Paljonko tulee veronpalautuksia tai mätkyjä?

  • 41 684
  • 289

Palautuksien tai mätkyjen määrä?

  • Lisäveroja yli 1000€

    Ääniä: 25 3,4%
  • Lisäveroja 700-1000€

    Ääniä: 7 0,9%
  • Lisäveroja 400-700€

    Ääniä: 13 1,8%
  • Lisäveroja 200-400€

    Ääniä: 14 1,9%
  • Lisäveroja 50-200€

    Ääniä: 29 3,9%
  • En juurikaan saa enkä juurikaan joudu maksamaan

    Ääniä: 100 13,6%
  • Palautuksia saan 50-200€

    Ääniä: 132 17,9%
  • Palautuksia saan 200-400€

    Ääniä: 121 16,4%
  • Palautuksia saan 400-700€

    Ääniä: 102 13,8%
  • Palautuksia saan 700-1000€

    Ääniä: 65 8,8%
  • Palautuksia saan yli 1000€

    Ääniä: 130 17,6%

  • Äänestäjiä
    738

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Kirjanpitäjältä tuli viestiä, että maksa vaan lisää. 12000€ laitetaan lisää valtionkassaan. Kyllä taas motivoi yrittämään.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mihin asti näitä veroilmoituksia lähetellään? Kaikki joilta olen kysynyt, ovat jo omansa saaneet, mutta minulle ei ole vielä tullut.

En minäkään ole vielä saanut. Verokarhu ilmoittelee sivuillaan, että maalis-huhtikuun aikana saadaan ilmoitus.

Yleensä ne on melko lyhyen ajan sisällä tullut kaikkialla. Veikkaisin että tällä viikolla kaikki saa paperinsa.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Hitusen pieleen meni verosuunnittelu, reilut 500e palautuksia ennen kilometrikorvauksia. Ei tuolla summalla yksistään vielä joulun pyhiä karkuun Thaimaahan lähdetä, mutta mukava joululahjakassa tuo todellakin on.
 

Steus

Jäsen
+320e kotio päin. Kiva jouluraha, jolla voi koko kesän ja syksyn suunnitella ostavansa sillä joululahjoja ja kuitenkin sitten vetää koko paskan kurkusta alas.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En minäkään ole vielä saanut. Verokarhu ilmoittelee sivuillaan, että maalis-huhtikuun aikana saadaan ilmoitus.
Nämähän tulee Postille jakeluun sellaisina isoina erinä, jotka on suunnilleen järjestelty aakkosiin ja jakelualueiden mukaan. Niitä on sitten tietty aika (viikko-kaksi) aikaa jakaa. Pienemmillä paikkakunnilla ne lähtevät postikustin kyytiin keskimäärin nopeammin, ja kun aakkosissa mennään niin Perähikiällä asuva Aaltonen saa verolappunsa paaaaaljon aikaisemmin kuin Helsingissä majaileva Österberg.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku suunnilleen 1k euroa, mutta ulosottoon menävät mutta eipä tuo haittaa, tuleehan joskus kuitattua nekin sieltä pois.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Nämähän tulee Postille jakeluun sellaisina isoina erinä, jotka on suunnilleen järjestelty aakkosiin ja jakelualueiden mukaan. Niitä on sitten tietty aika (viikko-kaksi) aikaa jakaa. Pienemmillä paikkakunnilla ne lähtevät postikustin kyytiin keskimäärin nopeammin, ja kun aakkosissa mennään niin Perähikiällä asuva Aaltonen saa verolappunsa paaaaaljon aikaisemmin kuin Helsingissä majaileva Österberg.

Ei nyt ihan noinkaan. Tuolla logiikalla minun olisi pitänyt jo saada lappuni, kun sukunimeni on aina listojen alkupäässä, ja kaupunki missä asun, on hädintuskin top-20 väkiluvultaan.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Samaa kuin edellä mainitut tuosta "Onko se nyt niin juhlittava homma, jos niitä veroja on maksanut liikaa?". Ei varsinaisesti juhlan aihe, mutta olen itse huono säästämään, niin tuolla se oikeasti onnistuu ja saa mukavan matkakassan talven matkaa varten.

2012 eur näyttäisi tulevan, 7 euroa enemmän kuin viime vuonna.

Sama homma. 1882 € tuloo, kyllä sillä muutaman änärimatsin käy katsomassa joulunpyhinä.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
--kun aakkosissa mennään niin Perähikiällä asuva Aaltonen saa verolappunsa paaaaaljon aikaisemmin kuin Helsingissä majaileva Österberg.

Minä se olen aakkosten alkupäästä, en ihan Aaltonen kuitenkaan. H:lla alkaa sukunimeni. Avopuolisoni sukunimi alkaa I:llä. Hän sai veroilmoituksensa pari kolme viikkoa sitten. Minä en ole omaani nähnyt. Missä on veroilmoitukseni???
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä se olen aakkosten alkupäästä, en ihan Aaltonen kuitenkaan. H:lla alkaa sukunimeni. Avopuolisoni sukunimi alkaa I:llä. Hän sai veroilmoituksensa pari kolme viikkoa sitten. Minä en ole omaani nähnyt. Missä on veroilmoitukseni???

Eivät nuo minusta aakkosittain mene. Meilläkin on avovaimon kanssa tulleet yleensä samana päivänä, vaikka hänen sukunimensä alkukirjain on suunnilleen aakkosten keskivaiheilla, minun loppupuolella.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Eivät nuo minusta aakkosittain mene. Meilläkin on avovaimon kanssa tulleet yleensä samana päivänä, vaikka hänen sukunimensä alkukirjain on suunnilleen aakkosten keskivaiheilla, minun loppupuolella.

Jep, tuo edellinen viesti oli vähän "hassuttelua". Näin tekstitse ei välttämättä välittynyt se, etten tosissani tuota ihmetellyt. Meillä ainakin asiaan vaikuttaa se, että avokki muutti viime vuonna toisesta kaupungista saman katon alle tänne Raumalle. Eiköhän tuo ilmoitus viimeistään huomenna minullekin tule. Ja vaikka tulisi vasta ensi viikolla, niin eipä siinäkään mitään.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nelisensataa mätkyjä ennen matkakulujen vähentämistä. En ole jaksanut pelailla noiden veroprosenttien kanssa ja kun summa yleensä on tuollainen muutama sata mätkyjä tai palautuksia, niin ihan sama. Jos rupeaisi menemään nelinumeroisen luvun puolelle suuntaan tai toiseen, varmaan reagoisin.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Taitavat tulla postinumeroittain jakeluun. Eli isoissa toimipaikoissa (ainakin pk-seudun jakelut) saattaa posti saada jaettavakseen vain yhden postinumeron kerrallaan. Yhden postinumeron sisällä pitäisi kuitenkin tulla parin päivän sisään kaikki.. Eli jos perheessä osalle on tullut, mutta joku vielä odottelee omaansa niin jossain on todennäköisesti ongelmia.

Niin ja itselle tuli n. 300e palautusta. Ihan odotettu summa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi en elä niin kädestä suuhun, että veronpalautuksen määrällä olisi mitään vaikutusta elintasooni, suuntaan taikka toiseen. Ja joka tapauksessa en näe veroprosentin hilaamista korkeammaksi isompien veronpalautusten toivossa kovinkaan järkevänä säästämiskeinona. Toki tiedostan, että monilla ihmisillä palaa kaikki raha samantien joka tilille tulee, ja ehkä tällöin veroprosentin korottaminen suhteettoman isoksi on ainoa tapa säästää pahan päivän varalle.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tasaiset 150-300 euroa sieltä on tainnut palautuksia tulla ainakin viisi vuotta putkeen, niin nytkin eli ei mitään huomionarvoista sillä rintamalla.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palautusta tulee reilusti taas. Lopullinen summa selviää syssyllä, kunhan huomioivat kotitalousvähennykset.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Opintojen jälkeen siirtyminen työelämään aiheutti pieniä ongelmia asettaa veroprosentti oikealle kohdalle ja kävikin niin, että omatoimisesti korotin sitä aivan liian paljon ja niinpä joulukuussa verottaja palauttaa minulle rutinaalliset 2111 euroa ja sentit päälle.

vlad.
 

Rocco

Jäsen
Vähän toista tonnia tulee takaisin. Taas. Viimeiset kymmenen vuotta on varmaan tullut takaisin 1000+ euroa joka vuosi.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
21 euroa mätkyjä, joten enpä juuri ollut maksellut liikaa tai liian vähän verokarhulle viime vuonna.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
1466€ takaisin. 1500€ oli tavoitteena, mutta kelpaa tämäkin.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku 80€ palautuksia, positiivinen yllätys kun odotin mätkyjä. Matkakulut vähentämättä kuten aina tähänkin asti, fiksusti näin 24 kesän korvilla vasta tajusin että niinkin voi tehdä. Pitää varmaan katsoa koko läpyskä läpi jos siellä on jotain muutakin täytettävää. :|
 

julle-jr

Jäsen
170 € mätkyjä, aika lailla optimiprosentilla ollaan siis veroja maksettu. Ikinä en ole veroprosenttia omatoimisesti muuttanut, nyt sattui siis suhteellisen hyvin kohdalleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös