Paljonko ansaitset bruttona/kk?

  • 31 811
  • 138

Bruttotuloni €/kk

  • 0 - 1500 €/kk

    Ääniä: 114 24,3%
  • 1500 €/kk - 2500 €/kk

    Ääniä: 156 33,2%
  • 2500 €/kk - 3500 €/kk

    Ääniä: 109 23,2%
  • 3500 €/kk - 4500 €/kk

    Ääniä: 48 10,2%
  • 4500 €/kk - 6000 €/kk

    Ääniä: 16 3,4%
  • 6000 €/kk - x

    Ääniä: 27 5,7%

  • Äänestäjiä
    470
  • Poll closed .

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Sattuipa sopivasti, kun juuri huomenissa istutaan pomon kanssa vastakkain ja väännetään aiheesta. Palataan sitten asiaan täällä, vitutus-, tai työhaastatteluketjussa.
No niin, tuohon keltaiseen kerhoon ollaan kuuluttu ja kuulutaan varmaan jatkossakin. "Olen erittäin tyytyväinen sinuun ja olet suoraan sanottuna paras rekrytointimme pitkään aikaan, mutta tässä talossa on tapana edetä näissä asioissa pienin askelin, mutta katson mitä voin tehdä ja diiba daaba daa..." Voi elämän perse, kun pitikin joskus nöyristellä palkkapyynnössä.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
No niin, tuohon keltaiseen kerhoon ollaan kuuluttu ja kuulutaan varmaan jatkossakin. "Olen erittäin tyytyväinen sinuun ja olet suoraan sanottuna paras rekrytointimme pitkään aikaan, mutta tässä talossa on tapana edetä näissä asioissa pienin askelin, mutta katson mitä voin tehdä ja diiba daaba daa..." Voi elämän perse, kun pitikin joskus nöyristellä palkkapyynnössä.
Tuohan on erinomainen vastaus sikäli, että suunnittelet jatkavasi yrityksen palveluksessa pidempään; avoin lupaus edetä palkka-asioissa ilmeisen säännöllisesti. Thumbs up.

Hieman vajaat 2900 e/kk IT-alalla merkonomin koulutuksella näyttäisi palkkalaskelman mukaan olevan. Tosin olin kolme viikkoa isyyslomalla. Eipä tuohon koskaan täysin tyytyväinen voi olla, mutta ylitöitä en ala tekemään...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Palkkakuopassa oleilen, vaikka juuri äsken sainkin korotuksen. Nyt en ole enää vaan niin syvällä kuin ennen. Juttelin juuri äskettäin uuden esimieheni kanssa ihan hänen aloitteestaan ja hän pyysi muistuttamaan keväällä, että palkkaa tarkistetaan taas. Nyt ei voida tehdä uutta korotusta kun viimeisestä on niin lyhyt aika. Asia kuitenkin onneksi tiedostetaan.

Oma palkka on siinä hieman 2600€:n yläpuolella, mikä on DI:lle melko alhainen.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oliko tämä kysymys huumoria? Verottomat kulukorvaukset bruttopalkkaa?

Ei ollut. Ei, vaan osa bruttotuloja. Itse laskisin käytännössä kilsakorvaukset mukaan, jos puhutaan ihmisen/kotitalouden kuukausittaisista bruttotuloista. Itsellä ainakin olisi jäänyt muutamat työkeikat tekemättä ilman niitä. Esim. 1000km/pv, palkkaa n. 150e, kilsakorvauksia 420e. Viralliset lomakkeet on sitten asia erikseen, mutta kuuluuhan esim. tulonsiirrot bruttotuloihin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Oma palkka on siinä hieman 2600€:n yläpuolella, mikä on DI:lle melko alhainen.

Nojaa, kannattaa toki sitten nostaa pää pois sieltä puskasta minne sen olet TEK:n propagandan uhrina ilmeisesti työntänyt. Eli loppupeleissä kun kyseessä on lähiaikoina valmistunut DI, niin eivät ne palkat oikeasti ole merkittävästi tuota suurempia...alasta riippuen toki.

Eikä tämä siis ole mitään katkeran miehen puhetta, vaan puhtaasti lähinnä toteamus siitä että erinäiset "suosituspalkat" ovat vain suosituksia ja mediaanikin tarkoittaa vain mediaania, ei minimiä.
Sama tosin pätee aikalailla kaikille aloille, tunnen pari ekonomiakin jotka tienaavat aikalailla samoja palkkoja controllerin hommissa, rahoituksen tms. puolella toki tienistit ovat erilaisia.

Niin, itse siis mennään sinisellä alueella ja huolimatta (toivottavasti) tulevasta palkankorotuksesta niin samalla alueella pysyttäneen vielä vuosi tai pari ja sitten päästään juuri ja juuri rajan yli, ellei sitten opiskelu kyllästytä jo ennen sitä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nojaa, kannattaa toki sitten nostaa pää pois sieltä puskasta minne sen olet TEK:n propagandan uhrina ilmeisesti työntänyt. Eli loppupeleissä kun kyseessä on lähiaikoina valmistunut DI, niin eivät ne palkat oikeasti ole merkittävästi tuota suurempia...alasta riippuen toki.

TEK:n tilastoja en ole tuijottanut aikoihin, vaan olen tehnyt ihan vertailua samaan aikaan valmistuneiden kavereitteni kanssa. Tai vielä valmistumattomien ja D-työtä väsäilevien. Esimerkiksi eräs vielä valmistumaton kaverini saa toisesta firmasta samaa palkkaa kuin mitä minä saan, vaikka olenkin ollut työsuhteessa tähän paikkaan jo 2½ vuotta, joista vuoden DI:nä.

Palkkani pienuuden suhteen en ole sinällään katkera, koska tulen tälläkin hyvin toimeen ja jää siitä jotain säästöönkin. Muutenkin viihdyn työssäni ja ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että etenemismahdollisuuksia on vaikka mihin ja pystyn tällä hetkellä erikoistumaan juuri siihen, mihin haluankin. Nämä painavat vaakakupissa huomattavasti enemmän kuin se, onko palkka 2600 vai 2800.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Opiskelen syksyt ja kesät teen luonnollisesti töitä. Työpaikkana siis HKL ja työtehtävänä raitiovaununkuljettaja. Palkka oli tuossa kesällä noin 2600-2800e/kk. Tuo siis ilman mitää suurempia ponnisteluja, ts. ilman sen enempiä ylitöitä. Nyt opiskelujen ajan 1-3 kertaa viikossa töissä, ja kuukaudesta riippuen palkka 900-1300e/kk.

Pitäisi valmistua it-tradenomiksi(ei siis oikeastaan mitään tekemistä normi-tradenomin kanssa) joskus vuonna 2010, eli onhan tässä aikaa. Sen jälkeen alkupalkka riippuen työnantajasta n. 2800-3000e/kk. Siitä lähdetään sitten ylöspäin.

Aika nopeasti paukkuu kelan tulorajat, mut minkäs teet?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oliko tämä kysymys huumoria? Palkka = tulot?

Bruttopalkkaan ei sisälly kulukorvauksia. Itseasiassa kulukorvaukset eivät sisälly edes nettopalkkaan, koska jos verottaja katsoo, että kulukorvauksia on maksettu palkkana, niistä joutuu joutuu maksamaan verot, jonka jälkeen ne eivät enää ole edes niitä verottomia kulukorvauksia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on taas näitä triidejä joita lukiessa alkaa vituttamaan ihan armottomasti, kun huomaa miten vitun onneton oma palkka oikeasti on. Toki täällä susirajalla asuminenkin on reilusti halvempaa kuin ruuhka-suomessa mutta silti reilusti alle 2000 euron jäävä kuukausipalkka tuntuu aika mitättömältä...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä on taas näitä triidejä joita lukiessa alkaa vituttamaan ihan armottomasti, kun huomaa miten vitun onneton oma palkka oikeasti on. Toki täällä susirajalla asuminenkin on reilusti halvempaa kuin ruuhka-suomessa mutta silti reilusti alle 2000 euron jäävä kuukausipalkka tuntuu aika mitättömältä...

Heh, et ole ainoa. Vaikka olen tehnyt selkeitä ratkaisuja perheen hyväksi pariinkin kertaan näissä duuniratkaisuissa, enkä ole niinkään palkan kuin itse duunin sisällön perään, täytyy myöntää, että ehkä tuolta sinisen alueen alemmalta puolikkaalta voisi yrittää hilautua pikkuhiljaa keltaista kohden. No, on näilläkin pärjätty ja aikaa on jäänyt jopa perheelle ja harrastuksillekin.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
2400 euroa kuussa ja olen tyytyväinen, sillä työskentelen urheilun parissa eikä työ varsinaisesti tunnu työltä lainkaan vaan enemmänkin harrastukselta. Vaikka paljon hommia onkin. Erittäin vapaata ja paljon itsenäisyyttä, mä tykkään. Joskus saattaa tienata enemmänkin.

Meikäläiselle aina ollut ajatuksissa, että työn pitää olla sellaista mistä todella tykkää sillä siellä viettää aika ison osan elämästään. Mieluummin tienaan tonnin vähemmän tässä kuin tonnin enemmän jossain ikävässä hommassa. Toki salaa kateellinen olen niille, jotka on työssä josta tykkäävät tosissaan ja saavat siitä perhana vielä helvetisti palkkaakin.

Mutta mikäs tässä ollessa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Päätoimisesti olen opiskelija, siis yliopiston kirjoilla "ikuisena opiskelijana". Olen kuitenkin lähes vakituisesti töissä postimiehenä, ja palkka huimaa päätä: 1279 e/kk brutto. Siivoojat ja kaupan kassat nauravat selän takana, vittuilevat. Köyhä mikä köyhä.
 

Cassu

Jäsen
2400 euroa kuussa ja olen tyytyväinen, sillä työskentelen urheilun parissa eikä työ varsinaisesti tunnu työltä lainkaan vaan enemmänkin harrastukselta. Vaikka paljon hommia onkin. Erittäin vapaata ja paljon itsenäisyyttä, mä tykkään. Joskus saattaa tienata enemmänkin.

Meikäläiselle aina ollut ajatuksissa, että työn pitää olla sellaista mistä todella tykkää sillä siellä viettää aika ison osan elämästään. Mieluummin tienaan tonnin vähemmän tässä kuin tonnin enemmän jossain ikävässä hommassa. Toki salaa kateellinen olen niille, jotka on työssä josta tykkäävät tosissaan ja saavat siitä perhana vielä helvetisti palkkaakin.

Mutta mikäs tässä ollessa.

Täysin samaa mieltä. Mulla on kanssa sellanen työ että rikasta miestä pitää lähteä etsimään jostain. Ei vaan voi mitään, että pidän tästä työstä ja sen riskeistä
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Brutto päivätyöstä on vähän vajaa 1900 ecua ja kermankuorijat vievät siitä noin 700 euroa pois.

Jonkin verran lisää tulee free lancer -hommista, mutta ei niitäkään niin paljon voi tehdä, että rikastuisi. Kuvista maksetaan noin 80 euroa ja jutuista kuvan kanssa n. 120.

Verottaja rankoo niistä 40 prosenttia eikä harmaata työtä viitsisi tehdä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ruma, köyhä ja huono itsetunto. Siinä kakkosen elämäntarina. En viitsinyt omia vaatimattomia tulojani edes äänesykseen laittaa...

Tosin aina viikonloppuisin, muutaman siman jälkeen rumasta kuoresta kuoriutuu esiin upea "joutsen". Rikas, kaunis ja kaikessa hyvä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ruma, köyhä ja huono itsetunto.
Ollaanko me identtiset kaksoset? Muija huutaa aina tuota samaa mantraa. Itseasiassa juuri nytkin sitä kuuluu tuolta pesukoneen ääreltä. Kohta otan sulakkeet irti, ja totean, että .... no joo, antaa olla.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Mieluummin tienaan tonnin vähemmän tässä kuin tonnin enemmän jossain ikävässä hommassa.

Jos onnellisuus on "ostettavissa" tonnilla kuussa, kannattaa tarjoukseen todellakin tarttua! Knowerilla on käynyt suurempi onni kuin moni osaa arvatakaan. Hienoa hänelle!
 

pak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikkei se aina niin kivaa olekaan niin, SaiPa.
Aika hyvin näyttää osa tienaavan, vaikkei ole peruskoulua ihmeellisempää koulutusta.

Valtion hommissa ei rikastumisen pelkoa ole. Leipä on pitkä mutta kapea.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aika hyvin näyttää osa tienaavan, vaikkei ole peruskoulua ihmeellisempää koulutusta.

Sepä tässä mietityttääkin... Menivätkö kaikki ne tuhannet luetut tunnit hukkaan? Oliko pertti viisaampi, kun vain rassasi pihalla mopoaan? Onko elämä reilu?
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sepä tässä mietityttääkin... Menivätkö kaikki ne tuhannet luetut tunnit hukkaan? Oliko pertti viisaampi, kun vain rassasi pihalla mopoaan? Onko elämä reilu?

Nyt sitten pelkällä peruskoulupohjalla työelämässä ihmiset ovat jotain moponrassareita? Elämä on reilu. Jos olet valmis työtä, siitä saat palkkion. Mitä rajummin teet työtä, sitä suurempi palkkio. Opiskelu vain helpottaa työn saamista, se ei anna ammattitaitoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös