalautuksia tai mätkyjä?

• 42 069
  • 288

Palautuksien tai mätkyjen määrä?

• Lisäveroja yli 1000€

Ääniä: 25 3,4%
  • Lisäveroja 700-1000€

Ääniä: 7 0,9%
  • Lisäveroja 400-700€

Ääniä: 13 1,8%
  • Lisäveroja 200-400€

Ääniä: 14 1,9%
  • Lisäveroja 50-200€

Ääniä: 29 3,9%
  • En juurikaan saa enkä juurikaan joudu maksamaan

Ääniä: 100 13,6%
  • Palautuksia saan 50-200€

Ääniä: 132 17,9%
  • Palautuksia saan 200-400€

Ääniä: 121 16,4%
  • Palautuksia saan 400-700€

Ääniä: 102 13,8%
  • Palautuksia saan 700-1000€

Ääniä: 65 8,8%
  • Palautuksia saan yli 1000€

Ääniä: 130 17,6%

• Äänestäjiä
    738

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Paljonko tulee veronpalautuksia / Mätkyjä?

Viestin lähetti Rocco
Joulukuun alussa Suomi viettää itsenäisyyspäivää, ja kansaa muistetaan veronpalautuksilla tai lisäveroilla elikkä mätkyillä.

Ne onnelliset jotka saavat palautusta, saavat rahat joulukuun alkupäivinä. Itse kuulun tähän kategoriaan.

Elikkä... Paljonko verokarhu vie tai tuo?

Entäs itseltäsi?

En sitäpaitsi ymmärtänyt kysymystä. Mitä lisäveroja? Itse en saanut veronpalautuksia enkä lisäveroa. Sen sijaan 2.12. piti maksaa joku kymppi jäännösveroa.

Ihan mielelläni maksoin jäännösveroa, olipahan ilmaista lainaa valtiolta. Ja koska kyseessä ei mikään ylimääräinen veronlisäys, vaan maksamaton vero, on varsin harhaanjohtavaa puhua lisäverosta/mätkyistä.

Rocco

Jäsen
Re: Re: Paljonko tulee veronpalautuksia / Mätkyjä?

Viestin lähetti Jermu
Entäs itseltäsi?

En sitäpaitsi ymmärtänyt kysymystä. Mitä lisäveroja? Itse en saanut veronpalautuksia enkä lisäveroa. Sen sijaan 2.12. piti maksaa joku kymppi jäännösveroa.

Ihan mielelläni maksoin jäännösveroa, olipahan ilmaista lainaa valtiolta. Ja koska kyseessä ei mikään ylimääräinen veronlisäys, vaan maksamaton vero, on varsin harhaanjohtavaa puhua lisäverosta/mätkyistä.

Pahoittelen kirjoitusasun epäselvyyttä. Toivottavasti asia tuli selväksi.

700€ tuli takaisin. Eli onko se sitten mitä? Veronpalautusta?

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Itselle tuli palautuksena, ihan kivat 541 ekee ja jotain pennejä päälle. Käyttöä löytyi ja löytyy edelleenkin.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
220€ palautuksia. Tulee ihan tarpeeseen.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
1.12.2005 lätsähtää tilille 1296,55 €uroa. Sitä riemua, taas kerran.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joo, voisivat pikkuhiljaa ilmoitella sieltä Verotoimistosta että menikö se valitus läpi vai ei.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Takaisin tulee muutamaa senttiä vaille 150 €uroa. Kiitos.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
korkki kirjoitti:
Palautuksia tulee 1600E, mutta niistä neljäsosalle on jo löytynyt käyttöäkin ja eiköhän loputkin tule kulutettua...

Laskin piruuttani tämän vuoden verotuksen (veroprosenttilaskurilla) ja olen nyt jo maksanut 600E liikaa ja loppuvuoden tilit saisin otettua 0%:lla, eli samoihin varmaan päästään kaikkien vähennysten jälkeen.
No niinhän siinä sitten v 2004:kin kävi että suunnilleen sama summa tulee takaisin. Aika hyvin ennustettu...

Kyylä

Jäsen
Toista tonnia tulee takas, kun ei oikein suunnittelu mennyt putkeen.

Naurattaa muuten tämä taas lehdissä alkanut kirjoittelu siitä, kuinka paljon kukakin jukisuuden henkilö on saanut mätkyjä. Olikohan nyt joku näyttelijä, joka juorulehden kannessa itki 50000 mätkyjä. Mitä sitä kitisemään, jos ei ole verojaan vuoden aikana hoitanut. Jokainen täällä maksaa veronsa, jos ei jo vuoden aikana, niin sitten verottaja perii ne loppuvuodesta. Turha sitä mennä itkemään - ainakaan lehteen.

jerry

Jäsen
Kyylä kirjoitti:
Toista tonnia tulee takas, kun ei oikein suunnittelu mennyt putkeen.

Naurattaa muuten tämä taas lehdissä alkanut kirjoittelu siitä, kuinka paljon kukakin jukisuuden henkilö on saanut mätkyjä. Olikohan nyt joku näyttelijä, joka juorulehden kannessa itki 50000 mätkyjä. Mitä sitä kitisemään, jos ei ole verojaan vuoden aikana hoitanut. Jokainen täällä maksaa veronsa, jos ei jo vuoden aikana, niin sitten verottaja perii ne loppuvuodesta. Turha sitä mennä itkemään - ainakaan lehteen.

Juurikin noin, ei verottajakaan kaiketi ole lööpeissä maksaessaan minulle 2,9k€ palautukset, enkä ole edes taiteilija. o_o

Jokke

Jäsen
Vaimolle takaisin 1,5k€. Omista ei tietoa kun on uusintakierroksella, mutta aika lähellä 0 tulosta ollaan. Ei ole tapanani ollut antaa ilmaista lainaa valtiolle liikojen verojen muodossa. Ihan tarpeeksi maksan niille muutenkin joten en kyllä lainaa anna. :-D

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Takaisin tulee reilut 900 eskoa. Opiskelija kiittää. Saa ostaa jouluksi laatikoita ja italiansalaattia :)

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään huomasin että keväällä veroehdotuksessa luvattu n. 170 euroa on muuttunut -8.24 euroksi, paikallisbussin matkakulut ei sitten näköjään enää mennyt läpi. No onneksi verottaja on armollinen eikä peri tätä reilua kahdeksaa euroa minulta vaan painaa asian villaisella kaikkien muiden piikkiin, kerrankin.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä,luinkohan oikein?Piti oikein lukea kahteen kertaan.Ensinnäkin on mielestäni kyllä väärin,että paikallisbussin matkakulut eivät mene enää läpi.Sen enempiä asiaan paneutumatta,niin kyllä tuntuu väärältä.Valtionherrat ne vaan ostelee kalliita virkasuhdeautoja,vaikka heikompikin kävisi ihan hyvin ja sitten tavalliset kansalaiset ei saa edes paikallisbussin kuluja takaisin veronpalautuksessa.
Ihmettelen suuresti sitä,että valtio painaa jonkun raha-asian villasella,yleensä sattuu olemaan tarkka näistä asioista.Etenkin asioista mitkä kohdistuvat kansalaisen etuihin.Mutta hienoa,että nyt on käynyt noin.
Itse saan muistaakseni sellaiset 230 euroa veronpalautusta.Vaikka muut pitävät sitä ehkä pienenä summana,niin kyllä tuo about 230 euroa on vaan iso raha opiskelijalle.

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
vilperi kirjoitti:
Mitä,luinkohan oikein?Piti oikein lukea kahteen kertaan.Ensinnäkin on mielestäni kyllä väärin,että paikallisbussin matkakulut eivät mene enää läpi.Sen enempiä asiaan paneutumatta,niin kyllä tuntuu väärältä.Valtionherrat ne vaan ostelee kalliita virkasuhdeautoja,vaikka heikompikin kävisi ihan hyvin ja sitten tavalliset kansalaiset ei saa edes paikallisbussin kuluja takaisin veronpalautuksessa.
Ihmettelen suuresti sitä,että valtio painaa jonkun raha-asian villasella,yleensä sattuu olemaan tarkka näistä asioista.Etenkin asioista mitkä kohdistuvat kansalaisen etuihin.Mutta hienoa,että nyt on käynyt noin.
Itse saan muistaakseni sellaiset 230 euroa veronpalautusta.Vaikka muut pitävät sitä ehkä pienenä summana,niin kyllä tuo about 230 euroa on vaan iso raha opiskelijalle.

Tästä osoitteesta on työpaikalleni noin 3 km matkaa eikä sinne mitenkään järkevästi bussilla pääsisikään, aikaisempina vuosina paikallisliikenteen kausarikortin verran on voinut vähentää automaattisesti, vaan ei näköjään enää. En taida asian perään jäädä huutelemaan vaan hurautan yhteiseksi eduksi autolla duuniin kuten ennenkin.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarjosivat ehdotuksessa about 2 k€ mätkyjä kun eivät huomioineet vähennyksiä jotka oli ilmoitettu. Iloinen uutinen oli saada kuitenkin 800€ palautuksia tuollaisen jälkeen. Niillä rahoilla vietän sielunveljieni kanssa mukavan viikonlopun Stadin yössä tässä ennen joulua.

Piis'n'happiness brothers.

-duud-

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Noppasen päälle 1000€ tulee palautuksia. Jos sitä vaimokkeelle jotain jouluksi... eli ostanen jotain kotiteatteriin.

Mä sain 16 € mätkyjä. Tasan eivät käy onnen lahjat. Pitänee lainata vaimokkeelta tuo raha... Tai viedä divariin muutama DVD...

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottivat keväällä, että saisin vähän takaisin. Vastasin siihen lisäämällä matkakustannukset. Tänään tuli veropäätös, jossa oli huomioitu nuo matkakustannukset, saan vähän enemmän takaisin.

Ihmettelen suuresti, miksi eivät noita matkakustannuksia huomioi viran puolesta. Tietävät, missä asun, tietävät missä olen töissä ja kertovat ohjevihkossaan tariffit, millä matkakustannukset saa vähentää. Silti eivät huomioi matkakustannuksia viran puolesta.

Onko verokarhulla tavoitteena saada ihmiset jättämään matkavähennykset käyttämättä, vai mikä on tämän toiminnan logiikka?

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Ehdottivat keväällä, että saisin vähän takaisin. Vastasin siihen lisäämällä matkakustannukset. Tänään tuli veropäätös, jossa oli huomioitu nuo matkakustannukset, saan vähän enemmän takaisin.

Ihmettelen suuresti, miksi eivät noita matkakustannuksia huomioi viran puolesta. Tietävät, missä asun, tietävät missä olen töissä ja kertovat ohjevihkossaan tariffit, millä matkakustannukset saa vähentää. Silti eivät huomioi matkakustannuksia viran puolesta.

Onko verokarhulla tavoitteena saada ihmiset jättämään matkavähennykset käyttämättä, vai mikä on tämän toiminnan logiikka?

Tuota aivan samaa itsekin ole ihmetellyt. Viime kaudella jäi tuo tarkistus tekemättä ja tuli > 1K€ mätkyt. Maksoine, mutta silti rahat sain valittamalla takaisin. Ihmetyttää tosiaan tuollainen homma, kun matkavähennyksiä ei saa suoraan veroehdotukseen. Tänä vuonna olisi tosiaan tullut > 2K€ lisäverot tuon taikia, jos en olisi hereillä ollut ajoissa.

Pahalta kusetukselta tuntuu oman kotimaamme ja oman virkamies-porukan toiminta. Vituttaa todella paljon ihan kaikki. Eilen olin isäni kanssa lääkärissä ja odottelimme about 3 tuntia muutamaa tikkiä. Siitä piti sitten jotain 20€ maksaa kuitenkin.

Itse olen yli 15 vuotta käynyt yksityislääkärillä ja tosiaan ihmettelen miten huonosti tuo julkinenpalvelu toimii. Miksi jokaiselta verotuksessa peritään tuollainen sairasvakuutusmaksu? Viime vuonnakin about tonnin maksoin tuostakin huvista. Mitään ei tunnu silläkään rahalla saavan. Jatkuvasti makselen vanhemmilleni lääkemaksuja ja lääkäreitä: 2-400€/kk, koska joku ns. instanssi ei anna tuollaisille yli 70 vuotiaille, koko ikänsä töitä tehneille ihmisille myönnä korvattavia lääkkeitä. Tänään tuli perkeleellisen hyvä olo, kun vein äitini silmälääkärille ja lupasin sen kaihileikkauksen hoitaa yksityisellä vastaan otolla.

Herää vain kysymys, että mihin ne vuonna 2004 maksamani 27 993 € ovatkaan menneet? Mielestäni meidän pitäisi ensin hoitaa nuo vanhat ihmiset, eikä haaveilla parantavamme maailmaa ottamalla kaikkia tulijoita tänne. Omistamme meidän pitäisi pitää huolta ja osoittaa heille rakkautemme. En todellakaan koe rakentavani hyvinvointiyhteiskuntaa, kun itse pitää maksella omien vanhempieni lääkärimaksut. Kenen hyvinvointia tässä rakennetaan?

Onneksi he jaksoivat meidät sisarukset elättää ja kouluttaa sen verran hyvin, että nykyisin ei kuitenkaan ole heillä hätää. Nauttikoot eläkepäivistään, sen heille suon.

No tuollaisia ajatuksia mulle tässä on verotuksesta tullut. Turha kai sitä on kuitenkaan sen ajatella enempiä, kun pitää lapset ja läheiset hoitaa. . .

-duud-

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
duud kirjoitti:
Tuota aivan samaa itsekin ole ihmetellyt. Viime kaudella jäi tuo tarkistus tekemättä ja tuli > 1K€ mätkyt.

-duud-

Kuinkahan paljon verokarhu käärii taskuunsa kun varsinkin palautuksia saamassa olevat ihmiset tyytyvät veroehdotukseen? Kun ihmisten ei tarvitse täyttää vaivalloista veroilmoitusta, jää verottajalta monia asioita ottamatta huomioon ja ihmiset saavat tietämättään liian vähän palautuksia. Ja harva jaksaa haluta muutosta päätökseen.

Veroehdotus on loppupelissä valtion taholta suurta kusetusta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy