Hmm... tämän ketjun tuoreimpien viestien lukeminen olisi ehkä riittänyt. No, lukeminen ja ymmärtäminen ei ole koskaan ollut mikään pääsyvaatimus tälle palstalle.
Mitä tuolee tuohon iPhonen hidastamiseen, niin onhan se melkoinen imagomoka Applelta. Sitä tuskin kukaan kiistää.
Ja mitä tulee vanhoihin Androideihin, minä jouduin viime vuonna jättämään ekan padini (Asus Transformer jotain) pois käytöstä, koska siihen ei saanut enää päivityksiä. Hesarin appi esim. ei enää asentunut siihen vanhaan Androidiin. Ko. padi oli reissukaveri matkoilla ja reissussa Hesarin selaaminen on yksi päivittäisiä ohjelmanumeroita. Kyllähän sen kännykälläkin lukee, ei siinä mitään. Mutta harmitti jättää tuo padi eläkkeelle, koska siinä oli USB-portti telakassa. Aivan killer feature, kun reissukuvien ensimmäisen vaiheen varmuuskopiointi ja kunnollinen selaaminen onnistui yhdellä laitteella. Missään nykyisessä ei taida olla normaalikokoista USBia enää?
Muuten olen sitä mieltä, että laitteen haukkuminen kokeilematta on aika junttia puuhaa.
Niin minä en ole nähnyt täällä mitään muuta kuin ulinaa kuin Apple on paras ja kannattaa maksaa siitä ylihintaa vaikka se on 5v vanha. En nähnyt mitään Androidin hidastumisesta, paitsi jonain väitteena ja perusteluna kuinka muka Apple on parempi. Kyllä on taas keskustelu todella asiallisella ja aikuismaisella tasolla. Sinun Android laitteesi valmistajan tukeen en voi ottaa kantaa, jos ei päivity niin se on valmistajan vika, ei Androidin.
Minä en ole haukkunut Applea yhtään missään välissä. Toki totesin että on mennyt Jobsin jälkeen alamäkeä, mutta se ei mielestäni ole haukkumista, minä edelleen omistan niitä osakkeita, toki olen miettinyt exit strategiaa jo pidempään.
Minä olen haukkunut tuota sokeaa fanittamista ja sillä asioiden perustelua. Ihan oikeasti 1GB RAM:ia on liian vähän nykyaikana, 16gigaa on liian vähän sisäistä muistia nykyaikana ja alikellotettu 5v vanha vanhalla viivanleveydellä tehty ja todella paljon virtaa kuluttava dualcore on todella vähän nykyaikana. Siihen kun lisätään 5v kulutettu akku niin se ei vaan ole tuon pyydetyn hinnan arvoinen, paitsi fanipoikien mielestä. Minä en missään vaiheessa ole täällä haukkunut Applea, voit nyt mennä lukemaan ne minun viestini.
Minä en tähän ketjuun enää jaksa palata selittämään asioita mitä olen jo selittänyt. Tämä on kuin yrittäisi keskustella uskonto ketjussa. Faktat sanoo yhtä ja uskonto huutaa vastaan, koska musta tuntuu, minä saan uskoa. Uskokaa ihan rauhassa, se ei muuta silti faktoja 5v vanhasta laitteesta. Tekniikka kehittyy, iOS vaatii joka päivityksellä enemmän tehoa, rammia ja muistia, ihan kuten Android ja kaikki sovellukset mitä laitteille ilmestyy vaatii. Minä en voi puhelinketjussa suositella käteen mahtuvaa laitetta noilla spekseillä ja 100€ hinnalla, miten minä voin suositella isompaa ja isommalla näytöllä olevaa laitetta, samoilla? Pienuus yleensä maksaa. Paitsi siis että nykyaikana halvat puhelimet on parempia, koska 5v on kulunut ja kehitys on kehittynyt, kuin tuo tabletti.
Sanon nyt vielä sen viimeisen kerran, Ei ole minulta pois! Laittakaa rahanne ihan mihin haluatte, turha on yrittää autaa kun keskustelun taso on tätä luokkaa. "Musta tuntuu" > faktat, niin turha on väitellä.