Pad- ja Tab-laitteet

  • 264 392
  • 1 076

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tähän viimeisimpään keskusteluun ei ole osallistunut ensimmäistäkään Applen fanipoikaa. Mitä ihmettä sinä yrität nyt tuolla trollaamisellasi saada tällä kertaa aikaan? Onko se fanittamista, jos kertoo ihan perskohtaisella kokemuksella laitteiden toimivan edelleenkin yhtä hyvin kuin uutena? Minä ottaisin sen faktana enkä riidanhaastona. Sen sijaan Androideista kyllä raportoidaan, että niiden parasta ennen on mennyt jo aikoja sitten, vaikka laite olisi vain pari vuotta vanha. Kerropas oma mielipiteesi tuollaisesta rapautumisesta.
En ole kokenut, niin en voi asiassa auttaa. Minulla toimii 5v vanha tabletti tänään yhtä hyvin kuin silloin kuin sen sain. Tosin siinä on intelin prosessori niin ihan kaikkia sovelluksia se ei välttämättä tue ja alkaa olla pahasti alitehoinen. En ole kuullut kenenkään valittavan Androidin tukkeentumisesta tai hidastumisesta, mutta minä ehkä olen minä ja sinä olet sinä. Sen sijaan olen kyllä kuullut kuinka Apple hidasti omia puhelimiaan ja sai ihmiset raivon partaalle kun ei enää ollutkaan nopea puhelin vaan hidas ja kökkö. Mutta kuten sanoin, niin faktoillahan ei täällä ole väliä. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä näitä "raportteja", niitä pitää olla netti pullollaan, sääli että ei ole koskaan päätynyt esim. tälle palstalle tai tietotekniikka palstoille asti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä näitä "raportteja", niitä pitää olla netti pullollaan, sääli että ei ole koskaan päätynyt esim. tälle palstalle tai tietotekniikka palstoille asti.
Hmm... tämän ketjun tuoreimpien viestien lukeminen olisi ehkä riittänyt. No, lukeminen ja ymmärtäminen ei ole koskaan ollut mikään pääsyvaatimus tälle palstalle.

Mitä tuolee tuohon iPhonen hidastamiseen, niin onhan se melkoinen imagomoka Applelta. Sitä tuskin kukaan kiistää.

Ja mitä tulee vanhoihin Androideihin, minä jouduin viime vuonna jättämään ekan padini (Asus Transformer jotain) pois käytöstä, koska siihen ei saanut enää päivityksiä. Hesarin appi esim. ei enää asentunut siihen vanhaan Androidiin. Ko. padi oli reissukaveri matkoilla ja reissussa Hesarin selaaminen on yksi päivittäisiä ohjelmanumeroita. Kyllähän sen kännykälläkin lukee, ei siinä mitään. Mutta harmitti jättää tuo padi eläkkeelle, koska siinä oli USB-portti telakassa. Aivan killer feature, kun reissukuvien ensimmäisen vaiheen varmuuskopiointi ja kunnollinen selaaminen onnistui yhdellä laitteella. Missään nykyisessä ei taida olla normaalikokoista USBia enää?

Muuten olen sitä mieltä, että laitteen haukkuminen kokeilematta on aika junttia puuhaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hmm... tämän ketjun tuoreimpien viestien lukeminen olisi ehkä riittänyt. No, lukeminen ja ymmärtäminen ei ole koskaan ollut mikään pääsyvaatimus tälle palstalle.

Mitä tuolee tuohon iPhonen hidastamiseen, niin onhan se melkoinen imagomoka Applelta. Sitä tuskin kukaan kiistää.

Ja mitä tulee vanhoihin Androideihin, minä jouduin viime vuonna jättämään ekan padini (Asus Transformer jotain) pois käytöstä, koska siihen ei saanut enää päivityksiä. Hesarin appi esim. ei enää asentunut siihen vanhaan Androidiin. Ko. padi oli reissukaveri matkoilla ja reissussa Hesarin selaaminen on yksi päivittäisiä ohjelmanumeroita. Kyllähän sen kännykälläkin lukee, ei siinä mitään. Mutta harmitti jättää tuo padi eläkkeelle, koska siinä oli USB-portti telakassa. Aivan killer feature, kun reissukuvien ensimmäisen vaiheen varmuuskopiointi ja kunnollinen selaaminen onnistui yhdellä laitteella. Missään nykyisessä ei taida olla normaalikokoista USBia enää?

Muuten olen sitä mieltä, että laitteen haukkuminen kokeilematta on aika junttia puuhaa.
Niin minä en ole nähnyt täällä mitään muuta kuin ulinaa kuin Apple on paras ja kannattaa maksaa siitä ylihintaa vaikka se on 5v vanha. En nähnyt mitään Androidin hidastumisesta, paitsi jonain väitteena ja perusteluna kuinka muka Apple on parempi. Kyllä on taas keskustelu todella asiallisella ja aikuismaisella tasolla. Sinun Android laitteesi valmistajan tukeen en voi ottaa kantaa, jos ei päivity niin se on valmistajan vika, ei Androidin.

Minä en ole haukkunut Applea yhtään missään välissä. Toki totesin että on mennyt Jobsin jälkeen alamäkeä, mutta se ei mielestäni ole haukkumista, minä edelleen omistan niitä osakkeita, toki olen miettinyt exit strategiaa jo pidempään.

Minä olen haukkunut tuota sokeaa fanittamista ja sillä asioiden perustelua. Ihan oikeasti 1GB RAM:ia on liian vähän nykyaikana, 16gigaa on liian vähän sisäistä muistia nykyaikana ja alikellotettu 5v vanha vanhalla viivanleveydellä tehty ja todella paljon virtaa kuluttava dualcore on todella vähän nykyaikana. Siihen kun lisätään 5v kulutettu akku niin se ei vaan ole tuon pyydetyn hinnan arvoinen, paitsi fanipoikien mielestä. Minä en missään vaiheessa ole täällä haukkunut Applea, voit nyt mennä lukemaan ne minun viestini.

Minä en tähän ketjuun enää jaksa palata selittämään asioita mitä olen jo selittänyt. Tämä on kuin yrittäisi keskustella uskonto ketjussa. Faktat sanoo yhtä ja uskonto huutaa vastaan, koska musta tuntuu, minä saan uskoa. Uskokaa ihan rauhassa, se ei muuta silti faktoja 5v vanhasta laitteesta. Tekniikka kehittyy, iOS vaatii joka päivityksellä enemmän tehoa, rammia ja muistia, ihan kuten Android ja kaikki sovellukset mitä laitteille ilmestyy vaatii. Minä en voi puhelinketjussa suositella käteen mahtuvaa laitetta noilla spekseillä ja 100€ hinnalla, miten minä voin suositella isompaa ja isommalla näytöllä olevaa laitetta, samoilla? Pienuus yleensä maksaa. Paitsi siis että nykyaikana halvat puhelimet on parempia, koska 5v on kulunut ja kehitys on kehittynyt, kuin tuo tabletti.

Sanon nyt vielä sen viimeisen kerran, Ei ole minulta pois! Laittakaa rahanne ihan mihin haluatte, turha on yrittää autaa kun keskustelun taso on tätä luokkaa. "Musta tuntuu" > faktat, niin turha on väitellä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@BlackWolf

Sun ongelmasi on se, että olet tehnyt ihan itse reunaehdon, että keskustelet ns. uskovaisten kanssa. Ja se on aivan pomminvarmasti väärä olettamus. Sen takia sinun kanssasi on täysin mahdoton keskustella asiallisesti.
 

Tuamas

Jäsen
Minä olen haukkunut tuota sokeaa fanittamista ja sillä asioiden perustelua. Ihan oikeasti 1GB RAM:ia on liian vähän nykyaikana, 16gigaa on liian vähän sisäistä muistia nykyaikana ja alikellotettu 5v vanha vanhalla viivanleveydellä tehty ja todella paljon virtaa kuluttava dualcore on todella vähän nykyaikana. Siihen kun lisätään 5v kulutettu akku niin se ei vaan ole tuon pyydetyn hinnan arvoinen, paitsi fanipoikien mielestä. Minä en missään vaiheessa ole täällä haukkunut Applea, voit nyt mennä lukemaan ne minun viestini.

Minä en tähän ketjuun enää jaksa palata selittämään asioita mitä olen jo selittänyt. Tämä on kuin yrittäisi keskustella uskonto ketjussa. Faktat sanoo yhtä ja uskonto huutaa vastaan, koska musta tuntuu, minä saan uskoa. Uskokaa ihan rauhassa, se ei muuta silti faktoja 5v vanhasta laitteesta. Tekniikka kehittyy, iOS vaatii joka päivityksellä enemmän tehoa, rammia ja muistia, ihan kuten Android ja kaikki sovellukset mitä laitteille ilmestyy vaatii. Minä en voi puhelinketjussa suositella käteen mahtuvaa laitetta noilla spekseillä ja 100€ hinnalla, miten minä voin suositella isompaa ja isommalla näytöllä olevaa laitetta, samoilla? Pienuus yleensä maksaa. Paitsi siis että nykyaikana halvat puhelimet on parempia, koska 5v on kulunut ja kehitys on kehittynyt, kuin tuo tabletti.

Sanon nyt vielä sen viimeisen kerran, Ei ole minulta pois! Laittakaa rahanne ihan mihin haluatte, turha on yrittää autaa kun keskustelun taso on tätä luokkaa. "Musta tuntuu" > faktat, niin turha on väitellä.

Miksi se on liian vähän?
Kun laitteet kuten ipad mini 2 kuitenkin toimivat sujuvasti nykyäänkin sekä peruskäytössä että appien osalta.
Tällöin perustelu kuinka sen tehot eivät riitä ei ole miltään osin kestävä, eikä käyttäjälle merkityksellinen.

Sinä olet sitä mieltä, että laite ei ole pyydetyn hinnan arvoinen, vaan hinnan tulisi olla max. 50€, markkina (eli huomattavasti suurempi joukko ihmisiä) on sitä mieltä, että tuollaisen markkinahinta on siinä 90-150 € välillä.

Sinä suhtaudut tähän melko kiihkomielisesti julistaen ja et ole esittänyt yhtään kestävää perustelua sille, miksi ipadissa pitäisi olla "quadcore", yli 16gb muistia ja useampi giga rammia.

Koska kun se ainoa olennainen asia on, toimiiko ko. laite tarkoitetussa käytössä vai ei, ja ipad mini 2:n osalta vastaus tähän on selvästi kyllä.

Tuollaisella mesoamisella on ihan turha kaivaa mitään marttyyrinviittoja esiin.
 
Olisiko jollain tietoa missä on vika kun IPad air 2 yrittää katsoa ohjelmia missä on mainoskatkoja piuhan kautta teeveestä niin näyttäminen loppuu mainoskatkon kohdalla. Ylen areenasta näkyy ohjelmat normaalisti ja vikaa ei ilmene jos katsoo vain IPadin näytöltä. Maikkarin asiakaspalvelusta netin kautta on kyselty mutta mitään vastausta ei ole kuulunut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miksi se on liian vähän?
Mietin tässä itsekin samaa. Minulla on ollut nyt reilut puoli vuotta käytössä Android-käyttiksen Huawein Mediapad M2, ja siinä on 16 gigaa tallennustilaa. Edellinen tabletti oli kolmen vuoden ajan Samsungin Galaxy Tab 4, ja siinä samaiset 16 gigaa tallennustilaa. En kertaakaan törmännyt ongelmaan että tallennustilaa olisi ollut liian vähän, vaan kaikki tarvittavat sovellukset ja muut sain kyllä tablettiin laitettua.

Tuo Samsung alkoi kyllä kolmen vuoden käytössä vähitellen osoittamaan hidastumisen merkkejä, ei mitään merkittävää mutta kuitenkin selkeästi ajan myötä huomasi ettei se laite enää uusi ole. Toki varmasti ihan normaalia näissä, ei siinä mitään.

Se mistä olen kyllä samaa mieltä, niin Applen laitteet kestää aikaa hyvin. Toki omakohtaiset kokemukset laitteista on melko pienet, mutta jonkun verran niitä on käytetty ja ei minulla niistä mitään pahaa sanottavaa ole. Itse tuskin hankin kovin korkean hintapisteen takia (uusissa laitteissa siis), mutta kyllähän ne laatulaitteita kuitenkin ovat.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Vaimolla on päivittäisessä käytössä iPad mini 16GB, joka on ostettu jouluna 2012.

Kysäisin miten se toimii ja tarvitsisiko päivittää uudempaan. Vastaus oli hieman hölmistynyt ”Miksi ihmeessä pitäisi?”

Pelailee Clash Royalea, katsoo Yle Areenaa, Youtubea, Netflixiä ja surffaa netissä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Ei kai se rauta niin olennainen asia ole, jos se riittää tarpeeseen. Applen laitteissahan ei vain kaikki uusimmat ominaisuudet ole käytössä vanhemmilla raudoilla. Sen sijaan, jos laitteeseen ei enää saa käyttöjärjestelmäpäivityksiä, oli se sitten minkä tahansa valmistajan laite, niin sellaista en kytkisi internetiin.
 

Undrafted

Jäsen
Mietin tässä itsekin samaa. Minulla on ollut nyt reilut puoli vuotta käytössä Android-käyttiksen Huawein Mediapad M2, ja siinä on 16 gigaa tallennustilaa. Edellinen tabletti oli kolmen vuoden ajan Samsungin Galaxy Tab 4, ja siinä samaiset 16 gigaa tallennustilaa. En kertaakaan törmännyt ongelmaan että tallennustilaa olisi ollut liian vähän, vaan kaikki tarvittavat sovellukset ja muut sain kyllä tablettiin laitettua.
Tallennustilahan on hyvin yksilöllinen juttu. Pojan pädissä 16gb riittänyt oikein mainiosti, tytön luurissa ei riitä kun pelit ja videot syö tilaa. Tykkää kuvata videoita ahkeraan ja ottaa kuviakin. Itsellä 16gb kävi ahtaaksi kun oli useampi tilasyöppö peli ladattuna. Musiikkia en ole omalle pädilleni ladannut juuri tallennustilaa säästääkseni. Toki voisin olla moderni ja käyttää spotifyita tai vastaavaa mutten ole vaihtanut kuluttomasta mallistani.
 

salama#8

Jäsen
Päivitin oman iPad minin tuoreempaan näytön takia. Itse laite toimi kuin junan vessa ja varmasti toimisi edelleen, mutta parempaan näyttöön puhelimessa tottuneena iPad minin (1 gen) näyttö alkoi näyttää täydeltä kuralta. Käytän padia netin selaukseen ja videoiden katselemiseen suoratoistopalveluista. Huvittavaa vänkäystä eräältä nimimerkiltä tässä ketjussa. Kokemusta vanhempien Huawei android tabletista, joka oli luvalla sanoen surkea jo heti paketista vedettäessä. Suosittelin heille iPadia, mutta ei kelvannut. Nyt taitaa laite kerätä pölyä jossakin nurkassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tallennustilahan on hyvin yksilöllinen juttu. Pojan pädissä 16gb riittänyt oikein mainiosti, tytön luurissa ei riitä kun pelit ja videot syö tilaa. Tykkää kuvata videoita ahkeraan ja ottaa kuviakin. Itsellä 16gb kävi ahtaaksi kun oli useampi tilasyöppö peli ladattuna
Näinhän se on ja käytöstä se riippuu. Itsellä ei puhelimessa riittäisi mitenkään tuo 16gb tallennustila, koska puhelimella kuvaan paljon videoita ja valokuvia ja haluan ne aina parhaalla mahdollisella laadulla, joten tilaakin menee enemmän. Tabletilla en kuvia ota käytännössä ollenkaan, joten valokuvat ja videot ei vie sieltä tulaa.

Kokemusta vanhempien Huawei android tabletista, joka oli luvalla sanoen surkea jo heti paketista vedettäessä. Suosittelin heille iPadia, mutta ei kelvannut. Nyt taitaa laite kerätä pölyä jossakin nurkassa.
Kannattaa muistaa että näissäkin on eroja jopa ihan yhden laitevalmistajan välillä. En tiedä millainen tuo vanhempiesi Huawein Anrdoid-tabletti on, mutta heillä halvimmat mallit taitaa olla n. sadan euron luokkaa (vai liekö jopa halvempiakin), niin ei sillä rahalla kyllä kunnollista Huaweita saa. Itsellä on Huawein Mediapad M2 joka on kai ainakin joissain määrin jotain heidän lippulaivamallistoaan (tai oli ainakin joskus vuosi-pari sitten), ja ostin sen 199e hintaan viime syksynä. Normaali hinta oli tuolloin yli 300e ja tälläkin hetkellä taitaa Gigantissa olla hintana 227 euroa. Erittäin hyvä tabletti ja en omaan käyttöön parempaa tarvitse, erittäin jämäkän tuntuinen laite muutenkin metallirunkonsa ansiosta.

@BlackWolf tuolla ihan aiheellisesti mainitsi että Anroidia ei pidä ajatella minään yhtenä laitteena, vaan se on ainostaan se useassa laitteessa oleva käyttöjärjestelmä. Sitten on olemassa paskempia Android-laitteita ja parempia Android-laitteita, eikä yhden laitteen perusteella voi tuomita koko käyttöjärjestelmää paskaksi. Ei ole mitään mieltä verrata kallista iPadia ja jotain satasen Huawein padia, kun ihan eri luokan laitteista on kysymys.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Miksi täällä puhutaan tallennustilasta? Se ongelma vanhoissa laitteissa on keskusmuistin vähäinen määrä, joka usein on 1Gb ja tämä ei tahdo riittää edes siihen, että pidät selainta auki taustalla kun katsot jotain videoa. 16 Gb tallennustilana riittää aivan helposti, ellei nyt varalla pidä ohjelmia tallennettuna. Osin vielä SD-kortille saa menemään jotain.
 

lebak

Jäsen
Olen omistanut joskus ensimmäisen Galaxy Tabin, mutta käyttö jäi vähällä ja luovutin tämän vanhemmilleni.

Nyt on ehkä aika hakeutua taas tablettikaupoille ja ostohousut ovat taas löytymässä. Mitä palstaveljet ja -siskot suosittelee alla olevien lähtökohtien pohjalta:
- Arvostan jämäkkää rakennetta, hyvää näyttöä sekä vähintään kohtuullista akunkestoa.
- Käyttö tulisi olemaan pääasiassa lehtien luku, yleiskaukosäädin/peilaus sekä kohta 1v vanhan muksun mahdollinen rumpu (Areena/Youtube jne).
- Vältän Applen käyttöjärjestelmää ja kalliita hintoja. Ainakin vielä.
- Plussaa langaton lataus (kai tableteissakin tämä jo toimii)?

Eli mitä malleja kannattaa välttää ja mihin kiinnittää resursseja?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vaimolla on päivittäisessä käytössä iPad mini 16GB, joka on ostettu jouluna 2012.

Kysäisin miten se toimii ja tarvitsisiko päivittää uudempaan. Vastaus oli hieman hölmistynyt ”Miksi ihmeessä pitäisi?”

Pelailee Clash Royalea, katsoo Yle Areenaa, Youtubea, Netflixiä ja surffaa netissä.
Vaimolla sama malli, omani myin pois kun tuli työkäyttöön uusin Ipad. Ongelma tuossa Ipad minissä on että siihen ei enää tule riittävästi päivityksiä ja sitä kautta ei saa osaa uusista softista pelaamaan siinä. Jos käyttö on yllämainittua niin pärjää hienosti.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vaimolla sama malli, omani myin pois kun tuli työkäyttöön uusin Ipad. Ongelma tuossa Ipad minissä on että siihen ei enää tule riittävästi päivityksiä ja sitä kautta ei saa osaa uusista softista pelaamaan siinä. Jos käyttö on yllämainittua niin pärjää hienosti.
Meillä on lapsella käytössä tuo vanha Mini, ja se on kyllä jo tuskaisen huono. Tärkein softa, eli Youtube ei enää oikein toimi kunnolla, vaikka siihen vielä päivityksiä tuleekin. Mainokset laittaa tuon sellaiseen tilaan, että mikään nappulat ei toimi, täytyy käyttää ruutu pois päältä ja logata uudestaan sisään. Laitteessa ei muuta olekaan kuin tuo youtube ulkoista softaa, joten sinänsä tuolla ei pitäisi muuta tukkivaa edes olla.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meillä on lapsella käytössä tuo vanha Mini, ja se on kyllä jo tuskaisen huono. Tärkein softa, eli Youtube ei enää oikein toimi kunnolla, vaikka siihen vielä päivityksiä tuleekin. Mainokset laittaa tuon sellaiseen tilaan, että mikään nappulat ei toimi, täytyy käyttää ruutu pois päältä ja logata uudestaan sisään. Laitteessa ei muuta olekaan kuin tuo youtube ulkoista softaa, joten sinänsä tuolla ei pitäisi muuta tukkivaa edes olla.

Kannattaa joskus poistaa Youtube ja asentaa uudestaan. Itsellä Youtube kaatuili jatkuvasti, varsinkin Chromecastin kanssam ja ihmettelin kovasti kun netistä ei löytynyt mitään neuvoja tai vastaavia kertomuksia. Sovelluksen poisto ja uudelleen asennus korjasi kaikki ongelmat.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Nostetaan vajonnut ketju edes hetkeksi takaisin pinnalle. Eli hakusessa edullinen tablet. Eipähän sillä mitään ole tullut tehtyä, kun pelailtua ja katottua Areenaa yms. Vanha iPad alkaa vetelemään viimeisiään. Pitäisi siis löytää korvaaja. I-maailma ei ole oikein allekirjoittanutta, joten Android käy vallan mainiosti.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nostetaan vajonnut ketju edes hetkeksi takaisin pinnalle. Eli hakusessa edullinen tablet. Eipähän sillä mitään ole tullut tehtyä, kun pelailtua ja katottua Areenaa yms. Vanha iPad alkaa vetelemään viimeisiään. Pitäisi siis löytää korvaaja. I-maailma ei ole oikein allekirjoittanutta, joten Android käy vallan mainiosti.
Kyllä iPad melkein on se paras vaihtoehto. Tuon 32GB peruspadn ostaisin, jos olisin tablettia vailla. Se on sen vajaan 400€ ja toimii useamman vuoden asiallisesti. Jos haluaa kunnollisen Android-tabletin, siihen joutuu laittamaan rahaa jotakuinkin saman verran kuin i-tuotteeseen. Ne satasen tabletit ovat aivan pasketta. Toki Applen tuotteissa tiettyjä appseja/protokollia ei voi käyttää ollenkaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

Huawei MediaPad T5 10.1" tablet 32 GB WiFi

Mitä mieltä olette tästä tabletista? Muistia 3GB, koko 10.1", näyttö fullHD IPS 1920x1200, prossu minulle aika tuntematon Kirin 659 ja ei 4G yhteyttä. Käyttönä pdf:ien lukeminen, Netflixin ja Prime videon ohjaaminen chromecast ultran kautta, satunnainen kevyt pelaaminen ja muuta kevyttä käyttöä.


EDIT Unohdetaan Huaweit, ei saa custom rommia kiinni.

Mites ois Xiaomi Mi Pad 4

 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omaa tablettia ei ole koskaan minulla ollut.

Läppärinä macbook air nyt toista kertaa putkeen ja se on ollut erinomainen. Windows läppäreitä on myös ollut mutta kannettavissa apple on osoittautunut selvästi paremmaksi.

Puhelimena ollut nyt useita samsungin galaxy s-sarjalaisia. Joskus ollut iphone myös kokeilussa mutta luureissa samppa vie voiton


Miten tablettien kanssa kun ne sijoittuvat tuohon väliin? Kumman em. Laitteen kanssa yhteensopivuus on tärkempää tableteissa?

Budjetti noin tonnista ylöspäin sikäli mikäli lisärahalle saa vastinetta.
Käyttöyarkoitus mediaa, suoratoistoa, sähköposteja, nettiselailua, satunnaista pelailua yms.
Painoarvoa annan akunkestolle ja käytön sujuvuudelle. En tarvitse 5g- mallia vaan wifi riittää.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tableteissa Apple oli täysin ylivoimainen pitkän aikaa. Kaikki Android tabletit olivat onnettomia virityksiä. Olen ymmärtänyt, että tämä tilanne on vähän tasoittunut mutta turvallinen valinta on vieläkin iPad.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meillä on/ollut kolme Applen padia, vanhin yli kymmenen vuoden takaa. Erittäin hyviä vehkeitä, akut kestää ja käyttö sujuvaa. Kerran ostin Androidin mini-padin, ei läheskään niin sujuvasti pelannut kuin Applet ja lähti heti kiertoon. Tästä toki jo +5 vuotta aikaa, varmaan Androiditkin tässä ajassa kehittyneet. Puhelimet myös samasta perheestä, niin helpottaa sovellusten hallintaa ym. Tuo vanhinkin varmaan pelaisi vielä vaikkakin ei uusimmilla sovelluksilla enää, tuoreemmat 3-6 vuotta vanhoja ja pelaavat kuin uutena.
 

Tuamas

Jäsen
Budjetti noin tonnista ylöspäin sikäli mikäli lisärahalle saa vastinetta.
Käyttöyarkoitus mediaa, suoratoistoa, sähköposteja, nettiselailua, satunnaista pelailua yms.
Painoarvoa annan akunkestolle ja käytön sujuvuudelle. En tarvitse 5g- mallia vaan wifi riittää.

Mää lähtisin Ipadilla liikkeelle ja jatkaisin valitsemalla niistä sen version mikä sopii parhaiten käteen.

Eivät tarjoa sinänsä mitään ihmeellistä, mutta käyttöikä on pitkä, käyttö helppoa ja laatu hyvä.
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsellä 2-3 vuotta vanha iPad Pro 12,9 tuuman versiona ja sitä voin ainakin suositella. Edelleen toimii kuin uusi ja kun siinä on vielä Applen oma mikä lie taikanäppäimistö, niin menee ihan pikkuläppäristä kaikkeen peruskäyttöön. Enkä kyllä mitään Android tablettia ostaisi, tosin puhelinkin on Apple ja kuulokkeet ja ja… eli olen uskovainen joten olen jäävi sanomaan sen enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös