Pad- ja Tab-laitteet

  • 264 407
  • 1 076

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, jos lehtitilauksen arvo on yksi kolmasosa kylkiäisen hinnasta, lienee jotain pielessä vähintään tuon suositushinnan osalta.
Niin tähän voitanee todeta, että mulla olis myydä sellanen "Blackwolf business supersystem GO" tabletti, 350€ lähtöhinta, sovitaan että speksit on vaikka ton lenovon tabletin, kyllä mä siihen uudet kuoret ämppään jostain ebaysta tai 3d tulostimesta, hienolla omalla logolla. Eihän se ole tyhmä joka pyytää.

Tää bluebiit on ilmeisesti joku mainoslahjapulju = kiinaroskaa itelle brändättynä, eli halppista ja omalla logolla. Noita voi jokainen tilata jostain alibabasta 1000 kpl eriä ja kiinalaiset kyllä toimittaa.

Mä menin tuossa vasta ihmettelemään sellasten futismatseissa käytettävien laitamainosten hintoja, sattumalta eksyin alibabaan, niin olipahan paukahtanut välittömästi tarjous mailiin. 10€/ruutu, ne ruudut kai jotain 10" tms. suurinpiirtein mistä kasataan ne isot kokonaisuudet. Eikä edes mikään kusetusfirma, että jopa vois saada ne, vähän toki houkuttelee, mutta mua vaan kiinnosti niiden hinnat, sattumalta oli tunnukset jääneet loggaamatta ulos ja heti sai tarjousta, kysymättä. Voisin siis pistää selvästi pystyy tollasen lafkan, mikä myy noita laitamainoksia, onhan mulla jo kontaktitkin kunnossa. Joku Kiinalainen nainen siellä innokkaasti olis mun kanssa tekemässä businesta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Osaatteko suositella android-tablettia joka olisi n. 10-tuumainen, ei tarvitsisi olla 4G:tä, pelkkä wlan riittäisi. Käyttönä PDF:ien katselu, netti selailu ja Ruutu+ ja vastaavien palveluiden katsominen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Osaatteko suositella android-tablettia joka olisi n. 10-tuumainen, ei tarvitsisi olla 4G:tä, pelkkä wlan riittäisi. Käyttönä PDF:ien katselu, netti selailu ja Ruutu+ ja vastaavien palveluiden katsominen.
Ostin n kuukausi sitten tämän, ja ainakin silloin se oli oman näkemykseni mukaan hintalaatusuhteeltaan paras alle 200e hintaluokassa. Tyytyväinen olen ollut. Netti ja nettitelkkarit on käytöstä 95%.
Lenovo Tab4 10 tablet 16 GB WiFi (valkoinen) - Tabletit ja iPad - Gigantti
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kaverilla ois myynnissä iPad Mini 2 15GB wlan 100€ hintaan, mitä mieltä olette a) hinnasta b) laitteesta?
Käyttöikänsä ehdottomasti lopussa oleva laite, joka hädintuskin ajaa iOS11:sta. Mitään kauhean vaativaa tuolla ei voi enää tehdä, ja ihmettelen jos enää kesän jälkeen tulee iOS12 tuohon menemään. Itsellä toki toimii vielä iPad 4 lähinnä AppleTV:n kaukosäätimenä (esim TeliaTV, Ruutu, HBO) ja sellaisessa käytössä ihan ok. Nettisurffailuun alkaa olla jo tuskaisen hidas laite.

Omasta mielestä hintaa on jonkun verrankin liikaa, joku 50€ olisi ehkä lähempänä todellista arvoa.

edit: huhujen mukaan ilmeisesti iOS12 menee myös tuohon, joten reilu vuosi vielä löytyy tekohengitystä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kaverilla ois myynnissä iPad Mini 2 15GB wlan 100€ hintaan, mitä mieltä olette a) hinnasta b) laitteesta?
Huh huh millaista ylihintaa kaverisi pyytää. Tuo on kuitenkin tullut ulos 2013 ja prosessori ei enää ole millään mittakaavalla nykyaikana toimiva. Tuolla resoluutiolla varustettuja uusia ei toki satasella saa, mutta kun samaan aikaan se noin iso resoluutio lähinnä vain syö akkua ja tehoa tuosta laitteesta, niin en kyllä ostaisi. Tuossa yllä mainittu 50€ kuulostaa tuolla paljon järkevämmältä hinnalta suhteessa tehoihin ja ikään, lisäksi tuo on vielä tuo 16GB halppis malli.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kaverin mukaan tuota on myyty yli 100€ hintaan. No en ole ostamassa satasella tuota.
Näihin voi aina todeta, että myy ihmeessä yli satasella jos joku sen verran maksaa. Mutta jos tuosta jätetään sen Applen logo pois laskuista, niin se mitä satasella saa on 5v vanhaa rautaa ja nykyaikana satasella saa paljon parempia laitteita. Toki on voinut myös sekoitta iPad air 2 malliin, mitä myydään vähän yli satasella.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itselläni on sekä huvi- että jonkin verran työkäytössä iPad 2 3G + wifi, jossa ei ole minun aikanani SIM-korttia ollut kyllä kiinni ollenkaan. Toimii kaikessa nettitv-kuviossa loistavasti sekä itsellään että chromecastailuna, muistiinpanovälineenä töissä, surffaan varsin paljon netissä, luen Hesarin ja käytän Ruutua jne. samaan aikaan. En kyllä ymmärrä, miksi se olisi erityisen käyttöikänsä lopussa tai olisi "tuskaisen hidas laite" nettisurffailuun.

Eri asia on, mitä laitteesta kannattaa käytettynä maksaa - siitä en juuri tiedä, koska otin käyttöön töistä ylijäämälaitteena, mutta laitteesta kun kysyttiin, vuoden on ollut ja tarpeensa täyttää. Sellaista tablettia nyt ei toki ole olemassakaan (pl. Surface Prot, mutta eivät ehkä mene ihan normaaliin tablettikategoriaan), jolla töitä täysipainoisesti tekisi kukaan ikinä missään milloinkaan.
 

Tuamas

Jäsen
Kaverin mukaan tuota on myyty yli 100€ hintaan. No en ole ostamassa satasella tuota.

En tiedä missä veljekset yllä käyvät kauppaa, mutta kyllähän ehjän ja hyväkuntoisen tuollaisen ”markkinahinta” on siinä 90-150€, jotkut pyytävät jopa 175-200€ tällä hetkellä, joka on jo selvä ylihinta.

Ja jos käyttö on kevyttä, menee se vielä useamman vuoden ihan täydestä.

Ennemmin tuollainen kuin halpis-android, joka on jo pakasta vedettynä ihan kuraa.
 
Viimeksi muokattu:

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nämä vanhat tabletit ovat sitkeitä pelejä. Tätäkin kirjoitan iPad 3 versiolla vuodelta 2012 ja tämä on ihan soiva peli vieläkin. Akku on hyvässä kunnossa ja ainoastaan raskaammat sivut (esim. Iltalehti) ovat vähän hitaita mutta ei vielä käyttökelvottomia. Jotkut appit kaipaavat iOS 10 versiota jota tähän ei saa mutta aika vähissä nekin ovat. Noin muuten en osaa ottaa kantaa hintatasoon
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No kyllä nykyään on jo ihan halppis kännyköissä vähintään quad coret ja 16 gigaa on jo helvetin vähän. Vaikka nyt kuinka joku väittäisi muuta. Se on tosin fakta että resoluutio on tuoss vanhassa ipadissa hyvä, mutta siihen se sitten jääkin. Vaikka kuinka Apple miehet haluaa olla merkkiuskollisia, niin ihan oikeasti se tekniikka nyt vain kehittyy ja se tarkoittaa myös sitä että ne prosessorit syö vähemmän sitä akkua ja tuotaa enemmän tehoa. Kyllä vanha tabletti jossain kevyessä käytössä vielä menee, mutta kyllä myös markkinoilta saa samaan hintaan (käytettynä) pari vuotta uudempiakin vehkeitä missä on vähintään tupla tehot ja ainakin 32 gigaa muistia. Tuskin se iOS nyt ainakaan kauheasti Androidia vähemmän muistia vaatii ja alkaa olemaan tuollainen 16 gigaa jo todellinen rasite ja se 1GB RAM:ia on aivan helvetisti alakanttiin. Kun ei noita enää voisi edes suositella 100€ luuriin, niin miten sitten tablettiin?
 

Tuamas

Jäsen
No kyllä nykyään on jo ihan halppis kännyköissä vähintään quad coret ja 16 gigaa on jo helvetin vähän. Vaikka nyt kuinka joku väittäisi muuta. Se on tosin fakta että resoluutio on tuoss vanhassa ipadissa hyvä, mutta siihen se sitten jääkin. Vaikka kuinka Apple miehet haluaa olla merkkiuskollisia, niin ihan oikeasti se tekniikka nyt vain kehittyy ja se tarkoittaa myös sitä että ne prosessorit syö vähemmän sitä akkua ja tuotaa enemmän tehoa. Kyllä vanha tabletti jossain kevyessä käytössä vielä menee, mutta kyllä myös markkinoilta saa samaan hintaan (käytettynä) pari vuotta uudempiakin vehkeitä missä on vähintään tupla tehot ja ainakin 32 gigaa muistia. Tuskin se iOS nyt ainakaan kauheasti Androidia vähemmän muistia vaatii ja alkaa olemaan tuollainen 16 gigaa jo todellinen rasite ja se 1GB RAM:ia on aivan helvetisti alakanttiin. Kun ei noita enää voisi edes suositella 100€ luuriin, niin miten sitten tablettiin?

Ei ketään normikäyttäjää kiinnosta se kuinka paljon on rammia tai kuinka paljon on prosessorissa ytimiä tai tehoa.

Normikäyttäjää kiinnostaa, että laite toimii.

Android muuttuu halpisvehkeissä törkyisen kankeaksi yllättävän nopeasti, jopa vuodessa-parissa.

Iosin kanssa voi käyttää samaa padia helposti vähintään viisi vuotta, jopa 7-8 vuotta jos ei pieni tökkiminen haittaa.

Harvassa on tuttavapiirissä yli 3 vuotiaat aktiivikäytössä olevat android -padit, kun taas yli 5 vuotta vanhoja ipadejä löytyy aivan älyttömästi. Itsellänikin olisi, jos en olisi astunut päälle.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei ketään normikäyttäjää kiinnosta se kuinka paljon on rammia tai kuinka paljon on prosessorissa ytimiä tai tehoa.

Normikäyttäjää kiinnostaa, että laite toimii.

Android muuttuu halpisvehkeissä törkyisen kankeaksi yllättävän nopeasti, jopa vuodessa-parissa.

Iosin kanssa voi käyttää samaa padia helposti vähintään viisi vuotta, jopa 7-8 vuotta, jos ei pieni tökkiminen haittaa.

Harvassa on tuttavapiirissä yli 3 vuotiaat aktiivikäytössä olevat android -padit, kun taas yli 5 vuotta vanhoja ipadejä löytyy aivan älyttömästi. Itsellänikin olisi, jos en olisi astunut päälle.
Höpö höpö. Nyt on jo sellasta paskaa, että alta pois. Apple jäi just kiinni siitä että on hidastanut puhelimiansa tahallisesti. Hienoa firmaa sä kannatat. Android on vain käyttöjärjestelmä. Apple on se kokonaisuus. Teille uskovaisille on oma ketju, et viitsisi sinne siirtyä uskontosi kanssa, kun tosiasioiden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Se rauta on silti sama kaikille ja rauta kehittyy vuosien saatossa, samaten kehittyy vaatimukset laitteille. Se mikä 5v sitten oli riittävää ei enää nykyään ole niin yksinkertaista, ei varsinkaan puhelimien ja tablettien kanssa. Mutta hei me voidaan ihan hyvin sopia että koska se on Apple niin 1GB rammia riittää, kun kellekkkään en suosittelisi edes puhelimeen alle neljää, en voisi suositella mihinkään käyttöön dual coreja ja 16 gigaa on riittävästi tallennustilaa, samalla kun en voisi suositella samoja yhteenkään puhelimeen, en ole voinut enää reilusti yli vuoteen. Mutta Apple on vaan niin paljon parempi, koska hei sä tiedät noista(kin) vehkeistä ihan kaiken, kun onhan just sulla ja sun mummolla ja vaarilla ne ja kun ne nyt vaan on niin hyviä. Ne myös varmaan ajaa Mersulla ja muut ei ole edes autoja, paitsi BMW jos sä ajat sillä, vaikka siis se olisi vuodelta miekka ja kivi, niin ei kannata uutta autoa, kun se Mersu, ei kun BMW. Kato kun se on paras.

Se ei ole minun vikani että sulle on elämäs aikana myyty paskaa ylihinnalla markkinamiesten toimesta. Me muut, jotka näitä käydään kommentoimassa kommentoidaan yleensä niiden teknisten ominaisuuksien perusteella, ei sen takia että siinä on joku logo ja sille on annettu jonkun mielestä hienot sloganit. Tai että sitä on meille myynyt persesyöpään kuollut idiootti joka kuvitteli että se paranee uskomushoidoilla eikä lääketieteellä.

Mutta jokainen tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Shillälailla, pienet insinööriangstit siihen.

Kuten sanoin, normikäyttäjää kuten minä ei kiinnosta tippaakaan se millaista rautaa siellä on, vaan se että laitteet toimivat.

En minä ole erityisen uskovainen tässä asiassa, oli yksi Galaxy tab, joka oli sysipaska vuoden käytön jälkeen, sen jälkeen on tullut käytettyä ipadejä, jotka ovat toimineet kuin junan vessa.

Avaa nyt maallikolle, että mitä ihmeen väliä sillä ytimien tai RAMin määrällä on vs. kilpailijat?
Kun kuitenkin laite toimii tarkoitetussa käytössään moitteettomasti.
(TJEU esim. @DAF tai @tomageeni kommentit).

Minä ostan sellaisia vehkeitä jotka näkemykseni mukaan toimivat pitkään ja varmasti.
Puhelimena on iphone 6s, padinä ipad air2 ja läppärinä Lenovon T440s (puhelin työnantajalta uutena, muut hankittu käytettynä). Minua ei sinänsä kiinnosta yhtään minkä merkkinen laite on tai mitä muut ostavat, vaikka yritätkin maalata minusta jotain Apple-miestä.

Markkinoilta varmasti löytyisi paljonkin vaihtoehtoja, joissa olisi ollut noita enemmän ja halvemmalla ytimiä, ramia tai mitä noissa nyt viimeisimmän insinööritiedon valossa pitäisikään mitata, mutta silti päädyin ostamaan nuo käytettynä, vaikka nimellisesti tehokkaampia olisi saanut uutena saati käytettynä samaan hintaan tai halvemmalla.
Minulle on pääasia että laitteet toimivat tökkimättä useamman vuoden, ovat jämäköitä ja sopivat käyttötarkoitukseensa ts. käyttökokemus on hyvä ja laitteita ei vituta käyttää.

Uushankintahinnaltaan halpojen rimpuloiden kanssa on toistaiseksi saanut elektroniikan osalta pettyä joka ainut kerta kaikissa laitteissa, niin olen todennut että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
 
Viimeksi muokattu:

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Höpö höpö. Nyt on jo sellasta paskaa, että alta pois.
...
No nyt on melkoista tykitystä.

Rammin ja corejen (kas kun ei megahertsien) vertailu on ihan ysäriä. Ainoa millä on merkitystä, on se kuinka sujuvasti laite toimii, miten se kestää aikaa ja kuinka helppo sitä on käyttää.

Meillä on 2012 ostettu iPad mini, ja 2014 ostettu joku Galaxy tabi. iPad toimii edelleen ku vettä vaan, ei kai siihen viimisintä päivitystä saa mutta Yle Areena ja Youtube toimii yhtä sulavasti kun pakasta vedettäessä, ja kaikki pelit mitä muksut ovat tahtoneet, saa asennettua ja toimii.

Galaxy Tab on vuoden verran jo lojunut kaapin pohjalla, kun tenavat valitti että se tökkii kokoajan ja "on ihan surkee".

Minulle on ihan sama minkä hedelmän kuva takakannessa on, kunhan se toimii ja lapset osaa käyttää sitä. En tiedä mikä on vanhojen iPadien markkinahinta mutta äkkiseltään ei tunnu pahalta idealta maksaa muutaman vuoden vanhasta iPadista 100€, riippumatta mistään coreista ja gigatavuista.
terveisin vanha PC-hardware-ylikellottaja-virittelijä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Te voititte. Sieltä tuli fanipoika ja kutsu kaverinsa auttamaan joka on oikein asiantuntija. Never argue with noobs, they just drag you down to their level and beat you with experience.

Ostakaa kaikki Applea! Ei ole minulta pois.
 

Tuamas

Jäsen
Te voititte. Sieltä tuli fanipoika ja kutsu kaverinsa auttamaan joka on oikein asiantuntija. Never argue with noobs, they just drag you down to their level and beat you with experience.

Ostakaa kaikki Applea! Ei ole minulta pois.

Cheers luv.

Otetaan ihan nopea kysymys, oletko käyttänyt itse ipadia ja android-padia?

Vai perustuuko tämä sinun insinörttinäkökulmasi puhtaasti ytimiin, kellotaajuuksiin ja muuhun puhtaasti rautapuolen juttuihin ja niiden vertailuun?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Todettakoon selvyyden vuoksi, ettei itselläni ole ollut yhtä korjaamo-sijais-pätkää lukuun ottamatta iPhonea käytössä enkä sellaista kaipaa, vaan reilun 15 vuoden putken jälkeen Nokiat vaihtuivat Androidiin. Tabletteja sen sijaan on ollut lelukäytössä aikanaan useampikin Android ja tämä iPad nyt viime kesästä. En siis ole ostellut kaiketi "paskaa ylihinnalla markkinamiesten toimesta", mutta jotain luokkaa viisi vuotta vanha iPad 2 toimii loistavasti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Cheers luv.

Otetaan ihan nopea kysymys, oletko käyttänyt itse ipadia ja android-padia?

Vai perustuuko tämä sinun insinörttinäkökulmasi puhtaasti ytimiin, kellotaajuuksiin ja muuhun puhtaasti rautapuolen juttuihin ja niiden vertailuun?
Minä olen ihan riittävästi sijoittanut Applen osakkeisiin, kun siellä myydään sama paska moninkertasella hinnalla ja fanipoikia riittää. Ei ole tarvinnut pettyä.

Mitä tulee koko moskaan niin on tullut jeesattua tyhmiä käyttäjiä joka versiossa ja varmasti joka laitteella, kun jokin asia ei ole toiminut tai eivät itse ole osanneet. Siksi mä sinne aikanaan rahaa osakkeisiin laitoinkin. Tyhmät on tyhmiä huomennakin ja maailma se vaan tyhmenee kiihtyvällä tahdilla. Tuo hanhi munii kultamunia ja mikä huvittavinta ne ei edes tajua olevansa tyhmiä ja sitten menevät ympäri nettiä kertomassa muille kuinka ne on maailman fiksuimpia ja tietää kaikesta kaiken ja oikein äänellä ja laumoina huutaa kun joku yrittää sanoa jotain muuta.

Minä kiitän en tule enää neuvomaan. Tää homma on mulle biffee, menee vähemmän aikaa ja energiaa.
 

Tuamas

Jäsen
Asia selvä.

Minusta kovin tuntuu, että sinä olet tässä se keskustelun osapuoli joka ottaa tämän kaikista vahvimmin tunteella. Samalla syyttäen muita fanipojiksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Do androids dream of electric sheep? Uskokaa nyt jo, ettei teidän käyttökokemuksillanne ole mitään väliä. Vanhaa iPadia ei vaan voi käyttää, koska Apple on ylihinnoitellut kaikki laitteensa. Ne eivät toimi edelleen sulavasti, se on aistiharhaa. Niiden sulava käyttö loppui samalla hetkellä kun kilpailija nelinkertaisti käyttömuistin ja ytimien määrän. Ettekö muka huomanneet?

Ja sitä paitsi teistä tuli fanipoikia samalla hetkellä kun kehtasitte kertoa joskus käyttäneenne niitä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä olen ihan riittävästi sijoittanut Applen osakkeisiin, kun siellä myydään sama paska moninkertasella hinnalla ja fanipoikia riittää. Ei ole tarvinnut pettyä.

Myönnän, että minusta tuli fanipoika jo vuonna 1991 kun kesätöissä pääsin käyttämään NextStationia. Olihan se tuplasti kalliimpi kuin sen ajan Windows PC:t (21 000 markkaa taisi maksaa) mutta aivan tajunnan räjäyttävä kokemus verrattuna sen ajan onnettomiin PC-kötöstyksiin ja Windows 3.0 "käyttikseen". Siinä oli kaikki tehty viimeisen päälle ja oikein ja se on koko tämän Apple-imperiumin pohja ja perusta jonka päälle on rakennettu sekä iOS että MacOS.

Isot pojat on kertonut, että tärkeintä ei ole gigahertzit ja megatavut vaan se, miten niitä käytetään. Tietysti tämä voi olla vaan pienimunaisten selittelyä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Myönnän, että minusta tuli fanipoika jo vuonna 1991 kun kesätöissä pääsin käyttämään NextStationia. Olihan se tuplasti kalliimpi kuin sen ajan Windows PC:t (21 000 markkaa taisi maksaa) mutta aivan tajunnan räjäyttävä kokemus verrattuna sen ajan onnettomiin PC-kötöstyksiin ja Windows 3.0 "käyttikseen". Siinä oli kaikki tehty viimeisen päälle ja oikein ja se on koko tämän Apple-imperiumin pohja ja perusta jonka päälle on rakennettu sekä iOS että MacOS.

Isot pojat on kertonut, että tärkeintä ei ole gigahertzit ja megatavut vaan se, miten niitä käytetään. Tietysti tämä voi olla vaan pienimunaisten selittelyä.
Menee jo OT:ksi aika pahasti, mutta olihan Apple hyvä laitos PowerPC aikaan. En yhtään ihmettele että käytännössä jokainen mainostalo pyöri niiden järjestelmällä ja laitteilla. Eikä noi niiden iPhonet yms. mitään huonoja alussa olleet, mutta Jobsin jälkeen tuo firma on mennyt alamäkeä ja paljon. Onneksi on uskollinen faniporukka.

Mitä tulee tuohon viimeiseen väitteeseen, niin kun se Apple nyt ei vaan tee niitä sovelluksia sille laitteelleen ja nykyaikana ne sovellukset tulee molemmille alustoille ja koodikin on pitkälti samaa, niin kun se olisikin niin helppoa mitä väitätte. Mutta kuten sanoin, niin Applessa vaan kaikki on paremmin, koska faktoilla ei teille ole merkitystä, kun se on Apple, niin en minä näistä jaksa teidän kanssa vääntää. Ei ole minulta edelleenkään pois.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onneksi on uskollinen faniporukka.
Tähän viimeisimpään keskusteluun ei ole osallistunut ensimmäistäkään Applen fanipoikaa. Mitä ihmettä sinä yrität nyt tuolla trollaamisellasi saada tällä kertaa aikaan? Onko se fanittamista, jos kertoo ihan perskohtaisella kokemuksella laitteiden toimivan edelleenkin yhtä hyvin kuin uutena? Minä ottaisin sen faktana enkä riidanhaastona. Sen sijaan Androideista kyllä raportoidaan, että niiden parasta ennen on mennyt jo aikoja sitten, vaikka laite olisi vain pari vuotta vanha. Kerropas oma mielipiteesi tuollaisesta rapautumisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös