Pakkomielteesi?

  • 22 351
  • 124

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Herätyskello. Jos joudun heräämään esim. seitsemän aikoihin, en suinkaan aseta herätystä klo 7.00, en edes 6.55 tai 7.05. Sen on oltava 6.57, 6.59 tai 7.03. Tasakymmenet eivät käy, vaan minuuttiluvun on oltava pariton - paitsi viitonen. Syytä tälle en tiedä, se vain on niin.

Heh, minulla lähes sama paitsi mlle käy parillinenkin minuutti luku mutta mikään tasakymmen ei tule kuuloonkaan.

Tästä muistuikin mieleeni se kun pikkupoikana olin enoni luona yökylässä niin hän laittoi aina kellon yöllä soimaan about 2-3 aikoihin ja kävi silloin kusella ja meni sit takas nukkumaan. :D
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tästä muistuikin mieleeni se kun pikkupoikana olin enoni luona yökylässä niin hän laittoi aina kellon yöllä soimaan about 2-3 aikoihin ja kävi silloin kusella ja meni sit takas nukkumaan. :D

Tuosta tulikin mieleen muutan vuoden takainen opiskelu elämä. Itselläni oli tapana laittaa herätyskello soimaan joskus 3-4 aikaan yöllä ja nousta tupakalle.

Aamulla kun olen lähdössä töihin niin ulkoovelta juoksen vielä katsomaan, että se kahvinkeitin on varmasti poissa päältä, niin että muistan sen ihan varmasti. Muuten vituttaa olla töissä.

Avaimia tulee myös tutkittua, mutta kun asun nykyään tyttöystävän kanssa samassa osoitteessa niin, lyön oven kiinni enkä edes kokeile avaimia, kun tietää pääsevänsä kotio sisälle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuosta tulikin mieleen muutan vuoden takainen opiskelu elämä. Itselläni oli tapana laittaa herätyskello soimaan joskus 3-4 aikaan yöllä ja nousta tupakalle.

Kun vielä poltin, ei tarvinnut kelloa. Nikotiininhimo herätti kerran-pari yössä. Kävin nortilla, ja taas uni maittoi pari tuntia.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Omia pakkomielteitäni on jo ketjussa mainitut avainten taskussaolemisen varmistus ja lompakon kopelointi.

Lisäksi on tapanani kokeilla, onko housujen vetoketju auki, vai pääsevätkö hevoset karkuun. Julkisella paikalla tämä lienee lähimmäisten mielestä perin hämmentävää ja vulgaaria.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aamulla kun olen lähdössä töihin niin ulkoovelta juoksen vielä katsomaan, että se kahvinkeitin on varmasti poissa päältä, niin että muistan sen ihan varmasti. Muuten vituttaa olla töissä.

Osta aikakatkaisijalla varustettu kahvinkeitin, niin saat mielenrauhan. Ainut huono puoli niissä on se, että sitä helposti oppii jättämään keittimen aina päälle kun ei siitä tarvi huolehtia. Sitten saa olla entistä tarkempana mökillä yms. ettei vaan unohda keitintä päälle.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Kännykkä vasemmassa etutaskussa, avaimet oikeassa. Oikeassa perstaskussa on lompakko, niin sen olla pitää. Tarkistan taskut vähän väliä ja jos olen laittanut jonkun esineen "väärään" taskuun, hiipii pelko pikaisesti puseroon ja tulee tunne että nyt on esim. lompakko hävinnyt...

Järjestyshän sinulla on ihan perseellään, mutta oire on tuttu.

Lompakko oikeassa povessa, kännykkä vasemmassa. Auton avaimet vasemmassa, koti- ja muut avaimet oikeassa etutaskussa. Huulirasva, purukumi ja pastillit myös vasemmassa etutaskussa ja röökiaski kera sytkän oikeassa.

Kun välillä onnistun olemaan polttelematta jonkin aikaan, on aina melko epämääräinen olo kun vakitavaroille pitää suunnitella uudet paikat.

Listaan voisi vielä lisätä kahvinkeitin, ym. sähkölaiteneuroosit.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä on oikeastaan helvetin lohdullinen viestiketju. Kummasti ahistusta lievittää kun huomaa että muillakin viiraa päästä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Tämä on oikeastaan helvetin lohdullinen viestiketju. Kummasti ahistusta lievittää kun huomaa että muillakin viiraa päästä.

Samoin, ehkä se on normaalia kuiteskin harrastaa kaikennäköstä pakkotoimintaa, paitsi jos se on tyyliin: "ooh, en olekaan ihan hullu tunkiessani patonkia perseeseen kurkkutäytteellä salamin kera katsellen samalla Michael Jacksonin kuvia"
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Samoin, ehkä se on normaalia kuiteskin harrastaa kaikennäköstä pakkotoimintaa, paitsi jos se on tyyliin: "ooh, en olekaan ihan hullu tunkiessani patonkia perseeseen kurkkutäytteellä salamin kera katsellen samalla Michael Jacksonin kuvia"
Kurkku ja salami samassa leivässä alkaa olemaan kyllä jo aika sairasta. Vai oliko salami menossa erikseen, sitten ymmärtäisin?

Olen aivan törkeän pakkomielteinen ihminen, lähestulkoon kaikki toimintani on pakkomielteeksi laskettavaa touhua. Ei se sinänsä haittaa, mutta olen huomannut, että pakkomielteeni vain lisääntyvät ja monipuolistuvat jatkuvasti. Toivottavasti elän mahdollisimman vanhaksi, haluan nähdä miten sairas olen sitten.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Erittäin vittumainen rummuttaminen koko ajan. Tietokoneella hakkaan näppiksen reunaa aina kun luen jotain tekstiä, sohvalla näpytän sormilla biittiä johonkin kiinteään pintaan esim. kaukosäätimeen. Onko muuten muilla samanlainen pakkomielle kuin minulla että telkkaria katsellessa pitää kaukosäätimestä jatkuvasti irrottaa ja laittaa takaisin paikoilleen sitä patteriluukun kantta?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Omien pakkomielteiden lista lienee pitkä kuin nälkävuosi. Tässäpä näitä muutamia pakkomielteitä: Auton valokatkaisijaa täytyy näpelöidä vaikka valot ovat poissa päältä. Onhan valot poissa päältä -onhan? Järkevääkö - no ei helvetissä! Pimeällä täytyy myös katsoa vielä auton etuosasta, että ne valot eivät ole päällä! Telkkarin kaukosäätimen txt-sivujakin täytyy vähän väliä näpelöidä. Myös ovien sulkeminen tapahtuu huolella...
 

Kaberle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Maple Leafs, Chelsea
Onko muuten muilla samanlainen pakkomielle kuin minulla että telkkaria katsellessa pitää kaukosäätimestä jatkuvasti irrottaa ja laittaa takaisin paikoilleen sitä patteriluukun kantta?

Jep itsellä täysin sama. Joskus joku luukku tainnut hajotakin ja ainakin löystynyt myös. Muita pakkomielteitä juurikin edellä mainitut tiettyjen tavaroiden säilyttäminen tietyissä taskuissa (avaimet vasemmalla edessä, kännykkä oikealla edessä ja lompakko oikeassa takataskussa) ja tämä tekstin maalaaminen.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Onhan näitä:

- Aina tärkeää puhelua puhuessa pitää olla kynä millä saa piirreltyä mitä ihmeellisimpiä kuvioita ja sanoja milloin mihinkin
- Herätyskello kännykässä pitää laittaa 3-4 kertaa päälle ennenkuin uskon että se tosiaan on soittamassa 6.30
- Tölkistä pitää poikkaista se klipu ja törkätä se sisälle tölkkiin
- Ja kaljapullosta pitää nyppiä etikettiä sitä juodessa
- Kotioveen pitää vielä "taklata", vaikka se kyllä menee lukkoon ihan tuuppaamallakin
- Paskalla istuessa pitää nokan edessä olla joko vitsikirja tai ristikko-/sudokulehti , muuten ei jööti irtoa
- Saada joka viikonloppu kaljaa. Määrät vaihtelevat suuresti
 

FlyingFinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + muut turkulaiset
Itselläni on lukuisia erittäin pinttyneitä tapoja, joita en ehkä vielä pakkomielteiksi tunnustaisi. Useimmat näistä tavoista ja rutiineista pätevät nimittäin ainoastaan silloin kun olen yksin, muiden läsnäollessa pystyn käyttäytymään jokseenkin normaalisti. Monet tavoistani onkin jo mainittu tässä hienossa ketjussa, tässä niitä tavallisimpia:

-Avaimien, kännykän ja lompakon mukanaolon jatkuva tarkistaminen. Teen oikealla kädellä aina samanlaisen liikesarjan, mistä tulee mieleen se Austin Powersin muistisääntö ja ristinmerkki "Spectacles, testicles, wallet and watch".

-Vetoketjun tarkistaminen vaivihkaa, toistuu aina kun olen tulossa ihmisten ilmoille.

-Pystyn nukahtamaan vain jos olen lukenut kirjaa/lehteä vähintään puoli tuntia, yövalo jää poikkeuksetta päälle. Tämä pätee vain nukkuessani yksin, esim. armeijassa ei mitään ongelmaa.

-Kännykkään puhuessani kävelen ympäri kämppää.


Lisäksi minulla on eräs kiusallinen tapa, joka häiritsee ajoittain ihan riesaksi asti. Minulla on melko vilkas mielikuvitus, ja ajatukseni harhailevat usein ihan muissa asioissa kuin siinä missä pitäisi (silloin siis kun on tylsää). Ja yleensä kun ajattelen muita asioita, mieleen tulee lähinnä hauskoja tapahtumia, mikä johtaa siihen, että tyrskähtelen välillä esim. luennoilla aivan spontaanisti. Osaan kyllä peittää kyseisen vaivan erittäin hyvin, yleensä naamioin tyrskähdykset aivastuksiksi eikä kukaan huomaa eroa. Kaupungilla kävellessä se vasta vittumaista onkin, kun ei suomalaiseen kulttuuriin oikein kuulu itsekseen hymyileminen tai naureskeleminen. Yleensä otan kännykän korvalle ja hekottelen siihen.

Nuorempana minulla oli sellainen suoranainen pakkomielle, että pakaralihaksia piti supistella (liekö oikea termi) koko ajan. Silloin mietinkin että mistäs nyt tuulee, sen verran omituista se oli. Onneksi se loppui sitten aikanaan.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Pari nyt tulee heti mieleen. Jaloilla minun pitää rummutella erilaisia rytmikuvioita heti, kun istun tekemään jotakin, esim. tietokoneelle, kirjoittamaan jne. Tämä pakkomielle on ollut aina, ja tulee todennäköisesti aina myös olemaan.

Toinen pakkomielle onkin sitten suurelle yleisölle (ts. noin puolelle maapallon ihmisistä) tutumpi, vaikkei kukaan muu sitä vielä olekaan ääneen tunnustanut? Tietyissä tilanteissa käsi hakeutuu haromaan munia aivan automaattisesti (esim tv:tä katsellessa - Al Bundy ilmiö, ei mitään mälläri-ketjuun kuuluvaa kamaa tässä yhteydessä). Kohtuu noloa, mutta elämä on. Tosin tätä ei onneksi ilmene muiden seurassa, koska olen oppinut pidättelemään luontaisia mielihaluja... Oikeastaan kyse ei silloin ole enää pakkomielteestä?

Rentoutunein olotila saavutetaan tietysti silloin, kun pystyy samaan aikaan sekä rummuttamaan jaloilla, että haromaan munia.... silloin homma luistaa ja ajatus kulkee
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Kurkku ja salami samassa leivässä alkaa olemaan kyllä jo aika sairasta. Vai oliko salami menossa erikseen, sitten ymmärtäisin?

Shayne perk...tässä muina miehinä lukasin ja otin hörppyä kahvista, mitään ei lentänyt mihinkään mutta aika likellä oli. Enpä pohtinu sitä noin syvällisesti kun kirjottelin sitä, mut lähtökohtaisesti uskoisin kaikkien menevän samalla kertaa.

Tuo kaikennäkönen sormein heiluttelu, napsuttelu ja kaikenlainen ylimääräinen heiluminen on kanssa tuttua.
 

Jindebyne

Jäsen
- Parisängyssä nukun aina vasemmalla puolella, muuten hommasta ei tule mitään.
- Uloslähtiessä aina oikea kenkä ensin jalkaan.
- Polkupyörän päälle nousen aina pyörän vasemmalta puolelta ja polkaisen ensin oikealla jalalla.

ja lopuksi ehkä ärsyttävin kaikista, josta tyttöystävä veti ennen joka kerta herneet, muttei enää jaksa:

- Joka ilta menen tarkistamaan kauluspaitani ja silitän niistä yhden, vaikken olisi kauluspaitoja käyttänyt viime silityksen jälkeen, enkä edes tarvitsisi sitä huomenna.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tunnustetaan:

- Koulussa ja opiskellessa oli aina saatava ikkunarivistä istumapaikka.

- Olen taikauskoinen pelinumeroni suhteen.

- Aina kun syön pizzaa, tacoja tai spagetit bolgnesea niin juotavana on oltava tavallista pepsiä tai kokista. Pyttipannun kanssa taas on saatava kaakaota. Muuten ei vaan uppoa.

- Kun menen kuntosalille tai pelaamaan sählyä, niin usein noin 25-50 metriä käveltyäni pysähdyn tarkistamaan vielä kerran kamat. Tästä tavasta olen kyllä koittanut aktiivisesti päästä eroon…
 

d2uce

Jäsen
- Kun menen kuntosalille tai pelaamaan sählyä, niin usein noin 25-50 metriä käveltyäni pysähdyn tarkistamaan vielä kerran kamat. Tästä tavasta olen kyllä koittanut aktiivisesti päästä eroon…

Onko käynyt niin, että aina kun tarkistat, kaikki kamat ovat mukana, mutta jos joskus jätät tarkistamatta niin jotain on unohtunut?

Itsellä ei mitään kauhean pahoja tapoja ole, mutta kännykästä tulee usein kelloa katsottua, mutta jos joku kysyy heti paljon se oli, niin en kyllä muista. Lähinnä varmaan tuleekin tarkastettua, että onko vielä paljon aikaa johonkin tiettyyn hetkeen, onko kiire.

Tuo tekstin maalailu lukiessa on myös tuttua. Sekä pasianssin automaattinen käynnistäminen jos ei ole mitään tekemistä koneella.

On kai niitä tapoja muitakin, mutta nyt ei pysty muistamaan.

Edit: Tulikin heti yksi mieleen. Joskus jos on sattunut ranskanleipää ostamaan, niin ensimmäisiä siivuja leikatessa leikkaan aina päädystä sellaisen n. 1-1,5cm paksuisen "kantapalan" jonka syön samalla kun teen voileipiä. Myöhemmin jos teen uudestaan leipiä niin saatan sen toisenkin pään leikata.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Laatoilla kävellessä on vilkuiltava laattoihin niin kauan, kunnes jalka osuu kokonaan laattojen väliin. Eikä mitään askeleen pituuden muutosta saa mennä tekemään.

Toinen ja huomattavasti ärsyttävämpi alkaa kun ajaa maantiellä tuulilasinpyyhkijät päällä. Vaistomaisesti alkaa laskea, kuinka monta kertaa tuulilasinpyyhkijät käyvät ala-asennossa esim. sähkötolppien välillä. Ja sitten pitää "osua" vähintään yhteen vastaantulevaan autoon eli olla kohdalla juuri kun pyyhkijät käyvät alhaalla. Tuon voi yrittää tietoisesti lopettaa, mutta hetken kuluttua huomaa taas tähtäilevänsä pyyhkijöillä.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Huh, en näemmä ollut todellakaan ainoa, joka tarkistelee ovatko housun napit/ onko vetkoketju kiinni...

Kahvinkeitin aiheuttaa joskus muutamia tarkistuskäyntejä aamulla töihinlähtiessa.

Avaimet, lompakko, puhelin on itseasiassa mielestäni varsin normaalia tarkistelua(varsinkin kun harrastan moista), koskapa tuolla kolmiyhteydellä pärjää aika mukavasti, lompakossa oleva pankki/luottokortti parabtaa luonnollisesti tilannetta ; )
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
-Aina kun lähtee jonnekin ulos, niin kännykän on oltava farkkujen oikeassa taskussa rahojen ja ajokortin kanssa. Vasemmassa taskussa avaimet. Muuten ei kävelystä tuu yhtään mitään.
-Vasen kenkä on aivan pakko pistää ensimmäisenä jalkaan, kuten myöskin housuja pukiessa vasen lahje ensimmäisenä.
-Herätyskelloa pitää kattella moneen kertaan, että varmasti on päällä.
-Syödessä on pakko olla tv auki, vaikka ei mitään ohjelmaa tuliskaan.
-Aurinkolippa on oltava päässä, ilman sitä en lähde yhtään minnekään.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kaverilla on hyva (tai siis sarjassa "ollaan supertarkkoja"): han kun lahtee himasta, niin siina kaydaan vessat, keittiot kaikki lapi ja kun ovi suljetaan perassa, niin ensin kokeillaan sormin (vedetaan oven sivusta) etta se on varmasti kiinni ja lopuksi turvalukko lukitaan ja sama sormileikki taas paalle.

Oon itsekin hieman samantyylinen tyyppi, mutta valilla tekee mieli sanoa hanelle hississa matkalla alas, etta "tulikohan se ovi nyt varmasti kiinni??" lol
 

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kuten joku sanoi, lohduttava ketju.

Omat pakkomielteeni:
-Taskujen kopelointi
-Tekstin maalailu tietokoneella
-Ruutupaperin ruutujen mustaaminen "jokatoinen-systeemillä"
-Rekkaribongaus
-Jatkoaika

Sitten löytyy vielä näitä "puolipakkomielteitä", joita tulee tehtyä suhteellisen usein, muttei kumminkaan niin paljoa, että osaisin näin yhtäkkiä useamman luetella.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tähän kohtaan sopii hyvin James Bond elokuvat. Vaikka kuinka monta kertaa ne on jo nähnyt, niin aina vaan uudestaan niihin jää koukkuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös