douppi kirjoitti:Olen puhuhut aiemmin Schnabelin jäämisen puolesta, mutta nyt alkaa pää kääntymään. Schnabel ei mielestäni ole (enää) vahvistus pakistossamme. Näin ne mielipiteet voi joskus muuttua.
Nyt tarvitsemme sen kovatasoisen hyökkääjän, mistä on puhuttu pitkään. Mikäli saataisiin kotimainen, niin Snappia ei tietenkään tarvitse laittaa pois, mutta jos ja kun kaveri tulee ulkomailta, niin mielestäni Schnabel voidaan ulostaa ns. ylimääräisenä ulkkarina. Kylmää, mutta ei voi mitään. Tämä ei ole sosiaalipalloa.
Itse olen kyllä edelleen hiukan eri mieltä. Jos SM-Liigasta jotain on opittu vuosien varrella niin se, että linja ei koko kautta pysy tiukkana vaikka mitä on sanottu, eipä silti, että Snappi olisi ihan suunnattomasti linjasta kärsinyt. Mutta IFK:n puolustus on minusta tällä hetkellä ilman miestä kovin heppoinen. Löytyisi sitten Smurffin (140cm), Korhosen (178cm),Niskasen (183cm täyttä terästä) tapaisia vääntäjiä. Seppänen on lähinnä kikkailija, puolustus suuntaa aika suunnaton hasardi jne. Eli jos Jere ja Saarinen olisi ykköspari niinkuin edelliskaudella niin kyllä kakkos ja kolmosparista silloin omaan silmään löytyisi turhan vähän oman pään osaamista.
Eli minun mielestäni Snappi edelleen on, ja varsinkin jahka pleijarit taas alkaa ja maalineteen on enemmänkin halukkaita, erittäin tärkeä pelaaja puolustustaitojensa ja kokonsa takia. Aika harvoin on miehestä ohi menty, niinkuin esim. seppäsestä ekassa pelissä, omalla sinisellä.
Tietysti sitten pitää miettiä onko laadukkaan hyökkääjän saaminen tärkeämpää kuin laadukas puolustava puolustaja. Ja tietty sitä millä todennäköisyydellä tulee uusi Guolla, millä uusi Pete Valkoinen ja millä mitäkin siltä väliltä ...