Pakkomielteesi?

  • 22 360
  • 124

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mitä löytyy? Mullahan näitä tuntuu riittävän:

- kynsien pureskelu (olen lopettanut lähes kaiken muun inhan elämässäni mutta tätä en)
- teksti-tv on aina selattava samassa järjestyksessä (joskun ihan kauheita tuskia kun tekis mieli kattoo lätkätilanteet - mutta 102 on vaan avattava eka!)
- hotellissa on aina pakko kattoo mitä minibaarissa on (vaikka yleensä siellä on aina ne samat kamat enkä juuri koskaan sieltä mitään haali)
- aamulla kun menen toimistolle avaan aina ohjelmat samassa järjestyksessä
- toimistolta pitää päästä pois klo 15.30 (muuten ahdistun aivan tavattomasti)
- katon aina netistä suosikkisivut samassa järjestyksessä
- lounaan ja päivällisen jälkeen on saatava kahvia (vaikka sitä olis kitannu jo 6 litraa muutenkin)
- kun herään kankkusessa on heti katottava että kännykkä, lompakko + kortit ja silmälasit ovat tallella (vaikka olisin ne yöllä jo katsastanut)

Aika neuroottinen meininki.
 

TML

Jäsen
Puen yleensä vaatteet päälle samassa järjestyksessä.
Ja jos vaikkapa naksautan yhtä sormea on naksautettava kaikki muutkin sormet.

Taitaa olla siinä pakkomielteeni. Ainiin jatkoaikaan turhien asioiden kirjoitteleminen on kans yks.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tosta ulko-ovesta kun painun ulos, niin vetskaria on kokeiltava. Samoin aika usein myos autosta noustessa.

Toisaalta olen kehittanyt sita sen verran, etta olen ikaan kuin "nostavinani hieman vyota" soljen kohdalta, joten se ikaan kuin nayttaa joltain ihan muulta kun vetskarin tsekkaukselta.
 

Zednik

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
onhan noita jotai...
-nukun aina 20-30min ennen salille lähtöä
-hotellissa heti aina heittäydyn sängylle tullessani eka kertaa huoneeseen
-kotiin tullessa aina kattoo mikä ruokatilanne
-autoon ku menee ei voi ajaa ennen kuin on räplänny auton mp3-soittimest jonku hyvän rallin
-autoillessa myös taustapeilien vilkuilu vähän turhaakin ehkä
-kynsien pureskelu
-baari-iltojen juomapuoli kun alkaa mopo karata käsistä
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mulla on bakteerikammo, jonkunasteinen. Esim. en voi syödä mitään, joka on mennyt ohi päiväyksen tai koskea julkisen wc:n kalusteisiin paljaalla kädellä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Aina pitää ottaa 2 ja vain 2 servettiä ravintolassa ja pikaruokapaikassa.
Isossa sängyssä nukun aina vasemmalla puolella, oli nainen vierellä tai ei.
Nyrkkeilytreeneissä sparraushanska laitetaan aina ensin vasempaan, sitten oikeaan käteen ja hammassuojat aina vasta kehässä.
Ravintolassa narikkalappu laitetaan aina vasempaan takataskuun (helppo löytää samasta paikasta vaikka olisi kovaakin kännissä).
Lounaalle pitää aina päästä klo 11.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
*Olen aina liian ajoissa kaikista tapaamisista yms. Enkä tarkoita tällä 5 minuutin etuaikaa, vaan yleensä olen paikalla ihan turhaan jo 15-20 minuuttia ennen h-hetkeä. Tästä en pääse mitenkään eroon.

*Töissä avaan käytettävät tietokonejärjestelmät tismalleen samassa järjestyksessä joka kerta. Jos jokin jää välistä, suljen kaikki ja aloitan alusta.

*Iltaisin leikkaan aina ensin parranhaivenet, sitten harjaan hampaat ja käyn suihkussa. Kaikki 3 asiaa siis peräkkäin ja aina samassa järjestyksessä.

*Sormien naksuttelu. Tästä minulle huomautetaan tuon tuosta esimerkiksi töissä.

Siinä nyt muutama tähän hätään...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Outoa. Kohta kymmenen postausta tähän ketjuun eikä kukaan ole vielä maininnut runkkaamista. En siis minäkään.

Kynsiä pureskelen minäkin mutta en lue sitä pakkomielteeksi. Olen alta metrinmittaisesta saakka huoltanut kynteni hampailla. Homma hoituu elinikäisellä harjoittelulla varsin siististi.

Sähkölaitteiden sammuttamisen tarve kotoa poistuttaessa ja tuloksen tarkistaminen kahteenkin kertaan. Pienten lasten takia tämä on tosin osoittautunut jopa välttämättömäksi ettei liesi yllättäen napsahda päälle viime sekunneilla.

Avainnipun, puhelinten (mulla 2 kpl), käyntikorttien, lompakon ja muiden mukana kulkevien asioiden sijoittaminen taskuihin aina samassa järjestyksessä ja samoille paikoille.
 

Tep

Jäsen
Onhan näitä pakkomielteitä/pinttyneitä tapoja kertynyt itsellenikin.

- Vasen tennari menee AINA ensimmäiseksi jalkaan
- Jos satun TV:n ääressä olemaan, kaikki dokumentit WWII:sta, Hitleristä ja muusta aiheeseen liittyvästä, on pakko katsoa
- Nenää/nenänpää täytyy koskettaa vähän väliä
- Vaatteiden tulee olla edes jonkinlaisessa järjestyksessä, josta ne on helppo ottaa. Paidat eivät saa koskaan olla lattialla
- Jos jokin tavara on väärässä asennossa, asento täytyy korjata
- Oikeastaan kaikissa omissa jutuissani ja tavaroissani tulee olla jonkin sortin (looginen) järjestys, josta itse löydän ne helposti
- Lähes kaikkiin asioihin (tapaamiset yms.) pitää olla jonkin asteinen suunnitelma miten toimia ja käyttäytyä. Jos suunnitelmiini tulee suurempia muutoksia, turhaudun
- Tapaamisissa yms. pitää olla paikalla aikaisessa, "tarkkailla ympäristöä"
- Puhelin on aina vasemmassa taskussa, muut oikeassa
 

Tobias

Jäsen
Voi jumalauta että näyttää ihmisiä vaivaavan monenlaiset pakkomielteet ja neuroosit.

Jos siis kyse on pakkomielteestä. Ehkä osa ymmärtää piintyneen tavan tai tottumuksen pakkomielteeksi ja tällöinhän on kyseessä kaksi eri asiaa.

No itselläni ei ole mitään pakkomielteitä. Toki piintyneitä tapoja on kuten kaikilla mutta ne ovat tiedostamattomia eikä millään tavalla pakkomielteitä. Ja niistähän pääsee halutessaan eroon.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Hieno ketju!

- Yleisessä WC:ssä laitan aina paperia reunoille, jos reunat ovat kusessa vaihdan vessaa ja kotiudun sitten sellaiseen missä ei ole toisen virtsoja reunoilla.
- Pakko hitsata hanskaa vähintään kerran päivässä.
- Nuuskapurkin avaus tapahtuu jo ennen kuin olen ehtinyt kunnolla heräämään.
- Salatut Elämät on pakkomielle isolla S:llä..
- Suihkussa käynti aamulla ja illalla.
- Piereskely ja röyhiminen.
- Pizzan tilaus, joka lauantai-ilta.
- Lenkkeily.
- MILFien bongaus.

Onhan niitä paljon vielä lisää, mutta tässä nyt jotain.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Avainten tsekkaaminen, että ovat varmasti taskussa.

Ensin keittiössä 2 sekuntia taskuun laittamisen jälkeen, sitten eteisessä ennen ulos lähtöä ja vielä ennen kuin suljen oven on pakko kerran kokeilla, että onko ne perkeleet sittenkin siellä.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
- kynsien pureskelu
- erilaisten pullojen(erityisesti olutpullojen) etiketit on pakko repiä irti, erittäin ärsyttävää, mutta silti aina pakko tehdä
- tupakkaaskeissa olevaa muovia on pakko poltella sytkärillä, vain jos avaan askin jossain siten, että muovi jää näkökenttääni
- varusteet puetaan päälle aina samassa järjestyksessä
- ennen harjoituksia/peliä on pakko heikosti ravistella maalia, käytävä käsillä läpi tolpat, että ne varmasti ovat siinä ja kesken pelin maali ei saa olla milliäkään pois siltä paikalta mihinkä olen sen makuni mukaan asetellut, sääntöjen rajoissa tietenkin(ei siis mikään huomattava ero) ja maalin paikka on tarkistettava lyhyin aikavälein vaikka tietäisin ettei se ole mitenkään voinut liikahtaa.(huom. lajina salibandy, ei jääkiekko, jossa tuota olisi hieman hankalampi tehdä.)
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onko tämä nyt pakkomielle, mutta melkein aina, kun olen yksinäni kotona TV:tä katselemassa tai muuten niin etten käytä käsiäni mihinkään, pyörittelen käsissäni tuollaista puolen metrin mittaista metalliketjua joka on jostain heijastimesta tms. revitty. Kumma juttu että missään muualla kuin kotonani en ketjua kaipaa enkä edes muista/tiedosta sen olemassaoloa mutta aina kun istun kotisohvalla, ketju on käsissä oltava.

Tietyt asiat pitää olla aina oikeassa järjestyksessä, lähinnä kirjahylly, leffahylly ja cd-teline. Kaikella on vain yksi oikea järjestys ja ahistaa jos joku vieras vaikka vilkaisee jotain kirjaa ja laittaa sen takaisin hyllyyn väärään paikkaan. Näitä tiettyjä asioita lukuunottamatta kämppäni onkin muuten todella sekainen. Lattialla lojuu usein käytettyjä vaatteita ja pahvilaatikoita enkä ihan riittävän usein siivotakaan jaksa. Eli vain ne tietyt jollain tavalla tärkeinä kokemani asiat pitää olla kuin viivottimella vedetty, muulla ei ole mitään väliä.

Kynsien pureskelusta pääsin eroon muutamia vuosia sitten kun kiinnitin asiaan huomiota ja tietoisesti muistutin itselleni olla kynsiä pureksimatta.

Ja pullojen etikettejä revin aina minäkin.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Itsekkin revin etikettejä mutta se on vielä pientä. Todellisen tyydytyksen saan, kun pureskelen muovisia korkin tiivisteitä. Siis niitä mitä on esimerkiksi muovisten limsapullojen korkkien sisällä. Vieraissa ollessani en sentään tätä tee mutta kotonani kylläkin ja tyttöystävä jaksaa aina tästä salaisesta intohimostani nälviä, ihme nipottaja...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Zednik kirjoitti:
-hotellissa heti aina heittäydyn sängylle tullessani eka kertaa huoneeseen


Nain muinoin hotelleissa pitkaankin tyoskennelleena voin antaa sulle ja muille samaa harrastaville yhden vinkin:

Alkaa jumalauta tehko tota!!!

On meinaan niin, etta se paivapeite, joka siina sangylla on, on se kaikkein bakteerisin ja likasin juttu koko hotellihuoneessa. Sita kun ei pesta juuri koskaan. Ja ajatteles sellasta, etta kuinka moni karvanen perse on sen paalla istunut/maannut ja kuinka monet mallit siihen on puolihuolimattomasti heitetty...

Ihan vaan sua jeesatakseni tassa... josko yhdesta pakkomielteesta paasisit nain irti. Ole hyva vaan!
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Lätkäkauden aikana tulee liian usein hetkiä, kun on vain PAKKO tsekata Jatkoaika vähän väliä. Ärsyttävää myöntää, mutta näin se menee. Viimeaikoina täällä on ollut maajoukkueosiossa kuitenkin ihan OK juttuakin. Varsinkin cobolin ja Sihvosen nokittelua on ollut kiva seurata.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
1Timer kirjoitti:
Tosta ulko-ovesta kun painun ulos, niin vetskaria on kokeiltava. Samoin aika usein myos autosta noustessa.

Toisaalta olen kehittanyt sita sen verran, etta olen ikaan kuin "nostavinani hieman vyota" soljen kohdalta, joten se ikaan kuin nayttaa joltain ihan muulta kun vetskarin tsekkaukselta.
Hah, sama tekniikka! Vetoketjun tarkistaa pikkurilli tai nimetön, eikö vain?
 

Jokeritar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nämä tulee ensinnä mieleen..

- pitää tarkistaa ulos lähtiessä moneen otteeseen, että avaimet on mukana (vaikka ne olisi kädessä ja näin näkösällä)

- auton lukitseminen kauko-ohjaimella: joskus pitää palata useankin tunnin päästä katsomaan, että laitoin ovet lukkoon

- mieheni ex tuntuu olevan jonkisortin pakkomielle
 

konna_kuittaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kipa84 kirjoitti:
*Olen aina liian ajoissa kaikista tapaamisista yms. Enkä tarkoita tällä 5 minuutin etuaikaa, vaan yleensä olen paikalla ihan turhaan jo 15-20 minuuttia ennen h-hetkeä. Tästä en pääse mitenkään eroon.
Eikä kannatakaan päästä eroon. Tuo on mielestäni vain hyvä asia, että olet ajoissa paikalla paikassa kuin paikassa. Tosin ehkä hieman voisi ajoitusta yrittää parantaa... ja tästä päästääkin asiaan...

Mulle taas on "pakkomielteenä" olla myöhässä tai yleensä aivan viime tingassa paikassa kuin paikassa. Oli kyseessä sitten pitkäveto-lapun vieminen tai joku tärkeä asia. Ajoituksen on osuttava lähes nappiin eli tämähän tarkoittaa minun kohdalla aivan liian myöhään liikkeelle lähtemistä, mikä yleensä johtaa raikkaan aamusuihkun muuttumista pieneen hien alkuun. Huomenna sitten yritetään lähteä normaalia aikaisemmin liikkeelle... ääh, turha edes yrittää, ei ole toivoakaan olla ajoissa.

Esimerkkeinä tästä minun "huippu" ajoituksestani on vaikka: Pitkäveto kohteen peliaika päättyy 18.25.00, oma lappu sisään sekuntia yli peliajan loppumisen eli 18.25.01, onneksi kuitenkin lappu hyväksyttiin --> muutamat hyvät voitot jäänyt saamatta, kun olen ollut pari minuuttia myöhässä. Kouluun mentiin yläaste aikoihin, niin että kun opettaja avaa luokan oven, niin konnan-poika tallustelee suoraan luokkaan -> normaalisti olin kuitenkin noin 2min myöhässä...

Vielä on ajoitukseni epäkunnosta, mutta eiköhän muutama tuleva pahanluokan myöhästyminen korjaa mun ajoitusta :D
 

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Mdawg kirjoitti:
Avainten tsekkaaminen, että ovat varmasti taskussa.

Ensin keittiössä 2 sekuntia taskuun laittamisen jälkeen, sitten eteisessä ennen ulos lähtöä ja vielä ennen kuin suljen oven on pakko kerran kokeilla, että onko ne perkeleet sittenkin siellä.

Täysin sama. Vaikka ne on juuri laittanut takin taskuun, niin silti pitää tsekata vielä pari kertaa ennen oven sulkemista että ne on nyt siellä. Se on vaan niin huono tuo muisti vai mistä lienee..

konna_kuittaa kirjoitti:
Mulle taas on "pakkomielteenä" olla myöhässä tai yleensä aivan viime tingassa paikassa kuin paikassa.

Tähänkin on pakko peesata. Kyllä minä sinne määränpäähän ehdin ajoissa, mihin olen matkalla. Yleensä kuitenkin katon sen verran ajoissa menevän bussin, että varmasti ehdin. Ongelma on juuri sitten tuohon kyseiseen bussiin ehtiminen. Netistä kun kattoo aiktaulun, että milloin bussi on tuossa pysäkillä ja sitten toteaa että ei tässä vielä kiire. Voi huoletta lukea Jatkoaikaa vielä pari minuuttia. Pari minuuttia kuluu ja sen jälkeen sitten onkin kiire. Reipasta kävelyä pysäkille ja yleensä juuri ehtii sinne ennen bussia. Joskus kun oppisi, että voi siellä pysäkilläkin vähän aikaa odottaa eikä käyttää sitä aikaa jatkoajan lukemiseen kotona.
 

Viljuri

Jäsen
Empä olisi muistanutkaan, että mitään pakkomielteitä olisi, kuitenkin yksi tuli nyt mieleen jostakin syystä, näin Anaheimin matsia odotellessa, nimittäin vapaamuurarien ja muiden enemmän tai vielä enemmän leikkimielisten salaseurojen tai uskonnollisten veljeskuntien jäsenten "outtaaminen" ja "bongaaminen" heidän tunnistautumisleikkiensä perusteellla.

Siis esimerkiksi nämä käsienpuristukset, solmion raidat tai sormileikit...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viljuri kirjoitti:
Empä olisi muistanutkaan, että mitään pakkomielteitä olisi, kuitenkin yksi tuli nyt mieleen jostakin syystä, näin Anaheimin matsia odotellessa, nimittäin vapaamuurarien ja muiden enemmän tai vielä enemmän leikkimielisten salaseurojen tai uskonnollisten veljeskuntien jäsenten "outtaaminen" ja "bongaaminen" heidän tunnistautumisleikkiensä perusteellla.

Siis esimerkiksi nämä käsienpuristukset, solmion raidat tai sormileikit...
Aika hauska harrastus sinänsä. Mistäs olet oppinut tunnistamaan erilaiset "lahkot"?

Mulla on pakkomielteenä kellon vilkuilu kännykästä. Kaupungillakin ollessa vähän väliä kiskaisen puhelimen taskusta ja katson kelloa, mutta en yleensä edes noteeraa aikaa. Sama homma silloin harvoin kun käytän rannekelloa. Jos kännykkä on pöydällä vaikkapa baarissa tai töissä, sitä pitää kanssa vähän väliä vilkaista, ottaa näppäinlukko pois päältä ja pistää takaisin. Joskus jään rämppäämään edestakaisin pois päälle, mahdollisimman nopeasti kunnes menen sekaisin.

Toinen paha tapa on sormien naksuttelu, mistä tulee kyllä jatkuvaa palautettakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös