Akke P. kirjoitti:
Siis täh... ymmärränköhän tämän ketjun oikein?
Lyhyesti kerraten: aikuiset miehet menevät arvostelemaan baaritiskillä pikkutunneilla kiekkoilijaa - lopulta myös alatyylisesti - ja seuranneen episodin jälkeen lentävät baarista ulos kiekkoilijan julmasti ilkkuen ikkunan takaa pakkaseen pistettyjä miespoloja. Seuraus: kyyneleet silmissä nettiin koskettavasti otsikoidun tekstin kera etsimään tukea muilta mahdollisilta kohtalotovereilta. Tämän hetkinen tilanne: erilaisia selityksiä, uusia vivahteita ja tarinan uudelleen muotoiluja, kun kanssalukijoiden tuki syvästi kärsineitä reppanoita kohtaan ei ollutkaan aukotonta. Luultava lopputulos: Ei tästä tarinasta saa kaunista, vaikka sitä kuinka koettaisi kaunistella; jätekasa on jätekasa vaikka sen kukittaisi. Jälkikirjoitus: Tämä oli totta tosiaan silkkaa v****ilua. Joskus vain tuntuu että se on paikallaan. Mutta sitähän kestetään...
Ei, minä ainakaan en ole hakemassa minkäänlaista tukea täältä. Sen teen jossakin aivan muualla jos tarve vaatii, ja joskus vaatii ei siinä mitään niinhän se on. Ja kyllä, on ehkä väärin arvostella yksittäistä henkilöä tai ravintolaa. Ravintola valitsee tarvittaessa asiakkaansa ja yksityishenkilö seuransa. Kirjoituksen tarkoitus ei ollut arvostella kumpaakaan henkilökohtaisesti, sattumalta paikka ja henkilö oli mikä/kuka oli. Sen voin rehellisesti yhä kirjoittaa että mielestäni Topi Lehtonen ei tuo Lukon pakkikalustoon mitään lisäarvoa tai auta yhtään nousussa pudotuspeliviivan paremmalle puolelle. Siihen minulla on oikeus.
Kirjoituksen tarkoitus on tuoda esiin kannattajan oikeuksia tai niiden puuttumista, onko kiekkojoukkue tai jokin paikka koskematon (enkä tarkoita nyt nyrkkisavottaa) rehelliselle arvostelulle ja kritiikille. Toisaalta, eihän kiekkopeluri voi ravintolasta käsin parantaa otteitaan joten siellä niitä sitten on varmaan turha puhella. Tapahtuma olisi luultavasti jäänyt sattumatta jos olisin pitänyt pääni kiinni, en voinut ja tulos oli avauksen kaltainen. Jos joku siitä vetää herneen nenään niin ihan rauhassa sitten vaan, ilmoitin mielestäni tapahtumien kulun todenmukaisesti. Minun puolestani keskustelu voitaisiin nyt kääntää siihen että paljonko kannattajan todellakin tulee kestää, siihen liittyy paljon muutakin kuin ravintolasta talvipakkaseen poistaminen. Kestän kyllä sen, ja vielä vähän lisääkin mutta missä menee kenenkin raja. Paljonko paskaa olet valmis ottamaan vastaan?
Joo tiedän, ei ole pakko kannattaa mitään eikä ketään.
Jos nyt sitten mokasin niin tunnustan kyllä sen koska vastaan teoistani. Mitenkä kiekkopelaaja voisi vastata teoistansa minulle aamuyöllä ravintolassa, sieltä ei yhtään maalia tehdä. Tiedän.
Mutta, jos asiallinen kriitiikki kärjistyy kuvailemaani tilanteeseen niin jossakin on vikaa. Positiiviset ja negatiiviset asiat pitää molemmat tuoda esille jotta hommaa saadaan eteenpäin se on fakta.
Kirjoitin myös ns. tappeluhalukkuudestani, kyllä, tunteet olivat erittäin lämpimät mutta en siltikään sitä ensimmäistä kiveä heittänyt. Koen että saan puolustaa itseäni henkilöiltä jotka loukkaavat fyysistä koskemattomuuttani niin ravintolassa kuin kaupan kassalla tai vaikka elokuvateatterissa.
Olen puhunut.